We wisten jullie in maart van dit jaar al te melden van de GTbyCitroën in (gelimiteerde) productie zou gaan. En vandaag komt het Britse Autocar met meer details naar buiten. Topmensen van Citroën zouden gezegd hebben dat er in totaal 6 stuks gebouwd gaan worden.
En dat allemaal voor het schappelijke prijsje van 1,3 miljoen euro (excl. belastingen!) inclusief BTW en BPM zou deze auto dus wel eens duurder kunnen zijn dan een Bugatti Veyron!
Citroën zou er naar streven om het uiterlijk en het interieur zoveel mogelijk te behouden voor de uiteindelijke productieversie. En dat zou betekenen dat we te maken hebben met een carbonfiber constructie en oa koper in het interieur.
Voor de aandrijving zal een Amerikaanse V8 zorgen die minimaal 500 pk zal leveren. Schakelen zal gebeuren met behulp van een gerobotiseerde handbak. Naar alle waarschijnlijkheid zal Citroën de plannen bekend maken tijdens de IAA van Frankfurt (september), maar het zou ook zomaar kunnen dat ze dat al doen op het Goodwood Festival of Speed (dit weekend).
De afgelopen weken heeft een rijdend prototype van de GTbyCitroën namelijk al een rondreis gemaakt langs oa de 24 uur van Le Mans, 24 uur van de Nurburgring en ook tijdens FOS zal de GTbyCitroën aanwezig zijn.
En dan te bedenken dat deze auto ooit alleen maar bedacht is voor een computerspelletje…
Citroën GTbyCitroën rijdt door Londen:
Davyburger zegt
Hij valt wel op in ieder geval
vla zegt
Oh man! Wat een spetterende concept! Okee, mannelijke en agressieve lijnen maar zo goed uitgewerkt! :o En je kan bij elke Citroëndealer aan een miniatuurversie geraken jongens en meisjes! :P
Aquios zegt
Gaaf. Ik hou er wel van als fabrikanten met gewaagde designs komen die eigenlijk alleen concept zijn en ze dan gewoon op de markt brengen.
vincent_995 zegt
Hier hoort een hoogtoerige V12 in!!!
RS3 zegt
wat een super ding:)
exclusiviteit ten top!
BART! zegt
Fantastisch!! Citroen komt langzaam maar zeker weer terug naar hun oude niveau!
Nou, waar haal ik 1.3 miljoen + een beetje belasting van daan???
riichlover zegt
Echt een supervet ding! Ik heb dat wel eens vaker gehad, dat ik bij sommige auto’s dacht: wat nou als ze die eens zouden produceren? Ook ben ik benieuwd naar het interieur.
Texhnolith zegt
erg dik ding, vraag me alleen af of dat kopere interieur blijft.
Als daar de zon op schijnt zie je geen ruk meer.. weg 1.3 mil ex btw :P
vla zegt
Dit wordt trouwens ook de eerste auto die ontworpen is voor een videogame en toch in de realiteit losgelaten wordt, daar zal nog lang over geschreven worden!
Jazzie zegt
Wow, doe mij die maar.
OT: Lef van Citroën om in deze tijd zo’n auto te bouwen en dan ook nog eens met zo’n prijskaartje.
Maar, het is wel een mooi uithangbord voor de ‘Premium’ DS lijn modellen.
GOD zegt
hebben ze bij Citroen perongeluk de verkeerde truffels geplukt dat ze zoiets uitbrengen.
Kan niet wachten er 1 in het echt te zien maar dan zal ik waarschijnlijk naar abudubai moeten. jammer
Gnermo zegt
Ongelofelijk vette wagen, maar het prijskaartje past niet bij de motor die erin zit helaas.
Peter zegt
Ik geloof nooit dat het filmpje echt is…
Wel een mooie auto…
janco zegt
@Texhnolith
Dat is geen probleem ze zullen da koper wel mat laten uitvallen
subaru555 zegt
Weer een heerlijk voorbeeld van Franse eigenzinnigheid! Love It!
GOD zegt
@ Jazzie
Hoezo is dat lef hebben?
Laue zegt
wat een super extravagante auto is dit!!!!
wat zeg ik nu, dit is een citroen.
Mussie zegt
Een bizzar concept car, en inderdaad daar hoort een hoogtoerige V12 in te zitten..
Rolls-Royce Motorcars zegt
Prachtige auto! Maar ik vind het jammer dat er een Amerikaanse V8 in komt. Ik dacht zelf meer aan een W12 bestaande uit 2 V6en van Citroen zelf. Maar ja, een nieuw blok ontwikkelen voor een auto waar maar zes exemplaren van gebouwd worden is natuurlijk veel te duur. Verder vindt ik het een fatastische auto.
osca zegt
kvind hem iniedergeval mooier dan de VEyron
Jazzie zegt
@ GOD
Naja, recessie enzo… En volgens mij staat PSA er niet heel erg geweldig voor, qua financiën. Dat zal misschien ook die €1,3 miljoen verklaren, om de ontwikkelingskosten eruit te halen.
Bosnia_love zegt
wat een geluid zeg, maar ik heb liever een veyron,
want stel dat je in een kroeg zit, en iedereen praat over zijn auto:
1: Ik heb een 599,
2: ik heb een ford gt,
3: ik heb een zonda,
en dan jij:
ik heb een citroën….
:? nee, ik heb liever een veyron
Theagle11 zegt
Jammer van de motor, maar wel een erg mooi auto, heb deze liever dan de Veyron.
Deze ziet er veel scherper uit dan dat ronde geboggelte.
mrB zegt
er hoort idd iets hoogtoerigs in. een v10 of v12. toch vet dat ze er een paar gaan maken
NLBUURMAN zegt
@Bosnia_love
you’re right, maar ik heb een hekel aan een veyron, dus doe mij gewoon de Zonda F Roadster maar :) valt ook wel op!
hoewel deze natuurlijk zeer spectaculair is, en ik vind hem goed geslaagd!
*zijn er meer mensen die denken dat de zijflank wel wat wegheeft van een Veyron? (tip: plaatje boven intro, net voor het achterwiel, zelfde lijn als Veyron)*
Emile_Benz zegt
Ok, en hoeveel van die 6 worden er aan gort gereden? 5 à 6?
W115 zegt
Ja, meteen 6.3 van AMG erin plaatsen, maar deze auto koop je ook niet voor de topsnelheid, die koop je meer voor het oog
AutoInformatief zegt
Dat is een geweldig strak plan van citroën zeg! Aan de ene kant wel jammer dat er maar 6 gemaakt worden, die zullen alle 6 waarschijnlijk nooit op de weg komen maar in een grote garage staan blinken voor de eigenaar die ze nooit mee naar buiten neemt :(
Marcie zegt
Wat is de prijs incl beastingen?
BART! zegt
@vla
Hoe groot & duur zijn die modelletjes dan?
Bugger zegt
6 stuks voor 1,3 miljoen euro de stuk, dat wordt 7,8 miljoen euro verlies die citroën bij kan schrijven lijkt mij. Wat een afgrijselijke, lelijke wagen!
joah zegt
zeker v12 of iets dergelijks, v8 beetje te banaal voor dit
vla zegt
@ BART!
Hmm… Van schalen weet ik uiteraard niets (ik let er niet op)… De omtrek is net iets groter dan een grote gsm denk ik… Duur zijn ze niet (althans ik hoop van niet), maar als je geluk hebt, kom je een vriendelijke autoverkoper tegen die je er één cadeau doet! :D Zoals ik tegengekomen ben (okee, ik kende de autoverkoper wel al langer maar ach… ;) ).
smeck zegt
damn dat ding ligt ook nog is laag
je zit bijna onder het wegdek :O
massarati zegt
@ Peter
Ik hoop toch wel dat je ziet wanneer er echt word gefilmd en wanneer je de videogame ziet.
OT stoer dat Citroën dit produceert, zal ook een groot deel imago zijn.
Oom Agent zegt
Wat een gaaf design. Echt leuk. Er moet alleen een nog veel dikkere motor in. Een jet of zo ;)
Het lelijke eendje zegt
Motor is te klein, V12 zou idd beter zijn.
Maar voor deze prijs kies ik zeker de veyron!
Natuurlijk wil ik hem wel eens op straat tegen komen.
JPM zegt
@ Bosnia love
Nou een Ford maakt in een kroeg ook geen indruk. Evenals een Pagani, de meesten zullen denken dat het een Italiaanse kaas is. Dus als je met een groepje zit te praten die weten wat een Ford GT is en een Pagani dan kun je zeker met deze Citroen aankomen.
OT: Tsjah wat moet je er van zeggen. Mooi? Nee. Handig? Nee. Sturen zal hij waarschijnlijk ook niet goed doen. Tegenwoordig moet het zo extreem mogelijk zijn. De grenzen moet echt opgezocht worden om op te vallen tegenwoordig. Jammer, met zulke extreme vormen indruk maken is makkelijk. Maar met een ingetogen elegant ontwerp indruk maken is een stuk moeilijker.
BART! zegt
@vla,
thnx, zal ff binnenvallen bij de lokale Citroën-boer mocht ik in de buurt zijn, wie weet!
Sjappoo zegt
Helemaal space!!
wel heerlijk fout! en exclusief… dus ja als je echt geld teveel hebt en dit liever rijd als een veyron of iets dergelijks. of dit naast je supercars kan stallen, dan is het zeker mooi!!
maar wel iets dikkere motor erin ;)
mooie V10 van BMW.
F1Ferrari zegt
wat een prachtwagen ik had al gehoopt dat hij in productie ging
sab993s zegt
Liever een gillende V10 erin.
Motoren doen ze al samen met BMW/MINI, misschien een dealtje maken voor de M5/M6 motor?
En ‘m dan nog wat kietelen uiteraard!
Thomas Bol zegt
Dik!
Ookal is ie duurder dan de Veyron, maar wel mooier dan de Veyron.
Jammer dat het maar 6 stuks zijn ipv de aangekondigde 20.
hanz zegt
mooi kar!
ik ben niet zo van de franse wagens, maar voor deze maak ik een uitzondering.
ben het met de rest eens dat een hoogtoerige V10 of V12 erin hoort (in het spel hoor je die ook?) iets van een lambo of aston martin , M6 oid.
dat gorgelende V8 geluid staat deze supergestroomlijnde auto niet
prachtig om naar te kijken!
Freude_am_Fahren zegt
Hij heeft inderdaad wel iets weg van een veyron, maar hij is zooooooooooooooooo veel mooier!
Wel spijtig van de motor die erin zit…
Een V10 of een V12 zou hem beter staan…
KoguchiPower zegt
Hebbe! Hebbe! Hebbe!
Klassiekerrally zegt
Vergeet de badges: dit is 1,3 miljoen maal cooler dan zo’n massaproduct als een Veyron!
Waanzinnig ding, met een impact die te vergelijken is met die van een Countach.
Hulde, Citroën!
savipe zegt
als het een V8 moet zijn waarom geen europeaan met bi turbo?
en mijn god wat is dit een lekkere bak:p
sportspotter13 zegt
@BART
misschien heeft Ice safe bank nog wel wat geld liggen
indrukwekkende auto
CX9Owner zegt
oke dan mazda is de concurretn van citroén dus mischien komen ze ook met een productie variant van de furai
Kuukske zegt
Dit is echt de mooiste auto van het jaar!
Hopelijk ziet Citroën dit ook en worden het er meer dan zes!
erik zegt
gewoon een getunede v6 turbo uit hetrek er in leggen, een mal van maken voor het carbon gebeuren en koper door koperfolie vervangen en eindelijk een mooie 911/r8/m3 concurrent (qua prijs) maken… hoe meer van dezeauto;s de straat bevolken hoe beter!
jurrian zegt
Hij was ook te horen op le mans. echt een bizar ver geluid, bijna even luid als een Koenigsegg maar dan rauwer. iig een bizar ding om te zien, nooit ook maar een moment gedacht dat ze hem zouden bouwen. chapeau voor Citroen!
Arnoud zegt
Vergeet de Veyron, vergeet alles wat uit Italië komt… Dit is de auto die je moet hebben. V8, V10 of V12 zal me een wortel zijn. Looks, dat is het waar deze auto om draait. Nooit heb ik zoiets waanzinnig moois en cools gezien van zo’n relatief eenvoudige autobouwer. En toch verbaast het me ook niet. Kijk maar eens goed naar een Traction Avant, een DS of een SM. Dan snap je dat deze auto alleen bij Citroën vandaan kan komen.
nokiaaaaa zegt
Bosnia_love schrijft:
Bosnia_love
30 June 2009 om 14:11
wat een geluid zeg, maar ik heb liever een veyron,
want stel dat je in een kroeg zit, en iedereen praat over zijn auto:
1: Ik heb een 599,
2: ik heb een ford gt,
3: ik heb een zonda,
en dan jij:
ik heb een citroën….
nou ?? van de citoen zijn er 6 gemaakt exclusiever dan de ferrari ,GT, en zonda te same zenne :)
cardesigner@USA zegt
Prachtig! Veel mooier dan de Veyron! Met deze trek je ook veel meer bekijks!
joep zegt
Echt te ruig voor woorden! Hopelijk zien we veel van dit lef en deze eigenzinnigheid terug in de citroen-modellen van de komende jaren!
Hilgert zegt
Een heel stukje exclusiever als zo’n massa-Veyron. Dus het prijskaartje meer dan waard!
de sjonnies zegt
@ JPM – LOL Geef mj nog een stukje Pagani en een glas Prosecco :D
W1ck3D-78 zegt
Die achterkant, vooral die achterlip vind ik maar niks. Voor de rest: top werk van de Citroën designers. Echter is de auto de prijs niet waard. Voor dat geld koop je veel betere wagens. Met zo’n prijskaartje verwacht je niet enkel superdesign maar ook superprestaties en dat zou bij deze wel eens erg hard kunnen tegenvallen. Nee, doe mij dan toch maar de Veyron (Targa), Koenigsegg of Pagani Zonda Roadster F.
Freewarefreak zegt
Wat een lekker ding zeg daar op de stand van Citroën… ehh.. ik bedoel de auto.. ;) Geweldig dat Citroën het toch gewoon doet, dit ding in (heel klein) serie(tje) productie nemen. Alleen jammer van de motor. Een USA V8. Vind dat toch niet horen in een Europese supercar. Neem dan de V10 van BMW of zo, of zoals al gezegd is de C63 AMG motor. Geeft mij toch een hogere imago belevenis. Voor de rest: super!
M-lover zegt
leuk, maar daar durf je toch niet in rijden?? maken ze er wel reserveonderdelen voor???
Hilgert zegt
Een andere oplossing is de V12 samengesteld uit twee V6en zoals die ook in de Peugeot 907 ligt.
BAAP zegt
pfff, een Amerikaanse V8 erin???
Wie is op dat verschrikkelijk idee gekomen!!! Ontwikkel dan ook een dikke V10 of V12 voor dit model!!
Pak desnoods de V12 HDI FAP!!!
Dit is echt om te janken en dan willen ze er ook nog 1,3 miljoen euries voor!!!
Ben benieuwd wat voor zwakzinnige dat zal zijn!!
LPJ zegt
@Bosnia_love: en zo’n auto kopen we natuurlijk alleen om in een café over op te scheppen :|
Die ziet er gewoon geweldig uit ^^
Timmie zegt
Zo duur en toch een rauwe ongeraffineerde Amerikaanse V8? Waarschijnlijk doen ze dit om hun imago te boosten, om hun overstap (poging tot) naar premium te versnellen. Nou, Citroen zal nooit premium worden. Ze hebben een vrij ordinair verleden en recent zijn er tamelijk veel terugroepacties. Om nog te zwijgen van de magakortingen…
Simpson zegt
V8 met gerobotiseerde handbak? toch niet die sens(e)odrive he?
maar hij ziet er wel geil uit zeg, wauw
spirit_of_ecstasy zegt
voor 1.3 miljoen mag er nog wel wat vermogen bij vind ik
Lucb zegt
Als ik het geld had, was ik er nu al een gaan bestellen.
André Citroën zegt
Oke dan maar…………….
Omdat de mensen die hier posten, het allemaal zo graag willen, verander ik de motor wel….
Citrofiel zegt
Ik hoop dat ze nog iets bijzonders met het onderstel doen (hydropneumatisch?), want alleen op uiterlijk stoer doen is niet stoer… Maar het past wel bij Citroën: Alle grote plannen met indrukwekkende techniek (voor de Traction, DS, CX) werden alsmaar toch afgeblazen waarna die auto’s met vrij standaardtechniek door het leven gingen. Ook daarmee hebben ze echter roem vergaard, dus het hoeft niet slecht te zijn.
@ hanz; In het spel loopt hij op waterstof.
@ Simpson; :D Daar dacht ik ook gelijk aan. Sensodrive zou de acceleratietijden gelijk minstens verdubbelen, traag kreng. Maar ik denk niet dat Sensodrive is ontwikkeld voor deze vermogens, ze zullen dus wel met iets anders moeten komen.
@ Timmie; Premium… :roll:
@ BAAP; Een gigantische HDI lijkt me niet verkeerd.
@ M-lover; Reserveonderdelen? Niet nodig, een onderdeel per stuk maken wanneer het nodig is, is waarschijnlijk net zo duur als een reserveonderdeel maken.
timo. zegt
Voor dat geld kan men beter een mooiere auto kopen met dikkere motor, die Fransen denken dat ze er alles voor kunnen vragen omdat er maar 6 gebouwd worden. Over een paar maanden zullen we hier wel de eerste gecrashte te zien krijgen.
porsche_fan zegt
totaaaaaaaaaal overbodig!! en tis en blijft een citroen he ;)
Herke zegt
Whoei whoei!! wat een ding…
Laat hem maar komen!! Super actie van citroen!!
Teulada zegt
Maakt CITROEN een keer een goeie auto en dan maken ze er maar 6 van:S!!:S
Citrofiel zegt
@ timo.; Omdat hij volgens jou te duur is (en niet verkocht zal worden) zal hij gaan crashen? Laat mij het verband nu eens zien… :roll:
midi zegt
waarom geen maserati motor ( zoals bij een citroen sm)
jtb zegt
geweldig dat ze deze prototype toch gaan bouwen. Je ziet zovaak dat er leuke prototypes gemaakt worden maar als het er op aan komt haalt geen een daadwerkelijk de productie. Goed idee, hopen dat ook andere bouwers deze trend gaat volgen.
arjens zegt
Jeetje………… Dit noem ik een auto. Dat Citroen toch een kleine serie gaat bouwen. Hulde!! Het zal Cirtoen geen financieel voordeel opleveren, maar ze maken weer als vanouds hun naam waar. En dat telt in mij ogen zwaarder. wat een bak!
Timmie zegt
@ Citrofiel:
Wat wil Citroen met de DS-lijn bereiken denk je? Een beetje Citroen-fan zou dat moeten weten…
Citrofiel zegt
@ Timmie; Natuurlijk, ‘premium’ zijn. Maar het is maar wat je onder premium verstaat. Er zijn al vele discussies over geweest op Autoblog, en ik ga het hier niet herhalen, maar de historie zal het ‘premium-worden’ niet tegengaan, denk ik. De betrouwbaarheid wordt verbeterd en acties kunnen stoppen. Premium wordt je niet zomaar, maar het is wel mogelijk op de langere termijn…
@ midi; Blijkbaar was makkelijker aan deze motor te komen. In de tijd van de SM was Maserati van Citroën, dus kon Citroën simpel die motor nemen. Nu gaat dat minder goed…
Ricky-Jam zegt
Vind het geen mooie auto..
En het is een Citroen.. niet echt m’n ding om het voorzichtig te brengen.
GerreLekker zegt
@Midi “When the French and the Italians come together to do cooking; that’s good. When the French and the Italians come together to make a car; run, run for your life!”
Ziet er wel een ferme bak uit, maar wat zo’n onschaafde amerikaanse V8 (niets mis mee trouwens )hierin komt doen is mij een raadsel… toch maar Veyron dan :)
madru zegt
500 pk ?? hahahahha
F355GTB zegt
Ik ben hier niet zo kapot van. Ik vind het ook geen prestatie voor een autofabrikant om dit te maken.
Een amerikaanse V8 met 500 pk… Dan kun je dus gewoon de 7.0 V8 uit de Corvette Z06 pakken.
Als ik het zo lees is er geen enkele intensie om qua rijden te gaan concurreren met de top. Ofwel: gewoon een exentriek model ontwerpen, een (relatief) ganbare motor erin… en dan EUR 1.300.000 ervoor vragen.
Dat kan iedere autofabrikant!
De Veyron is natuurlijk ook onwijs duur, maar dat is dan wel een bijzonder goede auto! Het feit dat je een Veyron voor 1/3 van de kostprijs koopt, wil ook wel zeggen dat je wel waar voor je geld krijgt.
Als je deze Citroën koopt…, word je er vervolgens uitgereden door een 911 die minder dan 1/10 kost…
Ik zeg: Fail !
406_v6 zegt
een amerikaanse V8? waarom niet die mooie 6 liter V12 uit de Peugeot 907? Dat zou mooi zijn… tegelijk ook de Peugeot 907 in -kleine- serie gaan bouwen :mrgreen:
Tommy zegt
F355GTB heeft hier wel een punt, een Veyron is ook duur maar is was wel meteen de snelste supercar op de markt en heeft een speciaal ontwikkelde quad-turbo W16, geen Amerikaanse V8… Ik denk dat je met deze Citroën niet lekker kan knallen zoals in de videogame wel kan.
Het gaat hier dus puur om het uiterlijk, jammer dat hij zijn uiterlijk dan niet waar kan maken IRL.
JPM zegt
@ Citrofiel
Soms bent u rood en aanklikbaar maar soms ook zwart. Is dat een en dezelfde persoon?
Frissegast zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Dennis zegt
Dit prototype heeft een 500 pk motor erin. Maar is het al zeker dat het ook in de produktiemodellen komt?
Verder ik ben een Citroën-gek maar ik vind het wel heel veel geld. Maar goed ik heb nog de stille hoop dat er in de produktiemodellen een motor met meer vermogen erin zit.
Maar als ik zoveel geld moest uitgeven voor een auto dan werd het ook geen Citroën.
Het is net zoiets als een VW Pheaton of een R8. Voor zoveel geld wil je ook niet in een VW of een Audi gezien worden.
Jaws149 zegt
nooit gedacht dat zo’n geluid uit een citroën zou komen :P
erg mooi ding, alleen misschien een beetje aan prijs
Chrisjuh zegt
zeg maar 2 miljoen voor een Citro? Nooit van me leven!
Citrofiel zegt
@ JPM; Ja, ik ben het al deze keren. Af en toe gaat er iets fout met de account bij autoblog blijkbaar, want ik heb het wel vaker dat een reactie van mij onder een zwarte naam verschijnt.
@ Dennis; Verklaar de goede verkoopcijfers van de R8 dan eens…
N-RiCo zegt
O Wee, dat vele hier vergeten wat voor auto’s er lang lang lang geleden rondreden door door de straten van Parijs en andere franse steden, de tijden van zwart wit films en franse Premium Bolides. De tijden voor de Oorlog Toen 8 en 12 cilinders nog een alledaags tafereel waren.
Dit doet weer een beetje terug denken aan die die oude tijd met een vleugje Japanse Animatie stijl (de auto zou zo uit een Ghost in the shell aflevering kunnen komen). De auto is tenslotte (mede) Ontworpen door een Japanner, voor het beste race spel uit Japan
Japanese-French connection
N-RiCo zegt
Ik wilde er aan toevoegen dat ik het een extreme, maar wel er mooie auto vind, maar een 8 cilinder vin ik erg ordinair, kunnen ze geen deal sluiten met Bugatti. of omdat ze m nu toch hebben, die V12 HDi diesel van PSA, Doe eens gek!!
phantom zegt
TOP!!, de weg is weer een mooie creatie rijker, al zal de bestuurder er niet veel mee rijden :g
Nick zegt
BMW(of anders Toyota) heeft nog wel mooie motoren liggen toch?
Heel leuk idee, maar dit is wel een erg grote stap. Als ze een halo voertuig op de markt zetten, zou hij eerder in het 911/R8-segment moeten stappen.
Daar kun je de grootste impact maken.
Maar doe eerst wat aan de techniek achter al dat plastic gefromfraai, Citroëns zijn nogal altijd een ramp om aan te werken!
Dennis zegt
@citrofiel,
die verkoopcijfers kan ik niet verklaren maar als ik zoveel geld voor een auto uit moest gaan geven dan werd het ook geen R8.
In mijn ogen is het ook maar een Audi.
Ik bn heel blij met mn C6 2.7Hdi maar ik vind, ondanks dat de Citroën GT er geweldig uitziet, de auto geen 1,3 miljoen euro excl belastingen waard.
Ik heb mijn ervaring over de 2 Audi’s die ik heb gehad hier vaak medegedeeld maar in mijn ogen vind ik het de R8 zijn geld niet waard.
Op youtube staan filmpjes genoeg van R8 die ondanks hun quattrosysteem toch gewoon van de weg afvliegen.
Maar goed dat meningen verschillen. Anders was het ook zo saai op de weg.
Een ding wel ik vind dat Citroën nu eindelijk eens laat zien wat ze in huis hebben en als ze het nu ook eens gaan gebruiken op de modellen zou het helemaal fantastisch zijn. Zoals een C4 met 250 pk ofzo…na al die rally successen zou het toch eigenlijk wel heel mooi zijn als ze daar eens mee beginnen.
Groet van een zeer tevreden Citroën C6 rijder
DD$ zegt
In gran turismo zit er een electro motor in :s ik vind dit gebrom juist wel tof bij zon auto, je zou het niet helemaal verwachten maar oke..
LPJ zegt
Dennis: “ondanks hun quattrosysteem” … Alsof AWD het moeilijker maakt om uit de bocht te vliegen. Duw je koppelingspedaal in en je maakt van je AWD in minder dan een second een 0WD. Bij de mensen die wel kunnen rijden maakt AWD wel een verschil natuurlijk ;)
Citrofiel zegt
@ Dennis; Audi wordt over het algemeen (terecht of niet) toch als ‘premium’ gezien. En dus past een dure sportwagen daar beter bij dan bij bijvoorbeeld Citroën, voor velen. En de C6 wordt trouwens door sommigen ook al als een klasse te hoog gegrepen gezien voor Citroën… :? Maar, ik kan niet anders dan met je eens zijn dat 1,3 miljoen excl. erg veel is, en dat we wat meer mogen merken van de rallysuccessen van Citroën in het gamma. Veel plezier nog met je C6!
@ DD$; Waterstof, geen gewone elektro. Maar goed, zelfde idee. ;)
@ Chrisjuh; Tsja, kan jij vinden. ‘Een ton voor een Porsche, nooit van mijn leven!’ Ik bedoel maar…
Entwicklung88 zegt
Het is een GT, dus had er inderdaad iets anders in moeten liggen dan een good ol’ American V8.. Hadden ze wat moeten lenen, mss de W12 uit de Conti GT?
@ Dennis
Quattro is geen almachtig veiligheidssysteem, iedere malloot kan een AWD van de weg afkrijgen.
VolvoXCseries zegt
Doe mij deze maar in plaats van een Veyron en graag met een Maserati V8 als basis! :P
SaabTURBO zegt
Mooi! :D :D :D
Kieprich zegt
@Bosnia_love
Sorry maar ik persoonlijk vind dat je een auto koopt voor jezelf en niet voor een ander. Status is leuk maar er is altijd baas boven baas dus blijft de belangrijkste keus voor een auto altijd je eigen beleving. Je koopt geen S klasse omdat je buurman net een nieuwe E klasse heeft gekocht? enkel om te kunnen zeggen dat die van jou toch echt duurder en luxer is?
rvo zegt
ontzettend on-citroën, maar wel leuk om te zien.
Cas zegt
1,3 miljoen voor de 6, neem ik aan?
audi zegt
Ziet er gelikt uit,
maar €1.300.000? beetje overdreven hoor.
CX9Owner zegt
@ Cas
idd 1,3 miljoen voor alle moet het wel zijn want pers stuk koop niemand ze
1NteNSe zegt
Deze is echt heeeel erg nice.. Maar 1,3 miljoen is wel érg duur.. als belastingen erbij komen heb je voor dezelfde prijs een Bugatti, met 2 keer zoveel PK’s.. Hoewel deze wel een stúk mooier is dan de Bug ;)
Civic_Owner zegt
Voila de mijne is bestelt…
Nu de komende 35jaar boterhammekes met choco eten :lol: :lol:
BananaFlip zegt
Wat een mjammie-gevoel krijg ik bij dit pareltje.
Citroën laat zien dat het ook interessante en snelle auto’s kan bouwen!
Het zou helemaal getuigen van lef als die Fransen dit concept zo in productie zouden nemen.
Dan zou Citroën nog eens een statement kunnen maken.
Met een supercar nog wel!
BananaFlip zegt
Enne…
Op dit niveau boeien die prijzen mij niet zo.
Marc zegt
Het was eerlijk gezegd wel mooi geweest als ze hiervoor een speciaal motorblok hadden ontwikkelt zonder enige samenwerking van een ander merk,
een twin turbo v6 of een heerlijke v10/12 was wel beter als de rauwe goedkope v8 die al best veel andere merken gebruiken.
Spetey zegt
Als ik die auto zo zie en er een zwrate kleur aan toevoeg in gedachte, moet ik heel erg denken aan de BATmobiel. Des al niet te min een zeer unieke en vette wagen qua uiterlijk. Heel wat anders dan wat ik normaal van citroën gewend ben. Ben heel erg benieuwd naar prestaties. Maar met 500 pk zal dat ook wel redelijk zitten :D.
Citrofiel zegt
Over de prijs: Ze willen de kosten er toch een beetje uit halen. En als er gekken zijn die het ervoor geven, waarom niet?
@ Marc; Duur…
citroën garage timpen zegt
wat een super gave auto
ik vraag me af wat de topsnelheid is?
hopelijk iemand die dat weet
akie zegt
Toch liever een veyron.
Windhoos zegt
Superbak!!
Agolf zegt
Ik vraag me af, kan hij ook op stijgen
dollestier zegt
zet er een grote H op, en er land een helicopter op:p
MERCEDES_BENZ zegt
-edit: nutteloze bijdrage-