Chris ondervindt de verschillen tussen radio en televisie.
Ok, flauw intro natuurlijk, maar de beelden zijn er niet minder sappig om. De nieuwe Top Gear presentator zat in de passagiersstoel naast zijn collegarette en ringkoningin Sabine Schmitz, toen het bij Evans even intern misging. De twee zaten op Laguna Seca in een Audi R8 V10, welke plotseling midden op het circuit werd stilgezet. Wij vermoeden zo ongeveer net ná de corkscrew. Hier strompelde Chris uit de auto voor iets wat niet anders te omschrijven valt dan een ouderwetse barf.
Even later werd hij gefotografeerd in de pitsstraat, treurig voorover hangend over een muurtje. Een wagenzieke presentator lijkt een nieuw dieptepunt in aanloop naar de eerste nieuwe Top Gear-uitzending (5 mei). Eerder bleek al dat Chris het lastig vind om te autorijden en praten tegelijk.
Nou valt er natuurlijk van alles te verzinnen over de oorzaak van Evans’ overgeef-fiasco, bijvoorbeeld dat hij totaal niet geschikt is als co-rijder, een watje is, veel liever radio maakt etc, maar laten we niet vergeten dat Sabine geen kattenpis is. Zeker niet met een auto onder haar Duitse Arsch. Ondertussen wachten we natuurlijk gniffelend op een reactie van ome Clarkson…
berlinetta zegt
Nouja kan gebeuren toch? Als ik in die auto had gezeten, had ik mijn maaginhoud ook tegen de voorhuid gekwakt.
berlinetta zegt
@berlinetta: * tegen de voorruit. Ik zat blijkbaar ergens anders met mijn gedachten.
damrakker zegt
@berlinetta: Gag reflex, kan gebeuren.
xxxheidi zegt
@berlinetta: Bij je vinger in de kots
rnej zegt
ik heb Clarkson ook niet zo vaak bij de Stig ernaast zien zitten, en mocht er wat voorgevallen zijn, dat hij dat er mooi uit heeft laten knippen…. want wat hierboven gezegd wordt; als je naast iemand zit die serieus hard het circuit over gaat, dan wil je nog wel eens kotsen…
martinus zegt
@rnej:
Het is wel vaker zo dat het enger is om bijrijder te zijn dan chauffeur.
Echt wagenziek worden is niet zo handig natuurlijk.
Maar er zijn meer dingen met Evans.
Hij schijnt [b]niet[/b] te kunnen [url=http://www.nu.nl/media/4193332/nieuwe-presentator-top-gear-kan-niet-tegelijk-praten-en-rijden.html][b]praten en rijden tegelijkertijd[/b][/url]
Toch wel essentieel voor een job als auto-presentator.
gwnbmw zegt
@rnej: vergeet niet dat clarkson zelf ook als een (sorry ab als dit niet mag, maar ik kan het niet anders zeggen) mongool over het circuit rijdt. kan me nog goed heugen dat ie de band van een rolls heeft laten klappen.
ferrariman zegt
Hahaha jammer dan maar terug naar old top gear
awesome zegt
@ferrariman: echt? Jij wil graag terug naar het compleet uitgemolken concept met 2 oude mannen en een dwerg? Dat kijkcijferkanon dat steeds minder mensen kon bekoren?
ferrariman zegt
@awesome: er was niks mee
martinus zegt
@awesome: Een kotsende, crashende vervanger, die als presentator niet schijnt te kunnen lullen als die rijdt zitten we nog minder op te wachten lijkt mij.
Wat dat betreft was het wel een prima trio die Hammond, May en Clarkson
blaze3027 zegt
@awesome: uhh ja
bofkont zegt
Sabine zou uitstekend als testrijder kunnen fungeren voor het nieuwe topgear, veel rijden maar aub niet praten! pffff irritante Duitse accent.
Dutchdriftking zegt
Ach ja, kan gebeuren toch? Lijkt mij alleen maar mooie televisie!
baan zegt
Clarkson heeft zich zelf wel eens ziek gereden. of zo was het script :)
Dit gebeurde in een Prodrive p2 waarbij het constant om een pionnetje reedt.
Ik hoop echt dat het geen aftreksel wordt en dat ze de show een nieuwe vorm geven. Anders wordt het snel een flop voor veel kijkers.
rolov zegt
@baan: plus de gtr in Japan
fijnkonijn zegt
Ik ben ook een keer ziek gereden. In een originele Audi S1 rallywagen bestuurd door Harald Demuth himself, de team-collega van Walter Röhrl en Michèle Mouton.
Het was in 2014 tijdens de Arosa Classic Car race hier in Zwitserland. Ik had een VIP ticket en mocht een keertje mee. Teeeeeering.
De man is al op leeftijd, en de auto ook, maar dat maakte allemaal niets uit. Het ging me een partij hard !!
Humor had meneer Demuth ook. De remmen bv. maakte een enorm kabaal: klappen, schurende en piepende geluiden (pure race-remmen zonder enige vorm van geluidsisolatie in de auto). Zegt hij doodleuk “Dat is prima want zolang ze kabaal maken zitten ze er nog op” (op z’n Duits natuurlijk).
Ik heb het binnen kunnen houden maar was wel een kwartiertje van de kaart na het uitstappen. Holy shit ging dat hard.
Detail: elke passagier die met meneer Demuth meeging, moest ondertekenen dat Audi Sports geen enkele verantwoording nam voor wat dan ook. Flikker je van de berg naar benee, pech, don’t call Audi.
Hier is een video van zo’n run. Deze video is geschoten na mijn eigen run. Tijdens mijn run begon het namelijk net te regenen. In de video is de baan al lekker nat dus is hij later opgenomen.
http://www.rallye-magazin.de/videos/classic/audi-quattro/arosa-bergrennen-demuth/
viezefreddyw zegt
@fijnkonijn: Mooi verhaal, leuk om te lezen!
Mijn zwager was altijd van menig dat mensen die ziek werden door mee te rijden met iemand met een sportieve rijstijl een pussy waren. “Wat is nou het verschil als je zelf rijdt of als je voorin zit, het gaat toch allemaal ongeveer even hard?”
Juist op het moment dat hij dat tegen mij zei had ik een Porsche Cayman tot mijn beschikking voor een weekend. Ik vroeg hem of hij het dan wel even kon bewijzen dat mensen die ziek worden als passagier zijnde pussy’s zijn en hij niet. Dat wou hij wel. Ik herinner me nog erg goed hoe hij naar de auto liep, met een hele stoere houding, “dat doe ik wel even.” Nu ben ik geen fantastische coureur, maar door de smalle Friese, bochtige wegen kan je leuk rijden. Het heeft nog geen 15 minuten geduurd en meneer zag bleek, was duizelig en moest zijn maaginhoud kwijt zien te raken. Een moment dat ik nooit meer vergeet.
b00m3rang zegt
@fijnkonijn: Allememaggies, Dat ding trekt op als een beest. Dat moet wel een beste ervaring zijn geweest.
Leuk ook hoe die medewerker met die vlag in het begin even de auto streelt zo van: “Het duurt niet lang meer, je mag later op de dag lekker in je verwarmde garage chillen”. :D
fijnkonijn zegt
@b00m3rang: dat apparaat heeft bijna 600pk en het weegt niks. Vroegâh had ie dik over de 600pk maar hij is gedowntuned om het blok te sparen.
Meneer Demuth is vol “honey badger” over die bergweg gevlogen kseg ut juh. In het begin vond ik het geweldig. Op het laatst had ik echter zoiets van ” uhh darf ich nach Hause boehoe…”.
Ik vergeet die rit nooit meer. Ik heb zelf 440pk Sportquattro replica’s gereden. Die zijn niet voor de poes. Maar dit… whole other level…
desjonnies zegt
@fijnkonijn:
Als ex-navigator heb ik vaak zat zitten kokhalzen, voel ik me niet te groot voor om het toe te geven, meest ellendige was vaak nog het verkennen, omdat je dan drie vier keer dezelfde bocht ‘deed’ (als dat ging natuurlijk ) en ja ook ik ben meer dan eens mijn notes kwijt geweest, de ultieme navigator-nachtmerrie !
Maar soms heel soms ging het als een droom. de wagen voelde je onder je kont balanceren op het randje en dan kneep’ie er nog net ff wat meer uit, en voelde je dat het goed ging, wat mij dan weer aanzette tot het nog beter lezen van de notes.
Maar hier, hier wordt je strontziek van : dwars genomen hairpins, de ene na de andere, de snelheid wordt eruit gedrift om vervolgens weer gelanceerd te worden, zo’n proef kun je bont en blauw uit de wagen komen !
Colin Mc Rae & Subaru Impreza Prodrive WRC GC8 = mooier is er bijna niet !
https://www.youtube.com/watch?v=SNIlopdOLgE
rufctr01 zegt
Ik ben ook een keertje ziek geweest op het circuit. Met een 600pk Porsche 930 Turbo een paar rondjes gemaakt. Burp….
clarkson zegt
HAHAHAH Oke misschien is dit het juiste moment om te stoppen? Het zal me niets verbazen als bcc morgen met een persbericht naar buitens komt: ’the new show has been cancelled because our new host seems to be a … (vul zelf maar in)’.
w0o0dy zegt
Ze hadden die viral YouTube video langs zien komen van dat Oost Europese mokkel op de ring… De bekendheid van Evans laat internationaal te wensen over en TopGear had altijd al “schandalen”, ruzies en andere pr-trucs in de aanloop naar het nieuwe seizoen. Dus ik call pr-bullshit on this one!
gtwillem zegt
Ik heb wel eens in de auto gezeten met Sabine (M5 Ringtaxi) en ik kan het wel begrijpen. Met name het remmen en de snelheid in de bochten is lastig in te schatten (omdat je zelf veel eerder zou remmen en minder snel de bochten neemt) waardoor het lastig anticiperen is.
Nemus zegt
Ik heb in de ringtaxi meegereden met Hans Joachim Stück. Zat rustig te vertellen over koetjes en kalfjes bij +250 km/h. Viel goed mee :)
Alex_79 zegt
ook eens zoiets meegemaakt op Spa. Twee WTCC-auto’s: een Seat Leon Diesel (waar ik in zat naast Pierre Yves Korthals) en een BMW 320 achter ons. Korthals vroeg me van tevoren of ik al ontbeten had. “Nee, alleen koffie”. “Prima, houden zo”. Ik moet zeggen, het koppel van die Diesel Seat was heftig, alsof je constant in je rug geduwd werd. We reden zelf drie rondjes en hoewel ik behoorlijk bleek was en even mn gevoel voor evenwicht kwijt, er was niets om er uit te gooien dus dat kwam mooi uit. De BMW achter ons kwam na 1 ronde de pits binnen, bijrijder was even heel snel n toilet in gerend. Hij heeft het niet helemaal gehaald >.<
e1000bmw zegt
Maar Evans ís toch ook een mietje…?
allesmetturbo zegt
Who cares? Gaat toch geen hond naar kijken
allesmetturbo zegt
Chris evans is een WOMBAT ( Waste of money, brains and time )
Calimero zegt
Het lijkt me zo gaaf als je zo kunt rijden en het ook mag. Als passagier/brijrijder is zeker wat anders dan zelf achter het stuur zitten. Maar war een respect moet je dan niet hebben voor de navigator die en de pacenotes moet lezen en ondertussen mee moet kijken waar ergens op het parcour de coureur rijd.
Capibaro zegt
Hier een oud fragment van Damon Hill en een Fifth Gear presentator naast hem in een SL http://youtu.be/KJ-MPOUBNMA
87sandyd zegt
Trappen we niet met z’n allen gewoon in de reclame-motor van de BBC?