Accepteer het maar, dat is makkelijker.
Op het Autosalon van Genève stuitte ondergetekende voor het eerst op een Chiron. Aldaar, op de stand van Bugatti, zag hij eindelijk de auto waar de allerrijkste autoliefhebbers massaal voor zijn gevallen. En om eerlijk te zijn: hij vond het zeer tegenvallen. Zeker zo gehuld in zijn jubileumjas slaat het eigenlijk nergens op. Zoiets kan Toyota ook doen bij met zijn Yaris.
Of het nu ligt aan het feit dat dit gelimiteerde model ver van het publiek, achter een glazen omheining staat, of dat de Chiron wordt overschaduwd door de allerduurste nieuwe auto ooit: bij het zien van de auto krijg je niet het idee dat hij enkele miljoenen euro’s kost. Door alle machtige machines die in Genève in de spotlichten staan, vergeet je gemakkelijk dat dit dan de crème de la crème moet zijn.
Toch is dit tot op zekere hoogte wel het geval. Zo op het zicht valt het misschien enigszins tegen, onder de motorkap ligt een krachtbron die menig hypercar doet verbleken. Tussen de Franse vlaggen vinden we een 1.500 pk sterke W16-motor, die de iets aangepaste Chiron Sport stiekem toch de moeite waard maakt. Jammer genoeg was de zestiencilinder in Genève muisstil.
Ik zou niet met zo’n grote Franse vlag achterop m’n auto gezien willen worden..veels te Chauvinistisch.
@ghost: als je hem op zijn kant legt is het Nederlands
@gulli: dan heb ik liever dat als die op ze zei ligt het een Franse vlag is ?
@3246cm252kw: ze zei.. wauw.
Vind die gigantische Franse vlag op de spoiler maar cheap over komen… ?
@tonino: ik had liever de Confederate flag gezien, het liefst op het dak.
@tonino: Ik vind het juist fantastisch ‘Frans’ chauvinisme.
Gelieve dat saaie hok bij nummer 8 op de oprit te zetten, ( waar die rode brommer voor de deur staat ) en de papieren en sleutels door de brievenbus te doen.
Ik zal u eeuwig dankbaar zijn.
@desjonnies: held! Het is zeker niet zo saai saai idd!
@desjonnies: alleen als ik de brommer mee mag nemen
@koekwaus:
Vooruit dan maar !
’t is deze, wel zelf je valhelm meenemen
https://goo.gl/images/KcqrSM
@desjonnies: die is wel rap iig
Ik denk dat wanneer je deze op de openbare weg tegen komt dat de beleving totaal anders is. En dat je dan wel onder de indruk ben. De Chiron blijft gaaf, de Divo nog veel gaver.
@dutchdriftking: Ik heb de Chiron ook op de IAA gezien en toen vond ik hem eerlijk gezegd ook een beetje tegenvallen. Ik denk dat dat ook te maken heeft met het feit dat je op zo’n beurs zoveel spectaculairs ziet, dat je na een tijdje niet meer zo snel onder de indruk bent. Ik geloof echter meteen dat ik dat wel ben als ik hem in het wild tegenkom.
@berlinetta: Exact mijn gedachte, Op de beurs struikel je over het gave spul in het écht is het gewoon totaal anders. Op de Alfa Romeo 159 na dan. Ik weet nog goed dat ik in 2010(?) op de Rai in een rode facelift met 1750TBI motor stapte. Die cockpit was het helemaal voor mij. Binnenkort staat er hopelijk eindelijk eentje voor de deur. Een rode uiteraard, met TI pakket.
Ze hadden wel meer hun best mogen doen voor een 110 jarige special edition. Ander kleurtje, franse vlag erop en voila
Logisch om de Franse vlag te plakken op een 110 jarige “anniversary” edition, hoop dat ze weten dat er niks Frans was aan de auto destijds.
@c220amg:
Er was ook nix Frans aan Bugatti zelluf.
@desjonnies: en nog steeds niet eigenlijk
Meh, die Chiron: was niet mooi en is niet mooi.
Als je geen kofferklep hebt is het wel handig dat je wakeboard gewoon achter op de Chiron kan zetten.