Een heerlijke dag voor mensen die een auto willen kopen die de prijs heeft van een opgefokte scooter! Chery, de maker van al die schoonheden, heeft te horen gekregen dat het zijn Seat Toledo Chery Windcloud (niet verwarren met Landwind) mag verkopen in Europa. Het heeft hiervoor het VCA certificate gekregen. Daarnaast heeft de Chery ook nog een of ander veiligheidscertificaat gekregen van Europese veiligheidsorganisaties.
De Chinese pers heeft het over dé Chinese volksauto door de combinatie van een lage prijs (€3900,- excl. shipping costs, BTW en BPM) en de hoge kwaliteit. Gluuuuiiick…Aaajjggt…..
Excuses, ik verslikte mij even. Verder heeft Chery plannen om de auto in 2010 naar de Verenigde Staten te exporteren.
Gefeliciteerd Chery! Nu de auto nog aan drie Europeanen zien te slijten… (via)
Mr. R zegt
Vierduizend euro! Vierduizend euro! Straks krijg je nog een Chinese auto cadeau bij een pak melk!
Nee, Roewe gaat het volgens mij beter doen in Europa!
StevenI zegt
zo weinig geld… maar o zo lelijk!
aston martin zegt
voor 4 duizen koop ik liever een scooter dan dat lelijke blok metaal op wielen:S
Citrofiel zegt
Is dat incl. of excl.? Als het exclusief is, dan zou het inclusief alsnog slechts 3900*(1+2/3)=€6500 zijn. Niet veel, maar ook niet schrikbarend weinig voor een verouderde auto…
Citrofiel zegt
Bij die berekening hield ik me overigens aan dat in NL de prijs excl. belastingen 60% van de verkoopprijs is (las ik laatst).
En omdat het een Chinees is, voelt men zich bedreigd en is het lelijk. Hij is niet bijzonder, hij is verouderd, maar lelijk… Daar is hij te saai voor qua design.
lincoln zegt
windcloud .. windcloud .. waarom altijd die kinderachtige suffe super oncoole namen voor chinese auto,s
mashell zegt
Meneer Clarkson zie bij de intdroductie van de Deawoo Nexia dat het “a brandnew secondhand car was”. Heel mooi voor de kopers van de Nexia, nu hebben ze iets om de Nexia op in te ruilen of voor zichzelf en de maatschappij te bewijzen dat ze bijgeleerd hebben door deze misstap niet nog een keer te maken.
Opvallend dat de chinezen een auto kunnen bouwen voor de prijs van 1000 bakken Bami.
MJ zegt
Dat die Chinezen zichzelf serieus nemen, ik erger me hier echt kapot aan…
TimMR2 zegt
voor 4000 zijn er straks genoeg mensen die het kopen, kijk naar de dacia logan, ook niet moeders mooiste, maar als je alleen een auto wil als vervoermiddel perfect.
nou kan ik me alleen niet voorstellen dat je voor 4000 euro een goed product krijgt ;)
RubenBaeten zegt
@mashell: Met Nexia’s kun je veel betere dingen doen… ;-)
Gerrie zegt
niet wanhopen mensen…. dit is het ideale cadeau voor de amateur drifters of gewoon joyriders onder ons !!! Hopelijk is er garantie op , 5jaar mss? :-)
Peter zegt
Wow zeker mooi , laat die chinezen maar komen veiligheid is altijd leuk maar nog leuker is hoe hij eruit ziet en dan nog leuker is dat de prijs ongelooflijk laag is
Citrofiel zegt
@ Peter; Is dat sarcastisch? (hoop hoop hoop) Kijk, lelijk is hij niet (wel saai), maar om hem nou móói te noemen gaat me toch een heel eind te ver…
HUMMFREAK zegt
Is wel heel goedkoop! goedkoper dan een C1 (en zijn broeders) met veel meer ruimte!
dekster zegt
Dat wordt een hit bij de corneflakes.
Iemand ruilen?, ik heb 2rode…
Armada zegt
Mijn god. Lijkt net of ik naar back to the future zit te kijken.
Peter zegt
Mooi bedoel ik mee dat ze zoiets voor die prijs kunnen verkopen , dat is toch gewoon niet mogelijk . Ze hebben alleen nog nooit van Airco gehoort op de site van CHERY
m5 zegt
houd werk koop een europees merk ;)
Citrofiel zegt
@ Peter; Ja, dat is mooi idd. Ik was even bang dat je het design van de auto mooi vond… :|
luc zegt
nog goedkoper dan de klok in een amg volgens mij
Peter zegt
Trouwens gaat de Chery QQ nog naar ons toe komen ? Iemand een idee
Firefly zegt
Met BTW en BPM komt ie in Nederland rond de 9000 euro uit. Veel goedkoper dan de Dacia of Lada wordt ie niet.
Tim zegt
En veel minder mooi is ie wel..
2XMX zegt
Heeft deze nu VW techniek onder de kap, net als de Toledo waarvan hij is afgeleid? Heb ooit zo’n Toledo gehad, was een fijne, ruime en betrouwbare auto. Niet gek als die voor zo’n 7000 Euro nieuw te krijgen zou zijn.
dekster zegt
Waarom noemt die wagen windcloud terwijl er op de chery site cowin staat.
De motoren zijn allemaal 1.6liters, er zijn twee types, de standaard 1.3 en nog een andere 1.6 heeft tritec technologie.
Tritec staat voor het aantal kleppen (8 op de gewone 1.6 en 16 op de tritec versie)
acceleratie van 0-100 in de snelste versie is 18 seconden…
maar dit is het beste aan de cherry 74decibels aan rol/motergeluid :P
Engine
A 16-valve, in-line 4-cylinder engine delivers 114 bhp at 6,000 rpm. Despite its roaring power, the Tritec gasoline engine, which employs Environmental Management System (certified with NBR ISO 9000), is highly fuel-efficient and produces very low emissions in accordance with European and other strict emissions standards. In addition, this powerful engine is perfectly matched by ZF Continuously Variable Transmission
Safety
A superb sensitive ABS helps to prevent the wheels from locking during severe braking conditions, while EBD distributes proper brake force between the front and rear wheels according to driving conditions and load. Our comprehensive array of braking technologies is further refined by ESBS, which is designed to enhance braking stability during high-speed driving.
Comfort
Cutting-edge Valeo air conditioner plus Webasto power sunroof keep you comfortable in every type of weather conditions
dekster zegt
*1.3 met 1.6 zijn ;)
sus zegt
voor die chinezen die nog nooit me nen auto gereden hebben is dat mischien goed genoeg maar ik hoop dat er geen enkele europees is die met zoiets genoege neemt want dan gaan we de slechte kant op!
lincoln zegt
zolang chery goede zaken doet met antonov .. mogen ze van mij komen.
dekster zegt
Ik zie net dat autoblog de verkeerde auto heeft staan op de foto
dit is de windcloud
deze heeft een gewone 1.6liter
0-100 in 18 seconden
Firefly zegt
Oeps, rekenfoutje. Het is met BPM en BTW maar 5000 euro. Wel exclusief importeurs- en dealerkosten en logistiek.
Een koopje. Maar je krijgt er dan ook een Toledo voor die sinds 1995 niet meer wordt gebouwd in Europa.
freek zegt
ach ja…een ruime auto voor weinig…komt er ook een station…
ik zal alleen helaas er niet voor in de rij gaan staan :)
Karel zegt
Model Toledo waar deze auto op lijkt/gebaseerd is liep van eind 1991 tot 1998.
RScosworth zegt
dit is echt supervet.
voor 4000 euro een gemotoriseerd voortuig met ruitenwissers tegen de regen.
en alstie kapot gaat kun je hem altijd nog gebruiken om bier in te drinken hij is ongeveer even duur als een tuinhuisje, en die is van hout
DAT zegt
Ugh, me Landwind, you Windcloud, Ugh.
Eric zegt
dit word echt een tune bakie maar dan in de zin van rice tuning
citroënfreak zegt
Zoals de oude toledo is deze oud en zal zeker niet veel verkocht worden.
Citrofiel zegt
@ Firefly; Ik las laatst dat BPM en BTW ongeveer 40% van de prijs zijn. Dus 3900 is 60%. Dus 3900*(1+2/3)=6500. Dacht ik zo. Of simpeler: 3900/60*100=6500. Geen 9000 en ook geen 5000.
jurrian zegt
ach, je word er zelf niet minder om als ze die dingen verkopen. maar het lijkt mij niet handig, als je gloednieuwe auto total loss word verklaard als je een lekke band rijdt. maargoed, dan moet je wel een lege benzinetank hebben natuurlijk ;)
Citrofiel zegt
@ dekster; De Windcloud lijkt wel een facelift van de Cowin. Of snap ik het nu niet meer? Ik denk dat het dat laatste is… ;)
stuttgart zegt
in Den Haag zitten ze altijd te zanikken over het straat beeld.
als er 1 ding is wat dat verziekt is het wel deze nummer 125 met witte rijst.
Danny zegt
– EDIT: te makkelijk dit :P –
matt zegt
Windcloud? Is de vertaling van ‘scheet’ in het Chinees?
Bol zegt
4 ruggen (netto ex?) voor een gefacelifte nieuwe oude Toledo..
Tweedehands staan ze nog voor 2 tot 4 bij de Bovag sjacheraar..
Nogmaals; vergelijk dit met de marktentree van enkele Koreaanse automerken in Europa (Hyundai Pony…)
Kijk vervolgens hoe het ze nu vergaat (volgens mij rijdt half Nederland inmiddels in een Tucson of Sportage, zo belachelijk veel rijden er daar van rond)
En denk nu nog eens aan het potentieel dat de wokkies wellicht hebben als het geld straks gaat stromen en ze het ontwerp, de kwaliteit en afwerking van hun producten op (een voor verwende europeanen) aanvaardbaar niveau kan worden..
Als ik halverwege de jaren 80 had lopen verkondigen dat Kia en Hyundai in 2007 flinke aantallen concurrenten van Golfs en Astra’s zouden wegzetten en er ook nog 5 jaar garantie op geven had iedereen me voor gek verklaard en in een TBS kliniek opgesloten..
We moeten ze niet onderschatten die wokkies, nu zijn de auto’s die ze bouwen nog labberdepoepie in elkaar gezet. Maar tegenwoordig wordt de helft van alle electronische zooi in je huis wordt door ze gefabriceerd. Waarom? Lekker goedkoop en niet eens meer zo bar slecht.
Voor hoeveel procent van de bevolking zijn dit belangrijke argumenten voor de aankoop van een nieuwe auto??
lincoln zegt
@matt .. ja idd .. maar dan 1 die je naast ruiken ook nog kan zien.
Firefly zegt
@Citrofiel; BPM en BTW samen is 63,2% van de nettoprijs. Bij benzineauto’s is er echter nog een verminderingsbedrag van 1540 euro. (4000*1.1632) – 1540 = +/- 5000
Citrofiel zegt
@ Firefly; 3900/36,8*100-1540= +/- 9000. Wat doe ik nou weer verkeerd?! Waar haal je die 1.1632 vandaan?
Klassiekerrally zegt
Las ik daar nou echt ‘roaring power’?
Klassiekerrally zegt
Verder weinig mis mee… Ja, verouderd, maar wat mij betreft ziet ‘ie er beter uit dan de Logan…
Firefly zegt
@Citrofiel; Oeps, moet 1,632 zijn ipv 1,1632, van de 63,2%. Ohja, Nettoprijs is bij auto’s de prijs exclusief BPM en BTW. Brutoprijs is met BTW, maar zonder BPM.
Het blijft in iedergeval goedkoop. Daar vind je zelf weinig tweedehandjes voor. Het is nu alleen afwachten op de betrouwbaarheid, degelijkheid en afwerking. Want die oude Seatjes blonken daar ook niet in uit.
Arie Nap zegt
Wel gaaf dat dat ding standaard een CVT bak heeft :) Neerlands trots !!
Als ik zou kiezen voor dit of een Dacia dan neem ik toch liever een Dacia :) Heeft tenminste zijn eigen design en ziet er niet zo oud uit
shivan zegt
leuk en grappig allemaal maar de TEKST mag ik helemaal niet prijs van een opgefokte scooter ik durf te wedden dat mijn scootertje tot aan de 100 sneller is dan jou rammelbakje wat het ook mag WEZEN dus laat scooters met rust en als je 4 wielen te min vind ruil ik hem tegen zo een chery :P
–edit: interpunctie anyone?–
evo zegt
@shivan: ‘right….. Neem er nog 1 jongen! :|
Greg zegt
Vreemd dit! Ik kreeg juist een goeie indruk van Chery. Het ene na het andere mooie concept, en nu dit nieuws… 2 bad
Karel zegt
De grap is ook nog eens dat het model waar deze auto op gebaseerd lijkt te zijn; de Seat Toledo (1991-1998) gebaseerd is op het platform van de Golf/Jetta 2 en die auto werd al ontwikkeld in 1981 om in laat 1983 te worden gelanceerd. Een zwakpunt van dit model Toledo is trouwens de rechter dorpel die roesten altijd door(vreemde kwaal maar altijd rechts), waarschijnlijk omdat het een soort overzet deel is over de van origine Golf/Jetta bodemplaat. Enfin ben benieuwd, dit model Toledo stond namelijk niet bekend om zijn denderende kwaliteit, technisch goed (volkswagen Golf 3 motoren) maar afwerking was wel e.e.a. op aan te merken.
shivan zegt
@ evo ik heb er zojuist 2 een voor snel en voor school
frostbite zegt
Mocht deze verkocht worden voor rond de 5000 euro dan zou het nog best een succes(je) kunnen worden; dezelfde mensen die een Logan zouden kopen zullen ook geinteresseerd zijn in dit model – praktisch en goedkoop; Vier deuren, een kont om de boodschappen in te duwen en ze hoeven niet te trappen. Deze mensen zijn zeker niet geinteresseerd in 0-100 tijden (al eens in zo’n slome Corsa gereden?). De enige vraag is of ze kwalitatief ‘acceptabel’ zijn.
En persoonlijk vind ik een jaren 90 Toledo nog mooier dan het designfiasco dat Logan heet, maar dat is een beetje als zeggen dat je een bruine drol mooier vindt dan een bruin-groene drol – excuses aan alle mensen die net zitten te eten ofzo.
Ik snap de markt voor dit soort auto’s zowiezo niet; voor 5000-7000 euro heb je een heel mooi autootje op de 2e hands markt die qua specificaties/kwaliteit beter is en bij verkoop waarschijnlijk nog meer opbrengt. Waarom zo’n goedkope grafbak aanschaffen?
Siempie zegt
@ Bol: Ik deel volledig in je mening maar als ik dit zie hebben we nog een paar jaartjes respijt.. ;) De autowereld gaat fors veranderen met de opkomende automotive in China en (ook niet te onderschatten) India! Ik hou mijn hart vast voor hoe de Europeanen en de Japanners daarop gaan anticiperen…
ZOEF zegt
Deze auto is helemaal niet lelijk! Dat zal een veel groter succes worden dan die misbakken roemeense renault, de Logan.
4000 euro + btw is nog altijd maar 4840 euro, nou nou. Succes verzekerd.
Citrofiel zegt
@ Firefly; Het blijft niet veel, maar heel weinig is het ook niet meer. Inclusief kom je dan op +/- 6500 Euro uit, voor €7000 heb je al een Cuore, die iig wél betrouwbaar is en de kwaliteit redelijk…
Citrofiel zegt
Maar oke, wie ruimte belangrijker vind dan zekerheid neme dit!
joske zegt
goeie prijs maar veel te lelijk
en in 18 sec aan 100
volgens mij is een slak nog rapper
en als hij rapper gaat dan 30 km/h dan kom ik bijna zot
hoeveel pk heeft hij?
jordey zegt
er zullen zeker wel zo’n 2000 mensen die auto kopen.
kijk wij zullen ze nooit kopen, oke. maar er zijn echt van die rare ventjes die ze wel kopen.
Rick dos zegt
Na het lezen van al de comments krijg ik ineens trek in Chinees…..wat vreemd is dat toch……
Deze auto is net als Chinees eten volgens mij. Na een uurtje wil je wat anders hebben…….
Ach ja, als ze echt de prijs zo laag kunnen houden dan is dat mooi voor de mensen met een kleine beurs. Die uiteindelijk toch een grote beurs nodig hebben om de reperaties te kunnen betalen….ach nee, die was te makkelijk! :)
Mel zegt
denken jullie alle nederlanders zo rijk zijn
LOL
Leon zegt
Ben net terug uit China waar een bezoek gebracht aan Chery:
De verkoopprijs van deze auto in China bedraagt 49800 yuan oftewel ongeveer 4980 euro. Trek daar een marge en 6% belasting vanaf, tel daar BPM, BTW, transport, distributie en After Sales bij op (garantie is in China een optie die je betalen moet) en reken dus maar ongeveer het dubbele voor hij met een typegoedkeuring in Nederland staat. Dan moet een dealer er ook nog wat aan overhouden en waarschijnlijk een incourante auto op inruilen.
Conclusie: vergeet dit maar.
De QQ (Daewoo Matiz) wordt daar aangeboden voor € 3.000 is dus ongeveer 6.500 voor hij hier is, weg voordeel, dan maar een echte Koreaan met inmiddels bewezen kwaliteiten.
Alleen de Chery V5 maak misschien een kans. Het voegt iets toe aan onze markt, een 7-zits MPV voor ca. € 22.000 (11000 yuan in China)
China is er voorlopig nog lang niet!!
Nr_43 zegt
Enkele rechtzettingen
QQ is geen Daewoo Matiz en kost hier ongeveer 3900 euro
Chinese autos zijn niet slecht alleen de afwerking mag beter en minder gebruik van goedkope plastic
Ikzelf rijd nu 8 maand met een Changan CM8 , een leuke 7 zitter
Euro III . airco ,ABS, EBD ,1 jaar full garantie en dit voor voor 6500 euro
Motor technisch nog geen problemen gehad , enkele kleine dingen aan de deur maar die werden gratis en met de glimlach verholpen
Groot onderhoud kost me ongeveer 17 euro
http://www.changan.com.cn/144115188075855872/product/passenger/mpv/cm8/gallery.htm
Groetjes uit China