Christijan Albers is zwaar teleurgesteld in Red Bull. En waarom is dat dan wel?
Het opgewaaide zand in de Bahreinse zandbak is nét gaan liggen na de race van afgelopen zondag en nog praten wij er hier over. En niet alleen hier trouwens, dat doen ze op veel meer plekken. Maar veel van die gesprekken hebben 1 ding gemeen; Max Verstappen was niet normaal dominant in zijn Red Bull.
Alleen maar lof dus voor het team van de in België geboren Monegask met een Nederlandse vlag achter zijn naam. Maar nee. Sommige mensen zijn een beetje teleurgesteld in Red Bull. Christijan Albers bijvoorbeeld.
En al klinkt het gek, wij zijn het met hem eens.
Red Bull is té dominant, aldus Christijan Albers
De analist van Viaplay vindt het namelijk helemaal niet leuk dat de allerbeste coureur van het veld in de allerbeste auto zit. Daarmee lopen we het risico dat Max in zijn Red Bull de overige races net zo gemakkelijk wint als deze en da’s funest voor de spanning.
In de Formule 1 Podcast van de Telegraaf zegt Albers dat hij er op deze manier ‘geen fluit aan vindt’. De spanning is ver te zoeken zo en dat is jammer. Christijan had liever gezien dat Max in het tweede team had gereden, zoals in 2021.
Hij zegt; toen was het geweldig om te zien hoe Max moest vechten om alles uit die Red Bull te halen en zo toch te kunnen winnen van de snellere Mercedes. Het gaat nu te makkelijk, vindt Albers. Je moet kapot zijn na een race, omdat je meer uit je materiaal hebt gehaald dan eigenlijk mogelijk is.
Tja. Daar hebben wij eigenlijk weinig aan toe te voegen. Maar aan de andere kant, aan het eind tellen alleen de knikkers. En die zijn dit seizoen makkelijker op te halen in een Red Bull dan in elke andere auto.
We hebben het er maar mee te doen…
maarteno zegt
Is en blijft een zuur zeikwijf die Christijan
potver7 zegt
Eén zwaluw maakt nog geen zomer. Vorig jaar dacht iedereen na de eerste race dat Leclerc een serieuze concurrent was in de titelstrijd.
metalmike zegt
Na race 3 dacht iedereen zelfs dat het seizoen klaar was en Ferrari makkelijk kampioen werd
HZW zegt
Dan hadden de andere teams hun zaken maar beter op orde moeten hebben.
Je doet mee om te winnen, en niet voor de gein.
mashell zegt
Precies. Ik ben niet teleurgesteld in Red Bull maar in de andere teams die niet dat niveau gehaald hebben.
drtim zegt
Dit ja..
achnaton08 zegt
Kom op F1 kenners!
Dit is gewoon de vicieuze cirkel van F1.
Mercedes heeft hoog conjunctuur gehad en nu is het de beurt aan RB en Max.
En gaandeweg het seizoen komt de scuderia en hopelijk aston Martin met updates.
ako6 zegt
Wat is er vicieus aan die cirkel?
dawwg zegt
1) Remmende voorsprong
2) Wat er echt vicieus aan is: te erge & te lange dominante is slecht voor de sport.
In 2015-2016 kreeg men de tribunes niet eens meer vol en de TV rechten amper verkocht wegens de
georkestreerde MB-optocht. .
ArnoldH zegt
Dat is niet de schuld van Max of Rbr. Maar de schuld van de 9 andere teams.
Zoals horner zei in DTS; ”Well change your car. You’ve got a problem. Change your f****** car.”
Svenska II zegt
Oh ja, op de ‘porpoising is super dangerous meeting’. Mooi was dat, beetje stoken met Günther en Toto langzaamaan he-le-maal gek zien worden…
vopo zegt
Eerst maar eens kijken hoe de race gaat op 19 maart in Saoedi-Arabië. Dat is zo’n ander circuit dan afgelopen race namelijk. Als Red Bull daar opnieuw met 2 vingers in de neus 1 en 2 worden, dan kunnen we waarschijnlijk wel van een saai seizoen gaan spreken.
MaartenD zegt
Toevallig vandaag geprobeerd de formule 1 podcast met Meneertje Albers te volgen. Na 5 minuten uitgezet. Wat een zelfingenomen kwal
alfaqv zegt
Wat een zuurpruim is het toch, altijd negatief.
bietje zegt
Qua kijkplezier heeft hij zeker een punt, al kun je moeilijk teleurgesteld zijn in een team wat het té goed doet 🤷🏻♂️
Echter waren de leukste races wel die keren dat Max halverwege het veld moest starten, tegenslag had of wat het ook was, waardoor hij zich met het stuur tussen z’n tanden naar voren moest (en ging) knokken.
e38ossie zegt
Vanaf plek 3 vond ik het een geweldige race. Veel actie op de baan. Dicht op elkaar. Mooi.
anthwan zegt
Man man hij heeft 1 race gewonnen.
1 zwaluw maakt nog geen zomer, zie Ferrari vorig jaar
flyerbunch zegt
Uiteindelijk draait het om
De podiumplaatsen en centen.. hoe dat ze die winnen daar draait het niet om, because who remembers the guy who finished second!? Dat dominantie nefast is voor de entertainment waarde is idd ja, maar de rest van het seizoen moet nog komen en ze zullen heus niet elke race winnen!
dinolog zegt
Ja verschrikkelijk teleurstellend dat een team een auto heeft die zeer competitief is.
Stel je voor dat Max weer kampioen wordt dan wordt het toch eentonig!!
Moeten gewoon de auto terugschroeven naar een niveau waarbij zelfs de Haas auto’s kans hebben dit jaar kampioen junnen worden. Het is toch vd gekke. Altijd hetzelfde liedje ieder jaar is er maar 1 de beste…..
Dat mag alleen als ik race verder niet….stel je voor zeg!!……
duderuud zegt
Dat er één de beste is, helemaal prima. Maar om als toeschouwer om de 20 seconde een auto over de finish te zien rijden is slaapverwekkend saai.
En dat probleem speelt helaas veel te vaak in F1. Het zou voor toeschouwers veel leuker zijn als er ook echt gevechten zijn tot aan de finish.
Jetlag zegt
Ik heb de podcast niet beluisterd, om de exacte context te begrijpen, maar obv puur dát gegeven, heeft hij natuurlijk gewoon een punt.
Alle reacties hierboven, op man spelend dat het een zeikerd is en dat de rest van de teams gewoon beter hun best moeten doen is gewoon opportunistische ‘stoerdoenerij’.
Toen Mercedes de ene na de andere winst behaalde, had men precies de omgekeerde mening en had men het Christijan Albers eens geweest.
Maar dat is (helaas?) nu eenmaal de sport / Formule 1…