Dit is de nieuwe Chevrolet Malibu, de laatste hoop voor GM. Het moet namelijk een belangrijke speler worden op de markt voor Amerikaanse middenklassers. De Malibu moet het daarbij opnemen tegen auto’s als de Toyota Camry en de Honda Accord.
De Malibu is gebaseerd op het FWD Epsilon platform, welke ook gebruikt wordt voor de Pontiac G6, de Saturn Aura en de Saab 9-3. De langere wielbasis van de Malibu zorgt er echter voor dat deze auto een stukje groter is.
Het meest krachtige model zal de beschikking krijgen over een 3,6-liter V6 met 252 pk. De basisversie krijgt een 2,4-liter viercilinder met 164 pk (via motorauthority).
sonne zegt
achter kant een beetje vw stijl en de voorkant een beetje opel conclusie: trekt op niks!!!
armada zegt
Moet dit GM redden? good luck with that one pal. Zie het niet gebeuren
Rick dos zegt
Zullen we een pooltje maken? Wie de datum van het einde van GM kan voorspellen die krijgt de pot……….
Als dit de redding van GM moet zijn. Is hetzelfde als je dreigt te verdrinken in zee en David Hasselhof komt aan zwemmen………then you know your f*cked! :)
w0o0dy zegt
Wat is het toch met amerikanen? Waarom verneuken ze altijd weer een goede basis (zijkant) met een spuuglelijke voor en achterkant? Waarom kunnen ze geen fatsoenlijke voor- en achterkanten ontwerpen daar? Naast de Mustang is er maar weinig dat er leuk uitziet. Denk overigens wel dat deze auto een succes zal worden. Modern, niet te wild, beetje stoer en ruim…. typical yank tank.
w0o0dy zegt
Now there’s something you don’t want…. Hasselhoff and fucked in the same sentence….. (heheh sentence… woordgrapje)
Maar on-topic… dit kan toch best concureren met een Passaaaizzzzzzzz?
Rick dos zegt
LOL! @w0o0dy
Nee, hoe groot mijn afkeer ook is tegen het VAG, maar dan zou ik 10 keer liever een Passat willen.
w0o0dy zegt
HUh? zei er iemand iets? Ik geloof dat ik even in slaap gevallen ben….. (gebeurt nogal eens als het over die VW gaat…..)
Rick dos zegt
Zzzzzzzzz ;)
Rijk zegt
lekker amerikaans interieurtje, grote automaat gate, plastik schakelpook en lichtinterieur… maar dan plastik ipv engels leer…
doomed outside the USA waar de kwaliteits controle net wat groter is…
armada zegt
De biedingen op de overige GM merken zijn begonnen, we beginnen met Opel. Wie bied?
w0o0dy zegt
Even de prijzen erbij gepakt want ik vroeg me af of de prijsstelling een voordeel zou zijn en idd ten opzichte van een VW is de prijs behoorlijk scherp. De basic Passat is in de VS 22.960$ de goedkoopste Malibu 17.850$ da’s 23% goedkoper……. ik kan me zo voorstellen dat een 2,0T liter passat fijner rijdt, maar dit prijsverschil is fors. Wil je de Malibu met 3,5 liter V6 dan betaal je maar 24.265$…. Honda’s en Nissans beginnen ook allemaal rond de 24000 voor de leukere uitvoeringen…. dus is die Malibu een redelijke auto voor het geld, maar zonder kortingen kan het nog wel lastig worden om mensen te overtuigen….
Base zegt
Heren
We vergeten iets: deze kar is bedoeld voor de US markt en is dus ook op Amerikaanse smaak geschoeid. Als je kijkt naar welke Europese auto’s er in de VS verkocht worden dan zijn dat vaak ver-Amerikaanste versies (dikkere motor, licht interieur, etc…). Ik geef jullie gelijk als je dit zelf niet zou willen hebben. Ik heb allerlei huurauto’s gehad in de VS, geen van allen overtuigde naar mijn smaak, maar van elk model dat ik ooit gehuurd heb ik er honderden rond zien rijden op de highways. Smaken verschillen nu eenmaal.
Vergeet ook niet dat de Malibu in de VS een goed verkopend model is. Je kunt geen parking lot oprijden zonder er minimaal een handvol te zien.
Dus in het kort:
– wil ik hem hebben: nee.
– kan-ie GM redden: in de VS waarschijnlijk wel, daarbuiten niet.
(iets vergelijkbaar geld overigens ook voor de Chinese automobielen. Buiten China is het prut, maar binnen China kunnen ze het wel waarderen. Overigens: GM bouwt ook Buicks in China…)
armada zegt
@wOoody
vergeet niet dat er hier in dit kikkerlandke eerst nog even een flinke zak geld naar het rijk gaat voordat ie voor je deur staat. heb ook een keer gekeken. Een volledig uitgeruste Volvo V50 kost daar ongeveer 25.000 dollar na belasting. Hier ben je dik het dubbele kwijt.
armada zegt
oeps, moet kikkerlandje zijn
Ahura zegt
Erg mooie, strakke en dikke auto! Alleen waarom verneuken ze dan weer de kont?? Ziet er zo afgehakt en triest uit
Het interieur heb je trouwens in een hoop verschillende kleuren: http://www.autoscoops.be/autoforum/viewtopic.php?t=14718
TomRS6 zegt
still verscrewed
w0o0dy zegt
@Armada, het ging mij alleen om de vergelijking tussen andere auto’s op de amerikaanse markt en deze nieuwe malibu. Ik denk niet dat we deze in Europa gaan zien via het officiële importeur/dealer- kanaal.
armada zegt
@WOoOdy:
Oh ja, zie het. niet helemaal goed gelezen. My bad, sorry
Jinxx zegt
achterlichten = vw passat meets bmw 3
Ruben zegt
Zoals hierboven al gezegd wordt, dit is wel voor de Amerikaanse markt dus wij hoeven hem hier niet mooi te vinden. Ik denk dat dit helemaal geen verkeerde auto is: ruim, comfortabel en goedkoop. Dit wordt wel een hitje, en ik hoop dat hij GM in de pers ook eens in een goed daglicht stelt (o.a. de interieurs en het rijgedrag moeten het vaak ontgelden, maar dat laatste zal bij die platform ook wel goed zitten).
Overigens zou ik de Malibu 20x liever hebben dan die Epikut die we hier Chevrolet noemen.
mashell zegt
“achterlichten = vw passat meets bmw 3”
Nee, dit zijn achterlichten zo als de 3 ze zou moeten hebben en de coupe gelukkig heeft. De sedan 3 komt met oude Nissan Primera achterlichten.
Maar eigenlijk vind ik dat dat Chevrolet hier eigenlijk helemaal niet zo’n gekke auto neerzet.
Greg zegt
Epikut hahaha… is de Epica echt zo’n drama?
Chevy denkt dat ze ons gek kunnen maken hier.. de Chevy Epica bestond al als Daewoo Tosca. En blijkbaar is t bagger..
martin zegt
idd een opel voorkant en een VW achterkant..
slecht gekopieerd jongens!
ga vooral zo door als je chevrolet of GM om zeep wilt helpen
Ahura zegt
Wat nou VW-achterlichten? Die vergelijking gaat echt totaal niet op. Qua vorm heeft het meer weg van de 3-serie en van de Infiniti G35 hoor..
Fons zegt
lijkt wel of er een pot beige verf is ontploft vanbinnen.
JANUS zegt
Ze hebben de opdracht niet helemaal begrepen bij GM geloof ik.
Men zei :”Maak een auto die kan concurreren met de Passat”
Men verstond :”Maak een auto die lijkt op de Passat”
Die zijkant man…..Het lijke wel Chinezen !
Ahura zegt
Jij hebt vast geen bril gekregen van Sinterklaas…?
0,0 overeenkomsten..
Greg zegt
wel overeenkomsten ahura…
en profil (zoals jij de 2 pics neerzet) valt t wel mee, maar recht van achteren bekeken zie ik zeker gelijkenis tussen de Passat en deze Chevy.
Ejay zegt
Wat ik dus niks vind is dat al die oude namen weer uit de kast getrokken worden: charger, challenger, malibu, de volgende heet het zeker Dodge Dart.
Ruben zegt
Voorkant is beetje opel,zijkant 3/4 vanaf voor Lexus GS en de achterkant lijkt behoorlijk veel op ’n passat.
Nee…dit gaat ‘m niet worden GM…bedenk zelf iets en anders als je wat bij elkaar raapt zorg er dan voor dat ’t er ook aantrekkelijk uitziet.
Concurreren met de Camry??? Dan moet je wel met iets echt goeds aankomen…de nr.1 in autoverkopen versla je niet zomaar met dit flutwerk.
dekster zegt
haha, endan zou men nog lachen met china :-?
JANUS zegt
@Ahura.
Geen bril gekregen maar ook niet nodig hoor.
Als dit niet op een Passat lijkt ben ik een Paasei ;-)
Rijk zegt
@ Paasei,
[img]http://www.automobilemag.com/auto_shows/2005_geneva/0503_03+2006_Volkswagen_Passat+Rear_Passenger_Side_View.jpg[/img]
toch ander vormpje.
Ruben zegt
@Ejay: De Malibu-naam is al sinds 1996 weer in gebruik. Alleen eind jaren ’80/begin jaren ’90 was hij even weg (vervangen door de Corsica).
BTW hoeveel Rubens zijn er hier nu ineens…? @andere Ruben: De Impala is Chevy’s concurrent voor de Camry, de Malibu is een slagje kleiner.
Ruben zegt
Correctie: eerst vervangen door de Celebrity (1983), daarna de Corsica (1987). :-O
Peter zegt
De witte ronde in de achterlichten is VW, maar het profiel van de achterste portieren lijkt meer op de Phaeton dan op de Passat. De achterkant van de Malibu is ook minder schuin dan de Passat, zodat hij daar meer op de Jetta lijkt.
Citrofiel zegt
Het lijkt net alsof ze een vergrootglas op de grille hebben geplaatst… Die is veel te groot in verhouding, vind ik. En om mee te doen: die achterkant heeft idd wel wát van de passat, de kofferklep (incl. lampdeel daarin). Voor de rest heeft het er natuurlijk niets van weg. Maar hij komt toch niet hier (of heb ik het nu verkeerd begrepen) dus wat doen we moeilijk?
slk55 amg zegt
nee, ik vindt dit niet amerikaans. hij ziet er wel aardig uit, maar ik denk niet dat amerikanen voor deze auto zullen gaan. de achterkant heeft inderdaad wel iets weg van volkswagen. de c-stijl lijkt ongehoord veel op die van de phaeton, en de achterlichten op de kofferbak lijken op die de passat. ook dat kleine uitlaatje, daar wilt een amerikaan toch niet mee gezien worden? het interieur heeft mooie lijnen, alleen jammer van die – typisch amerikaanse – goedkope plastic matrialen. voor de rest een aardig ontwerp.
Ahura zegt
Greg, hij zei “die zijkant man.. het lijken wel chinesen” en juist de zijkant is totaal niet hetzelfde als de Passat. Zeker van schuinachter lijkt ie niet op de Passat vanwege de afgevlakte kont. En om nou de Passat erbij te halen omdat die ook ronde elementen in de achterlampen heeft…?
kobeke zegt
hallo mensen waarom deze kretiek op die auto zet de malibu naast de impala die nu rondtoert in amerika en de best verkochte auto is in noord amerika nu willen ze het succes van de impalla in europa verderzetten maar dan onder de naam malibu waarom geef je ze geen kans
paul zegt
Heb deze zomer voor 3 weken een trip gemaakt door de staten california, utach, nevada met zo een chevrolet/malibu, een 4800-km, wel die Malibu rijdt echt goed, goeie wegligging, sterke vinnige motor en nog zuinig ook, zeker voor een 3.600cc-6-cyl. Nog een erg ruime auto, ja afwerking is iets spartaans, ook meer standard zetels, maar toch een goeie ondersteuning, heb zelf een moeilijk rug maar in die chevrolet ging het best. Rijdt confortabel.
Al die commotie eerst een keer zelf ermee rondrijden.
Nu heb zelf een BMW320 als referentie, ja is iets vinnigers en ja de look en de idee dat je met een BMW rijdt, maar is die nu echt zoveel beter? En dan de prijs ja je krijgt veeeeeeeeeeel waar voor je geld. Gewoon een solide goeie auto. Niet lelijk. Heeft wel wat trekjes van een Passat, Opel, maar welke auto niet als een model aanslaat dan krijg je meteen copies,
Paul