Niet alleen Toyota houdt zich bezig met het opkalefateren van eco-vriendelijke voertuigen, ook Chevrolet is bezig om haar modellenlijn wat spannender te maken. En dat doen ze door een paar auto’s uit de categorie ‘Niet Spannend’ te voorzien van Z-Spec-goodies.
Z-Spec moet een begrip gaan worden binnen de Chevrolet-gelederen. Een tuninglijn, maar dan af-fabriek. Het is nog niet bekend of ze bij Chevy deze Z-Spec opsmuk definitieg in productie gaan nemen, maar de SEMA-beurs in Los Angeles leek hun wel alvast de ideale gelegenheid om alvast wat voorbeelden neer te zetten.
Als eerst de Chevrolet Volt Z-Spec. Deze kreeg een bodykit aangemeten, andere achterlichten en 19″ sloffen. Ja, bijtellingsschrapers willen soms ook opvallen. Verder is de binnenkant opgedirkt met een afgeplat stuur (oeh, sportief) en zijn er een tweetal sportstoelen van Recaro in gezet.
Ook de kleinste van Chevrolet wordt aangepakt. De Spark Z-Spec moet het doen met 17 inch BBSjes (staan ‘m opvallend goed zo in het wit), een achterspoiler en een gewijzigd grilletje. Binnenin krijgt de Spark ongeveer hetzelfde recept als de Volt: een stuurwiel dat aan de onderkant is afgevlakt, Recaro’s en -ook belangrijk- een alu pookknop.
Als laatste de Cruze Z-Spec. De enige uit dit trio die ook onderhuids is aangepakt. Zo is deze Cruze verlaagd (sportvering) en is er remmerij gemonteerd met Brembo-logo’s. Onder de kap zorgt een K&N-filterje voor meer koude lucht, terwijl de uitlaatgassen via een Borla-pijp naar de achterkant gedirigeerd worden. Qua uiterlijk is deze Cruze voorzien van striping en 19″ BBS velgen. Van binnen vinden we ongeveer hetzelfde als bij de Spark & Volt: Recaro’s, een sportief stuurtje en hier en daar wat metaalkleurige accenten.
Fotoshow in de gallery. Livepics zijn te vinden bij de SEMA-watchers van Autoblog.com.
autogek123 zegt
Laten ze eerst maar eens een Volt zien die wel rijdt ipv eentje met plastic erop geplakt. ;)
boygeorge zegt
@autogek123:
Gemeten in voltage is de Volt een auto die, af fabriek, U een zekerheid geeft die hoger is dan “onze” 220 volt
C6_R zegt
Plak een fiestenrek en vleugel bovenop die Volt, dan is ‘ie pas echt groen sportief!
C6_R zegt
@ricardo: Waarom niet een berichtje over deze zeer brute Camaro: http://www.camaro5.com/forums/showthread.php?t=113656
Lijkt me voor de gemiddelde autoliefhebber toch net ietsje boeiender?
Jokkebrok zegt
@C6_R: Wooow inderdaad!! wat een gaaf ding!!
xilver zegt
Ik word niet goed van al die eco-meuk… Ik mis de artikels over Ferrari’s met te zware V12’s en Mercedessen met 6.3l motoren en een half miljard torque.
Die Volt ziet er nochtans niet slecht uit.. maar schroef er een goeie ouwe dikke Amerikaanse V8 in met al zijn mankementen…
Apache zegt
@xilver:
Horsepower wins races, torque sells bullshit by people who think others find them very interesting.
boygeorge zegt
@Apache:
Dat is een heftige/deftige comment.
KaCh1ng zegt
Zouden er koreanse chevy/daewoo fans bestaan?
Atenza zegt
@KaCh1ng: vast wel, als mensen gek kunnen zijn van één van de saaiste en burgelijkste merken (VW) dan moeten die er voor Chevrolet ook wel zijn..
.
Schitterend Cruze interieur!
KaCh1ng zegt
@Atenza: VW produceert tenminste GOLF R’s , scirocco’s, passat(gewone R36) CCs , touaregs, phaetons, … koreaanse chevy doet niet veel speciaals =)
Atenza zegt
@KaCh1ng: ja zo’n Touareg is spannend gelijnd… en leuke sportieve versies zijn leuk maar ik zie liever een gamma dat er spannender uitziet. En die gedateerde interieurs van bv de VW Polo, Golf, Eos, Touran en Sharan die zijn opgeleukt met mooie knopjes en chroom kunnen ook niet meer
KaCh1ng zegt
@Atenza: zelfs dat kunnen ze niet bij chevy , zelfs niet bij mazda :)
KaCh1ng zegt
@Atenza: ik hou vn zo een clean look , check mr de nieuwe jetta… =)
Atenza zegt
@KaCh1ng: Wie is Mr. De Nieuwe Jetta? ;) Tja de Jetta ziet er volwassen, zakelijk en strak uit. Prima voor de leasepikkies. Ik vind de Cruze bijna net zo geslaagd (behalve achterlampen) maar dan met een veel mooier interieur
KaCh1ng zegt
@Atenza: mr = maar :)
boygeorge zegt
@KaCh1ng:
Rechtstreeks uit Z-Korea.
Tai chi bo.
Jeroen zegt
Hmm, ze hebben allemaal lelijke wielen. De Cruze en Spark worden zelfs met 3 ton plastic erop nog niet mooi en de Volt gaat nog wel…
boygeorge zegt
@Jeroen:
Een lelijk wiel ?
De band of de velg ?
boygeorge zegt
Dit is de 4e of 5e SEMA-auto die ik zie.
Chevrolet.
In de volksmond Chevvy.
Op z`n nederlands is dat fonetisch: sjeffie.
Een classic van Chevvy (1940-1960) is onweerstaanbaar.
Deze nieuwe look vind ik niet zo interessant.
Wat in dit artikel wel interessant is zijn de merken die bijdragen om je auto opteleuken.
1 naam valt mij op.
Recaro.
Lang geleden heeft Recaro gezien dat je met een goed product bij een autofabrikant/merk binnen mag komen.
En dat is de meest veilige manier om te fine-tunen.
Ik heb heel lang in een Scheel-fautuil gezeten terwijl ik auto reed.
Ruwe schatting:300.000-350.000 km.
De rekening (gewoon prive) was pittig.
Toen ik 5 km buiten het centrum van Hilversum was dacht ik al: ik wou dat ik dit 5 jaar geleden had gedaan.
In die periode was er denk ik bij Opel al een deal met die Recaro-stoeltjes.
Ik heb voor Scheel gekozen omdat ik Ford rij.
Alles van Opel is mooi, maar ik geef niet toe.
Geen Recaro, wel Scheel.
Wat heeft dit met Chevvy te maken.
Chevvy is General Motors.
Er was/is 1 concurent van General motors(lees Chevvy).
Ook volgens mij in Detroit.
Voor wie ooit in Detroit geweest is.
Omdat ik, hij/zij Ford-creasy is wil je 1 keer in je leven naar Detroit om te begrijpen waarom ze daar begonnen zijn met een lopende band autootje.
Toen ik daar was, schrok ik mij een hoedje omdat daar veel Chevvy`s rijden.
Only in america.
Als je een concurent wil zijn ga je gewoon op zijn lip zitten.
Die mentaliteit hebben ze daar al 100 jaar ?
Nog langer?
Maakt niet uit.
Maar 1 keer ben je in de geschiedenis zelf ook een allochtoon.
Die amerikaanse mentaliteit komt door de vechtjas die ze aan hebben gehad tijdens de Burgeroorlog.
10.000.000 amerikanen weten niet eens dat ze voorouders hebben uit Europa en China.
Iemand uit Mexico is een Americaan.
Heel California en grote delen van Texas waren van Mexico
Veel mexicanen werken illegaal, ook in autofabrieken.
In verhouding kleine mensen die fysiek keihard werken.
Waar zijn de Volkswagen Kevers naar toe gegaan.
Naar Mexico.
Nu, vandaag worden ze daar nog steeds gemaakt ?
De taxi van de straat.
Elke 3 van 10 auto`s.
Nu weer terug naar de kop van het verhaal.
Waar komen alle auto`s vandaan ???
Als je gaat spitten kom je historisch gezien uit in Duitsland.
Wat is SEMA ?
Waarom in Las Vegas, Nevada, VS ?
Is er iemand die dit begrijpt ?
De grootste misdaad-organisatie in VS heeft Las Vegas van niets tot een continu oogverblindende laserstraal gemaakt.
Waar was hun ander hoofdkantoor ?
Juist, in Chigago en Detroit.
Wie was Al Capone.
Wie durfden alcohol te smokkelen vanuit Canada naar VS.
Uit welk land komen de maffia.
Italie en nog een paar eilandjes. Sardinie, ofzo.
Wat je in amerika ziet gebeuren toen/nu is soms wel eens verrassend europees.
Soms heel hollands, wees er maar trots op.
Maar bijna alle hollanders stammen af van de Duitsers.
Soms frans zoals Pallas en Citrofiel, kijk maar naar Canada, de franssprekenden zijn Frans en wonen toevallig in Canada, dacht het niet.
De engelse autogeschiedenis is ook interessant, niet nu.
Ik weet iets, alleen ik weet niet wat dat is.
Er is een continu verschuivende markt.
Money en Power.
Who rules the world ?
Is het Chevvy en Toyota of Ford.
Het zou wel eens VAG kunnen zijn.
Duitsland is denk ik de wereld speler pur sang.
Ten slotte, de native amarican is een indiaan.
Apache hebben we hier als blogger, hij weet het.
De beste motor fiets historisch gezien is de Indian.
En daar komt een keer een verband met DuPont.
DuPont zit denk ik in de buurt van Washington DC.
Omzet/vermogen:30.000.000.000.000 US Dollars.
Juist, 30 biljoen of maak ik nu een rekenfoutje ?
Er gebeurt niet veel op deze aarde zonder toestemming van DuPont.
GM, chevvy heeft vaak een thee kransje met DuPont.
Link om of rechts, hele moeilijke materie.
Ik denk Duitsland is het Centum van de wereld.
Nederland lijkt politiek een klein spellertje.
Maar de invloed van Nederlanders op het totale speelvled van auto`s is groot.
Wij in nederland willen geen 100 hectaren land opofferen v0or 1 groot hangar met 1 productie lijn van 1 auto.
Ben wel gek als ik nog meer land weggeef.
Ons ben wel zunig?
Leuk he, begin je over SEMA en Chevvy en dan kom je uit bij een zeeuw meisje.
Dat ik ook typisch George.
Geen touw aan vast te knopen.
Typisch mannen.
Altijd ouwehoeren over auto`s en vrouwen.
Jokkebrok zegt
@boygeorge: Ja, idd geen touw aan vast te knopen…
ps. dit is de langste comment die ik ooit gezien heb
Atenza zegt
@boygeorge: doe eens wat nuttigs met je tijd
boygeorge zegt
@Atenza:
bv.
KaCh1ng zegt
@Atenza: laat hem toch posten , hij kan ook zegge dat jij je tijd nuttig moet besteden :p
integralechubasco zegt
@boygeorge:
helemaal mee eens… 1 zin is al 100x informatiever dan ricardo z’n hele carriere bij autoblog..
boygeorge zegt
@integralechubasco:
Andalusia.
integralechubasco zegt
@boygeorge:
alabama.
boygeorge zegt
@integralechubasco:
georgia
integralechubasco zegt
@boygeorge:
jorge
boygeorge zegt
@integralechubasco:
que
Jeroen zegt
Who rules the world? http://www.venganza.org/ duh
CRXDelSol zegt
Waarom lijkt die zilveren auto op de Honda Insight? Alleen al vanwege de hele neus, de koplampen, zelfs die blauwe gloed in de koplampen, en de achterkant heeft er ook een beetje van…
Gaan nu alle hybrides op elkaar lijken ofzo?
Randy zegt
De Cruze is standaard ook een hele mooie wagen (LT versie). Iedereen die dat niet ziet heeft peop in zijn ogen. Om over dat eeuwige korea gezeur maar helemaal te zwijgen. Alsof er iets mis mee zou zijn dat hij in korea gebouwd word. Blijf maar lekker in “spannende” golfjes en polo’s rondtuffen hollanders. Hoe kunnen mensen niet zien dat de Cruze veel mooier en een veel betere deal is? Onbegrijpelijk.
KaCh1ng zegt
@Randy: het is een mooie wagen , maar de 2.0 Diesel in een cruze is niet zo denderend… je moet niet enkel naar design kijken :)
corvettez06 zegt
@ randy helemaal met je eens.
duckje zegt
goed idee!