• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Citroën C-ZERO: 100% elektrisch

Auteur: robbie, gepost 10 november 2009 om 12:55 – 25 Reacties

Citroen C-Zero
En het Japans-Franse elektrische trio is compleet.

Als Peugeot met een gerebadgde Mitsubishi iMiev op de proppen komt, kan broertje Citroen natuurlijk niet achterblijven. De C-ZERO zal vanaf het 4e kwartaal van 2010 op de markt komen, samen met een elektrische variant van de Berlingo.

De C-ZERO heeft een elektromotor die 64 pk levert tussen 3.000 en 6.000 toeren. Het koppel is 180 Nm bij 2.000 tpm. De elektriciteit is opgeslagen in een 330 volt Lithium-ion accu die bestaat uit 88 cellen van 50-Ah. Opladen met 220 volt duurt 6 uur, maar je kan ook in 30 minuten met een hoger voltage de accu voor 80% opladen. Met een volle accu is de actieradius 130 kilometer. Het sprintje van 0 naar 100 gaat in 15 seconden.

Ook interessant!

  • Citroën Ami Cargo is charmant bedrijfswagentje
  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na
  • Elektrisch rijden is nu officieel goedkoper
  • elektrisch rijden duurder
    Elektrisch rijden duurder vanwege hoge stroomprijzen

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

C-Zero, Citroen, Elektrisch, i-MiEV

Vorig bericht: « Yippie! Google Street View fors uitgebreid
Volgend bericht: Officieel: Renault blaast Gordini nieuw leven in »

Lees Interacties

Reacties

  1. Mr. V8 zegt

    10 november 2009 om 13:08

    Wilde al zeggen, dat is net die Mitsubishi, maar dat is het dus ook…

    Login om te reageren
  2. coonio zegt

    10 november 2009 om 13:09

    ARGHHH My eyes ar burning!

    Login om te reageren
  3. Laue zegt

    10 november 2009 om 13:20

    net als de aygo/c1/106 vrouwenbak, die 15 sec naar de 100 is helemaal bedroevend, zeker voor een electro motor.

    Login om te reageren
  4. Kap zegt

    10 november 2009 om 13:27

    Inmiddels lijkt Mitsubishi hofleverancier te worden van de PSA groep :lol:
    Niet slecht voor een paar Jappaners :lol: zie je maar weer dat de Europese merken inmiddels achterhaald zijn, kwestie van tijd en dan doen de Chinezen het ook :)

    Login om te reageren
  5. Merry zegt

    10 november 2009 om 13:41

    130 KM?
    Nou dit wordt een lease toppertje hoor!
    Maar wel leuk voor de gemiddelde moeder die niet wil fietsen om de kids naar school te brengen, kan die 6 uurtje opladen kan ze gelijk bij de buuf een bakkie doen.
    En als de accu dan toch leeg mocht gaan kunnen de kids douwen hebben ze gelijk die broodnodige beweging ook gehad voordat ze achter de X-Box gaan zitten.
    Ik zie alleen maar voordelen behalve dat je vrouw dikker wordt.

    Login om te reageren
  6. Megakix zegt

    10 november 2009 om 13:49

    …jemig, bij elke elektro-auto krijg ik het spaans benauwd dat we ooit het geluid van een benzinegestookte toerentrekfeestbak moeten gaan missen…brr…

    Login om te reageren
  7. sjazz zegt

    10 november 2009 om 14:19

    @laue: 0-100 is vertekenend. Tot aan 80 is het ding bloedsnel. Daarna heb je niet meer te maken met het koppel, maar met het vermogen dat enigszins minder is.

    @Merry:Voor woon-werkverkeer dus wel ideaal. Ik zou er niet mee zitten om hier woon werk in te doen (tot. 65km/dag)

    @everybody: ik heb het ding ooit gezien/meegereden en het valt best mee qua lelijkheid. Dit is echt vooruitstrevender dan de zoveelste kleine facelift van een willekeurig automerk.

    Login om te reageren
    • Merry zegt

      10 november 2009 om 15:04

      @sjazz:
      Ik hoop dat je niet je miskoop aan het goed praten ben.

      Login om te reageren
  8. M-lover zegt

    10 november 2009 om 14:34

    Ja hoor hier zijn de ‘groenen’ voor, maar wel tegen kerncentrales… van die 10 zonnepanelen op je dak kan je echt niet leven! En een actieradius van 130 km is ook niets om over naar huis te schrijven.

    Ik zie de tijd van trapauto’s nog terugkomen :P

    Login om te reageren
  9. Laurens zegt

    10 november 2009 om 15:13

    Kijk in spanning uit naar het eerste Autoweek tevredenheidsonderzoek. Zal de jap versie wel het hoogste scoren :lol:

    OT: prijs zal de koude douche zijn? Alsjeblieft, overheid, denk eens na over wat je subsidieert per ton bespaarde CO2, en hoe al dat geld het best besteed kan worden. Eén Prius miskleun is toch wel genoeg?

    Login om te reageren
  10. peter zegt

    10 november 2009 om 15:34

    hierbij 2 vragen : wat kost dat mooie ding en hoeveel geld kost 100 km rijden met dat ding, want, mooi is dat genoeg, als dat niet de duur is….prima, en, van 0 tot 100 blijft zever hé, vertrek toch 20 seconden eerder, pppfffff.
    veilig-konfortabel en goedkoop autorijden met respect voor het milieu,…we zijn er bijna, niet ????

    Login om te reageren
  11. Joerek zegt

    10 november 2009 om 15:48

    Wat zou de afschrijving van dit soort elektrische wagens zijn? Wie wil nou een 2e hands elektrische bak? De accu’s gaan echt achteruit op de jaren…

    Login om te reageren
  12. Cantago zegt

    10 november 2009 om 16:17

    Ik dacht dat het volledige koppel altijd al vanaf 0tpm beschikbaar was?

    Login om te reageren
  13. sebastianchubasco zegt

    10 november 2009 om 17:19

    prijs? 40-50000 euro? toch maar fietsen dan, moedertjes?

    Login om te reageren
  14. vla zegt

    10 november 2009 om 17:44

    *Behaalt professor-diploma*
    *Koopt C-Zero*
    *Toont aan dat die auto in de kern gewoon gemaakt is van milieuonvriendelijke shit en dat het ook onmogelijk is om een zogenaamd milieuvriendelijke auto te maken, toont tegelijk aan dat het publiek echt alles gelooft wat een kapitalist hen oplegt*
    …
    *Twijfelt of hij echt dat diploma nodig had*

    Login om te reageren
  15. Citrofiel zegt

    10 november 2009 om 17:54

    Ik dacht dat de i-Miev alleen in Peugeot-variant zou komen… Blijkbaar kon PSA de verleiding toch niet weerstaan. :roll:
    Zet ik mezelf nu heel erg voor gek als ik zeg dat deze verreweg de mooiste is? :mrgreen: ;)

    @Laurens: In het Autoweek Tevredenheidsonderzoek van dit jaar kwam de C1 er het best uit, dan de 107 en dan de Aygo, vreemd genoeg…

    @autoblog: Het is weer zo ver, ik ben ineens uitgelogd en inloggen lukt niet. :?

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      10 november 2009 om 17:59

      @Citrofiel: was me ook opgevallen. Blijkbaar was de 2 jaar Toyota garantie voorbij en begon de ellende daarna? Maar eerlijk gezegd, tevredenheid zit volgens mij vooral tussen de oren…

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        10 november 2009 om 18:07

        @Laurens: Helemaal waar. Het is dezelfde auto, de enige verschilpunten zouden kunnen zijn: Het design. That’s it. Volgens mij wordt de service van de dealer niet meegenomen in de berekening, dus die zit er niet bij. En de garantie zorgt wellicht wel voor iets lagere kosten, dus daar zou de Toyota in het voordeel moeten zijn, maar dan moet dat niet teniet gedaan worden door de aankoopprijs.
        Uiteindelijk heb je helemaal gelijk, tevredenheid valt niet objectief te meten, hoe hard autoweek het ook probeert en hoe vaak ze het ook zeggen.

        Login om te reageren
  16. Edge zegt

    10 november 2009 om 18:46

    Tsja. Men plakt er een Cirtoën-badge op, en je hebt een andere auto. Ik had van PSA toch iets anders verwacht dan het simpelweg rebadgen van de Mitsubishi.

    Login om te reageren
  17. Ghettoblaster zegt

    10 november 2009 om 19:26

    Ik ben 100 % pro electrische auto’s maar ze mogen er niet uitzien zoals dit hok.Hier wil ik niet eens dood in gezien worden.Geef mij maar iets dat er meer uitziet als de Tesla

    Login om te reageren
  18. Citrofiel zegt

    10 november 2009 om 23:53

    @autoblog: Ik weet niet of mijn reactie hier van 17:54 is opgevallen of dat het automatisch is goedgekomen, maar bedankt. Ik ben ineens weer ingelogd… :|

    Login om te reageren
  19. Jorge L. Fernandez zegt

    11 november 2009 om 04:37

    Mijn eigen recreatie van de Citroen versie

    http://www.area75.com.ar/blog/2009/09/06/citroen-eo-electrico-basado-en-el-mitsubishi-i-miev/

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      11 november 2009 om 21:18

      @Jorge L. Fernandez: Hij heeft net wat meer een eigen gezicht op die manier. Goed gedaan.

      Login om te reageren
  20. CSL zegt

    11 november 2009 om 10:15

    Pizza bezorgen?

    Login om te reageren
  21. Esprit_de_Flandre zegt

    12 november 2009 om 19:33

    @Jorge: Hé die had ik al gezien. Waw, wat een eer dat jij bij ons bent. Stuur maar meteen door naar PSA, dat ze direct werk maken van die facelift. De i-MIEV is niet lelijk, maar alle drie dezelfde snoet, tja…

    Kan je nog een maken van de Peugeot ook? Maar liefst met niet al te grote muil.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North