
Kijk, een Citroen 2CV met V8, dát willen we volgend jaar onder de kerstboom!
Eigenlijk zou iedereen eens een Citroen 2CV moeten rijden. Het is namelijk een geweldige en originele ervaring. Er zijn meerdere kleine auto’s, maar niet die zo comfortabel zijn als de Eend.
Ook wordt je in de eend heel erg bewust dat jouw botten onderdeel uitmaken van de kooiconstructie, waardoor je iets voorzichter bent. Gelukkig kun je niet al te hard rijden met een eend.

Citroen 2CV met V8
Maar aan de andere kant, niets is leuker dan een snelle eend. Want niemand verwacht namelijk dat een Citroën 2CV snel is. Er zijn meerdere oplossingen voor. Je kan een 2CV opvoeren, maar heel erg veel eer kun j niet behalen uit die kleine blokjes. Je kan ook de originele motor eruit halen en een grotere motor monteren.




Of je gaat voor stap 3 en dat is precies wat hier gebeurd is. Pak een V8 en bouw daaromheen een Eend. In dit geval een heuse besteleend. Voor de originaliteitsfreaks en OEM-fans is dit niet weggelegd. Nee, dit is voor de mensen die iets ruimer van geest zijn en gewoon een tof en bruut apparaat willen dat toevallig eruitziet als een Eend.

Hoogtepunt
Het hoogtepunt van deze Citroen 2CV is natuurlijk diens V8. Het is een 5.0 groot exemplaar met Edelbrock-kop en volgens de adverentie 172 pk. Daarmee moet de auto, wederom volgens de advertentie, zo’n 237 km/u halen. Dat is wel spannend, 237 in een Eend! Volgens de verkoper is de motor net nieuw, evenals de transmissie. De auto moet dan ook als een zonnetje lopen.




Ondanks dat het bij de Rat Look lijkt alsod de auto heel erg verroest is, is dat geensizns het geval bij deze auto. Eris geen roest aanwezig en de auto is getectyleerd zodat deze goed blijft. Interesse? Neem 20 mille mee en lever dat af bij (wat wij vermoeden) de tattooshop in Breda. De advertentie kun je hier bekijken!
Meer lezen? Dit zijn 12 betrouwbare sleepers!
RDW Kenteken check: Chevrolet Malibu Classic. Op lpg en grijs kenteken. Dus het rijdt als een dweilende Amerikaan i.p.v. een deinende 2CV.
Kon ook niet anders. Een gewone eend tegen 90km/h maakt je al doodsbang wanneer je voor iets in de remmen moet gaan…
Die van mij liep 142 op gps en k heb er werkelijk nooit schrik in gehad.
Liep voor 600cc behoorlijk goed.
Kunstzinnig gefabriekt apparaat, complimenten voor de createur. Maar geen haar op m’n rijk gestoffeerde hoofd, die erover denkt om daar mee te gaan rijden. En al helemaal geen 237 km/u. Misschien iets voor redacteur Michel ?
2cv met 8 slaat helemaal nergens op maar lachen vind ik.
237 km/u met 172 pk en zo veel luchtweerstand? Echt niet. Dat zou deze Chevrolet Malibu zelfs met de originele koets nooit hebben kunnen halen.
Dan zou ik toch voor deze V8 2CV gaan: https://youtu.be/1r7Z_c5l1Fo
Dan zou ik toch voor deze V8 2CV gaan: https://youtu.be/1r7Z_c5l1Fo
Dit is echt helemaal mijn ding! Credits voor de creativiteit en vooral originaliteit
Leuk als mensen lekker zelf aan de klus gaan, altijd goed.
Van mij mag zo’n project wel iets subtieler en meer in lijn met het originele ontwerp, maar dat is het mooie van zelf iets verbouwen, dan kun je doen wat je zelf leuk vindt. Hier is feitelijk een koets van een besteleend op het chassis van een Malibu gezet, op die manier zou je van een F1 auto nog een Espace kunnen maken, bij wijze van spreken.
Een snellere 2©v die me meer aanspreekt: https://youtu.be/f2SaM38Qcjc
Liefst zonder de whitewalls en die kapjes boven de koplampen heb ik ook nooit iets gevonden, maar verder een heel leuk project in mijn optiek.
U zei?
https://www.topgear.com/car-news/concept/concepts-time-forgot-renault-espace-f1
Zie je wel! ;-)
Steampunk-elementen, ziet er erg mooi uit! Complimenten voor de makers idd!