Wat Lexus is voor Toyota en Audi voor Volkswagen moet Xuan Yuan (轩辕) worden voor Chery.
De ingredienten van het premium recept is heerlijk eenvoudig: een hoger prijskaartje, zachtere materialen in het interieur, een langere optielijst (met natuurlijk duurdere opties), geen instapmotoren en een gelikte marketing campagne. En dan maar dik geld verdienen, wie wil dat niet.
Het Chinese Chery in ieder geval wel en dus bouwen ze gestaag verder aan hun imperium van automerken. Het merk Xuan Yuan wordt het vijfde merk naast Chery, Karry, Riich en Reely. De naam Xuan Yuan verwijst naar een Chinese man die een zelfvoortbewegend voertuig met versnellingen had ontwikkeld. Chery’s topman Jin Yi Bo heeft verklaard dat ze het merk in de steigers staat en dat Chery nu bezig is om de modellen lineup te bepalen.
Naar verwachting zal de Chery F11 (zie foto) één van de eerste modellen van Xuan Yuan zijn. De F11 gaat van Chery’s eigen tussen de 3.0 en 4.2 liter grote V6 en V8 motoren gebruik maken. Een lanceerdatum is nog onbekend. (via Chinacartimes)
F zegt
Alfa Romeo 166 anyone? (Raam en daklijn)
Mr Hyde zegt
Als ze er nu eens een andere neus opzetten, dan zouden ze zowaar een toonbare auto gefabriceerd hebben. Maar ik wens ze veel succes, niet alle “premiumvarianten-van-normale-aurto’s” gaat het even goed af.
Daniel073 zegt
nieuwe jaguar xj? die velgen en de koplampen
RubenBaeten zegt
Ziet er nog best aardig uit.
Die andere merken kende ik niet eens. Ik zou er veel voor over hebben om ooit “kom, we pakken de Karry!” te kunnen roepen.
Laue zegt
een premium merk kun je niet opzetten. Premium zit tussen de oren en heeft alles te maken met: Historie,Imago en prijs. Als een merk daar niet aan voldoet zal het nooit “Premium” worden.
DBX zegt
Die “velgen” zijn zo fout!
Daniel zegt
dacht ook meteen aan een 166.
Henkie zegt
@ F
Misschien heb je wel gelijk dat ie daar op gebaseerd is? Hoorde namelijk dat het model aan een Chinese fabrikant verkocht is, misschien was dat Geely?
rikkon zegt
Nog 1 keertje oefenen op het front en voor de zekerheid nog een keertje tegen het betonblok voor al die zeurpieten in het westen en istie volgens mij voor elkaar.
Simpson zegt
als je hier bij had gezet dat het de nieuwe thesis was obv een 300c had ik het ook geloofd. :mrgreen:
jdm zegt
Verlijkingsmongolen, kom maar op!
Danny zegt
ik vind hem best cool uitzien :D
jbw zegt
De neus van een skoda, inclusief de koplampen ,de gril en velgen van een Rolls of zie ik dat verkeerd?
Franqie zegt
Ik vind die F11 best mooi eigenlijk, gaat in ieder geval de goede kant op met het Chinese design. Brilliance is ook al bezig met een grote limousine, en die ziet er ook niet slecht uit:
Donkervoort zegt
Hm, op die iets te bling-bling grill na ziet deze er zeker niet slecht uit.
chocombiel zegt
Als er geen hybride versie van is kan ie opzouten
FIAT127 zegt
die grille inderdaad, verder ziet ie er wel strak uit (voor een chinees?)
Relief zegt
@jbw
Ja je ziet het verkeerd. LOL!
Jantje_555 zegt
heeft die premiumbak nu wieldopjes…
ga ik men velgen ook van men VW halen en daar lekker die Dakar velgen op plaatsen die ik nog had liggen. Dan rijd ik pas écht premium
Neal zegt
velgen zijn namaak van Bently..
Graag een crashtest en weer afvoeren…
Neal zegt
en een uitlaatgastest ook als het ff kan… voor ALLE Chinese automerken. Kijken wat er dan nog overblijft
Hoflander zegt
Zo typisch weer… een Chinese auto en iedereen gaat vergelijkingen maken met de gevestigde orde. dat doen we toch ook niet met de nieuwe BMW, Mercedes of Audi? Terwijl die ook auto’s bouwen die op alles wat al rondrijdt lijkt. Vermoeiend en echt passee mensen.
Als je nu iets tegen die Chinesen hebt (of hun auto’s), breng dan argumenten aan i.p.v. het ontwerp steevast met bestaande auto’s te vergelijken. Echt onzin dit.
Persoonlijk heb ik helemaal niks met die Chinese auto’s omdat ze waarschijnlijk niet heel veilig zijn en ik een onderbuik gevoel heb dat we aan de vooravond staan van Chinese overheersing, en daar gaan m’n haren van overeind staan. De bovenstaande auto ziet er wel OK uit vind ik, al is die klasse niet mijn favoriete klasse. Hou meer van hot hatches waar je wat lol mee kan beleven of coupe-modellen voor de schoonheid.
super zegt
@Hoflander:
“en ik een onderbuik gevoel heb dat we aan de vooravond staan van Chinese overheersing, en daar gaan m’n haren van overeind staan”
Dat is precies wat ik tegen chinese auto’s heb, ze komen uit china en worden door chinezen gebouwd, een land en volk dat ontegenzeggelijk uit is op werelddominatie.
Mr. V8 zegt
Dit is gedoemd te mislukken…
FrankypankyV8 zegt
Ziet er erg goed uit! Alleen een beetje jammer van die Skoda-grille, maar deze mogen ze bij mij voor de deur zetten, hoor!!!
Cantago zegt
En weer een lelijk hok rijker, dit zit er gewoon echt niet uit!
@FrankypankyV8: Wat is er mis met jou:P Waarom vind je deze auto mooi, leg uit!
Aston_Martijn zegt
beetje lexus, misschien hoor
Laurens zegt
Beetje alla Porsche. Had het ding dan wel Mao genoemd, voor de internationale markt.
OT: alu buitenspiegels, als je er bij wilt horen altijd goed…
Frankypanky zegt
@Cantago,
Wat is er mis met JOU?!? Dat jij een auto afkeurt puur op basis van afkomst???
Ik zou zeggen; “Was je oogbollen eens met groene zeep en kijk nog maar even naar die F11″…
Ja, het heeft kenmerken van een 166 en een Skoda-neus, maar die Chinezen lijken het te leren. Kijk naar de verhoudingen, want vaak klopten die niet.
En…last but not least…Smaken verschillen. Jammer, he!
:roll:
Cantago zegt
@FrankypankyV8: Ik baseer helemaal niks op afkomst! Waar haal je dat vandaan? Alleen deze vind ik echt spuuglelijk. Om maar met de velgen te beginnen… Staat compleet niet! Verder kun je duidelijk zien dat ze uit zijn gegaan van een S8 oid, de grill lijkt erg veel op die van Audi en de chrome spiegels eveneens. Je moet je niet aangevallen voelen, ik wil graag weten WAAROM je hem mooi vind, en dat smaken verschillen is maar goed ook;)
lincoln zegt
@Cantago: ja dahag .. werkelijk al jouw comments bestaan uit “mooi/lelijk” gezeik .. en als het chinees is ben je al helemaal vooringenomen ..
MTM TTRS zegt
Mooie a4 achterkant hoor !
JohanCelica zegt
Hier zitten we op te wachten nog meer chineese bagger
kowalsk zegt
O
kowalsk zegt
Op de grille na vind ik ‘m er anders heel strak uit zien, óók de velgen.
kowalsk zegt
Sorry, vorige post was een foutje.
Op de grille na vind ik ‘m er anders heel strak uit zien, óók de velgen.
pizzakoerier zegt
Ik moest het eerst aan een audi denken toen ik hem zag, maar slecht vind ik het er zeker niet uitzien…maar als ze zo nodig premium willen zijn waarom verzinnen ze dan zo’n (voor ons) onuitspreekbare naam…(en nee riich is ook een kutnaam)
Hong Kong Foei zegt
Ach jongens wat is er nou mis met Chinese dominantie?
Laat het nu zijn dat de Amerikanen de laatste jaren de baas zijn geweest. En straks worden het de Chinezen. Dat jullie Chinese kont in de toekomst moeten likken is heus niet zo erg hooor… Sambal bij? hahaha
Michael zegt
sommige mensen zoeken echt wel naar andere auto’s in het design omdat ie chinees is. met een ander merk hadden de reacties wel heel wat anders geweest.
maar toch ben ik geen fan van chinese auto’s
erik van ingen schenau zegt
Deze foto van de F11 is erg oud: ik heb hem in september 2006 (!) op het net gezet. Hij is gemaakt bij Pininfarina (zie de glazen koepeltjes op het parkeerdak, dat is typisch PF), en het is een concept van Pininfarina voor Chery. Het model is indertijd door Chery afgewezen.
erik van ingen schenau zegt
p.s. het Duiyse nummerbord is fancy, FE bestaat niet.
erik van ingen schenau zegt
Duitse, excuses, typo
erik van ingen schenau zegt
ik heb indertijd de naam van mijn website (www.chinesecars.net) op de foto gezet. Voor wie interesse heeft, daar staat een hoop info zoals een overzicht van EuroNCAP tests van Chinese auto’s; van de rechtzaken die gevoerd zijn tegen de ongwenste kopieen, van Chinese automusea enzovoorts.
RobGTR zegt
Voor een Chinese auto is het ontwerp helemaal niet verkeerd. Ja, hij heeft hier en daar wat trekjes van andere modellen, maar dat is lang niet zo erg als die exacte kopie van de BMW X5, geloof de Shuanghuan SCEO of iets dergelijks. Ze leren het misschien nog wel, nu nog werken aan de veiligheid van de automodellen.
Frankypanky zegt
@Super,
Wat nou Chinese dominantie?!?
Kijk maar eens rond bij een willekeurige kledingzaak!
Bijna alles is ‘made in China’…Kijk ook maar even in je kledingkast, dan loop je in je nakie!
super zegt
@FrankypankyV8:
ja, dus? denk je dat ik dat niet weet?
Markus zegt
Ziet er niet verkeerd uit. Maar die merknamen, i mean, really?
fiestafeest zegt
ziet er niet eens zo gek uit
vind hem een beetje op een Lincoln lijken.
alpitlum zegt
Volgende week een column over chinese modellen (van de toekomst)?
MR2 zegt
wel een fantastische mooie auto van China
Rob USA zegt
Niet verkeerd voor 15000 euri. :)
Cantago zegt
En daar heb ik een reden voor, namelijk dat het uiterlijk van een auto een van de allerbelangrijkste dingen is in het dagelijks leven. Daarnaast uiteraard de rijeigenschappen enz enz enz.
Een mooi uiterlijk is voor mij echt een sleutelvoorwaarde om een auto te kopen, voldoet hij daar niet aan dan zal ik hem nooit (willen) kopen, hoe goed de rest ook is. En ik moet toegeven, bijna alle Chinese auto’s vind ik lelijk, maar dan ook echt lelijk. Vooral dit! Dat is niet vooringenomen, dat is mijn smaak. Ik vind ook genoeg andere auto’s lelijk die helemaal niet uit China komen. En gezeik? Lees dan nog maar eens goed hoe vaak ik het juist over de positieve aspecten van een auto heb! Ik zou graag op heel veel dingen dieper in gaan, maar daar heb ik helaas de tijd niet voor, dus ik volg maar sommige artikelen en reageer op andere kort of niet.
lincoln zegt
@Cantago:
auto,s zijn NOOIT mooi of lelijk .. auto,s zijn auto,s ..
en het uiterlijk is het minst belangerijke aspect van zo,n ding ..
da,s net zo suf als tandpastaverpakking ..
het voegt nix toe aan het product ..
of .. je moet een auto als status-symbool zien ..
maar da,s zo armoedig .. kan niet geloven dat er nog zulke arme mensen in nederland leven .. je kent ze wel .. sukkels die een auto voor de buren kopen ipv voor zichzelf ..
norman zegt
wat is de restwaarde
Cantago zegt
Helaas, onze buren hebben een nieuwe 1-serie gekocht omdat wij een Z3 hadden, jammer, helaas, maar ze bestaan wel. Daarnaast zijn auto’s wel degelijk mooi of lelijk, geloof je dit niet? Lees dan alle AB reacties nog eens door! Ik denk dat 95% van alle mensen hier wel een auto kan noemen die hij lelijk vind. Laat staan een die hij mooi vind. En auto’s zijn geen auto’s, er zijn heel veel verschillende. Van elektrische- tot benzineauto’s en van SUV’s tot hyper(sports)cars. Wat ik wel typisch vind is dat er erg veel mensen in de winkel (vooral in het buitenland op vakantie) een tandpasta kiezen waarvan ze de verpakking aantrekkelijk vinden, zou de verpakking dan toch iets te maken hebben met het product? Ik weet wel zeker van wel! Anders zouden alle verpakkingen en auto’s wel hetzelfde uiterlijk hebben. En er zijn ook genoeg auto’s die als statussymbool dienen. Dit is namelijk een van de alleroudste redenen om een auto te kopen, en lang niet iedereen is dat vergeten, ook al gebruik je een auto tegenwoordig eerder als vervoersmiddel.
Auto’s zijn voor heel veel mensen meer dan een vervoersmiddel, voor veel mensen is het een gadget, hebbedingetje, 2e huis, meest dierbare wat ze hebben, gevoel, een hoop lol of iets om mee te showen. Dus ik zou je stukje hierboven herzien als ik jou was.
lincoln zegt
@Cantago:
lees eens “marketing for dummies” en er zal een wereld voor je open gaan ..
waarschuwing .. het zal geen “mooiere” wereld zijn ..
nogmaals .. auto,s zijn auto,s .. en doelgroepen zijn doelgroepen ..
auto,s zijn hooguit handig of snel of comfortabel ..
luitjes die zich graag willen onderscheiden zijn de makkelijkste prooi ..
dat creert diversiteit .. dus verschillende verpakkingsmaterialen ..
Cantago zegt
De Van Dale geeft als vertaling voor lelijk: niet mooi, onaantrekkelijk. Onaantrekkelijk is voor mij zeker op deze auto van toepassing, dus lelijke auto’s bestaan wel degelijk;)
hawleri zegt
ziet er niet verkeerd uit ;)
Cantago zegt
Wat wil je zeggen met je marketing opmerking? Heb 2 jaar lang marketing gevolgd, dus weet er wel het een en ander vanaf. Wat wil je zeggen met auto’s zijn auto’s? Ik zei net al, er zijn heel veel auto’s, waarom scheer jij ze dan allemaal over één kam? Doelgroepen zijn inderdaad doelgroepen, anders had het wel anders geheten, waar wil je naartoe? En auto’s zijn niet alleen maar handig snel of comfortabel. Er zijn ook modellen die allemaal hebben (Audi RS6) en modellen die geen van alle hebben (oude Lada ofzo?). Daarnaast zijn er nog veel meer dingen, van duur en goedkoop tot showmodellen. En hoezo luitjes die zich graag willen onderscheiden zijn een makkelijke prooi? Een prooi voor wat? Mooie auto’s die volgens jou niet bestaan? Ik denk dat iedereen zich wel wil onderscheiden op een bepaalde manier, anders wil je iemand zijn, en dan kan NOOIT, je kunt hooguit in de buurt komen, maar Pepsi zal nooit smaken als Cola en deze Chery zal nooit een Audi S8 zijn. Daarbij komt nog dat er meer factoren zijn die voor diversiteit zorgen, zoals de verschillende ontwerpers met andere doelen. Maar het uiterlijk (verpakking volgens jou) kan ook een gevolg zijn van de functie, denk maar aan koplampen, luchthappers, spoilers en deuren.
lincoln zegt
@Cantago .. 2 jaar ?? ok .. leuk dat je Pepsico en Coca Cola aanhaalt .. dat hoofdstuk zal je vast wel gehad hebben ..
weet je meteen waarom je de ene auto wel “mooi” vindt en de ander “lelijk” ..
Cantago zegt
@lincoln: Nee, dat weet ik niet. Want dat hangt van behoorlijk veel factoren af en varieert per auto. En leg nu eens uit wat je wilt zeggen met dit gezever, ben eens gewoon duidelijk!
@FrankypankyV8: Ja, dat meen ik serieus. Ik vind het uiterlijk echt super belangrijk! Maar vergis je niet, een simpele VW Golf kan ook genoeg zijn, ookal is hij niet gelijnd als een Lamborghini. En uiteraard is uiterlijk niet de enige factor (gelukkig). Maar een auto als deze zou ik nooit kopen: puur op uiterlijk, en dan blijkt dat de belangrijkste factor. En ik geef toe, voor een chinees is deze inderdaad aardig goed gelijnd, valt echt niet tegen. Maar omdat het er uit ziet alsof het op een S8 wil lijken, slaat het de plank compleet mis. Het front heeft niet de uitstraling die ik van zo’n auto zou verwachten, en de velgen vind ik helemaal wanstaltig. Bijna alle Chinezen idd, blijkbaar omdat ze nogal een zelfde stijl hebben. Maar bijvoorbeeld een SangYong Rexton vind ik helemaal geen lelijke auto. Als je er een paar gave velgen onder legt kun je hem zelfs stoer noemen! Zou hem best kunnen kopen. Ik baseer mijn mening per auto.
DrsDre zegt
Netjes, al mag het iets gladder, kofferbak mag hoger geplaatst worden. en de lijn van dak naar kofferbak mag gladder want dit lijkt een beetje op de Lincoln Towncar qua lijn.
Voor de rest; chapeau!
Frankypanky zegt
@Cantago,
Ik quote je even…”namelijk dat het uiterlijk van een auto een van de allerbelangrijkste dingen is in het dagelijks leven”.
Meen je dat serieus?!? :shock:
En ik schreef eerder al, dat de verhoudingen van de Chery F11 klopten. Vorig jaar zag vaak van die gedrochten met een Mercedes-frontje in combinatie met een Mitsubishi-kont…Of wat dacht je van die Chinese “Bentley”?!?
Dan ziet deze er toch netjes uit? En ja, je baseert je mening op basis van afkomst. Je schreef eerder al dat je bijna alle Chinezen lelijk vindt. Noem dan minstens 1 Chinees die je wel mooi vindt dan!!! :roll:
DrsDre zegt
@Cantago;
Pepsi is niet te vergelijken met Coca Cola.
Pepsi was er veel eerder met het drankje Cola.
Coca Cola heeft alleen slimmere marketing gebruikt.
Nu denkt men dus dat Coca Cola er eerder was en kwalitatief beter is.
Daarnaast drink ik alleen Pepsi, omdat er rond Pepsi niet zo’n “American Dream lifestyle” heen zit…
lincoln zegt
@DrsDre: hebben de marketing-boys jou ook goed bij de neus ..
Cantago zegt
@DrsDre: Of Pepsi eerder was dan Cola kan me allemaal niks schelen, ik vind Cola het lekkerst;) Pepsi heeft een andere nasmaak waar ik niet van houd. En waarom zijn die 2 niet te vergelijken? Het alle twee Cola en Pepsi probeert al jaren als Coca Cola te zijn!
@Rick dos: dankjewel;)
lincoln zegt
@Cantago: nou .. je bent nog vrij jong en je intresse ligt bij marketing .. neem ik aan ..
doe jezelf een plezier ..
ga naar een boekenwinkel en koop een boek over de Cola-oorlog ..
zijn er plenty .. en is gewoon verplichte kost ..
de bedragen en tactieken zijn zo buitenproportioneel dat elke sience fiction verbleekt ..
je hart ligt bij auto,s ?? prima ..
daar zijn ook zat marketing boeken van ..
neem bij voorkeur biografieen van CEO,s .. en niet van ontwerpers ..
van Lee Iacocca verdient mijn aanbeveling ..
ik schrijf dit niet om je te kleineren maar om je een beetje op weg te helpen ..
dus trek een blikje coca cola open (uit plastic fles heeft ook een rare bij-smaak) en plof op de bank met zo,n heerlijk boek ..
Rick dos zegt
Zo. Lekker politiek correct bezig hier mensen.
Helaas ben ik dat vandaag niet. Ding is gewoon lelijk. Punt.
En als jullie dat vervelend vinden dan kunnen jullie mijn achterste kussen. Verdomme ben ik toch PC.
the honda spirit zegt
zie ik nou iets van een alfa 166 in die foto of ben ik gek?
Guan zegt
“Geen instap motoren” Leg me die eens uit. Hij wordt slechts zonder motor geleverd?
autobandventieldopje zegt
Best wel aardige look…hoewel ’t me ook erg aan Lincoln Continental/Towncar doet denken..ze moeten wel alleen iets doen aan die belachelijke namen! Gewoon mooie Chinese plaatsnamen als Yuan , Xian , Bejing met Chinese karaketrs is mooi genoeg en veel stoerder dan Cherry, Reely of andere onzin.. Dus Xuan Yuan is al goed begin..net zoals Lexus veel beter klinkt als Toyota in mijn oren..
Cantago zegt
Je neemt aan dat mijn interesse bij marketing ligt, maar dit was voor mij bijzaak. En waarom zou een boek over de Cola-oorlog verplichte kost zijn? Leg nou eens uit wat dat te maken heeft met deze LELIJKE auto? En hoezo wil je me op weg helpen, zodat ik deze auto mooi ga vinden ofzo? Wat is je doel, waar wil je naartoe? Daar geef je me nog steeds geen antwoord op! Het ging over deze auto weet je nog?
lincoln zegt
@Cantago:
in dat geval hoop ik niet dat je opleiding tijd of geld gekost heeft ..
never under-estimate the dickhead market ..
en da,s een goeie zaak .. want daar kan ik af en toe een leuke auto van kopen ..
Cantago zegt
Lincoln alsjeblieft, hou eens op met die zinloze one-liners van je en zeg waar je naar toe wilt, want je blijft mijn vragen ontlopen en lijkt alleen een reactie te willen geven.
lincoln zegt
@Cantago: zinloze one-liners als in mooi/lelijk gezeik en een vooringenomen standpunt betreffende chinese makelij ??
daar doe ik niet aan ..
Cantago zegt
Dat je een auto lelijk vind is een mening, mijn mening, en dat is iets anders dan gezeik. “never under-estimate the dickhead market” is een one-liner van jou die niks met dit onderwerp te maken heeft. En ik heb geen vooringenomen standpunt over Chinese makelij, ben toevallig in het bezig van vele degelijke en mooie Chinese producten (en dan bedoel ik geeneens het “made in China” spul). Dus waar haal je het vandaan dat ik bevooroordeeld ben? Geef verdomme eens antwoord! Ik zie alleen zinloze reacties!? Ik heb het in mijn reactie geeneens gehad over “Chinees”, ik zei dat ik het een lelijk hok vond. Dus voor de 10x keer: waar wil je heen? Wat wil je met deze tamelijk zinloze “discussie” zeggen?
lincoln zegt
@Cantago: jouw comment ..
“en weer een lelijk hok rijker , dit ziet er gewoon echt niet uit” ..
en dan een ander vragen of hij zijn comment wil motieveren waarom hij dit wel een acceptabele auto vindt ??
maar je hebt gelijk hoor ..
95% hier beperkt zich tot infantiele nietstoevoegende mooi/lelijk comments ..
Cantago zegt
Ja, want ik wil graag weten wat mensen in zo’n auto zien. Vind ik erg gaaf om te weten! Ik heb hierboven ook een motivatie gegeven omdat FrankypankyV8 zich afvroeg waarom ik hem dan lelijk vind. En mooi/lelijk comments vind ik helemaal niet infantiel, het is een mening van iemand en een eigenschap van een auto die extreem belangrijk is. Waarom noem je zo iemand meteen infantiel? En 95% gaat helemaal niet over mooi/lelijk, waar baseer je dit op?
En mijn vraag blijft wat je hele marketing/cola verhaal te maken heeft met deze auto, want ik zie de link nog steeds niet.
lincoln zegt
@Cantago:
volgens mij begon jij daar over ..
net zoals je marketing opleiding ..
dus ben ik in de veronderstelling dat je de marketing theorieen wel onder de knie zou hebben .. niet dus ..
mooi/lelijk is geen mening .. tis een gebrek aan vocabulaire ..
Cantago zegt
Jij begon de vergelijking met een tandpastaverpakking, en ik vraag me nog altijd af welke kant je daarmee op wil, maar ik krijg nog altijd geen antwoord. Jij begon over het boek marketing voor dummies, waarop ik zei dat ik 2 jaar lang marketing (dat is een vak, geen opleiding) gevolgd heb. Waarom zou ik dat marketingboek moeten lezen? Heb ik ook nog altijd geen antwoord op. En als mooi/lelijk geen mening is, hoe verklaar je dan dit artikel: http://www.autoblog.nl/archive/2009/11/06/ferrari-enzo-is-de-lelijkste-auto#post-32245 ? En het is geen gebrek aan vocabulaire, want ik heb hierboven keurig uitgelegd WAAROM ik hem lelijk vind. Dus begin niet met wie begon waarover, maar geef gewoon antwoord op mijn vraag: waar wil je naartoe met je reacties? Wil je me iets in laten zien? Of wil je dat ik die auto mooi vind? Draai er niet omheen!
lincoln zegt
@Cantago:
dat autoblog artikel noemt men met een moeilijk woord “marketing” ..
voegt helemaal nix toe .. had er net zo goed niet kunnen staan ..
maarrrrrr .. levert wel comments op .. en lezers ..
en dat zijn de consumenten van autoblog ..
maar ik kap er nu mee .. probeer je comments wat meer te nuanceren .. leest prettiger ..
en neem auto,s niet zo serieus .. want het is gewoon handel .. nix meer nix minder ..
Cantago zegt
Voegt inderdaad weinig toe, maar aan de reacties te zien roept het voor de “Autoblog consumenten” wel degelijk iets op! En als dit marketing is, dan speelt die wel in op wat de lezers wel of niet mooi of lelijk vinden, en dat heeft in de verste verte niet alleen maar met marketing te maken. En in plaats van dat ik mijn comments moet nuanceren kun je beter zelf eerst beginnen met in normaal Nederlands schrijven, zonder 2 puntjes tussen iedere zin en met hoofdletters. Dat leest prettiger. Voor mij zijn auto’s meer dan handel, en voor heel veel meer mensen ook! Anders hadden programma’s als Top Gear, sites als Autoblog en auto’s als Lamborghini nooit bestaan. Want die zijn er voor de mensen die auto’s serieus nemen, en dat zijn er veel meer dan je denkt! Dus neem je hoofdstuk doelgroepen nog maar eens door in je marketingboekje. En probeer zelfs een niet overal omheen te draaien en andere (onrelevante) onderwerpen aan te halen, maar ga eens in op een discussie en op reacties van andere.
lincoln zegt
@Cantago: en zo zie je maar ..
verpakkingsmateriaal is handel .. gouwe handel ..
Cantago zegt
lincoln
6 November 2009 om 20:19
@Cantago:
en het uiterlijk is het minst belangerijke aspect van zo,n ding ..
En nu is verpakkingsmateriaal ineens handel? Duh, uiterlijk is het belangrijkste voor mij, zij ik al lang! (Bij auto’s uiteraard). Maar nu ben je het dus eigenlijk met mij eens dat het uiterlijk voor de verkopen zorgt, en aangezien deze niet mooi te noemen is minder zal verkopen? Dus ik heb gelijk dat ik zeg: lelijk hok, die koop ik nooit? Dat had je ook met minder omleidingen kunnen zeggen.
Maar… Vertel nu eindelijk eens wat je link is met deze auto, want ik wordt er best moe van.
lincoln zegt
@Cantago: waar heb jij die marketingcursus gedaan ??
Cantago zegt
Lees eerst eens wat ik typ, waar staat marketingcursus?
Citrofiel zegt
Nu gaan ze toch overlap creeëren. Autoblog schreef eerder over de Rely en Riich: “Beide merken worden gepositioneerd als “premium”” en ” Rely wil zich richten op zakelijke consumenten die een grote middenklasser of MPV zoeken. Riich legt de focus meer op grote zakenlimo’s”. Dus er zijn al twee premiummerken binnen het concern, die al een groot deel van de markt overlappen. En dan komt Xuan Yuan daar nog bovenop…? :?
Citrofiel zegt
Een groot deel van de markt bedienen bedoelde ik, niet overlappen.