Nu nog even aan de slag en alles komt in orde.
De Grand Prix van Nederland mag dan op de officiële kalender van de Formule 1 staan voor 2020, Circuit Zandvoort moet vrij letterlijk nog flink wat bergen verzetten voordat het feest door kan gaan. Zo heeft het bijvoorbeeld nog geen Grade 1-licentie, een essentieel onderdeel voor de organisatie van een Grand Prix. Als we de General Manager van de Koninklijke Nederlandse Autosport Federatie (KNAF) moeten geloven, dan zal dit in januari veranderen.
Maarten van Wesenbeeck, die de desbetreffende positie bekleedt binnen de KNAF, heeft vanmiddag in The Road to Zandvoort-podcast van BNR gezegd dat het circuit achter de duinen aankomende januari het licentie toegewezen zal krijgen. Van Wesenbeeck zegt het volgende in de uitzending:
“Er is de toezegging vanuit de FIA dat op het moment dat wat nu op papier staat daadwerkelijk uitgevoerd wordt dan heeft Zandvoort volgend jaar een Grade 1-licentie.”
Met dat licentie moet het dus wel goed komen, op voorwaarde dat de werkzaamheden allemaal worden uitgevoerd zoals dat op voorhand is besproken met de FIA en dat dit alles ook tijdig gebeurt. Immers zal er het een en ander gecontroleerd moeten worden alvorens het licentie wordt uitgedeeld.
Voor wat betreft dit laatste bestaat er een kans dat de verbouwing niet op tijd afgerond zal worden. Het was aanvankelijke de bedoeling dat de werkzaamheden vroeg in de herfst van start zouden gaan, maar inmiddels is het schema verschoven naar tenminste november. De organisatie heeft nog enkele obstakels te trotseren op het gebied van milieu en vergunningen, maar heeft wel goede hoop dat alles op tijd geregeld zal worden. Als het allemaal volgens plan verloopt, dan zal de Grand Prix in mei dus inderdaad door kunnen gaan. Komen er meer tegenvallers, dan kan het nog wel eens knap lastig worden.
Beluister hier het fragment en de volledige uitzending.
mikje90 zegt
Wanneer schrijft de ab redactie weer eens iets over Alfa Romeo?.
viezefreddyw zegt
@mikje90: Wat valt er over te melden dan buiten het feit om dat de verkopen belachelijk laag liggen?
vaakbenjetebang zegt
@viezefreddyw: Als echte Alfista verwacht ik wel weer een nieuw tienjarenplan!
mikje90 zegt
@viezefreddyw: Er valt heus wel iets over Alfa Romeo te schrijven. Desnoods een artikel over oudere modellen.
jules713 zegt
@viezefreddyw: nietes..! Ik zag er vandaag nog één rijden..!
viezefreddyw zegt
@jules713: Ik reed woensdag naar Zwitserland en donderdag weer terug. Ik heb meer Kia Stingers gezien dan een Giulia. Best pijnlijk. Wel mooie auto overigens, die Stinger.
woudloper zegt
@viezefreddyw: viel me ook op idd die stingers. Zat overigens naast Duitse collega die over 90.000km met zijn Audi A6 3.0 diesel een gemiddeld verbruik reed van……… 14,5l/100km. Reed overal 250 die kerel.
pindakoning zegt
@mikje90: een bericht dat alle nieuwe modellen weer een paar jaar vertraagd zijn?
lekkerlinksrijden zegt
@pindakoning: nieuwe ventieldopjes op de Stelvio?
piedlourd zegt
@mikje90: in november komen er updates van de Giulia en Stelvio met nieuwe bumpers en vooral natuurlijk nieuwe opbergvakken!
Dussss
premiumtap zegt
Voorlopig hebben ze nog helemaal geen vergunning. Dus die datum van januari is wederom de huid verkopen voordat de beer geschoten is. Klassieke propaganda van het inteelt kliekje uit Zandvoort. De Prins, de lilliputter, en die geflipte burgermester met racehelm op proberen zichzelf al twee jaar naar een GP te bluffen. Maar betalen ho maar….
dsdh zegt
@premiumtap: ooit gepest in zandvoort ofzo ?
quinn zegt
@premiumtap: haha, de prins, de lilliputter
deredactie zegt
@premiumtap: we gaan naar Zandvoort aan zee en nemen de spullen van een ander mee. Zeer terechte opmerking van premiumtap. Duizenden boeren lijden onder het stikstofbeleid, bouwprojecten liggen stil. Als dit doorgaat zijn we in nl echt collectief corrupt geworden
enjoypunani zegt
@deredactie: hmm zal wel meevallen, er zijn ook zat boeren die dan zeggen: ‘ koop mij maar uit’. Blijkbaar allemaal hobbyboeren die maar wat aanklooien. Het beleid slaat ook nergens op: het is gebaseerd op het feit dat de biodiversiteit van de natuur dan afneemt. Heeft Nederland natuur dan vraag ik mij af: er is geen grasspriet of boom in Nederland die niet aangeplant is of kunstmatig in leven gehouden wordt. Nederland is een stad met een parkje in het midden, het Groen Hart, wat trouwens volledig is aangelegd. Ieder sloot is gegraven en ieder rasspriet is gezaaid.
enjoypunani zegt
@enjoypunani: haha, rasspriet is het neefje van raspatat. Maar goed, de boeren zorgen ook voor de meeste uitstoot: https://www.google.com/amp/s/www.nu.nl/dvn2/5999369/acht-vragen-en-antwoorden-over-het-stikstofprobleem.amp
donvincenzo zegt
Het licentie kan de probleem dus niet zijn.
joost1990_2 zegt
@donvincenzo: nog even een opfriscursus ‘hoe gebruik ik: lidwoorden’ voor onze Don?
WinkeB zegt
@joost1990_2: zolang de, leestekens maar in orde; zijn!
donvincenzo zegt
@joost1990_2: Ja, of voor de schrijver van het artikel?
enjoypunani zegt
@donvincenzo: don don don, wel consequent zijn: voor jou is het ‘het schrijver van de artikel’ ?
ericd zegt
Wat een haast voor iets dat toch in de wielen wordt gereden.
joost1990_2 zegt
Ot: januari is alsnog dus ruim op tijd, aangezien het raceweekend pas in mei is.
harrie zegt
@joost1990_2:
Ik snap de titel ook niet, ongekend luxe planning vergeleken met mijn werk.
quinn zegt
Let maar op: dit wordt 1 grote geldverslindende blamage! De lijken stromen straks massaal uit de kasten…
enjoypunani zegt
@quinn: necrofiele homo’s in die kasten… ?
Cabrioot zegt
Beste aannemer die alle verbouwingen (rechte stuk 2 meter breder, kombocht etc) binnen 2 maanden gaat realiseren….o wacht het was een italiaans bedrijf toch die dat ging doen, nee dan komt het allemaal goed hahahahaha
edjuuh zegt
The Dutch Grand Prix is presented by Jimmy Products BV.
zdev zegt
Uiterlijk komende maand moet de FOM de tijdelijke positie op de 2020 agenda omzetten in een definitieve status. Waarom zouden ze dat doen als de FIA op zijn vroegst pas een licentie af kan geven? Die licentie kan pas worden afgegeven als het circuit aan de eisen voldoet. Om aan die eisen te voldoen zijn forse verbouwingen nodig aan pits, veel bochten, enzo. Daarvoor zijn vergunningen nodig. Die nog niet zijn aangevraagd. Waar -tig milieuorganisaties op voorhand al hebben aangegeven bezwaar tegen te gaan maken. Beroepsprocedures kunnen maanden duren, tot voorbij januari. Dat stikstofverbindingen is echt een moker waar ze mee kunnen rondmeppen, zoals ze al eerder deden. Kan iemand onderbouwen (onderbouwen hè, geen Jan Lammers praatjes) hoe dit nog goed komt? Of moet ik vrezen dat mijn kaarten straks weggegooid geld zijn?
zdev zegt
@zdev: *op zijn vroegst in januari dus
enjoypunani zegt
@zdev: ik mag aannemen dat Jan Lammers en hippe brilmans dan wel zo sportief zijn dat het hele plan dan een jaar uitgesteld wordt en jij dan alsnog gebruik mag maken van jouw kaart. Scheelt jou ook rente die je dan anders aan de bank had moeten betalen voor dat gestalde geld…
donvincenzo zegt
@joost1990_2: Ja, of voor de schrijver van het artikel?
snowbird zegt
Oh Greta Thunberg moet het natuurlijk ook nog goedkeuren…..pff