Chrysler, in handen van inversteerder Cerberus en met Wolfgang Bernard aan het roer, heeft het volste vertrouwen in zijn producten en dat moeten wij ook hebben. Om ons vertrouwen te winnen geeft Chrysler als eerste grote autobouwer levenslange garantie op de aandrijflijn van zijn Chrysler, Jeep en Dodge modellen.
Voor onze minder technisch onderlegde bezoekers die zich afvragen wat er met de aandrijflijn wordt bedoeld: De aandrijflijn is de verzamelnaam voor alle onderdelen die er voor zorgen dat de wielen worden aangedreven. Denk hierbij aan zaken als de motor, koppeling, versnellingsbak, cardanas of aandrijfketting, differentieel, assen en de wielen.
Chrysler durft, want het feit dat de modellen straks samen met het Chinese Chery zullen worden gebouwd doet hier niets aan af. Let wel, de levenslange garantie geldt alleen voor de eerste eigenaar.
Persbericht:
Chrysler Introduces New ‘Best-in-Industry’ Lifetime Powertrain Warranty on Chrysler, Jeep® and Dodge Vehicles
* The New Chrysler Lifetime Powertrain Warranty – the first from an OEM and the longest in the industry – is a statement of confidence in the reliability of Chrysler products
* Warranty covers the cost of all parts and labor needed to repair covered powertrain components – engine, transmission and drive system
* Provides worry-free ownership for new Chrysler, Jeep® and Dodge ownersAuburn Hills, Mich., Jul 26, 2007 – Chrysler today announced that the Company would extend its powertrain warranty from the 3-year/36,000-mile Basic Limited Warranty to a new Lifetime Powertrain Warranty. The new Chrysler Lifetime Powertrain Warranty applies to most new Chrysler, Jeep® and Dodge vehicles purchased from dealer inventory and delivered on or after July 26, 2007.
The Lifetime Powertrain Warranty covers the cost of all parts and labor needed to repair covered powertrain components – engine, transmission and drive system. The new powertrain warranty is limited to the first registered owner or retail lessee. Customers should contact dealers for details on vehicle selection.
“This new Chrysler Lifetime Powertrain Warranty is a statement of confidence to our customers to the reliability of their powertrain. It’s peace-of-mind reassurance for as long as they own the vehicle,” said Steven Landry, Executive Vice President – North America, Sales and Marketing, Service and Parts, Chrysler Group.
To continue warranty coverage, the owner must have a powertrain inspection performed by an authorized Chrysler, Jeep or Dodge dealer once every 5 years. This inspection will be performed at no charge. The inspection must be made within 60 days of each 5-year anniversary of the warranty start date of the vehicle.
Landry added, “The new Chrysler Lifetime Powertrain Warranty underscores our focus on quality and customer satisfaction. It demonstrates our commitment to customers and the confidence we have in our ability to produce quality, reliable and durable vehicles. That’s why we put ‘lifetime’ on it.”
Customers may visit Chrysler.com, Jeep.com and Dodge.com for more information. A warranty promotion – print, radio, television and Internet – begins Friday, July 27.
mcx zegt
Wat is de levensduur van zo’n auto op papier?
En elke 5 jaar controle niet vergeten.
smoke zegt
“The new powertrain warranty is limited to the first registered owner or retail lessee.”
Dus met je Chrysler-occasion kan je het schudden. Slim..
XP zegt
Nou dat is iets om een voorbeeld aan te nemen. Misschien reactie op de kia-voorwaarden (7 jaar dacht ik)?
Rick dos zegt
Dus in feiten heb je een iets langere garantieloop, want hoe lang heeft een eerste eigenaar meestal een nieuwe auto? 3 tot 5 jaar?
Dude zegt
Dit wordt hun ondergang. Iedereen weet toch dat Chrysler pure brol is, ze gaan mecaniciens te kort hebben.
PatrickE zegt
Dat valt opzich wel mee, de eerste eigenaar heeft de auto eigenlijk nooit langer dan Maximaal 7 jaar.
w0o0dy zegt
Toch opvallend, vooral aangezien ik weet van iemand die bij een Chrysler/Jeep/Dodge dealer werkt dat met name de versnellingsbakken toch relatief vaak problemen geven. Wel een goed idee om klanten te lokken denk ik. In NL (of europa) doen mensen niet al te lang met hun auto voor ze die weer inruilen, maar in de VS zijn er ook massa’s mensen die een auto kopen en die “nooit meer” verkopen. Die kopen misschien wel een nieuwe, maar die komt er dan gewoon bij…… toch leuk als je straks een handvol Jeep’s hebt staan en je geen zorgen hoeft te maken over de aandrijflijn.
3-serie zegt
Heel slim om geld te verdienen eigenlijk. Want reken er maar op dat de garantie alleen geld als je netjes je onderhoud op tijd bij de dealer uitvoerd……….
dan zegt
Ook voor de Dodge Caliber diesel met VW motor dan ?
Ik kan me niet voorstellen als je koppelling versleten is, dat je een nieuwe krijgt ? of je maakt 400.000 km en de motor is op ( wie bepaalt of een motor versleten is, of niet meer bruikbaar) dat je een nieuwe krijgt ?
Of je cardanas is naar de vaantjes na 200000km, krijg je ook een nieuwe dan ?
De Dodge Caliber stond al op mijn verlanglijstje en nu ben ik nog meer overtuigd natuurlijk, aangezien ik best veel rij met de auto, 50000km/jaar
Alwood zegt
En ik zit nu al te denken over een mannetje wat over dertig jaar zijn garantie komt claimen bij zijn nieuw gekochte chrysler :P lijkt me wel wat ;)
Sei zegt
@Dude..
zelf wel eens een Chrysler gehad? Wij hebben er zeker geen slechte ervaringen mee in 5 jaar Voyager rijden is slechts alleen een keer de airco defect gegaan.
lincoln zegt
goede reclame stunt .. maar wanneer gaat er nou iets kapot aan de aandrijf lijn????
dan zegt
ik denk dat ze de versnellingsbak en bijhorende assen bedoelen, en niet de motor of cardassen om te sturen bv of neem nu de airco die ook op de motor is gemonteerd of de turbo enz..
ZOEF zegt
Levenslange garantie is wel grappig natuurlijk, het zal alvast niet een levenslange garantie gedurende de levensduur van de eigenaar zijn, hoewel sommige mensen dit zo zullen interpreteren.
En dan lijkt levenslange garantie nogal tautologisch. De levensduur van zo’n aandrijflijn duurt toch totdat … ze kapot is, niet?
Midas zegt
Goed bedachte actie. Chrysler loopt alleen risico bij die mensen die hun auto ook volledig ‘oprijden’ en volgens mij is dat maar een heel beperkt deel van de markt, en ook vaak nog eens het meer seniore deel, dus de niet al te drieste autorijders. Tenminste dat is mijn inschatting.
Bovendien gaat de kostenteller pas tikken over een paar jaar na afloop van de gewone garantieperiode.
Voor de rest van de markt heeft het een ijzersterke uitstraling; een auto met levenslange garantie op de aandrijflijn is een sterk verkoopargument, en als ze het goed doen kunnen ze daarmee extra marge maken. (moet natuurlijk wel, anders verhoog je alleen maar je eigen kosten)