De tuner East Texas Muscle Cars denkt van wel. Zij beweren dat ze straks met een Camaro de ronderijd van de GT-R zullen verbeteren. En dat gewoon op straatbanden.
Over de recordtijd en de gebruikte banden van de GT-R is nog discussie en dat willen de Texanen blijkbaar voorkomen. De doelstelling om de tijd van de GT-R te verbeteren is overigens op zijn minst ambitieus: snelle exoten als de Carrera GT, 911 GT3, Bugatti Veyron, Mercedes-Benz SLR McLaren, Lamborghini Murcielago LP640 en Ford GT redden dat namelijk niet. Een Corvette ZR1 weer wel, maar die heeft dan ook dik 600 pk aan boord.
Des te ambitieuzer dat dat de tuner gewoon de instap Camaro met V6 pakt. Die heeft “slechts” 300 pk en de tuner gaat dan ook aan de slag met een Squires Turbo Systems turbo. Er komen ook nieuwe zuigers en wat andere hardware zodat de totaalteller aan pk’s op 500 moet komen te staan.
Dat daarmee zomaar een supertijd op de Ring wordt neergezet is zeker niet het geval. East Texas Muscle Cars zal dan ook onder andere ook een instelbaar onderstel en grotere remmen monteren. Of de carrosserie en verdere layout van de Camaro het toelaat om uberhaupt zo’n snelle rondetijd neer te zetten, maar het is in ieder geval een heldhaftige poging van de Texaanse tuner. Gezien de aanpassingen wint de Camaro dan zeker niet de virtuele prijs voor snelste straatauto op de ring, maar dat mag de pret niet drukken (via motorauthority)
rfw1994 zegt
Leuk maar wie heeft nou het ronde record de zr1 of de nissan?
Kim Jong-il zegt
Wat een lelijk baggerding zeg. Amerikaanse troep (alleen maar kei- en keihard plastic) :(.
cardesigner@USA zegt
@Kim Jong-il, waarom noem je jezelf zo?
De ZR1 is sneller.
cardesigner@USA zegt
Dan de GT-R.
Patrick zegt
Mooi ding, heb ‘m laatst in Rotterdam in ’t echt gezien (bij Pietersen)
JDM__Wotevajjjj zegt
als ze hem 500kg lichter kunnen maken hebben ze misschien een kans
zed zegt
maar dit is toch geen stock wagen meer? die ZR1 en GT-R wel… Zullen volgens mij wel veel wagens die getuned zijn, die sneller zijn dan de bovengenoemde..
AMG Powerrr zegt
Het valt te proberen. Een GTR is ook een 6 cilinder met een setje turbo’s, heeft ongeveer hetzelfde aantal pk’s, en is ongeveer even groot. Alleen de Camaro heeft dan weer geen 4wd, wat wel makkelijk kan zijn op de Nordschleife.
bozewolf zegt
Hele mooie kar en zal ongetwijfeld een dikke bak worden, maar tenzij ze ‘em ombouwen naar semi-race spec zullen ze nooit aan die tijden in GT-R en ZR-1 territorium gaan tippen.
amg zegt
Ook al lukt het ze (wat ik erg onwaarschijnlijk acht); het is geen productie auto meer nadat die inteelt texanen eraan hebben gezetten met hun vieze vingertjes.
Dus BS record, alhoewel ik zeker weet of die gt-r en z1 helemaal fabriek-af waren.
Ze hebben ook nog nooit een bocht gezien, laat staan de 187 bochten van der ring.
2deloo
Bol zegt
Stelletje lolbroeken :D
Eerst zien, en dan geloof ik het waarschijnlijk nog niet
6C Jordy zegt
@ Cardesigner@usa,
Wat heeft de ZR-1 te maken met het feit dat Kim Jong-il de Camaro lelijk vind? Ik kan je niet volgen….
Rob zegt
I wish them luck!
Maar als ik het goed begrijp is de Camaro na hun ”behandeling” niet meer streetlegal?
maxie1996 zegt
ronderijd=rondetijd
tss68nl zegt
Leuk dat ze dat willen proberen. Maar dan wel graag gewoon in een productieversie. Lekker belangrijk dat ze discussie over de banden uit de weg willen gaan, maar die turbo’s moeten we maar even vergeten zeker? ;)
Wat een druiven…
Polygoon zegt
Quote: “Gezien de aanpassingen wint de Camaro dan zeker niet de virtuele prijs voor snelste straatauto op de ring, maar dat mag de pret niet drukken”
Hij zou waarschijnlijk (als het ze lukt) de snelste V6 op het circuit worden of niet soms?
sdm zegt
Hahahaha dat Amerikaanse stuk plastic kan toch niet door de bocht. Die Amerikanen zijn er wel op tijd bij zeg met hun 1 april grappen!
Duidelijk zegt
Mja… Maar dan zullen ze toch veel aanpassingen moeten doen.
De ZR1 en de GT-R zijn ontworpen voor zulke dingen. De camaro is een musclecar en die zijn meestal ontworpen voor rechtdoor te rijden.
Als we de Cadillac CTS-V bekijken ziet die er ook vele sportiever (in de zin van: ‘in mijn woordenboek staat ook ‘bocht’ in’) dan deze camaro.
Bij deze tuning heb ik dan slechts 1 vraag:
In hoevere kan je dit dan nog een productieauto noemen als een tuner bijna alles eruit gooit en er betere dingen insteekt?
BasRotterdam zegt
” snelle exoten als de Carrera GT, 911 GT3, Bugatti Veyron, Mercedes-Benz SLR McLaren, Lamborghini Murcielago LP640 en Ford GT redden dat namelijk niet. Een Corvette ZR1 weer wel, maar die heeft dan ook dik 600 pk aan boord. ”
Uhm… Die Bugatti Veyron? 1000 pk?
lincoln zegt
tja .. texanen he .. wat kan je er van zeggen ..
maw .. als hij een ronde record wil gaan maken ..
dan gaat die beste man gewoon een ronde record neerzetten ..
en hoe .. dat kan em niet verrotten ..
texanen zijn vrij simpel .. they put there money where there mouth is ..
primramessar zegt
Dit is een getunede camaro, dus geen standaard camaro. En meestal zitten tussen deze twee grote verschillen. De motor zal worden uitgerust met een dubbele turbo, net als de gtr. Dus dat wordt blazen.
Dit is geen amateur tuner. De hele motor wordt aangepakt, aandrijflijn, onderstel en alles wordt op elkaar afgestemd. Deze auto wordt klaargestoomd voor het circuit.
Ze houden 500 pk aan met dubbele turbo’s. Ik denk dat ze een beetje de specs van de gtr willen aanhouden, die heeft een 3.8 v6 met 480 pk. Ze hebben een kans om bij goed weer en als ze op de baan blijven en als de auto heel blijft onder de tijd van 7:26:70 van de gtr te komen.
Die mannen staan mooi voor shut als wat ze beweren niet waarmaken. maar aan de andere kant is deze stunt wel mooie reclame, want ze staan nu zelfs al op autoblog.nl.
Rob USA zegt
@mensen die deze Camaro nog niet kennen qua bochtenwerk: De V8 ( die een stuk zwaarder is) heeft de Ring al in een goede 8.20 gereden dus bochten maakt deze Camaro echt niet bang! En zelfs met wat aanpassingen blijft hij wel street legal, in de States passen bergen mensen dit heerlijke monster aan zowel de V6 als de V8 ! :)
@Kim Young-il: Ga je moeder om een koekje vragen! Je kan niet eens je nick goed spellen ! In het bewustte topic was het nog KiN Young-il ! haahahaha
Een gedeelte van je simpele comment klopt wel: “Alleen maar kei-en keihard ”
gaat deze Camaro (jij met je Honda Civic uit 1985) jullie ass kicken!
Rob USA zegt
@Lincoln: Idd goed verwoord weer eens en ” don’t mess with Texas” !
Tommy zegt
Dat de LP640 niet sneller is dan de ZR1 snap ik niet, heeft immers ook meer dan 600 pk aan boort en ook nog een middenmotor. Dan de LP670 SV maar een rondje uitlaten!
Laue zegt
liever de camaro dan een gt-r maar ik denk dat de muscle car het hier moet afleggen.
Rob USA zegt
En dat allemaal voor één derde van de prijs van een GT-R na de hele ombouw ! :)
Merry zegt
Dat de ZR1 op de ring zo snel is snap ik wel, de ZR1 is een straat versie met de techniek van de CR6.
De CR6 wint alles ook op kleine banen en de ring is eigenlijk 5 korten banen aan elkaar.
En volgens mij ligt de motor bij de ZR1 achter de voor as en niet er op, dat zal ook een hoop schelen.
Dit is volgens mij ook het geval bij de GT-R en die heeft dan ook een goed AWD systeem.
De CTS-V heeft ook een AWD systeem en het zelfde motorblok als de ZR1 dus dat die zo snel is dat snap ik ook wel.
Maar hoe willen die Texanen dat allemaal gaan oplossen met een camaro…geen idee ;)
six-trey zegt
natuurlijk zijn er weer de bende mensen die de camaro nog nooit gezien hebben laat staan mee gereden hebben die hem moeten bashen achja da typtetje heeft nu eenmaal een hekel aan alles dat geen BMW/audi logo heeft
het zal hun wel lukken om met een Camaro het GT-R record te breken ;)
en ik vind dit wel passend http://www.youtube.com/watch?v=dKhJdaqf4Vw
Benz.. zegt
Hij blijft nog steeds even lelijk dan voorheen, al kun je niet om z’n goede prestaties heen. Echter: Ik betwijfel of de Camaro van East Texas Muscle Cars sneller zal zijn dan de GT-R. Ik denk het namelijk niet aangezien de GTR (in standaard trim uiteraard) een meer dan geweldige tijd neerzet van 7:29 min. Aangezien de standaard Camaro 8:20 min heeft genoteerd zal die 20 pk extra + de aanpassingen aan het onderstel niet genoeg zijn.
Maargoed, het blijft speculeren natuurlijk maar ik geef de GTR meer kans dan de Camaro.
@Rob USA
Volledig Streetlegal..?
”Er komen ook nieuwe zuigers en wat andere hardware zodat de totaalteller aan pk’s op 500 moet komen te staan.”
”East Texas Muscle Cars zal dan ook onder andere ook een instelbaar onderstel en grotere remmen monteren.”
Als er meer aan getuned is dan er standaard nog over is, zal hij denk ik niet onder het rijtje ‘stock cars’ vallen.. :)
Maar even heel wat anders: Wie heeft nou een snellere tijd neergezet op de ring?
De Nissan GTR V-spec of de Corvette ZR1:
Rob.. heb jij een idee?
six-trey zegt
@Benz..
zoek eens op wat ze in amerike met Stock Car Racing bedoelen :P
six-trey zegt
amerika :roll:
Benz.. zegt
@Six-trey
Dat filmpje.. :shock:
Smakelozer kan niet. (de auto’s)
@Rob USA
” don’t mess with Texas” !
Oh.. George Bush is toch Texaan? :D
No kidding, ik weet wat je bedoeld..
Benz.. zegt
@Six-trey
Ik weet idd wat daarmee wordt bedoeld..
Ik bedoelde ‘stock’ in de zin van ‘standaard’, dus niet getuned, gepimpt of gesjonnieficeerd :)
six-trey zegt
@Benz..
tja in texas weten ze wel hoe ze klassiekers moeten verneuken maar hun SUVs en het deuntje vind ik dan wel nog coowl :P
406_v6 zegt
Rednecks kunnen toch alleen maar op wilde stieren rijden?
lincoln zegt
@Benz ..
vergeet niet dat “texanen” toch een apart slag volk is ..
daar zitten gewoon wat verdomd handige analfabete schrootboertjes ..
die jaren lang de records hadden op de zoutvlakte ..
en snelheids records op het water !! (ja ja .. in the middle of the desert) ..
daar konden fabrieksteams met al hun sponsors en courreurs niet aan tippen ..
Rob USA zegt
@Benz: 500-427pk =73pk verschil en hij zo’n zal 200k minder wegen.
Jammer dat je hem niet mooi vind , mooie lijnen, echte mooie heupen,krachtige uitstraling,anders dan de rest, dikke achterkant, haaienvinnen voor de achterwielen,20″ wielen,bult op motorkap enz enz. :)
Hij is idd niet meer stock maar zeker nog street legal (in de States zeker maar in NL ?)
Volgens mij is de ZR1 toch nog sneller als de V-spec en zoniet dan volgt er toch gewoon een ZR1R.
George wie? :) Nee, ik dacht meer aan miss Texas!
Wessee zegt
Ik dacht overigens dat de GT-R V-spec een onofficiële tijd van 7.25 had gereden vs. de 7.26,4 van de ZR1.
Benz.. zegt
@lincoln
Tja, op die manier kun je het ook bekijken..
Je kunt ook zeggen dat de ‘Amerikaan’ op zich een slag apart volkje is.
(Niet gelijk negatief bedoeld ofzo..)
@Rob USA
Tja, smaken verschillen nu eenmaal. Ikzelf houd het liever bij Mercedes-Benz.
Duitse degelijkheid in een luxe en bloedmooi jasje! Kijk maar naar de S-klasse. (W220 en W221)
De enige echte moderne musclecar is in mijn ogen toch wel de 6.1 Hemi Dodge Challenger. 425 pk, een hele berg koppel. De lijnen van de oude Challenger kun je goed ontdekken, alleen het interieur is helaas wel weer plastic-fantastic. Een minpunt dus..
Tja, sommigen beweren dat de ZR1 sneller is, anderen zeggen de GTR V-spec. Tja, op papier is het uiteraard de ZR1 maar sluit de Nissan niet gelijk uit want heb eens een filmpje gezien waar een GTR het won van een Viper ACR op de dragstrip.
George W… :)
En hoe ziet Miss Texas er dan uit?
Benz.. zegt
@Wessee
Oi ,oi, oi.. ziet er niet verkeerd uit dacht ik zo!
Dus de V-spec is wél sneller?
Ach, het ligt allemaal zo dicht bij elkander..
STJ zegt
Ze janken maar de GTR is en blijft de enige king of the ring sinds 1989!
Toet toet zegt
In Texas denken ze -> ring = rond of ovaal
six-trey zegt
@STJ
op de hoeveelste plaats staat de GTR? 12de? 15de?
STJ zegt
@six-trey
Als je die open wiel gevallen niet mee telt dan is de V-spec #1!
Password:JDM zegt
als porsche en nissan vechten om een been (kluif) gaat chevrolet er mee heen!
da zou ik wel willen zien.
Rob USA zegt
@Benz: Ik vind de Challenger er natuurlijk ook super uitzien maar de Camaro is vele malen beter/sneller/mooier interieur qua ontwerp en materialen en lacht de Challenger uit in de bochten (onafhankelijke achterwielophanging) en op de dragstrip! Oja, ik weet waarom je hem niet mooi vindt, hij lijkt niet op een MB of elke andere duitser! :)
@STJ: Is het geen spec-V ? Ja, onofficieel reed mijn buurman ook een tijd van 7.24 in zijn Suzuki Alto 1.1 ,maar wel op slicks nou goed! De andere buurman nam de tijd op met zijn Swatch.
Benz.. zegt
@Rob USA
Nogmaals: Smaken verschillen.. Het interieur van de Camaro is idd mooier.. Op de dragstrip zal de Challenger niet veel onder moeten doen voor de Camaro. Ik heb al in vorige comments uitgelegd WAAROM ik heb niet mooi vind.. En nee, hij lijkt idd niet op een Mercedes-Benz, dat is waar. Een Mercedes (S/CL/SL/CLS) blijf ik (ondanks de hogere prijzen) mooier, stijlvoller vinden, heeft betere looks en meer luxe. Maargoed: Je kunt een Camaro dan ook niet vergelijken met bijv. een SL/CL. ;)
bozewolf zegt
Laat ik eens raar doen en het opnemen voor Rob USA:
Als auto’s hier (NL) niet zo’n godsvermogen zouden kosten zouden we met z’n allen niet mekkeren over goedkoop interieurplastic en wegdromen bij een RS6 terwijl we achterin papa’s A6 TDI zitten…
Want als je voor een fooi van twintig- of dertigduizend dollar een auto kan halen met een slordige paar honderd trappelende paardjes….yeah, baby.
Rob USA zegt
@Bozewolf: Gelukkig ben je niet meer boos. :) Mooi stukje waarheid trouwens. :)
bozewolf zegt
Ik ben altijd boos. :) Maar het is toch zo? Als ik in de States zou wonen en voor een appel en een ei zo’n Camaro of ‘Stang kan kopen hoor je me niet zo snel miepen over hard plastic of een starre achteras. Bah, voor ’t geld van een simpele Benz of Beamer heb je daar een heerlijke moderne muscle car + customization.
Alleen dus jammer dat de prijs hier bijna tweemaal over de kop gaat wegens de milieumafia.
cardesigner@USA zegt
Als de GTR-SpecV kan bewijzen dat hij sneller is dan een ZR1 (op papier officieël etc.), dan is hij dat. Tot nu toe is hem dat niet gelukt. Verder zou ik het wel vet vinden als deze Chevy daadwerkelijk een record kan neerzetten!
AMG Powerrr zegt
@Merry,
CTS-V heeft gewoon RWD.