Nee, dit is geen Lexus IS300h. Als je goed kijkt zie je ook overeenkomsten met andere auto’s.
De naam hebben ze Chinezen waarschijnlijk gejat geleend van de VW Phaeton en ook het neusje en de kont van deze Chinese auto komt, om het zachtjes uit te drukken, bekend voor. Onder de motorkap ligt een 1.8-liter viercilinder met turbo. Een motor die waarschijnlijk afkomstig van Mitsubishi.
Naast de Raeton liet Chang’an in Frankfurt ook nog twee andere auto’s zien. Een SUV (CS75) en een grote crossover (CS95), maar die auto’s verkeerden duidelijk nog in de conceptfase.
In China is deze auto redelijk populair en ook verkrijgbaar als limousine. Of de Raeton ook in West Europa verkocht gaat worden is onbekend.
alcantara zegt
Wat een beauty, alles klopt aan deze auto.
Wat mij betreft de mooiste auto ooit gemaakt ever!
Jokkebrok zegt
LOL! Misschien hadden ze achter een normaal wiel in plaats van een thuiskomertje moeten monteren…
jweelden zegt
@Jokkebrok: is chinees tuning is hip daar.
Simpson zegt
Ik denk dat je hem moet zien met een zooi reclame en een bordje er op met taxi in het chinees/taiwanees/maleis
4x4wheels zegt
Zie helemaal geen vergelijking met een IS300, komt nog het meest in de buurt van een Subaru Legacy sedan.
robbie zegt
@4x4wheels: vergelijk de raamlijnen maar eens. Komt redelijk overeen als je het mij vraagt.
4x4wheels zegt
@robbie: Daar kan ik me wel in vinden, verder vindt ik dit toch meer het uiterlijk hebben van zo’n typische “budget” full size sedan waar ze in Amerika zo gek op zijn a la Toyota Avalon en dergelijke.
oxymoron zegt
Keurige auto. Alleen de naam, die moet voor Spaanstalige gebieden even aangepast worden (al zijn ratten naar men zegt heel intelligent).
Henk_he zegt
Hahaha! Die 13″ staan hem goed!
rovalo zegt
I find there no Reet on.
Brum zegt
Het achterwiel zit nu al los….
Ik weet niet wat dat ding precies moet kosten, maar ik kan me voorstellen dat je tussen zoiets of een Dacia zou kunnen twijfelen.
9000cse zegt
Die Chinezen zijn gewoon goed bezig en vroeg of laat zullen die auto’s hier ook op de markt komen. Ik kan mij nog goed herinneren, dat er ook werd gelachen om de eerste Japanners, zoals bijv. de Isuzu Bellel en Bellett. Ook zag ik op de RAI en het salon in Brussel hoe die Jappen elk detail van binnen, van buiten en van onderen fotografeerden. Na-apen, jatten of kopiëren, het gebeurt niet alleen op autogebied.
Kijk verder naar de inhaalslag, die de Koreanen gemaakt hebben. De Chinezen kunnen dat volgens mij net zo goed en misschien wel vlugger.
En dat de vergelijkingsmongolen steeds vaker aan hun trekken komen, komt gewoon omdat er qua design weinig origineels meer te ontwerpen valt en er daarom steeds meer details van andere merken terug te vinden zullen zijn.
frankel zegt
@9000cse: +1.
tmenges zegt
Omg!!!! Zelfs het merklogo is gejat bijna hetzelfde als dat van Acura maar dan op de kop!
Frankypanky zegt
Oogt netjes en beschaafd…Maar alles hangt af van de prijs. Als deze bak net zo goedkoop is als een Dacia en de garantievoorwaarden zijn in orde…Waarom niet?
stijnl zegt
Wat een verschrikkelijk loempiahok