Dezelfde schokkers als onze Max in zijn Red Bull heeft liggen!
Naar Europese begrippen is de Colorado een flinke pickup, maar het is de kleinste truck in het Chevy-gamma. De Silverado, al dan niet als Heavy Duty, is nog een flinke stap groter. Dat weerhoud Chevrolet er niet van om een dikke benzine- of dieselmotor in te lepelen. Je hebt de keuze uit een 3.6 V6 met 308 pk of een 2.8 Duramax diesel met 181 pk en vooral heel veel koppel. Dit viercilinderblok wordt ook wel de Baby Duramax genoemd en is een afgeleide van de 6.6 V8 Duramax die in de Silverado verkrijgbaar is.
Van de Colorado waren al enkele speciale uitvoeringen als de LT, Z71 Midnight en Z71 Trail Boss en daar komt nu de ZR2 bij. Dit is een pure offroader met ruigere bumpers, kenmerkende zwarte powerdome op de motorkap en de nodige technische aanpassingen. Zo zijn er de Multimatic DSSV-schokbrekers, die je bijvoorbeeld ook op de Camaro Z/28, Aston Martin One-77 en diverse racewagens aantreft, waaronder de bolide van onze eigen Max.
Dat zijn natuurlijk niet exact dezelfde schokdempers, maar ze werken wel volgens hetzelfde principe. Het verschil zit hem in het regelbare ventiel dat de druk in de schokdemper regelt en exacter af te stellen is dan traditionele instelbare schokdempers. Zoals alle Chevy’s, de Camaro en Corvette uitgezonderd, komt deze dikzak helaas niet onze kant op.
crisisfour74 zegt
De meeste pick-ups komen via grijze import,dus ze komen er
Dutchdriftking zegt
Snelle pickups, altijd +1!
peug206 zegt
Diegene die hem op geel kenteken zet is een held..
robert110 zegt
Een van de weinige met een diesel, slimme zet van Chevy.