Het luxemerk zou afspraken tegenover de Nederlander niet nakomen. Daarom dreigt Christijan Albers nu Bugatti aan te klagen.
Altijd vervelend als je achter je geld moet aangaan. Of dat nu een niet geleverde magnetron van een paar tientjes uit een webshop is, of een Bugatti van enkele miljoenen euro’s. Christijan Albers lijkt op een juridische strijd af te stormen, want hij heeft het niet zo op Bugatti.
Nog voordat het zover komt doet de Nederlander zijn beklaag op sociale media. Dat doet hij in een reactie op LinkedIn. Dat is een zakelijk netwerk waar mensen zich altijd heel interessant voordoen. Een soort Twitter, maar dan met pak en een stropdas. De reactie is afgevuurd op Stephan Winkelmann. De huidige CEO van Bugatti.
Volgens Albers weigert Bugatti een aanbetaling terug te storten van een auto die ze niet meer gaan maken. Het gaat hier om de Chiron Spyder, die dus klaarblijkelijk niet meer komt. In 2015 plaatste de Nederlander een aanbetaling voor deze auto bij Bugatti met de belofte dat hij er eentje zou krijgen. De Spyder gaat er toch niet komen en volgens de voormalige F1-coureur wil Bugatti niet de aanbetaling terugstorten. Het is niet bekend om hoeveel geld het gaat.
Albers dreigt Bugatti aan te klagen en een Franse advocaat in de arm te nemen. Hij zegt zeker van zijn zaak te zijn en dat Bugatti dit gaat verliezen in de rechtbank, mocht het zover komen. Verder spreekt de Nederlander zijn teleurstelling uit in het merk Bugatti. De 42-jarige autocoureur heeft meerdere Bugatti’s gekocht, waaronder een Chiron. De boze reactie werd gisteren geplaatst door Christijan. Het is op dit moment niet bekend of hij al een reactie heeft gehad.
Foto’s: Christijan Albers in zijn Bugatti Chiron in Amsterdam. Gespot door @jeppie
ericd zegt
Het gaat Albert klaarblijkelijk naar den vleze. Ben benieuwd naar z’n carriere moves nadat ie met slang en al in een F1 bolide was weggereden. Uh, niet om het een of ander, maar ik denk dat Bugatti nat gaat. Je doet een aanbetaling op een bepaald product of model, niet als een renteloos voorschot om niet.
bernoulli zegt
Hij is succesvol ondernemer. En hij was nog een blauwe maandag teambaas bij Caterham.
maarteno zegt
Tjah, je kan denk ik moeilijk wegkomen met een aanbetaling niet terugbetalen als jij als fabrikant een auto niet meer gaat bouwen en je ook niet failliet bent gegaan. Ik kan nog begrijpen dat er soms situaties zijn waar je als koper afziet dat je dan soms je inleg kwijt kan zijn. Maar dat moet dan wel heel duidelijk zijn in je voorlopige koopcontract.
quincy zegt
Zoals beschreven in een artikel laatst van @jaapiyo dat dit bij Tesla tegenwoordig dus het geval is
christian85 zegt
En terecht, aanbetaling ontvangen = leveren en anders gewoon geld terug
ralfast zegt
@christian85: Christian, is that you?
cossiekiller zegt
Is dat ook zo 100 euro, zoals bij Tesla? Want dan snap ik wel dat je er een punt van maakt! Daar kan je al eens goed mee op restaurant gaan.
pomoek zegt
Het grote nieuws is wat mij betreft dat iemand die schocked schrijft in plaats van shocked in staat is om meerde Bugatti’s te bezitten.
quincy zegt
En hoeveel Bugatti’s (of gelijk geprijsd auto’s) rij jij dan met het wel goed schrijven? Misschien is juist zijn focus op andere dingen hebben in plaats van op muggenziften over kleine taal of zelfs typ fouten, de reden dat hij nu meerdere Bugatti’s kan rijden
pomoek zegt
@quincy: mweh, jij-bakje.
geen1234 zegt
Zover ik weet is er nog geen aantoonbaar bewijs van een relatie tussen kennis/intelligentie/succes en het hebben van geld. En vanuit mijn levenservaring geredeneerd zou ik bijna stellen dat als er een relatie zou zijn, dat het een omgekeerde is.
maarteno zegt
Sterker nog, volgens mij is juist die relatie wel vastgelegd. Dat hoewel mensen met hoger IQ vaak wel redelijk succesvol zijn financieel en een bovengemiddeld inkomen hebben (met ook een duidelijke bovengrens als je IQ te hoog is je vaak weer minder kan functioneren). Maar dat de mensen die echt geld weten te verdienen juist vaak iets minder intelligent zijn (niet dom), maar vaak juist net iets minder alles doordenken en daardoor juist soms de risico’s lager inschatten en het dan gewoon doen en het juist vaak vanwege die houding ook gewoon halen.
bernoulli zegt
Hatseflats!
geen1234 zegt
Je bedoelt “weer minder kan functioneren” vanuit het perspectief van Jan Modaal waarschijnlijk?
Wat je nog kunt toevoegen aan je verhaal is dat naar mate de intelligentie toeneemt de drang naar het vergaren van meer en meer geld afneemt, en je ziet ook minder het gedrag bij hen dat ze zich moeten bewijzen via uiterlijk vertoon, omdat ze al weten dat ze goed/ongeevenaard zijn in wat ze doen.
lekkerlinksrijden zegt
Lijkt me zo, zonder de details te weten, op het eerste gezicht terecht. Snap ook niet waarom Bugatti zo moeilijk doet? Of is er toch meer aan de hand? Wordt vervolgd
towi1989 zegt
Nou, breaking news! Ik moest er bij VW ook achteraan m’n aanbetaling voor de E-Up terug te krijgen! Kijkend naar mijn vermogen zal het procentueel om even veel geld zijn gegaan :)
Fruitcake zegt
Waar is Albers zo rijk mee geworden?
boomhauwer zegt
Als je klikt op de linkedin link dan zie je dat wat meer heeft gedaan dan enkel racen.
bullgod76 zegt
@fruitcake: de vanuit Amerika zo bekende aanklaagcultuur denk ik.
tmenges zegt
@fruitcake: racen, teambaas zijn beetje investeren. Denk als je eenmaal goed in de racerij zit en F1 gereden hebt je niet hoeft te klagen om andere kansen te krijgen.
geen1234 zegt
Denk het ook, zijn ook de gasten die veelvuldig met hun kont in de kruiwagen zitten, dus de kans is klein dat het een bewonderenswaardig verhaal is van iemand die uit het niets iets moois heeft opgebouwd.
roadster1976 zegt
@fruitcake: vastgoed volgens mij
mpgc zegt
@fruitcake: niet helemaal duidelijk. Volgens linked in is ie oprichter en eigenaar van diverse bedrijven. In 2020 werd ie in Belgie veroordeeld omdat ie zich als huisbaas tegenover huurders wat “stevig” opstelde. Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat ie ook in dure auto’s handelde of bemiddelde…
tortuga zegt
@fruitcake: voormalig F1 coureur, dus zal daar al iets mee te maken hebben
sportevo zegt
@fruitcake: volgens mij zit Albers nu in het onroerend goed maar komt een groot gedeelte van zijn vermogen bij (de familie van) zijn vrouw vandaan.
Hij is na zijn autosport carrière als coureur nog wel manager van Van de Garde en teambaas van Caterham geweest.
baserace zegt
Dat vroeg ik me ook al af… niet met zijn F1 avontuur(tje) want dat was een vluggertje 😜
PunicaOase zegt
Bij Bugatti/VW hebben ze zeker weten een grote juridische afdeling, dus verwacht dat Bugatti een goede reden heeft om (nog) niet terug te betalen.. Dat meneer dit via LinkedIn deelt geeft ook te denken over de haalbaarheid van z’n claim.. Bekendheid gebruiken om je zin te krijgen??
geen1234 zegt
Ik denk dat zijn email gewoon ergens onderop ligt, en dat ze gewent zijn dat de meeste klanten niet zo moeilijk doen. Niets aan de hand.
HB zegt
@punicaoase: daar lijkt het idd op. Bugatti gaat echt niet ongegrond het geld niet terug storten. Zal wel iets meer aan de hand zijn.
mashell zegt
Er komt dus geen Chiron Spyder? Want dat is toch het echte nieuws hier.
alloallo zegt
Albers nooit een sympathiek kereltje gevonden! Ik vermoed dat zijn familie een paar stuivers heeft.
Mbt zijn claim ik heb het vermoeden dat Bugatti hem een ander modelletje in de haren wenst te smeren.
Dit kan je opmaken uit zijn linkedin post.
maarteno zegt
Maakt het wel of niet sympathiek vinden van Albers wat uit voor of hij gelijk of niet heeft?
jaapiyo zegt
Hebben niet. Krijgen daarentegen…
rolov zegt
@alloallo: zijn vader had toch merc dealerschappen?
grandmasterb zegt
Mogelijk bestelt hij die Bugatti’s om door te verkopen. Ik heb zelf een nieuwe Ferrari te koop zien staan, die door Albers besteld was, bij een onafhankelijke dealer. Als je daarvan namelijk een nieuw model hebt, dan kun je vaak die boven de cataloguswaarde verkopen omdat andere mensen geen zin hebben 1 of 2 jaar te wachten, want zo lang is vaak de levertijd.
ghini zegt
1: het ligt er maar net aan wat er in dat contract stond. 2: heeft hij meerdere bugatti’s?? Hij heeft best wat knaken maar om meerdere in bezit te hebben? Of heeft hij er meerdere besteld om door te verkopen? 3: op LinkedIn posten, jeetje wat een klein kind, gooit ie alleen maar zn eigen ruiten mee in, die mag nooit meer bij Bugatti bestellen en zou me niks verbazen als hij op een zwart lijstje komt bij de rest van de familie. Verder wordt ie natuurlijk door iedereen uitgelachen.
MarcoM zegt
Tja, wat moet je er van zeggen, ik neem aan dat Albers de kleine lettertjes heeft gelezen ten rijde van de bestelling, daar zal ongetwijfeld iets bij staan. Alternatief, alle Bugatti’s welke Albers bezit verkopen of meegeven aan de heren van Top Gear en van Noord naar Zuid Australie afraggen.
henkhekje zegt
Tja zaken doen met VAG kost je altijd geld, en geld terug geven doen ze niet