Op de SEMA 2007 zal Chrysler een nieuwe hotrod presenteren in de stijl van de Plymouth Prowler.
Daarmee is deze concept een verwijzing naar de aloude hotrods, het design is dan ook geïnspireerd op de 80 jaar oude Shadowrods XL-27. Onder de kap vinden dezelfde 392 pk sterke HEMI V8 die ook de Jeep Ultimate aandrijft. Verdere details volgen nog, maar de kans lijkt klein dat deze concept daadwerkelijk ooit op de markt komt. (bron)
Nick zegt
En als je hem maar lang genoeg achteruit trekt totdat het tandwieltje niet verder kan, rijdt hij warempel uit zichzelf naar voren !
lincoln zegt
tja .. de nieuwe leiding van chrysler ..
verstandig dat ze voort borduren op muscle + power crap ..
maar de enige charme van hot rods .. is dat ze in schuurtjes gemaakt worden.
goedkoop en zonde .. chrysler heeft namelijk een goede en gezonde jaren 60/70 periode gehad .. met toon aangevende modellen en innovaties .. kunnen ze veel beter uitbuiten.
Aston Martin Rapide zegt
Leuk ontwerp, maar toch vind ik Chrysler Powler mooier…
Bramzel zegt
Dat de kans klein was dat hij op de markt zou komen was ook het geval bij de Prowler en de Viper. Doe weer eens gek Chrysler! :D
Juppe zegt
Hehe, idd Bramzel. De Prowler, Viper en PT cruiser (!) zijn alle 3 auto’s die uitsluitend als concept waren gepresenteerd. De PT cruiser was ‘slechts’ een omhulsel voor een nieuw type aandrijving. 3x was het niet de bedoeling om de concepten in productie te nemen.
Maar als de markt dan schreeuwt om fabricage, dan zet chrysler ze wel op de markt!
Rick dos zegt
Stop living in the past, man! Kijk naar de toekomst en laat daar je licht over schijnen….
Laat het Hot Rod appetijtelijks maar aan de coachbuilders over. Die doen het naar mijn mening véél beter….
VivelaFRANCE zegt
Hot Rods zijn lelijk. Daarvan is deze geen uitzondering. Chrysler doe me een plezier: blijf bij auto’s zoals de Crossfire en niet van de Mussle-cars (goed geschreven?). Chrysler moet auto’s maken die zich associëren met de Chrysler-building.
DirkR zegt
Ik vind het wel een beetje simpel design….
K weet dat t een concept is maar een Rollbar lijkt me geen overbodige luxe in deze groot uitgevallen zeepkist
En degene die hot-rods leuk vinden, die vind het mooi omdat het custom is en door rednecks in elkaar word gedraaid….
geen Hot-rod lief hebben zou er een regelrecht uit de fabriek kopen.
Beetje doelloos design
Mikeee zegt
Opgelet!
“392” staat voor de cubic inch inhoud van het blokkie en niet hoeveel peekaa’s.
Ik quote:
“a 392 cubic inch Hemi engine, available for racing from Mopar Performance. Created in that particular size to commemorate the original 392 Hemi engine, the new “crate 392” comes three ways: with a carburetor and projected 540 horsepower and 490 ft-lbs. of torque; with electronic fuel injection, producing 525 horsepower and 510 ft-lbs. of torque (more than the Viper V10)”
Bron:
http://www.allpar.com/mopar/hemi/392-crate.html
Mikeee zegt
Aanvulling op m’n vorige post:
Voor de duidelijkheid: de andere moderne consumenten-HEMI’s van de Chrysler-groep zijn de 5.7 en de 6.1 liter (respectievelijk 347.835341 en 372.244839 cubic inches)
Volgens de Autoweek carguide leveren die weer 340 en 425 pk.
Appieflappie zegt
Deze lijkt wel erg op de Volvo Hot Rod concept :/
Rob USA zegt
@Mikeee: He iemand die goed oplet! Dus dat betekent ook dat die Wrangler
die pk’s heeft …hmm dan word hij steeds leuker.
@Rick Dos: Dit keer moet ik je gelijk geven maar ik vond de Prowler toch echt
niet verkeerd en geeft toch weer wat kleur op ons grijze wagenpark. En niet te vergeten wat een heerlijke autocultuur weer die amerikanen, met hun HOT rods.
Ik zal ze nog ff opsommen voor julli: Slagschepen met vleugels,hot rods
,musclecars,pick-ups,SUV’s,custombuild cars,dragcars, enz enz USA rules for ever no doubt about that !!
Floris zegt
Wel een erg generiek ontwerp geworden, zie hier de toegevoegde waarde t.o.v. bijvoorbeeld een Prowler niet in.
Over die motor, Mikeee heeft natuurlijk gelijk. Er is overigens niets geroepen over het aantal pk, maar dit heb ik op Carscoop gelezen. Kortom, onduidelijkheid.
Jeep has dropped more info on the Wrangler Ultimate concept which we first saw last May along with the JT Concept at the Chrysler Proving Ground. Based on the four door 2008 Wrangler Unlimited, the SEMA Show concept is equipped with a Chrysler’s 6.4-liter (392 cu.i) V8 Hemi crate engine. Though Jeep hasn’t specified which of the three available 392 Hemi engines has been chosen for the Ultimate, we’re guessing it’s the 525 Hp strong fuel injected version.
joep zegt
@Rick Dos, Ik ben het met je eens, en sorry ik weet dat het hier nogal offtopic is, maar ik wou je ook nog ff mn excuses aanbieden vanwege die ‘grap’ bij het topic over de lambo-kerstballen. Het was en misplaatste ‘grap’ die niet echt van de grond kwam, sorry daarvoor dus.
Leejon zegt
Toen ik deze pagina opende kreeg ik de slappe lach van die foto :P Wat een ongelooflijk raaaar ding :S