Check onderstaande video en vorm vooral je eigen oordeel, maar het lijkt er verdacht veel op dat het antwoord op bovenstaande vraag ‘ja’ is…
Ferrari haalde met hun LaJubileumSpecial een hoop fratsen uit om de boel maar zo hard mogelijk te hypen en tegelijk een mysterieus tintje te geven. Zo is een direct vergelijk met medehypercars 918 Spyder en McLaren P1 absoluut uitgesloten en moesten potentiële klanten (zoals we gewend zijn van de Italianen) al een complete vloot aan Ferrari’s bezitten om überhaupt in aanmerking te komen voor het snelste paard van de Scuderia.
Qua cijfers en prestaties ontloopt het hypercartrio elkaar niet veel, maar er is wel één zeer belangrijk verschil tussen aan de ene kant de 918 Spyder en P1 en aan de andere kant de LaFerrari. Laatstgenoemde kan namelijk niet louter elektrisch worden gereden, maar wordt te allen tijde (mede) aangedreven door de atmosferische 6,3-liter V12.
Althans: dat dachten we. Na aandachtig bestuderen van onderstaande video lijkt het er toch op dat Ferrari’s topmodel wel degelijk louter op de accu’s kan worden gereden. Mocht je een andere verklaring hebben voor het geruisloos wegrijden van de black beauty, dan lezen we dat uiteraard graag.
UPDATE: Meer bewijs van de sociale kant van de LaFerrari?
killbugsfast zegt
Hij staat op een helling.
Author zegt
@killbugsfast: Tweede keer dat ‘ie wegrijdt wel inderdaad, maar de eerste keer rijdt het ding weg uit de pitbox. Lijkt me toch dat die waterpas zijn…
killbugsfast zegt
@mauritsh: Ik flap dr maar wat uit. Ik zit nog in de ontkenningsfase ;-).
bsxc2 zegt
It’s magic!
isn1981 zegt
knop met stealth mode? :)
norge zegt
Lekker stil……Maar belangrijker is …..Stiekum ziet dat ding er beestachtig lekkert uit..
freezzr zegt
Die rolt gewoon naar beneden…
E34M5Touring zegt
Je hoort bij het wegrijden wel een soort getik de eerste keer. Iets wat je ook hoort wanneer ie start (startmotor wellicht). Misschien kan in een soort parking modus een paar meter electrisch gereden worden. Ik hoor in beide gevallen al snel de motor aanspringen dus heel ver kan het niet zijn.
rob5nismo zegt
Hij rijd weg op elektriciteit omdat er op ee pit wall no smoking staat
blacksquad zegt
Kan het dat de garage schuin afloopt en hij eruit ‘rolt’ en later pas start?
poulehh zegt
Hij werd geduwd door kabouters
utr1984 zegt
Er staat NO SMOKING en daar houdt de LaFerrari zich toch aan? Ik zeg: topauto :)
herrjagermeister zegt
dat is de “crawl” mode kan je tot 10 KM/u “volledig” elektrisch rijden om de auto te verplaatsen in parkeergarages e.d.
stephanotis zegt
@herrjagermeister: Volgens Roberto Fedeli kun je er puur elektrisch max. 20 km met een snelheid van max. 5 km/u mee rijden, en is de “snelheidsbegrenzer” bedoeld om te voorkomen dat bezitters de auto als elektrische boodschappenwagen gaan gebruiken.
sir_smokalot zegt
@stephanotis: Heb je toevallig ook ergens een artikell/interview/scan waar hij dit zegt? Dan kunnen we ’t terugkoppelen naar een concrete bron.
herrjagermeister zegt
hier meer info –> https://www.ferrarichat.com/forum/143179922-post2703.html
mikkeloentje zegt
Hele goeie demper…
gallardogt zegt
LaFerrari genereert met z’n KERS dikke vette energie tijdens vertraging. Dat kan je niet zeggen van de P1, daar is het hybrid principe meer een gimmick.
JamesBond007 zegt
@gallardogt: No way, bij de p1 is alles puur functioneel om dat ding zo snel mogelijk te maken. Is te zien bij meerdere YouTube filmpjes, maar ik weet het ook zeker omdat ik met de senior engineer van de P1 heb gesproken.
patab zegt
Mooi toch om zijn beest stil te zien weg rijden? Alsof het een roofdier Is die z’n prooi besluipt.
supersim200 zegt
Good for sneaking up on motherfuckers.
sir_smokalot zegt
@supersim200: U-Turn, is that you?
mrrallycross zegt
Zien jullie die sleepkabel niet dan?
sydney zegt
Als de LaFerrari wel een elektrische modus zou hebben (of juist niet)zou dat nu niet inmiddels al lang en breed bekend zijn?Van de 499 geplande productieexemplaren zijn er lijkt wel al 1.952 stuks op het internet verschenen.Of zit Ferrari samen met Leonardo Da Vinci,de CIA,TimmerFrans,Bilderberg,GeenStijl,de ex van Di Montezemolo,Bush SR. en JR. de sultan van welke oliestaat dan ook,Illuminatie,Ebola,NASA,Zwarte Piet,IS,Apple,FOX Mulder en Dana Scully,de Keukenconcurent en de aluminiumfolieindustrie hier achter?
jaapiyo zegt
@sydney: Die laatste opsomming even daargelaten zou je voor wat betreft het productieaantal wel eens gelijk kunnen hebben dat er stiekem wat meer gebouwd worden dan 499.
Van de Enzo zouden er eerst 349 gemaakt worden, maar toen bleken er stiekem nog 50 bijgemaakt worden en vervolgens werd er toch nog eentje gemaakt voor het vaticaan. Zelfs daarbovenop wordt er door de alu hoed brigade gefluisterd dat er nog een zwikje meer gemaakt zijn. Het is natuurlijk ook verleidelijk voor zo’n merk als je de mallen al hebt liggen en er kloppen mensen op je deur die ruim een miljoen willen neerleggen voor een exemplaar om er dan niet nog een paar in elkaar te schroeven, zeldzaamheid be damned.
Ik denk zelf dat als Ferrari 2 of 3 keer zoveel LaFerrari’s zouden bouwen ze nog steeds voor dezelfde prijs makkelijk verkocht hadden kunnen worden zonder sneue Veyron taferelen.
jaapiyo zegt
@jaapiyo: +te -den
sir_smokalot zegt
@jaapiyo: Daarom hou ik een lijstje bij van elke verschillende Arie die ik zie. Ik zit al op 8….
davelepeef zegt
@sir_smokalot: tellen natte arie’s ook mee? :P