Niet letterlijk, want de meeste audio installaties hebben al meer dan “2 pk”. Wel is Citroën voornemens om een spirituele opvolger van de Eend te gaan lanceren. Net als toen BMW een nieuwe MINI lanceerde, zal Citroen de 2CV ook meer upmarket positioneren. Overigens had Citroen al in 2005 met het Evoqué concept een voorproefje gegeven van een mogelijke 21e eeuws 2CV.
Hoewel de 2CV waarschijnlijk het platform van de C3 zal gebruiken, zal de nieuwe Eend volgens AutoExpress duurder worden dan de C3. Citroen zal bovendien veel hightech opties gaan aanbieden en ook diverse manieren om de 2CV te personaliseren. Hetzelfde trucje wat ook kennen van MINI en de komende Fiat 500.
Hilgert zegt
Volgens mij was het ‘herintroduceren” van de 2CV ook al de bedoeling met de C3 destijds. Ook toen werd de C3 vergeleken met de 2CV.
kor zegt
dat gaat toch niet werken wat een lelijk ding
eigelijk ook nog een oud model
floryn zegt
ziet er wel strak uit eigenlijk lijkt me gaaf!
JANUS zegt
O O.
Wat gaat Citrofiel hier weer vrolijk van worden !!!!
Marc zegt
1 woord: UGLY
lincoln zegt
zooooo .. wat goed .. beter hadden ze het niet kunnen verzinnen .. echt een waardige opvolger .. hoop wel dat het bedienings gemak net zo charmant (lees “kloterig”) is als bij de vorige eigenwijze eend…
heman zegt
haha wat is dat?
Jordey zegt
die is 1 dag na verkoop in het museum
evo zegt
Aardig idee, maar zo’n grote motorkap lijkt mij niet de interieurruimte ten goede komen. Bovendien denk ik dat de Fiat 500 alle eventuele gegadigden al afgesnoept heeft.
Jela zegt
het enige wat je met deze auto beter kan dan bij een andere is slopen
Cayenne zegt
EIK, van het lelijke eendje gesproken, dit is nu echt overdreven, de MINI vond ik perfect heruitgevonden maar dit is er toch over.
Citrofiel zegt
Ik vraag me af hoe deze er vanaf komt als je deze achter een Boeing zet. Hij zal wel wat steviger zijn. (vreemd dat dat het eerste is dat in me op komt…. Wordt ik nu gek? :| ) Nee, maar serieus, ik vind dit helemaal top! :D
En nog een verbetering: die Evoqué was geen Citroënconcept, maar ontworpen voor een wedstrijd, niets officieels dus, en dat had niets hier mee te maken in principe.
En die impressie is wel heel erg op de C3 gebaseerd, met dezelfde velgen, de raamstijlen en de achterkant van het dak en de achterruit lopen precies hetzelfde… :| Hopelijk krijgt de “echte” meer onderscheid.
@ JANUS; Reken maar!!! :D See me be happy! :D Ik open Internet en zie gelijk dat Citroën met een opvolger komt van de 2cv! Hoe kun je beter beginnen!
@ Marc; Troost je, het zijn nog geen officiële afbeeldingen. Het kan nog beter worden, hoewel ik hier al niets mis mee vind! :D
@ Hilgert; Op een bepaalde manier idd, maar je kunt de C3 niet retro noemen, en dat wordt dit dus wel.
evo zegt
Trouwens, als je al die retromodellen eens ziet, dan vraag je je echt weer af wat een ongelofelijk stupide fout Renault met de Twingo heeft gemaakt. De Twingo werd een soort van icoon (bovendien ook lang in productie geweest). Nu ze hem vervangen hebben door een soort ‘Jappen-Twingo’, is het hele ‘icoon-gevoel’ weg. Let op mijn woorden. Die Twingo gaat geen potten breken…
Solstice zegt
Slecht idee om een C3 op een 2CV te laten lijken… Veel beter lijkt het me om met het briljante idee achter de 2CV (goedkoop, licht, eenvoudige techniek, je kunt ermee over boerenweggetjes raggen zonder dat je doosje eieren kapotgaat) aan de gang te gaan en daarmee een iets te doen. Geen retrolook maar retrodenken dus zogezegd. Misschien dat het weer zoiets geniaals oplevert in plaats van slechts een uiterlijk of “gevoel” te willen kopiëren.
Rick dos zegt
In tegenstelling tot de MINI en de 500 zie ik dit niet ècht als een “trendy” auto. En dat is waar de MINI en de 500 het van moeten hebben.
Maarrrrrrr ik kan het ook verkeerd hebben. Ik ben ook niet meer één van de jongste……..
Citrofiel zegt
Over de negatieve reacties die ik (nu al) lees, de 2cv werd ook heel negatief ontvangen, maar werd een doorslaand succes! (hoewel dat bij deze toch minder zal zijn) Ik dacht, ik zeg het maar even. ;) En tegenstanders van de oude 2cv zijn er ook altijd gebleven, maar ook heel veel liefhebbers!
@ Jela; De originele 2cv inderdaad, met de afschuifonderdelen, maar deze toch echt niet….
Apache zegt
nee, komaan, niet de 2CV, de mini en de 500 zijn goed, maar dit is gewoon saddisme…
– Apache
Citrofiel zegt
@ Rick dos; Hmmm. Niet trendy… Nah, een 2cv is niet echt leuk of stoer te noemen… Tjsa… Hoe ga ik me hier uit redden… Laat me even nadenken. ;)
Nee, ik weet ook niet echt welke klantenkring ze hiermee willen aanboren, de echte liefhebbers van de 2cv vinden dit veel te geciviliseerd, en de anderen hebben er niets mee… Trendy is hij ook niet echt, idd. Ik weet het niet, maar ik vind het wel leuk!!! :D
Citrofiel zegt
@ Apache; Sad(d ;) )isme? Waarom?
Speedlimit zegt
Ook deze moderne eend vind ik ’n lelijk hok net zoals de meeste citroens…sorry citrofiel ;)
Citrofiel zegt
@ Solstice; Idd. Denk ik eigenlijk ook. Dit is toch twijfelachtig (zoals ik ook zei tegen Rick dos). Een nieuwe auto met die eisen zou weer echt een icoon worden, apart! Dat is de weg die Citroën volgens mij in zou moeten slaan: apart zijn, net als vroeger (of wil ik dat alleen maar… ;) ).
Phycenz zegt
@Citrofiel, ik quote je even ‘..wordt ik nu gek?’
En ik denk dat je je vraag zelf wel hebt beantwoord.
Citrofiel zegt
@ Speedlimit; :x Nu ben ik boos!!! ;) Nee, hoor, van mij mag je. Iedereen zijn mening, en ik zie ook wel in dat Citroën niet iedereen bekoort, heel goed zelfs. Zelf vind ik natuurlijk veel andere merken weer helemaal niets, dus ik heb niets tegen op mensen die Citroën niets vinden.
(en nu begint mijn pols zeer te doen van het vele typen hier…)
Citrofiel zegt
@ Phycenz; Lekker dan… Van je medebloggers moet je het maar hebben… ;)
Citrofiel zegt
@ evo; Over die Twingo: helemaal mee eens. Het heeft niet meer wat de originele Twingo zo succesvol maakte.
Rick dos zegt
@Citrofiel
Dat kan ik zeker wel begrijpen. ;)
vinox zegt
Ik heb gisteren nog een aflevering van southpark gezien over het re- en re-editen van films. Punt was dat je sommige oude dingen, die uitgegroeid zijn tot klassiekers met rust moet laten. Dit, en alle andere auto’s die ze terug en terug uitbrengen, is misschien wel net zo.
Dunno, ik vind hier in elk geval niets aan, hoewel ik een originele 2cv super vind.
Solstice zegt
Citroen is nog steeds eigenwijs en eigenzinnig: welke fabrikant bouwt er nou een auto die niet verkoopt (C6) :-P. On topic: het concept 2CV is volgens mij nog steeds levensvatbaar en waardevol. Hoop alleen dat we van Citroen iets meer mogen verwachten dan iets dat slechts qua uiterlijk lijkt op origineel, daarmee dezelfde fout makend als Volkswagen met de New Beetle.
schnitzerken zegt
jaja, daar is ie terug, de geit:d:d:d:d:d:d
Citrofiel zegt
@ schnitzerken; Of de eend, of de slak… ;)
@ Solstice; Precies! Ik probeer Citroën hier de hele tijd te steunen, maar ik geef je helemaal gelijk. Alleen uiterlijk hetzelfde is niet genoeg, het hele idee erachter moet hetzelfde zijn.
@ vinox; Tsja… Je zou wel eens gelijk kunnen hebben. Zoals ik hierboven al zeg, alleen uiterlijk is niet genoeg. Hetzelfde idee erachter als bij de originele 2cv, hoe lijkt je dat dan? Een goedkope en praktische auto. Hé?! Het lijkt wel alsof ik het nu heb over de Dacia Logan… :( Ik bedoel, uiterlijk verbonden met de 2cv, en het idee erachter ook. Hoe lijkt je dat?
Kapitijmen zegt
tja kweeniet wat ik hiervan moet denken… :P
Dylan zegt
Franse troep. Vergelijk dit nou eens met de wonderschone nieuwe Fiat 500…
Citrofiel zegt
@ Dylan; Het gaat over het uiterlijk neem ik aan? Deze afbeeldingen zijn niet de officiële, en over hoe mooi het is: Dat is een mening, dus individueel. Vind jij het niets: Prima!
JANUS zegt
…..word ik nu gek…… (Zonder t alsjeblieft)
Citrofiel zegt
@ JANUS; Oei… :$ Ik schaam me diep… :( Normaal ben ik altijd zo op spelling, maar soms glipt er ook bij mij wel eens een (heel stom) foutje in. Vergeef je het me? ;)
JANUS zegt
Nou vooruidt. Omdat jij het bend !
Rick dos zegt
Citrofiel tussen jauw en mei Janus is een beetje een zeikerdje…….ssst niet aan hem vertellen hoor! ;) :P
Citrofiel zegt
:lol:
Emiel zegt
laat maar komen… vrolijkt de weg weer een beetje op! Beter dan al die grijze muizen!
Hansie! zegt
Prachtig concept
echt schitterend
over duidelijk het orgineel
maar toch met de tijd mee :)
Eddy zegt
De achterkant vind ik wel wat hebben, doet me wel beetje denken aan de Honda Insight. Voorkant is wat vervormt als je het mij vraagt, dat hoop ik althans, en kan me niet bekoren.
Het idee om de het tweepeekaatje een nieuw leven te schenken kan ik alleen maar toejuichen. Retromode kan me boeien, en blijft toch veel aantrekkelijker dan de zoveelste generatie Corolla of Civic, om er maar een paar te noemen.
Nu nog op zoek gaan naar een opvolger voor Louis de Funes en Bourvil…
lincoln zegt
@emiel .. moet je misschien het plaatje nog maar eens bekijken..
Italiagait zegt
Ben benieuwd wie dit in Nederland durft te kopen .
De meesten kopen toch wel weer een saaie grijze kar.
slk55 amg (rijbewijs afgepakt) zegt
duurder dan de C3? asjemenou…volgens mij was de lelijke eend destijds een hit
door het “leuk” (lees: niet alledaags) vormgegeven uiterlijk i.c.m. een zeer lage prijs.
de 2CV mag van mij best terug keren, maar dan wel weer als een ‘goedkope wereldauto’ als tegenhanger voor de Dacia bijvoorbeeld. volgens mij is dat het hele idee achter de 2CV.
bovenstaande impresie vind ik trouwens niet echt geslaagd. hij lijkt veelste veel op de C3, de Evoqué concept vond ik wel geslaagd.
Mr. R zegt
Citroën is een leuk merk, vooral als ze écht lekker eigenwijs doen, iets dat ze nog steeds te weinig doen.
Maar ik vrees dat ik het met Rick Dos eens ben. De Mini en 500 zijn stoere autootjes; stoer, trendy en sexy. De 2CV is vooral functioneel en best leuk, maar niet op verliefd op te worden.
Het uitbrengen van een retro-model is zeer gewaagd en kan de oude klassieker in een slechte schaduw zetten. De New Beetle is een flop van formaat die de oude kever een beetje in de schaduw zet. Ik denk dat BMW met Mini en Fiat met de 500 een veel grotere kans van slagen hebben dan Citroën met de 2CV.
Mijn advies aan Citroën: kom niet met een retro-model met 2CV-design! Iets nieuws en origineels in de geest van de 2CV: licht, leuk en goedkoop is veel leuker en heeft een veel grotere kans van slagen.
Citrofiel zegt
@ slk55 amg; Wowwowwow… Wat heb ik gemist? Rijbewijs afgepakt? WaarWat is je toelichting? Stiekum meegedaan aan Gumball? :P
En On-T; Inderdaad. Een Citroën Logan…. Maar ja, dan moet die wel anders zijn dan de rest, niet nog een anoniem mini-sedannetje. Dat past niet bij Citroën, en die komen er al genoeg.
@ Mr. R; Ja, idd. (meer heb ik er niet op te zeggen)
Citrofiel zegt
@ slk55 amg; Heb je verhaal al gevonden, hoeft het niet nog een keer te typen dus. ;)
JANUS zegt
Hé Citrofiel !
Fluisterde Rik dos nou net wat in jouw oren ?
Wat zei hij ??
Ah kom nou joh. Ik ben het. Janus. Wat zei hij ???
slk55 amg (rijbewijs afgepakt) zegt
@citrofiel
gelukkig.. ik kreeg al een lamme arm ;)
de 2CV moet er inderdaad anders uit komen te zien dan een saaie onopvallende sedan, hij moet lelijk en opvallend zijn. maar dan wel voor een zeer lage prijs. en niet met een prijs boven die van de c3.
Citrofiel zegt
@ JANUS; Sorry, ik heb Rick dos gezegd dat het tussen ons bleef… ;)
@ slk55 amg; Nou, lelijk? Móet dat? Oke, in de geest van de 2cv wel :D , maar ik betwijfel of een nieuwe auto verkoopt als hij lelijk is, ook al is hij nog zo praktisch en goedkoop. (zie ook Multipla) Hij moet iig niet expres en voor niets lelijk zijn, dan moet dat wel een doel hebben.
Rick dos zegt
Ikke?! Ik heb helemaal niets gezegd…….
Delta HFan zegt
Dan doet fiat het een stuk beter met de terug komst van de 500
Of zie ik dat verkeerd?????
Mark zegt
Het blijft leuk, die echte 2CV’s. Ze kunnen een poging wagen. Mini komt er goed mee weg. VW en Chrysler stukken minder.
Jan zegt
Lijkt me gewoon een C3 met voor en achterkant wat aangepast als 2CV
Citrofiel zegt
@ Delta HFan; Beter wat betreft wat?
Citrofiel zegt
@ Jan; Klopt. Dit is dan ook slechts een IMPRESSIE, niet het officiële ontwerp.
kadett rijdt beter zegt
Het is dat ze erbij gezet hebben:
‘Dit is de nieuwe Deux-chevaux’ en dat het Citroen-logo erop prijkt, anders had ik nooit geraden dat het een reincarnatie van de 2CV was….
jakob zegt
-duur
-lelijk(imho)
-doelgroep?
-veel elektronische snufjesoud model (de fiat 500 heeft dat nu wel ook)
ik weet niet waarom, maar het lijkt mij niet zo’n goed idee ;)
jakob zegt
@ kadett: je kan nu toch wel duidelijk het oude design herkennen?
Citrofiel zegt
Pfff. Ik ben nu aan het zoeken naar andere impressies. Ik moet zeggen dat deze hierboven nog best leuk is. Bekijk bijvoorbeeld dit eens :P :
Het is gelukkig een oude, achterhaalde impressie…
Tabasco zegt
Mijn leukste auto ever. De 2CV. Mijn hemel wat heb ik daar een lol meegehad.
Jammer van die rotte bodemplaat (en neen ik had geen rubberen vloermatten).
Sinds zaterdag “moet” ik het doen met een Alfa 159 sw, zo naar.
Citrofiel zegt
@ kadett rijdt beter; Nog nooit een 2cv gezien blijkbaar? Anders zou je het wel herkennen, lijkt me.
@ jakob; I see your point…
Citrofiel zegt
@ Tabasco; In één keer van een rotte 2cv naar een 159?! Ik neem aan dat er nog wat stappen tussen zaten? Btw gefeliciteerd met je 159, leuke auto! (ik heb naast Citroën ook een zwak voor Alfa Romeo…)
luc zegt
wie wilt dat ding nou?
realcar zegt
Auto is emotie, gezien de emoties moet dit een superauto zijn.
audi racer zegt
goed idee, alleen zonder dat 2 pk he!
je oma zegt
het zou wel leuk zijn als er een nieuwe eend/geit komt, maar dan moet die wel goedkoop zijn, net als z’n voorganger.
Citrofiel zegt
@ realcar; Dat is het probleem. De oude 2cv is inderdaad emotie, maar dat is maar de vraag bij deze…
kadett rijdt beter zegt
@citrofiel en jakob.
Zeker wel eens eerder van binnen en van buiten een 2CV gezien! Maar ik bedoel alleen aan te geven dat dit ontwerp lang niet zo karakteristiek is als de ‘oereend’….
Je denkt gewoon niet direct ‘o wauw dit is dus de nieuwe 2CV’, zoals je dat wel hebt bij de nieuwe mini en de nieuwe fiat 500…
Citrofiel zegt
@ Audi racer; De 2cv had geen twee pk… De eersten hadden “al” 8 pk, de laatsten 30. Het 2 slaat op het aantal fiscale pk’s, van belang voor de belasting in Frankrijk. Maar oke.
Voor de grap nog even de namen van de 2cv: In Frankrijk had de 2CV de bijnaam “La Deuche”, in België was het “de Geit” of “het wippertje”, in Nederland “Eend” of “Lelijke Eend”‘, in Friesland de “Piek”, in Duitsland werd het “Die häßliche Ente” en in Engeland “Tin Snail” (blikken slak).
Citrofiel zegt
@ kadett rijdt beter; Oke dan, daar heb je wel gelijk in. Hij is minder retro dan de anderen, mss ook omdat deze geen ‘losse’ koplampen heeft en van die ‘losse’ spatborden, wat echte kenmerken van de 2cv waren. De Fiat, Mini en Kever zijn wat dat betreft gemakkelijker na te maken.
audi racer zegt
@ citrofiel
oke dan weten we dan ook weer bedankt.
maar ik vind hem wel mooi ( en daar ben je zeker blij om als citrofiel ofniet?)
totziens
ml zegt
Een “spirituele opvolger”. Dan zou het wel een superzuinige wagen kunnen worden.
Ik vind de impressie maar niks.
Jorn zegt
FYI….
De 2CV staat niet voor twee PK. De afkorting staat voor deux Chevaux Vapeur, wat twee stoompaarden betekent. ‘Chevaux Vapeur’ is een Franse maat voor de berekening van de wegenbelasting.
De eend had eerst een vermogen van 8pk, de laatste A-modellen uit de 70er en 80er jaren van de vorige eeuw hadden een 602 cc motor met meer dan 30pk vermogen.
Orichinals® zegt
@ Citrofiel
Ik vind deze 2CV ontzettend gaaf, ook de beoogde doelstelling spreekt mij aan. Ik zou de oude 2CV waarschijnlijk nooit kopen, hoewel de laatste serie mij nog steeds erg aanspreekt, maar deze nieuwe is wijs. Misschien wordt dit dan toch mijn volgende franse auto, terwijl ik eigenlijk nooit meer een franse auto wilde kopen, zal de nieuwe 2CV mij misschien toch overtuigen van zijn geweldige eigenschappen. Als hij komt zal ik zeker proefrijden en dan beslissen wat het wordt.
64-JV-DS (nee, géén autokenteken) zegt
Dag allemaal.
Leuk hoor die retrolook voor de nieuwe Eend. Datzelfde geldt voor de andere retro’s: Fiat 500, Mini, Beetle…
Wat mij een beetje stoort is dat vroeger iedereen zo’n auto reed omdat hij betaalbaar was en aan de basis eisen voldeed: hij had een stuur, vier wielen en een motor.
De retro’s daarentegen zijn meestal net zo duur als een betere middenklasser, dus niet meer voor “den gewoone Mensch”.
Ik zie geen enkele geiteharenwollensokken automobilist in deze Eend rijden, het is meer weggelegd bvoor – net als de Mini en de Beetle – voor The New Yup.
Omdat het retro is mag er dus een design prijs voor gevraagd worden.
Sja, It’s a Mad, Mad, Mad World.
AlexZjuH zegt
Voor de liefhebbers; Hier 2 shops/spyshots van een Eend op basis van een C1:
Marcuss zegt
ze kunnen beter de snoek opnieuw uitbrengen
lotte zegt
@Rick Dos: zei iemand nou groene eend?
RRPhantom zegt
@Marcuss
Klopt. Maar ik vind deze screens ook heel mooi hoor.(dus bovenaan)
davy zegt
@ Citrofiel : wel leuk om te lezen hoe je het toch probeert te verdedigen. Mja een beetje merktrots mag wel.
Ik vind dit wel een gemiste kans voor Citroën. Hier kan je toch wel iets anders mee? Maar dan heb je weer echte designers nodig ;)
Dit “design” doet gewoon pijn aan men ogen. Ik begrijp het gewoon niet wat ze hiermee willen? Een doelgroep bereiken?? Opvallen?? Nu dat laatste zal wel lukken.
lincoln zegt
@64-jv-ds .. heb je helemaal gelijk in .. automobilisten zijn de laatste 10 jaar zoooooo verwend .. alleen maar tjenken .. oh een rammeltje .. oh een kraakje .. oh stuurspeling .. oh veel herrie .. ik wil cv .. elec. ruiten .. botsproef 5 sterren .. dus de charme in de nieuwe eend kan je wel shaken ..
maar wel een leuk reclame object.
MYSELF zegt
BAH…
Mr. R zegt
Kijk, als ze de C3 nou gewoon zo maken:
Dat ziet er zo al stoer uit en dan heb je geen 2CV meer nodig. Het heeft niet de charme van een Mini of 500, maar die zitten beide in een andere klasse. ;)
Delta HFan zegt
citrofiel; bekijk de achterkant van dit blik eens ziet er gewoon niet uit de verhouding klopt helemaal niet achterlichten zijn te groot, de 500 is veel beter kwa verhouding en kwa uiterlijk alleen al de achterlichten.
E320T CDI zegt
doe mij dan maar de nieuwe fiat500!!!
alfasud zegt
mooi of lelijk??
het is iig apart en het lijkt tenminste niet allemaal op elkaar..
ik zeg: ctroen, ga zo door.. tien keer beter dan een c5 of xsara..
denk dat citroen op de goede weg terug is met de c2, c4, c6 en nieuwe eend.. c3 lijkt op een boot
Citrofiel zegt
@ Delta HFan en Davy; Voor de zoveelste keer, dit is niet het ontwerp! Het is slechts een IMPRESSIE, de echte kan er dus volledig anders uit komen te zien!
@ AlexZjuH; WTF? Zelfs een spyshot?! Ik hoop dat die het niet echt wordt…
@ Originals; Toch nog iemand die positief is… Gelukkig maar.
@ Mr. R; Die ziet er idd goed uit, met iets van de 2cv (schuine rechte achterkant).
@ Alfasud; Idd. Vind ik ook. (zelfs over de C3!)
@ Audi racer; Zeker ben ik daar blij mee.
floryn zegt
jammer dat citroen kiest om de auto op basis van de c3 te maken en niet op de c1 of c2 want dan zou de 2cv veel goedkoper kunnen worden en daar is de 2cv vroeger altijd voor bedoeld geweest………… verder vind ik dat de plaatjes die hier aan bod komen nog lang niet de schoonheid van het oude 2cv concept evenaren en er zal nog veel aan geschaafd moeten worden
Citrofiel zegt
@ floryn; De schoonheid van het oude 2cv concept?!?! :lol: Ik ben altijd positief over Citroën, maar de 2cv kan ik echt niet mooi noemen… (en met mij vele anderen) Hij is leuk en karakteristiek, maar mooi… Whatever, ieder zijn mening.
Nu over je echte stukje. Op basis van de C1 zou het een halve Japanner worden (wat de C1 voor 99% is ;) ), qua betrouwbaarheid (=goed), maar ook qua karakteristieken, en een 2cv-liefhebber wil geen gemaskerde Japanner. Op basis van de C2 zou niet veel helpen, want die staat op dezelfde (ingekorte) basis van de C3.
citroënfreak zegt
Man wat kan iedereen zo zagen dit is slechts een impressie voordat de fiat 500 eindelijk zijn ware vormgeving kreeg had ik al wel wat andere impressies van de 500 gezien dus nog effe wachten met de 2cv hij kan er helemaal anders uitzien trouwens wanneer komt die uit.
Trouwens “citrofiel” weet je nog toen ik vroeg dat citroën met een nieuwe 2cv wou komen.
god heeft mijn gebeden gehoord.
lincoln zegt
eigenlijk .. het enige leuke aan de 2cv was dat het zo,n rammelbakkie was .. alles lekker kloterig de deurtjes ,de pook ,de stoelen , de raampjes , dat soort fun kan ja niet meer verkopen vandaag de dag .. eeuwig jammer.
citroënfreak zegt
En geef toe dit is veeeeeeel mooier dan het concept.
davy zegt
@ Citrofiel : Ik hoop dat het echte er heel anders uitziet. Deze impressie slaat nergens op volgens mijn nederige mening ;)
Eerlijk gezegd denk ik dat als je de 2 cv gaat “hermaken”, rekening houdend met zijn echte stijl van vroeger, je de bal volledig misslaat.
De Cinquecento en de Mini zijn qua oude stijl volledig te hermaken naar de moderne stijl. En toch het karakter blijft behouden. Dat zie je aan de reacties van de mensen.
Ik hoop dat Citroën dit niet gaat doen.
mercedesfan zegt
een nieuwe geit, :-)
van voor lijkt hij hard op de oude 2CV
Citrofiel zegt
@ citroënfreak; Ik weet het nog. Wel heel toevallig idd. Enne, over welk concept heb je het? Die Evoqué? Dat was ook slechts een ontwerp van een paar gastjes die niets te maken hadden met Citroën, maar die leek meer op de 2cv dan dit, vind ik. Deze impressie doet voor mij veel te veel aan als slechts een verbouwde C3, en hij ziet er veel te solide uit, dat hoort eigenlijk niet bij een 2cv.
@ lincoln; Ja, idd, en in de nieuwe versie zouden ze dat eigenlijk weer moeten doen om het echt als de oude te maken, maar dat gaat dus niet, en daardoor zal het een gewone auto met een 2cv-uiterlijk worden: Geen echte 2cv-geest erachter, dus twijfelachtig…
Citrofiel zegt
@ davy; Vind ik ook… Het doet niet aan als een echte 2cv.
“De Cinquecento en de Mini zijn qua oude stijl volledig te hermaken naar de moderne stijl. En toch het karakter blijft behouden.” Bij de 2cv kan dat niet, die heeft van die karakteristieke kenmerken die nu echt niet meer kunnen, dus een echte nieuwe 2cv zal onmogelijk zijn… Daarom denk ik dat ze dit niet zouden moeten doen, maar als het een succes blijkt te worden natuurlijk wel! (-> meer geld voor Citroën -> meer geld voor ontwikkeling nieuwe modellen ;) )
davy zegt
@ Citrofiel : Idd. De stijl van DE 2 cv is zo eigentijds, zo eigenwijs en speciaal dat een remake het gewoon niet meer doet in deze tijd. Deze impressie kan ook gewoon een gevolg zijn van de hype omtrent de 500 (en de mini ook natuurlijk).
Maar Citrofiel, volgens mij zit je al de hele dag hier te kamperen ;) Jaaaa ok, tuurlijk wel leuk voor jou als citrofiel :D
Citrofiel zegt
@ davy; Lekker rustgevend hoor, kamperen. ;) Ach, ik zit toch achter mijn PC, dus zo’n beetje elke 5 minuten refreshen… :D
davy zegt
@ Citrofiel : Elke 5 minuten refreshen … rustgevend …………? Ooooh ja, nu snap ik ‘em. RustgevendER dan werken bedoel je ;)
slk zegt
Wordt zeker wel een leuke auto.Ga citroen steeds meer waarderen qua ontwerpen.C6 en nieuwe picasso zijn mooie auto’s.
Citrofiel zegt
@ davy; Voor mij is Autobloggen ontspannen… En een verslaving. ;)
Citrofiel zegt
@ davy; Wat pas echt leuk is voor een Citrofiel als ik, is CitroMobile! (een grote Citroënbeurs, dit weekend, en vlak bij waar ik woon! :D ) (klik op mijn naam voor de (slechte) site)
Rick dos zegt
@Lotte
ROFLOL! :lol:
Nee, maar ik hoor me hier achter de TV wel zeggen takkuhmensch! ;) :P
Tabasco zegt
@ Citrofiel; mwaaah een jaartje of vijftien.
Volledige rijtje:
Twee visa’s (waarvan een diesel), twee bx-en (het laatste exemplaar van 92, een cannes uiteraard, wordt nog elke dag in gereden. Aanschafprijs in 97 nlg 4.000. lekkere afschrijving), Golf II (bah, smaak nog kraak en berekaal), Senic (moest van mijn baas en sorry voor degene die er een heeft nooooit meer een renault. Stond om de 7.500 km bij de reparateur), Alfa 147 (lekker scheurbakki). Ik zal jullie niet vermoeien met allerlei andere tijdelijke tussendoor en voorloop auto’s. Maar de 159 is eindelijk een echte auto. Mozeskriebels wat een heerlijke wagen!!
Oh ja Citrofiel. Indien geen auto van de zaak dan was het toch echt een Xantia geworden ;-)
Citrofiel zegt
@ Tabasco; Leuk rijtje, zijn grotendeels merken/auto’s die ik ook zou kiezen, maar vanwaar die Golf?!
de sjonnies zegt
Leve het lef van Renault, zij zijn de enige geweest om met de opvolger van de legendarische R4 (heb er 2 gehad) door een geheel nieuw concept neer te zetten …….de Twingo. Nu maakt Renault dezelfde fout om te proberen de Twingo opnieuw uit te vinden. De 2CV was de 2 CV : een linnen dakje, soepele vering en goede stoelen zodat de Franse boer met het wagentje over zijn akkers kon hobbelen.
Er is geen behoefte aan een nieuwe 2CV als trendy gadget, het wagentje voegt niets toe aan ‘de’ idee van de 2CV uit ’48
Dit zijn allemaal marketing boys die op bestaande platforms een niche willen scoren en die NEW Mini vind ik een neurotische homo bak Bah wat een vies wagentje zeker als je zelluf een echte Cooper hebt gehad Bah !
Citrofiel zegt
@ de sjonnies; Jij ziet de Twingo dus als de opvolger van de R4, met hetzelfde idee erachter? Volgens mij is de Twingo veel trendy-er, veel minder praktisch (al is het maar door 3 ipv 5 deuren).
de sjonnies zegt
Hoi Citrofiel, 48000 met de C6 weg en nog geen verkeerde klap gegeven dat ding, hij begiint nu zuiniger te lopen, draai er af en toe door de 1:14mee!
Ja, de Twingo is echt bedoeld als eigentijdse opvolger van de R4, maar ontworpen voor de negentiger jaren, dus (helaas) geen paraplu versnelling meer en geen schuiframen, maar stuurbekrachteging en voor het jonge gezin met 1.2 kinderen ! En bij de Twingo volgt de vorm de functie zoals bij de 2CV, de R4 en noem maar op.
Citrofiel zegt
@ de sjonnies; “bij de Twingo volgt de vorm de functie zoals bij de 2CV, de R4” Ja, oke, ik zie het in… Hoewel ze nog wel een apart uiterlijk hebben gegeven, het is daardoor (gelukkig, hoewel ik het ook niet mooi vind) geen standaard wagentje geworden, zoals de nieuwe Twingo wel wordt…
Leuk om te horen dat het goed gaat met de C6! Hopelijk werkt dat mee aan het verbeteren van het imago van Citroën dat ze slechte modellen zouden maken… (hoewel dat deels ook wel waar is, het is niet allemaal zo betrouwbaar)
de sjonnies zegt
Hmmmm 235000 met m’n oude Xantia Break, soms zo zwaar beladen dat íe niet meer uit de veren kwam, naar Friesland rijden en weer terug zonder 1 krimp.
Aan M’n schoonzus gegeven 8 jaar geleden ! en ze rijdt er nog iedere dag mee, heeft inmiddels zo’n dikke drie ton gelopen dus zo onbetrouwbaar kan ik Citroen niet vinden.
Leuke schoonzus trouwens !
Citrofiel zegt
@ de sjonnies; Een Xantia die niet meer uit de veren komt?! Blijft die dan niet automatisch op dezelfde hoogte? En over die betrouwbaarheid: uit tests komen de Franse merken nog altijd (relatief) slecht…
de sjonnies zegt
Hij kwam niet meer uit z’n veren omdat er 600+ kilo in lag, ik had toen nog geen geld voor een bestelbus en tja, ik moest toch wat he !
Sweet memories ! ’s Avonds effe naar de regio Parijs heen en weer om scheeps onderdelen te halen en op de Autoroute met 160 een Gendarmerie busje inhalen en maar doorgassen …..ik gokte goed ze kwamen niet achter me aan !
veenhoven zegt
wat een lelijke auto ze hadden het beter bij het orgineel kunnen laten .
Tabasco zegt
@ Citrofiel, een dwaling van mijn ex
(die dus nu nog in die bx van ’92 rondtuft)
@ Citrofiel en de sjonnies; Heren, u als kenner. Is het niet zo dat de Xantia gewoon de beste gebouwde citroen ooit is?
de sjonnies zegt
Hoi Tabasco, nu je ’t zegt, inderdaad, je ziet nog best veel ‘bejaarde’Xantia’s lopen, dus als Demis Roestos geen vat op een Citroen heeft kunnen ze best een goeie wagen maken ! En die BXén waren een tijdlang ook niet uit te roeien !
Da’s ook de reden geweest om voor mezelf voor een C6 te kiezen, ik heb best vertrouwen in Citroen en het is tot nog toe niet beschaamd !
citroënfreak zegt
Aah citrofiel dit is nog maar slechts een impressie.
Er kan nog zoveel veranderen.
pieter zegt
Wat een onzin. Net als de Mini en de New Beetle is dit gewoon een trendy veel te duur karretje voor mensen die altijd achter de laatste mode aanlopen. De 2CV was bedoeld voor Franse boeren. Goedkoop, simpel en betrouwbaar. Diezelfde Franse boeren rijden nu allemaal in een C15D. Dus dat is de echte spirituele opvolger. Deze C15D is de besteluitvoering van de Visa (wat de echte opvolger van de 2CV was ergens begin jaren 80) en is – geloof het of niet – nog steeds nieuw te verkrijgen (met de oude 1.9 Diesel uit BX/ZX/205/309 etc). Goedkoop, simpel en betrouwbaar.
niels zegt
wat een gezeur eend mag best terug komen en is ook wel waarschijnlijk gezien het succes van mini, beetle en 500. citroen laat er dan wel een nieuw model van maken met mischien de bodemplaat van de c3. wat je nu ziet is gewoon een bewerkte c3 doen ze echt niet. die foto`s onderaan zijn bewerkte c1`s denk toch even na zo stoom zijn ze daar echt niet
de sjonnies zegt
Is de C15Diesel nog steeds te koop? Lekker bestelwagentje was dat en het reed als een eend bestel
Citrofiel zegt
@ pieter en de sjonnies; De C15 is NIET meer nieuw te koop:
http://dossiers.nieuws.nl/auto/citroen/66098/Citroen_stopt_na_21_jaar_met_C15
http://nl.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_C15
http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=39983
enzovoorts
Citrofiel zegt
@ Tabasco; Ik heb geen persoonlijke ervaring met de Xantia, maar je ziet ze wel nog heel veel ja…
@ pieter; Nou blijkbaar zijn er wel veel mensen die altijd achter de laatste mode aanlopen, want de MINI is een succes en de 500 belooft dat ook zeker te worden. Ik geef toe dat het geen echte 2cv-achtige is, maar zolang er winst op gemaakt wordt, waarom niet?
pieter zegt
@ Citrofiel
De C15D is inderdaad al ruim een jaar uit produktie, maar sommige dealers hebben er nog staan (ik woon in Frankrijk). En je ziet ze nog heel veel rijden.
Ik heb helemaal geen bezwaar tegen dit model (best wel aardig), maar de term spirituele opvolger vind ik niet correct. Dat gaat nl. veel verder dan design.
citroënfreak zegt
Lekker concept nu nog die DS en citroën is back.
Citrofiel zegt
@ pieter; Over de C15: oke, ik ben tot mijn grote ongenoegen al 2 jaar (!) niet in Frankrijk geweest (en dat voor een Citrofiel/Francofiel), dus dat zou heel goed kunnen. (maar ik ga met hemelvaart weer een weekendje, met de TAN :D (klik op mijn naam voor de link: dan evenementen, landelijk, tanrit) Als het je niet boeit wat het is, dan doe je dat toch lekker niet ;) )
Over deze 2cv-opvolger ben ik het totaal met je eens. Dit nieuwe ding heeft niets met de oude te maken, maar om het dan een “een trendy veel te duur karretje voor mensen die altijd achter de laatste mode aanlopen” te noemen… ;) Het is gewoon een leuk ding, al heeft het mss niets met de 2cv te maken.
maik citrofiel zegt
Laten we Hopen dat het een knaller wordt net als de 1ste 2cv!!!!!!!!!!!!
Citrofiel zegt
@ maik citrofiel; Idd, laten we het hopen, maar ik betwijfel het… :(
www.citrofiel.tk zegt
Wow, is wel een spraakmakend onderwerp geloof ik.
Maar wat je zegt, als het net zo’n klapper wordt als DE eend, dan mag het wel natuurlijk.
Hadden ze eigenlijk in 2005 meteen moeten doen met dat protootje van toen, die DS proto vond ik trouwens ook best leuk toen.
Mzl. Hans
jodocus zegt
In de Belgische pers wordt bij de aankondiging van de nieuwe deusjevoo gewag gemaakt van het C4-onderstel en niet dat van de C3…
Wél wordt het niet enkel zomaar een retro-modelletje a la VW Beetle, de Mini, of het Fiatje 500 maar krijgt ‘le nouveau 2CV’ wel degelijk een Visie mee:
Met name zou Citroën er voor het eerst zijn hybride-technologie in commercialiseren.
De groene geitenwollensokkers die destijds met het 2 PeeKaatje rondtuften verdienen ondertussen ook wat meer poen, en hun ecologische visie getrouw zullen ze nu wel storm lopen voor een milieuvriendelijke Geit !
Zelf hoop ik dat het ding even wulps is afgeveerd als het origineel, maar daar vrees ik voor op een C4-onderstel…
Citrofiel zegt
@ jodocus; Hybride? Nee, een echte 2cv-achtige wordt het dan niet… En over die vering vrees ik met je mee. Zo’n vreemde karakteristiek verkoopt tegenwoordig ook denk ik niet meer.
jodocus zegt
@Citrofiel
Fijn zou zijn mochten ze er minstens zo’n stoffen rolkap op monteren, maar ook hier vrees ik dat het glazen dakpanelen worden a la C4 Picasso. Nu ja, Citroën zou er ook heel wat kostbare high-tech apparatuur instoppen: boordcomputer, gps, dvd-geluidinstallatie, 23 airbags en tutti quanti….maar daar vragen wij toch allemaal niet om !
Allemaal diefstalgevoelig spul en dan is zo’n stoffen roldak natuurlijk snel opengeritst door krapuul allerhande!
Nee, een auto back-to-basics wordt het zeker nooit meer!
Het wordt eerder de opvolger van de C3 en C3 Pluriel. Die laatste heeft dan nog meer 2PK-roots in zich met afneembare cabriokap en demonteerbaar tot een pick-up – remember het plastic Mehari 2PK-Jeepje! –
By the way: Die C3 Pluriel: heb jij die ooit al weten rondrijden in z’n naakte pick-up versie ? Hooguit spotte ik hem vorige zomer 2 x in de naakte cabrio – versie en dat ondanks ons Middelands zeeklimaat van tegenwoordig.
Citrofiel zegt
@ Jodocus; Over de 2cv, ik ben het met je eens, maar ik denk wel dat Citroën de goede keuze maakt, back-to-basics in een 2cv-gevormde auto kan niet meer. Of je hebt een 2cv-achtige, maar niet bijster praktisch auto, of een kleine sedan (Logan bv.) die wel praktisch is, maar geen inspirerende vorm heeft…
En de Pluriel heb ik nog nooit als pick-up gezien en slechts 2x als cabrio ooit! Nu heeft mijn moeder ook zo’n Pluriel, en zij rijdt ook nooit volstrekt cabrio. Dat is gewoon te onhandig met die gigantische dakbogen die je me de hand moet vrij maken, verwijderen en dan moet je er nog plaats voor hebben. Nee, praktisch is hij absoluut niet…
pongo zegt
vorig jaar januarie 2006 nog met een echt eendje uit 1987 (in januarie) van Amsterdam naar Narbonne op een neer gereden(2750km heen en terug) zonder Krimp! ze heeft al bijna 150.000 op de klok !
Jean Serrure zegt
Een geslaagde preview, met zoveel reacties voor en tegen, daar valt voor Citroen toch echt iets mee te doen. Het wezen van een retro model is m.i. dat er sprake is van herkenning en dat er vaak emotie bij komt. Dat moet toch kunnen communiceren! Dan is de volgende stap de vraag van de toegevoegde waarde: wat voegt het model toe, biedt het behalve emotie nog iets meer, dat er wellicht in die vorm nog niet was? Daar zal een antwoord op moeten worden gegeven. De Pluriel leek de meervoudige, polyvalente toevoeging aan het Citroen-gamma maar verkocht uit-eindelijk niet. Een kwestie van positionering? Iets perse lelijks in de markt willen zetten kan niet de bedoeling zijn. Dat was ook bij de Lelijke Eend niet de opzet, men heeft toen een simpel te onderhouden, daardoor betrouwbaar en bruikbaar vervoermiddel willen neerzetten, in een land met een grote agrarische sector, veel platteland en weinig goede wegen! Je kon er je klompen bij aanhouden. Voor deze tijd is een ander concept gevraagd, met een andere doelgroep. Betaal-baarheid door eenvoud kan een doel op zich blijven, dat trouwens nu al door tal van constructeurs wordt ingevuld. Door toevoeging van een eigen karakter (off-road, open rijden, aanpasbaar aan individuele wensen) kan het model onderscheidend zijn. Ik zie er wel wat in, ook al omdat ik oud-deuxchevist ben!
citroënfreak zegt
Het gewaagde design is zoals een beetje de C6 hij is ook apart en bij sommige valt dat goed bij anderen dan weer niet het zal afwachten zijn wat dit geeft.
Citrofiel zegt
@ Jean Serrure; Niets aan toe te voegen. Ik geef je compleet gelijk!
jodocus zegt
Ach weet je,
Citroën heeft nooit wat anders gedaan dan een nieuwe 2PK willen op de markt zetten. Alleen is die automarkt zo versnipperd geraakt en onderverdeeld in tientallen niches.
De 2PK – als totaal-auto: berline, cabrio, break, bestel, – is dus gewoonweg niet meer te vervangen, niet wat betreft techniek, noch als concept.
Kijk naar de Citroën-historiek en je ziet de ene goedbedoelde poging na de andere om het 2 PK-concept bij te spijkeren, de ene al meer geslaagd dan de andere:
De originele liep nog volop en jarenlang van de band toen met de Dyane reeds een ‘modernere’ look werd gegeven aan ons lieftallig vehikel;
Volgde de Visa: met z’n vijf deuren nam hij eind jaren ’70 toch ook wel het 2PK-concept over, niet ?
Ondertussen versnipperde de markt en in de niche van het golfje en de kleine jappen plaatste Citroën de Axel, de AX en de Saxo. Niks 2PK-concept die dingen tenzij dan relatief goedkoop, klein en handig.
Neen, in die jaren zag ik héél wat 2 PK-adepten (deze jongen inkluis) nog eerder kiezen voor de BX. Op en top Citroën, met véring en praktische vijfdeurs… en een verkoopsucces.
Begin deze eeuw hervindt Citroën opnieuw zijn élan en met de C2, C3 en C3 Pluriel geeft Citroën een nieuwe vorm aan de 2 PK-spirit: niet in één auto, maar in 3 !
– De C2 vervangt de Saxo en de ronde motorkap verwijst overduidelijk naar de 2 PK
– De C3 is qua vormentaal de 2 PK helemaal terug
– Idemdito voor de C3 Pluriel die er daarenboven een exclusiever fun- en cabrio-imago aan koppelt, en ook praktisch als pick-up inzetbaar is (nu ja: de realiteit is minder praktisch dus…)
En ik wil niet overdrijven maar de Citroën Xsara Picasso is in wezen toch ook gebaseerd op het 2 PK-concept. Of de huidige C4 berline ? herken je de 2 PK vormgeving ?
Of kijken we eens naar de mooie evolutie van het 2PK-bestelwagentje:
De Acadyane kwam het 2CV bestelwagentje vervangen en vervolgens volgde de C15 (met Visa-snuit). Die laatste werd dan weer vervangen door de Berlingo. En geef toe: die laatste geeft vandaag op prachtige wijze invulling aan dat praktische-auto element. Een trendsetter ook en voorop in de markt voor de Kangoo’s, Caddy’s, Combo’s en Doblo’s.
Maar zo’n nieuwe 2 PK in retro-design – én met miljeuvriendelijke hybride diesel-aandrijving – kan er natuurlijk nog altijd bij ! Dat zou dan invulling geven aan ‘het emotionele’-aspect en gelijktijdig drager zijn van een ecologische visie.
jantje zegt
Nou ik vindt dat we allemaal respect moeten opbrengen ,
voor de ontwerpers van citroën….
Want wat ze met de C-MÉTISSE hebben laten zien!…respect respect respect…(hehe) en ik vindt dan ook dat ze deze 2cv op een waardige citroën (wijze) hebben *ge-pimped*.Jawel bij deze 2cv hoort deze style, ze hadden hem niet veel anders (doper) kunnen maken, want je moet je bij een model aan de basis lijnen (van een bepaald model) houden en van daaruit verder ontwerpen…
Nou hoop de (niet-autokenners) voldoende geinformeerd te hebben..
gr Athony ricozzo (alfa romeo europe)
Fried zegt
Hey criticasters, de nieuwe Mini dat is pas lelijk, deze nieuwe 2cv wil ik morgen direct bestellen en laat ze maar lachen dat deden ze in 1948 ook.
Groeten Fried
ger zegt
Wat ciroën hier op de markt wil brengen met dit model ,sorry dat wordt niks laat dan de orginele 2cv herrijzen met een mooie boddy en een moderne moter.
Dan krijg citroën weer een goede verkoop,ik zelf rij een c4 en zeg nu zelf dat zijn toch auto’s die stralen toch wat uit,net als de nieuwe c6.
Pak nu het model van het srtijkijzer de DS dat nieuw wordt uitgebracht dat zijn pas modellen die hebben iets die stralen wat uit.
Indien de nieuwe matissë op de markt komt zal ik er direct bij zijn om deze te kopen.
groeten ger
Windhoos zegt
Dit word in vergelijking met zijn voorganger waarschijnlijk één grote flater, zoals zo vaak met “herintreders”
Citrofiel zegt
@ ger; De originele laten herrijzen?! Dus jaren ’50 spartaansheid in een moderne body met een moderne motor…. Dat verkoopt echt niet… Men wil tegenwoordig wel wat meer.
@ Windhoos; We’ll see, we’ll see… (als hij ooit komt)
VivelaFRANCE zegt
Wat een magnifique idee! Misschien is deze wel mooier en succesvoller dan de echte 2CV! Wordt vast een directe hit! Hoewel, misschien is de Eveque toch mooier…
Ik zou ze beide waarschijnlijk zo kopen! Vive la FRANCE!
www.citrofiel.tk zegt
Ik zou ze ook wel beiden terug willen zien in deze nieuwe stijl.
Doen we mee met de trend die andere merken ook voeren haha.
Maar daarnaast wel gewoon ook nieuwe modellen, zou ze als extra willen zien dan.
Mzl Hans
jan willem zegt
Kan ik eindelijk mijn oude 2CV inruilen. Ben benieuwd naar de prijs dat zal wel geen retroprijs worden. Vormgeving van voren is OK van achteren kan ze me niet echt bekoren, maar ach die zie je toch niet in de spiegel. Hopelijk wordt het een 2CV met een lichte constructie scheelt ook in verbruik dus emissie en lager in belasting. Want dat is iets wat mij weleens zorgen baart namelijk, de stijging van gewichten in het algemeen van voertuigen , maar hoogstwaarschijnlijk wordt daar niet naar gekeken i.v.m NCAP etc. Gelukkig is er ook een andere nieuwe voertuigbouwer uit Duitsland die daar wel aan denkt en dat is op dit moment ook een leuk alternatief voor deze 2CV.
Citrofiel zegt
@ jan willem; “een andere nieuwe voertuigbouwer uit Duitsland die daar wel aan denkt” En dat is..? Ík weet het niet.
jodocus zegt
@ jan willem:
– “een andere nieuwe voertuigbouwer uit Duitsland die daar wel aan denkt” –
ik mag aannemen dat je toch wel niet het Smartje bedoeld ,zeker ???
Harm zegt
Mooie retro eend, alleen waar zijn de losse koplampen?
Citrofiel zegt
@ Harm; Geloof me, dat wordt tegenwoordig echt niet meer geaccepteerd. ;)
oscaar zegt
Tja , voor die dikke BMW fans zal het niet aanspreken, (wie ligt van die mannen wakker) maar voor het gewoon woon wegverkeer , met een minimaal motorke, en dito prijskaartje mag het er voor ons best wezen.
Ooit had ik de eend, en van geen enkele andere auto meer plezier gehad dan van dit, puur rijden, met het dakje omlaag,lekker deinen op en neer.
Dan mogen ze mijn tegenwoordige met alle comfort aanwezige Mercedes hebben voor die korte ritjes die ik beleefde met dat karretje.
Ze zouden alle autos met veel pk moeten weren uit de steden, inclusief de mijne.
Windhoos zegt
oscaar schrijft,
11 September 2007 om 13:26
Ze zouden alle autos met veel pk moeten weren uit de steden, inclusief de mijne.
———————————————————————————-
Hoezo dat dan? /me is confused
Joost zegt
Whaha, sorry hoor maar deze ziet er niet uit
jeroen zegt
Als deze eend op de markt komt, word het geheit een mislukking!
Marinka zegt
Grote fout om te denken dat het alleen om de buitenkant gaat bij de 2cv… Ik hoop dat het uiteindelijke ontwerp eer doet aan de echte 2cv, die gewoon horizontaal blijft ook al scheur je door een haakse bocht…
@ Joost: heb je het concept van de echte eend wel eens gezien, die was echt lelijk. En das uiteindelijk ook een leuk dingetje geworden.
Jur van der Laan zegt
Wat een lelijk ding zeg. Die Evoque concept is stukken beter. Kan toch hopelijk niet waar zijn dat ze dit op de markt brengen.
harry zegt
DOEN !
H. van Amerongen zegt
Waar, plaats, wordt de nieuwe Eend gefabriceerd?
Citrofiel zegt
@ H. van Amerongen; Ehm, welke nieuwe Eend? ;) Er is nog steeds geen bevestiging van Citroën gekomen voor een retroversie van de Eend, dus over een productieplaats wordt al helemaal niet gesproken.
@ Jur van der Laan; Het zijn beide studies die niet van Citroën komen, dus mocht er ooit al een retro-2cv komen, dan zal hij waarschijnlijk nog weer heel anders uitvallen. Overigens, zoals deze impressie zal hij zeker niet worden, want dit is duidelijk op basis van de huidige C3, en daarvoor laat aflossing niet lang meer op zich wachten…
@ Marinka; Bedoel je niet juist dat hij verticaal door de bocht gaat? ;)
andy zegt
mag toch nog wat retro zijn hoor !