Charles Leclerc in de SF-90 maakt de straten van Monte Carlo onveilig.
Het had zo mooi kunnen zijn dit weekend. De Grand Prix van Monaco is zelden boeiend, maar altijd interessant. Daarmee bedoelen we te zeggen: de race an sich is vaak nogal saai, maar alles wat eromheen gebeurt past helemaal bij de locatie.
Monte Carlo
Een doekje voor het bloeden is dat LeClerc alsnog de straten van Monte Carlo onveilig heeft gemaakt met een hybride Ferrari. Nee, niet zijn dienstauto (De Ferrari SF-1000) waarmee hij Sebastian Vettel mag declasseren. Het ging in dit geval om de Ferrari SF-90.
SF-90
Voor wie de Ferrari SF-90 niet kent, dat is een extreem snelle hybride Ferrari die gewoon geschikt is voor de openbare weg. Je kunt er in principe ook gewoon boodschappen mee doen. De motor is een vier liter grote V8 met dubbele turbo’s, die er even doodleuk 780 pk en 800 Nm uitpompt.
Meerdere Elektromotoren
Natuurlijk is dat nog niet voldoende. De verbrandsingsmotor in de SF-90 wordt bijgestaan door niet één, niet twee, maar maar liefst drie elektrische motoren. Het systeemvermogen bedraagt 1.000 pk. Voor zijn soort is de SF-90 relatief licht. Met precies 1.570 kg is de SF-90 even zwaar als de nieuwe Autoblog duurtester.
Hoedtik
Uiteraard is de video met Charles Leclerc in de SF-90 een hommage. Zoals mijn collega @loek uitlegt in dit artikel, gaat het om een hoedtik naar de film C’etait un Rendez-Vous. Een filmpje dat net als Ruf Fascination, de achtervolgingsscène van Bullit en Autoblog Bloopers 2011 Part II verplichte kost is voor elke petrolhead. Die moet je gewoon gezien hebben. Punt.
Video
Alle informatie over de SF-90 in detail kun je bekijken in deze video waar Wouter je alle details haarfijn uitlegt. De eerste beelden van Charles Leclerc in de SF-90 door Monaco kun je hieronder bekijken:
gregorius zegt
Ik zie de titel en cover foto en het eerste wat ik denk: waarom rijdt Leclerc in een Corvette?
Kijk ik naar de andere foto’s, dan denk ik: nooit gedacht dat Ferrari een auto zou maken die een moderne Corvette er mooi uit laat zien.
Was het zo dat men in de jaren 70, 80 en 90 Ferrari’s ook obscure en raar-lelijke auto’s vond?
multimrshepherd zegt
Leuk
mashell zegt
Je ziet Monaco, je ziet een dikke Ferrari en je hebt dankzij de mondkapjes ook heel de tijd het idee je tandarts te zien.
VeniVidiVici zegt
@mashell: O ik krijg meer het idee dat de mensen met mondkapje juist Coronapatiënten zijn i.p.v. het verspreiden tegen te gaan
mashell zegt
Als ik de statistieken goed begrijp lopen er inmiddels minder coronapatienten dan Neanderthalers rond.
p993 zegt
@mashell: ok, maar we zijn meer bevreesd van de eerste
Joris24 zegt
Mis ik het linkje naar de video? Ik zie alleen de behind de scenes.
RoccoS zegt
Hier leukere beelden: https://youtu.be/J1ldMYukL0I
Joris24 zegt
Dank je! Jammer dat ze ook daar blijkbaar graag filmen met random readers. Maar het ziet er wel leuk uit, zo lekker spelen op de openbare weg.
mashell zegt
Monaco is een belastingparadijs, daar betaal je heel weinig belasting. Dat trekt natuurlijk allerlei mensen aan die niet voldoende geld hebben om veel belasting te betalen. Dus het is niet vreemd dat de arme mensen daar geen dikke smartphone’s hebben en van armoede hun Rabo Scanner gemodificeerd hebben om filmpjes voor Youtube mee te maken. De slechte beeldkwaliteit kun je die arme mensen daar niet verwijten, dat is de schuld van de Rabobank.
205zonderdak zegt
?
wolfssjrd zegt
Bahbahbah. De verbouwing heeft Monaco niet mooier gemaakt.. De hele charme en historie, ondanks het civieltechnisch netjes gemaakt is, van Casino Square is volledig naar de klote…
riborg zegt
@wolfssjrd: Jaa is dit de blijvende layout? Vond het al vreemd.. dat kunnen ze toch niet doen, precies wat je zegt… heel zonde
wolfssjrd zegt
Dit is definitief ja.. Helaas
johnhert zegt
Qua geluid kan het prima een m5 zijn of weet ik het wat, klinkt nergens naar. Ook het design doet me niks. Doe maar een 550M met handbak en een F355 met handbak voor het geld van dit gedrocht.
TT225man zegt
Helaas………..video’s werken niet onder W10/Chrome. Is er een fix?
mustang750supersnake zegt
huh is de baan in monaco veranderd?