Blijft toch een zeer positieve invloed hebben, zo’n blok extra bagageruimte achter je auto…
Op de Shanghai autoshow heeft Citroen deze C-Quatre onthuld. Het is een preview van de nieuwe Europese versie van de C4 sedan. Op de IAA in Frankfurt (september) zullen we deze Europese versie officieel mogen “bewonderen”.
De C4 sedan was in China altijd bekend als de C-Triomphe, maar dankzij de C4 facelift van vorig jaar was het reden voor de Chinezen om dit stukje uniek design een andere naam te geven. (via worldcarfans.com)
World debut of three-volume C-Quatre
Developed and produced in China, the three-volume C-Quatre will be launched in June. With two C-quatre body styles, Citroën now brings Chinese customers a complete offering in the core M1segment, the largest in China.
Bramzel zegt
Ziet er eigenlijk best dik uit op die foto’s van achteren…
Freewarefreak zegt
Hij lijkt mij in ieder geval al een stuk beter in balans als de foto’s uit de link “C4 Sedan”… da’s echt een hatchback met aambeien. Valt bij deze versie wel mee.
Jaapie zegt
ziet er idd nog best dik uit!!!! maar dat stuur………hoe lelijk wil je het hebben!!
Oscar zegt
Nette auto, niet bijzonder maar ook zeker niet lelijk. (in tegenstelling tot z’n chinese voorganger. wat een gedrocht is dat zeg!)
freek zegt
@jaapie: dat is een stuur met vaste middel kolom oid.
indd super lelijk, maar ook nog eens irritant.
Laue zegt
zo goed als een strakke verticale kont.ziet er goed ut.
Neptukker zegt
Who cares?
Wel jammer dat de Fransen de Ford (Focus) neus (grille) 1 op 1 overnemen tegenwoordig. Of heeft dat te maken met de expansiedrift in China. Die houden wel van een kopietje zo blijkt steeds.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Ziet er zeker niet verkeerd uit!
In NL is er natuurlijk amper markt voor dit soort auto’s, dat dan weer wel. Dus hou maar lekker in het Oosten…
;)
de sjonnies zegt
Betere Pappa en Mamma model dan de te futuristisch gelijnde C4 Hatch die hier rondrijdt, ik zou zeggen attack de Pappa Mamma markt met deze Citroen !
frank zegt
vreemd? op de tekeningen ziet hij er goed uit, op de foto’s(?) lijkt het wel een hele andere auto, met een veel scherpere lijn tussen de c-stijl en de kofferbak en lelijke achterlichten?
jw zegt
Hij heeft wel een grote overhang achter voor Franse/Citroën-begrippen.
Maar hij ziet er zeker niet verkeerd uit!
JW
Benjamin1 zegt
Deze lijkt wel heel erg op de Citroen C4……..
Simpson zegt
wat dachten ze, wat vw kan met de jetta kunnen wij ook?
Donkervoort zegt
gaaf ding zeg!
@frank: waar zie jij tekeningen? bij de foto’s staan 5 foto’s van het nieuwe model en 2 van het oude, die moet je niet door elkaar halen ;)
@benjamin: ja goh, ’t IS een C4….
Martin zegt
whahahaha tranen in mn ogen!
Wat een wannabe zeg. Ik wil net zo worden als mn grote broer maar het lukt me niet echt..
Het voorste stuk gaat nog wel maar hoe verder we naar achteren gaan hoe slechter het wordt..
Lekker in china laten!
Jaapie zegt
@ Freek
Idd, het midden blijft gewoon staan..draait niet mee. Hou irri is dat…lijk me helemaal niks…zkr niet als je een flinke pot aan het sturen ben.
Ma citroen he…..rijden toch nie sportief dus hebben ze een goed stuur toch niet nodig!
toch jammer want t wagentje ziet dr wel net uit!
Laurens zegt
“the core M1segment, the largest in China.”: gaat steeds beter daar! Bij ons is het Polo/Fiesta/Clio segment tegenwoordig het grootst :-(
Emerald_Green_Jag zegt
Ik hoor Clarkson al zeggen: “It looks pretty nice……for a French Car!”
Welke achterlichten worden het nu? Ik zie twee verschillende versies.
bmw cabrio zegt
Ze hebben er wel eerst 35 zakken zand in moeten leggen om hem een beetje omlaag te krijgen… Het blijft natuurlijk een spuuglelijk bejaarden- en chinezen hok!
MLTB zegt
Audi A6 anyone?
AMGJunk zegt
hahaah lol @ MLTB
een audi A6?? ja als 2 druppels water :lol:
niet t geloven joh, hoe kom je aan die vergelijking? :mrgreen:
CrazyHenkie zegt
@ Emerald_Green_Jag
Deze versie, met de brede achterlichten, niet die hoge, vreemde ;)
Hij zit er op de foto´s zeker niet slecht uit, maar benieuwd naar het resultaat in het echt. Alleen op foto 2 lijkt de overgang van hatchback naar sedan toch wel moeilijk. Ziet er toch wel origineel uit, ook dat beige interieur staat m goed!
TSI zegt
leuke auto, alleen blijft het jammer van dat stuur.
en ja @MLTB, weet jij het verschil tussen een vliegtuig en een boot?
doe ff normaal zeg…………. een A6………………
VivelaFRANCE zegt
Kom op zeg! Wat een heiligschennis van de C4! Als je een sedan wilt, koop je maar een C5! Dat Citroën deze in China gaat verkopen: oké. Maar in Europa: Néééé!
jtb zegt
Ik vind hem wel geslaagd voor een sedan model. Zoveel geslaagde sedans zijn er niet te vinden.
BananaFlip zegt
Ziet er behoorlijk netjes uit, alleen niet echt heel erg vernieuwend.
@ VivelaFRANCE
Ja, ook Citroen heeft het uitmelkprincipe van flink te pakken.
BananaFlip zegt
Edit:
Ja, ook Citroen heeft het uitmelkprincipe van VAG flink te pakken.
GuidoBmw zegt
Mwa ;) Howel ik een “gewone” C4 wel weer mooi vind.
#Lennard zegt
Ziet er beter uit dan de C5
SjonnieKroket zegt
Wat lullen jullie nou allemaal slap over het hart van het stuur wat niet meedraait, ik durf te wedden de meesten die er slecht over praten er nog niet eens mee gereden hebben.
Citrofiel zegt
:!: Dit artikel klopt voor geen meter. :!:
Het zit namelijk als volgt: De C-Triomphe is de eerdere sedanversie van de C4. Hij heeft een 10cm verlengde wielbasis. Nu komt deze C-Quatre (geen 4 in de naam, want het getal 4 wordt in Azië met de dood geassocieerd, ongeveer zoals hier over de 13 wordt gedacht, en Chinezen kunnen geen Frans ;) De vijfdeurs heet in China ook C-Quatre), met een niet-verlengde wielbasis t.o.v. de hatchback. Hij komt waarschijnlijk naast de C-Triomphe (maar dat is speculeren), en is daar zeker geen facelift van. Het zou natuurlijk wel kunnen dat dezelfde stijlkenmerken in de toekomst nog op de C-Triomphe komen.
@ VivelaFRANCE; Ehm, de C-Triomphe (C4 sedan met langere wielbasis dus) is al lang te koop in Europese landen waar meer vraag is naar sedans. Bijvoorbeeld Spanje en Oost-Europa.
jodocus zegt
Best nette wagen voor burgertjes die een autotje met kofferbak willen.
En deze C-quatre is best evenwichtig en fraai gerestyled in vergelijking met die Chinese C-Triomphe.
Alhoewel Citroëns met kofferbak per definitie onzin zijn mag deze heus wel ook op onze markt gecommercialiseerd worden. Ach, waarom zou Citroën ook niet van deze markt een graantje mogen mee snoepen. Diversiteit moet er zijn.
Maar waar blijft de break en die fraaie coupé nu ?
Citrofiel zegt
@ jodocus; Persoonlijk ben ik nog best een fan van die C-Triomphe, misschien wel juist omdat niemand hier hem kan waarderen. Tegen de stroom in roeien.
Trouwens, hoezo ‘die Chinese C-Triomphe’, deze is ook Chinees, dus… En de C-Triomphe is alleen Chinees, misverstand zou er dus niet kunnen ontstaan. Hij wordt wel in Europa verkocht, maar dan als C4 sedan of C4 Pallas, dacht ik.
Citroëns met kofferbak onzin? Ik neem aan dat je de verkeerde term gebruikt, je bedoelt waarschijnlijk zonder grote vijfde deur. Geen kofferbak is geen laadruimte hè. ;) Maar dan nog steeds: Waarom? Waarom is het onzin?
Hier op de markt brengen lijkt me wel een leuk idee. Dalen snel in waarde, heb ik later iets aparts om in te rijden. :P
De break en coupé zullen nu wel niet meer komen, daar is de C4 al te ver voor in zijn levenscyclus. Als ze nu toch plannen maken voor een break, zal die waarschijnlijk al op basis zijn van de volgende C4. Dan zou de break een keer eerder komen dan de hatchback, moet kunnen. Voor een C4 break zou ook zeker interesse zijn. Maar Peugeot lijkt het niet toe te willen staan. MPVs zijn Citroëns terrein, breaks voor Peugeot. Nu Peugeot daar zelf verandering in aanbrengt met de 3008 zou Citroën ook een break moeten mogen maken. Vind ik dan toch. Oog om oog, tand om tand?