Breaking news! Het noodlijdende Chrysler sluit tijdelijk de productiefaciliteiten. Het Amerikaanse merk gaat ALLE 30 fabrieken een maand lang sluiten, deze regeling gaat reeds aanstaande vrijdag in. De reden? Er worden simpelweg GEEN auto’s verkocht…
De derde grootste autoproducent in de VS zal de productie ten vroegste op 19 januari hervatten. De beslissing komt nadat Chrysler de autoverkopen in november met 47 procent zag terugvallen. De werknemers krijgen een tijdelijke uitkering.
Over een maand mag Obama het stokje van Bush overnemen, om vervolgens deze shitload te gaan opruimen… Maar ik vraag me af of de fabrieken ooit weer open gaan.
Due to the continued lack of consumer credit for the American car buyer and the resulting dramatic impact it has had on overall industry sales in the United States, Chrysler LLC announced that it will make significant adjustments to the production schedules of its manufacturing operations. In doing so, the Company will keep production and dealer inventory aligned with U.S. market demand. In response, the Company confirmed that all Chrysler manufacturing operations will be idled at the end of the shift Friday, Dec. 19, and impacted employees will not return to work any sooner than Monday, Jan. 19, 2009.
E63 AMG (nieuwe naam. Was S65 AMG) zegt
Het gaat echt goed.
robbie zegt
“Die zien we nooit meer terug…”
Bart_V zegt
Volgens mij gaan er nu echt harde klappen komen.
en nu begint het pas he, de werknemers hebben geen geld-> kunnen niets kopen -> de winkels kunnen ook niets verkopen oftewel een domino effect wat zeker tot half 2009 nog te merken is
tom zegt
Au revoir Chrysler. Au revoir slecht geproduceerde wegwerpauto’s.
Tombnolz zegt
Blijft zo onbevattelijk voor mij. Zo opeens 47% minder gaan verkopen. Alsof al die mensen die dit jaar aan een nieuwe auto toe zijn toch nog minstens een jaartje gaan doorrijden. Dus niet alleen een kuttijd voor de autoproducent, maar in de de eerste plaats voor de consument!
Merk er gelukkig nog maar weinig van hier in België…
badidea zegt
Anything that is unable to evolve, goes extinct.
Bert zegt
“Over een maand mag Obama het stokje van Bush overnemen, om vervolgens deze shitload te gaan opruimen…”
Heb je onder een steen geleefd?
Ten eerste is dit niet de rommel van Bush maar meer nog bwv van Obama (Acorn, verplichte hypotheken onder het mom van anti-discriminatie)
En ten tweede is Obama ANTI-europa en wil hij importheffingen gaan invoeren, ik denk niet dat dit koopkracht of vraag naar Amerikaanse auto’s gaat stimuleren. Dit is een probleem waar de amerikaanse bedrijven zelf debet aan zijn, ze hebben al eerder gigantische overheidsbedragen gekregen om zuinigere autos te ontwikkelen etc.
Aan de andere kant is dit precies de situatie die Obama graag wilde, een land in economische crisis….zonder armoede zou hun partij nooit genoeg stemmen kunnen krijgen. Hij doet exact hetzelfde als die beruchte politicus uit Oostenrijk een hele tijd terug, iedereen werk en geld beloven.
Hoop dat “wij” als consument van deze malaise de vruchten kunnen gaan plukken.
Zuinigere, duurzamere auto’s… niet elk jaar een facelift en kredietje hier en daar maar betere auto’s die meer tijdloos zijn zoals bv. Landrover goed doet en sommige Duitse merken vroeger goed deden.
little zegt
@Bert: wat heb jij gesnoven? Obama moet nog beginnen en jij geeft hem nu al de schuld van alles waarvoor Bush nog steeds verantwoordelijk is?
rikkon zegt
Niets zo lekker als een malloot die op de late avond in een zwarte Amerikaan een nieuwe Hitler ziet!
Bert, terug naar Sesamstraat en gezellig met Ernie blijven spelen tot je oud en wijs genoeg bent om met de grote mensen te discussiëren.
joep zegt
Bert jongen je bent echt een held… In een topic over iets treurigs als de ondergang van een grote autoproducent weet jij me toch aan het lachen te brengen met je betoog. Dank nu kan ik met een glimlach op mn lippen gaan slapen.
OT; lijkt mij duidelijk een gevalletje van over en uit. ‘Gelukkig’ heeft Daimler Chrysler op tijd af weten te stoten. Maarre, de volgende vraag, wie volgt?
Arokh zegt
@joep, rikkon en little: bedankt voor jullie leuke reacties. voor mij geldt overigens pas dat ik een glimlach kreeg toen ik jullie reacties las. Mijn mond viel slechts half open toen ik Bert zijn relaas las. wat een geweldige Fox reportage heeft die man gemaakt. Nog even en Obama is de schuld van WO2 :-)
Melvivio zegt
Huh? behalve wat show modellen, moeten alle auto’s die geproduceert worden toch ook al gekocht zijn?!
Zo doet audi het tenminste.. alle autos die ze maken, zijn al verkocht..
Blijkbaar doen ze daar in de vs niet aan… tja als je blijft produceren graaf je uiteindelijk je eigen gat wel ja..
Arokh zegt
Trouwens, als er ergens kampioenen protectionisme zijn, dan zijn dat de europeanen. ik zou nu een gefundamenteerd betoog kunnen gaan houden over landbouwsubsidies, zware industriesubsidies, de vreselijke suiker subsidies en meer, maar gelet op de tijd, en gelet op het onderwerp waar deze reactie onder gezet wordt, lijkt mij dat niet relevant. Doe eerst je huiswerk, en bekijk wat Obama nu eigenlijk echt wil, en becommentarieer dat dan eventueel met de Europese mentaliteit-ideeen erdoor vervlochten (we bouwen een hoge muur om Europa end e rest van de wereld kan doodvallen. maar wel nadat ze onze spullen in elkaar hebben gezet, onze troep hebben opgeruimd en ons vermaakt hebben. we spugen wat tuf op een gloeiende plaat via ‘ontwikkelingshulp’ en gaan tevreden naar bed, want wat doen wij het allemaal toch geweldig.)
DavidZ zegt
Chrysler heeft vroeger ook vaak met 1 been in het graf gestaan. Volgens hen is het nu allemaal de schuld van die gemene kreditcrisis.
In de autobusiness zijn resultaten uit het verleden vaak een goede indicatie voor de toekomst, of het gebrek aan toekomst van een bedrijf…….
Next!
Rick dos zegt
Where’s Lee Iacocca when you need him…
uit de usa zegt
alle auto die in de VS verkocht worden komen uit voorraad dus ook audi’s en alle andere europesche auto’s. want amerikanen willen dezelfde dag nog met hun nieuwe auto van de parkeer plaats rijden als dat de eerste van de 10 handtekeningen zijn gezet. dus als de klant niet komt dan blijven de auto staan en zodoende worden de auto;’s eerst geproduceerd en kan de klant de auto zelf uit het rijtje pakken en niet zelf samenstellen.
de ecosnob zegt
Ter informatie: de president van Amerika is de president van een land en niet van de wereld.
Het is absoluut zinloos alle schuld op 1 iemand te steken.
De grote schuldigen zijn de economen van de tijd onder van Clinton (of zelfs nog veel vroeger), ja een demorcraat (maar wie gelooft dat Amerika 2 compleet verschillende partijen heeft is echt lichtgelovig), die de complete deregulering van Wall Street hebben gesteund.
Regels die werden ingevoerd om situaties als nu te vermijden..
however,
jammer, maar het heeft absoluut geen zin om Chrysler levende te houden..
idd, next!
Wollie zegt
Niks bijzonder aan toch ? De meeste Europese autoproducenten zijn rond de kerstperiode een maand dicht. Er is nog teveel stock. Het zou pas nieuws zijn als Chrysler wél bleef draaien.
Als Obama verstandig is streeft hij naar Amerikaans-Europese joint-ventures. Zo houdt hij de Amerikaanse economie toch minstens voor een deel draaiend, en houdt hij ook de Chinezen buiten.
Ford-Fiat zou wel een geschikte combinatie zijn.
Avon zegt
Vreemd dat de Bush clan wel 700 Miljard USD over had om de banken te helpen, maar geen 15 Miljard USD om de auto-industrie te helpen. Zo zie je maar hoeveel schade vriendjespolitiek kan aanrichten.
Albert zegt
Al die jaren produceerden de US autobouwers het ene na de andere dat niemand mooi/goed/lekker vond. Natuurlijk werden door de chauvinistische Amerikanen auto’s gekocht, maar zeg nu zelf, het waren stuk voor stuk modellen zonder visie en zonder enige technische vooruitgang. Slecht gemonteerd, slechte service en techniek uit de vorige eeuw. Heb nog nooit bij een US auto ‘kriebels in mijn buik’ gehad. Wegligging en remmen waren ronduit linke soep ook. Verbruik, kwaliteit, veiligheid en wegligging waren tot voor kort dingen waarvan de gemiddelde Amerikaan nog nooit gehoord had. Nu betalen ze de prijs voor slecht beleid, simpel zat.
Albert
Bert zegt
Gelukkig reageert niet iedereen zo kinderachtig, en Bush is niet mijn grote vriend…
maar word een beetje moe van lui die Obama bijna aanbidden en nu al excuses maken voor het feit dat ie veel dingen misschien niet waar kan maken.
War Arokh ook zegt, alles staat toch in verbindng met elkaar…dus Chrysler een maand plat is gewoon geen pretje. GM failliet lijkt me al helemaal geen leuk vooruitzicht, maar feit is wel dat deze bedrijven in de gouden jaren veel te weinig hebben geinvesteerd en vooruitgekeken om kleinere autos te maken.
Daar doet geen Bush of Obama wat aan. En europa moet flink gaan samenwerken met amerika, en niet uit elkaar gaan drijven.
Dat andere kwam niet helemaal goed over merk ik, er zijn echt wel grote idealistische overeenkomsten..nationaal-socialistisch, werk en healthcare voor iedereen etc.
maar gelukkig voor iedereen ook grote verschillen, ik bedoelde hem niet compleet te vergelijken en WO II heeft er al helemaal niks mee te maken. excuses daarvoor.
De komende 4 jaar zal het duidelijk worden iig.
@ Little, bush moest weer de troep opruimen van clinton, en die weer van de vorige etc. etc., Obama zat in acorn en die heeft wel degelijk een rol gespeeld in de huidige crisis. Clinton heeft zelfs nog een wet aangepast die dit mede mogelijk heeft gemaakt.
@ Rikkon, je krijgt de groeten van Pino, of je volgende week weer komt “mens, erger je niet-en”
donzobar zegt
Nu nog wachten tot Obama ‘mijn strijd’ gaat schrijven…..
Nick zegt
@ Melvivo..
waar haal je in hemelsnaam die onzin vandaan?
Ga fijn de fabeltjeskrant lezen..
OT: Autoland heeft het enorm zwaar dit is nog nooit voorgekomen de afgelopen 25 jaar. Hier kun je je niet op voorbereiden. De gene met geld overleven de andere “sterven”.
Patrickdelsol zegt
Het verbaast me hoe slecht mensen op de hoogte zijn van de werkelijke oorzaak van de gemaakte crisis, waarom deze auto fabrikanten niet geholpen zullen worden en dat Obama feitelijk ook niet veel voor zal stellen.
Ach gelukkig is de brandstof vrij goedkoop denken we aan deze kant.
Tripple zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
Avon zegt
@Bert: je schrijft het volgende
“maar feit is wel dat deze bedrijven in de gouden jaren veel te weinig hebben geinvesteerd en vooruitgekeken om kleinere autos te maken.”
Chrysler is jarenlang in handen geweest van Daimler Benz, blijkbaar heeft de Duitse invloed ook geen aanleiding gegeven om kleinere auto’s te maken.
Pieter-Jan zegt
@Bert: Obama is een politiek beest, en ik vertrouw hem voor geen millimeter, maar hij kan nog niets verkeerds doen want hij kan nog niets beslissen (hij is nog geen president). En als senator is hij steeds de controversiële debatten uit de weg gegaan. Dat maakt hem een hypocriet ten opzichte van zijn change-campagne, maar je kan dus ook niets op hem steken.
six-trey zegt
aan iedereen die blijft b*tchen over het feit dat amerikaanse slecht gemonteerd, slechte wegligging, slechte techiek zouden hebben. Waar hebben jullie het toch over? Ik heb een Ram staan uit 2005 in de 3 jaar dat ik hem heb heeft hij al meer dan 100.000km gedaan. En hij rijd nog perfect, er is nog nooit iets aan kapot gegaan, zelfs de olie heb ik nog maar zelden ververst. Jullie met de TOP duitse wagens mogen elke zoveel 1000km op controle om alles te vernieuwen en geloof mij in een ongeval komt een amerikaanse auto er 1000 keer beter uit dan een europeese.
Trouwens Volvo produceert geen auto’s meer, Volkswagen ligt ook stil. zelfs het “heilige” Porsche ligt stil. Is er dan zo veel verschil met chrysler?
@tom en albert
Kunt u me eens een lijstje maken van alle amerikaanse wagens waar mee je al gereden hebt en wat je er zo slecht aan vond?
Gelijk welke duitse auto je opnoemt er is een amerikaan dat beter is in alle opzichten! BMW M5- Cadillac CTS V is beter, Mercedes SL500 – Cadillac XLR is beter, Mercedes E klasse – Geef mij maar de 300C, Gelijk welke Porsche – de Chevy ZR1 = beter, BMW 5 serie – het is bewezen dat de Pontiac G8 beter is en zo kan ik een paar dagen door gaan…
Nutorious zegt
@six trey:
Je hebt gelijk, een ameriaaknse wagen komt beter uit een ongeval als een europeese. Maar ik heb liever een wagen met kreukelzones zodat ik er beter uit kom. Oja amerikaanse wagens zijn een droom kwa wegligging, ik snap echt niet waarom wij zoveel extra betalen voor “maar” een europeese wagen? Voor de rest zou ik tegen jou nog willen zeggen:”Amerika needs you!”.
VonStroke zegt
@Six Trey: De XLR is een drama. Dat lees je overal.
Rick zegt
Gaat de MOPAR Performance afdeling ook dicht? :P
RobertJ zegt
Zuur voor degene die net een Chrysler hadden besteld…
Niels zegt
Zonde, ik vond de 300c echt een vette bak! Maar wel erg plastic allemaal
lincoln zegt
volgens wel ingelichte bronnen zijn Bush en obama noch de producenten noch de consumenten van Chrysler .. dussssss ..
mijnheer Iacocca .. laat u eens effe zien waar een hoogbejaarde simpele rdnck toe in staat is .. gewoon voor de fun ..
en Obama ergens de schuld van geven terwijl we ook Bush ergens de schuld van kunnen geven is not done ..
hubert zegt
Lee Iacocca moet gewoon thuis blijven.
Hij heeft Chrysler destijds wel weer vlot getrokken, maar aboluut niet geïnvesteerd in de toekomst. Hij heeft toen de verkoopaantallen omhoog weten te krijgen, maar na het verlaten van Chrysler waren er evengoed geen middelen voorhanden om goede, nieuwe en moderne auto’s te ontwikkelen.
Dus typisch een manager van snel even verkoopaantallen opschroeven, uit laten betalen in aandelen en flink cashen bij zijn vertrek.
Vervolgens de boel overdoen naar Daimler en die met een lege ontwikkelportefeuille laten zitten.
Edje® zegt
@ All:
Toch heel jammer…. daar gaat de nieuwe retro Dodge Challenger 2008…
Bert zegt
@ six trey, heb niet zo veel ervaring met amerikaanse auto’s maar heb laatst een maandje mogen crossen met een nieuwe mustang (Was wel een snelle versie, weet niet welke alleen).
Het reed supercomfortabel..op de rechte weg, zodra je moest uitwijken of een scherpe bocht moest maken of abrupt moest remmen had je echt het idee dat de auto op een soort bladveren stond en voelde ik me niet veilig.
Geef mij persoonlijk maar meer passieve veiligheid dan lomp gewicht. De auto was toch echt in 2008 gemaakt, maar hij voelde aan als een auto van 15 jaar geleden.
Als dat met Chryslers ook zo is begrijp ik wel waarom die niet verkocht worden.
Zag laatst een leuke doc waarin het ging over het verkwistende karakter van de US autoindustrie. Daar kon je dus ook goed zien wat ze met het overheidsgeld gedaan hebben,,,,niks dus.
peter zegt
bert, ik zou zeggen … kom voortijdig uit je winterslaap. Bush is nog steeds president van de VS. Januari 2009 neemt Obama het stokje pas over. Dus verklaar even waarom volgens jouw Obama ( EN NIET DE REGERING BUSH) verantwoordelijk is… en ik weet niet of je iets afweet van Amerika en het kiesstelsel, maar de president neemt zeker niet alleen beslissingen. Dus ik zou zeggen, doe eerst wat huiswerk, voor je zulke reacties plaatst. En waar komt de vergelijking Obama- Jurg Haider vandaan ? DOE JE HUISWERK VOOR JE REAGEERT, OF REAGEER NIET !!!!
hubert zegt
Vroeger ooit nog eens een Chrysler GTS 2.2 shelby gehad.
Was niet duur voor een fully loaded auto met sterke turbomotor.
Maar kwalitatief een gigantisch drama.
Misschien ook de reden waarom er maar ca. 5 verkocht zijn in NL
lincoln zegt
@peter .. omdat alle beslissingen die nu genomen worden in overleg met Obama gaan bijvoorbeeld ..
Zeen zegt
@Bert, Je argumentatie over Obama en Bush is totaal verkeerd. De Crisis is niets iets van deze maand. Maar is al 7 maand geleden begonnen toen uitkwam dat er enorm veel rommel leningen zijn weggegeven en dat veel banken op dat moment al op hun gat zaten.
Juist op dat moment moest onze minister Reinders(Belgie), Wauter Bos(Nederland) en finiancieel minster van usa met alle banken aan tafel hebben gezeten, om de situatie die nu aan de hand is te vermijden. Maar geen enkel minister heeft dit gedaan. ZE hebben het ALLEMAAL te lang laten aanslepen.
Het gevolg is dat wij de consument het allemaal goed voelen. Obama mag mischien in een werkgroep gezeten hebben die enkele maatregelen trof voor de economie in 2003 te bevorderen maar we zijn 2008. Waar is die werkgroep nu? En nou net daarin gaat President Bush in de fout. Als je leider bent van een land moet je niet reageren wanneer iets gebeurt, maar moet je proactief werken.
Obama treft hier geen schuld, Bush moest maar zijn werk gedaan hebben.
lincoln zegt
@peter .. omdat een politicus er knuffelbaar en anders getint uit ziet neemt dat niet weg dat het een politicus is ..
Albert zegt
@six tray, ik heb jaren een Grand Cherokee gehad, nog nooit in mijn leven zo’n slechte auto gereden. Wegligging en vooral de remmen was levensgevaarlijk. Kwalitatief een ramp ook, alles ging stuk, service was nul komma nul. Elk jaar de complete airco vervangen, rammelde aan alle kanten en elke paar duizend kilometer weer naar de garage voor mega duur onderhoud. Nóóit meer een US auto voor mij. Ben nu aan mijn 7e BMW, heb in al die jaren minder vaak de BMW garage gezien als met de Cherokee alleen ;)
Albert
hubert zegt
Hey Albert,
Iets klopt er niet.
Of je ruilt je BMW in na 1 of 2 jaar (totaal ca. 10jaar). Maar dan is het niet eerlijk om de gebreken van een 1 á 2 jaar oude BMW te vergelijken met een 4 á 5 jaar oude Cherokee. (je schrijft zelf immers dat je jaren er een gehad hebt, en dat ieder jaar de airco vervangen moest worden)
Of je rijdt al 25 – 30 jaar BMW en dan is het niet eerlijk om de kwaliteit van een BMW te vergelijken met een 30 jaar oude cherokee.
Dus wat is het?
Bert zegt
@ Peter, Obama is niet uit een boon gevallen, hij is al jaren actief in de politiek en heeft er mede ervoor gezorgd dat mensen zonder baan ook een hypotheek kunnen krijgen. Dit samen met het feit dat Clinton een wet heeft verandert die het financiele systeem oncontroleerbaar heeft gemaakt is echt een fundament geweest voor deze crisis. Amerikanen leven al jaren op de pof, ook voor Bush.
@ peter, De crisis is niet iets van het afgelopen jaar, en omdat ik een afwijkende mening heb hoef je niet zo apart te reageren. Liever doe jij je huiswerk eerst even voordat je reageert. Wat ik al zei en wat hierboven ook goed staat, het is politiek en we zullen wel zien, we hebben er zelf weinig invloed op.
De vergelijking is heel duidelijk, Obama is Nationaal Socialist evenals Jurg, Adolf, Chavez etc. Dit is gewoon een simpel feit, en dat ik Bush shirts zie met bush vergeleken met hitler moet ik alleen maar lachen want die staan veel verder uit elkaar als bv. obama en adolf. (even los gezien dat elke vergelijking als mens te ver gaat) ik heb het hooguit over de politieke idealen. Als je dat niet snapt is dat meer jouw probleem als de mijne.
ik zou ook liever hebben dat de groene republikeinen meer stemmers hadden.
Hoop alleen dat GM het wel overleefd, Chrysler als merk zou ik persoonlijk niet missen…wellicht kunnen ze in die fabrieken europese autos gaan bouwen.
JP zegt
Jongens jongens wat kletsen sommige toch weer van die schoolplein praat. Wat sommige beweren is al lang achterhaalt. Het rijgedrag etc. (denk bijvoorbeeld aan de nieuwe CTS) Oke mss het interieur mag wel van hogere kwaliteit bij de meeste amerikanen. Maar aub zeg wat een onzin allemaal over de rest allemaal achterhaalde feiten!!
En toevallig komt er een bericht Chrysler stopt met produceren. Maar welke andere automerken hebben de fabrieken al gesloten/gaan ook wat doen aan hun productie. Juist je al een hoop andere… Was er een bericht geweest over een ander automerk was het geweest van ‘ja jammer’ of ‘ja komt door de kridietcrisis’
Wat denk je dat het voor de rest van de auto industrie betekent als de Grote 3 omvallen. Dat ga je ook gewoon merken je VW dealertje om de hoek.
Heb nu net 5 weken een 300C CRD SRT design (nieuw). Laten chippen 260 pk en 600nm. Vernieuwde interieur alles netjes in leer. Heel het dashboard is gewoon soft touch niks plastic. Remmen zijn verbetert en het onderstel. Een heerlijke wagen om te rijden.
We zien wel wat er mee gaat gebeuren, ze hebben gewoon een paar nieuwe maar dan ook goede modellen nodig. Hoop dat de Grote 3 er weer boven op komen en dan de rest eens even laat zien wat ze kunnen.
grt,
JP
CustomCruiserMan zegt
1 down 2 to go :-P
fructis zegt
zeer jammer als chrysler failliet zou gaan, hun 300C mocht er toch zijn
M-lover zegt
ik zit er niets mee in als ze moeten sluiten, modellen zijn mijn smaak niet…
en bovendien betekent dit dat europese auto’s in de plaats kunnen komen in amerika… crisis voor iedereen, iedereen voor zich, laat amerika die de baas altijd wil spelen onze economie en autoindustrie maar in stand houden, mij hoor je echt niet klagen ;)
Rob USA zegt
@Albert: 7e bmw zeg je, ja dan ben je in ieder geval niet iemand die kan oordelen over wat mensen (zeker in de USA maar ook hier) een mooie/lekkere auto vinden. Al die bmw’s zullen best goed zijn maar wat zijn ze saaai en burgelijk en zonder emotie en (in de USA) 2x duurder voor minder auto/opties.
A-Alpina zegt
Kan er niet rouwig om zijn als ze noodgedwongen moeten sluiten hoor. Het is hun eigen schuld dat de verkopen zo drastisch zijn teruggelopen door bijvoorbeeld slecht in te spelen in de behoefte van de klant. Vooral nu door de crisis is het niet echt aantrekkelijk om een onzuinige auto te kopen. Kijk maar in Amerika, waar heel veel mensen hun trucks te koop hadden gezet. Het klinkt mischien wel leuk, een lomp grote V8 in een lomp grote auto lepelen zonder te letten op dingen zoals het verbruik, duurzaamheid, design (vind de meeste amerikaanse auto’s van tegenwoordig er lelijk uitzien), KWALITEIT in de meeste gevallen….. moet ik nog doorgaan??
@Six trey
Als je een bmw of mercedes vergelijkt met bijvoorbeeld een ”moderne” cadillac dan heb je al gauw heel wat verschillen te pakken hoor. Mercedes heeft meer uitstraling, beter design, ook betere materialen zowel in het interieur als aan de buitenkant. Ook de wegligging schort het één en ander bij de ‘yanks’. Echter ze hebben vind ik ook hele mooie en stoere auto’s zoals de nieuwe camaro, challenger(heb ik pas nog gezien op de snelweg, wat een brute verschijning) en ook de 300C van chrysler kan mij wel bekoren.
@Rob USA
Een bmw is volgens jou mischien emotieloos en saai, waar ik het volstrekt niet mee eens ben. En ja we leven in Nederland en er rijden veel bmw’ rond. (ook een teken dat een bmw redelijk populair is aan een dodge of chevy wat ik ook kan begrijpen. Gaan we naar de USA dan zie je daar weer de dodges en chevy’s op elke hoek van de straat, want je hebt het vaak over de ”grijze massa” maar dat is natuurlijk logisch. Europese auto’s zijn gewoon op de meeste vlakken beter en zijn ook populairder bij de consument.
jah toch… ;)
six-trey zegt
@A-Alpina
Ik vind het huidige hoekig design van Cadillac toch persoonlijk veel ruiger/opvallender/mooier dan dat van Mercedes. En van interieur heb je gelijk, die van Mercedes zal er mooier uit zien inderdaad. Maar het verschil tussen het interieur Mercedes en cadillac is ENKEL dat dat van Mercedes een plastic met leder print is en cadillac heeft gewoon plastic. En in weg legging moet cadillac ook niet meer onderdoen van MB hoor, de nieuwe CTS presteerd beter dan de 5 serie op de nurburgring.
@M-lover
Heb je bij jouw comment na gedacht of gewoon getypt wat in je opkomt?
want geloof mij de gemiddelde europeese auto overleeft geen 2 jaar in de VS. Een 1.6 Litertje begeeft het daar al na een paar maanden. Nee in de US heeft een auto minimum 3L nodig iets wat de meeste europeese autos niet hebben, en als ze het hebben zijn ze veeeeeel te duur.
six-trey zegt
de 5 serie is natuurlijk niet van MB :roll: achja je weet wat ik bedoel ;)
A-Alpina zegt
Over de CTS heb je wel gelijk ja.. :D
A-Alpina zegt
@Six treyJe vergelijking met de porsche vs ZR1 is niet echt logisch, alhoewel de GT2 met zijn 530 PK de ZR1 toch nog bij kan houden, ondanks de 100pk’s achterstand. :D en dan verder je hebt het over de SL500 vs XLR?? Hij is mischien wat langzamer door de pk-verhouding (SL 388 pk, XLR over de 400 pk ofzo??! Maar de SL rijdt veel fijner, betere wegligging, mooiere afwerking en materialen in interieur, ziet er gewoon veel frisser uit. Dat is mijn mening erover. ;) Met de M5 tegen de CTS-V heb je gewoon gelijk. De cady is een stuk rapper. Met de wegligging is het nu gelukkig ook veel beter gesteld. :)