Many men, wish death upon me. Blood in my redeye dawg and I can’t see. I’m trying to be what I’m destined to be. And rusty bullets are trying to take my life away.
Je kent ze wel, die volkswijsheden met de strekking dat het bezit van de zaak het einde van het vermaak is. Dat je nooit je helden moet ontmoeten. Dat je soms moet oppassen voor wat je wenst. Men zegt wel dat je altijd wil hebben wat je niet kan hebben. Maar al die goed raad ten spijt, willen dino’s als ondergetekende gewoon een Dodge Challenger hebben. Man man man, wat een heerlijk anachronistisch apparaat is het toch. Zeker met zo’n dikke V8 in het vooronder, waar eventueel ook nog een supercharger op is geschroefd. Genieten.
In ‘Murica koop je zo’n ding voor een appel en een ei. De Challenger houdt zo eigenhandig het afbrokkelende idee in stand dat de American Dream nog leeft. De gewone burger kan, na een beetje sparen, echt de Whopper met alles erop en eraan voor de deur zetten. Tuurlijk, sommige onderdelen van het chassis zijn nog terug te herleiden naar de W210 en W211 van decennia geleden. Maar, who cares? Je hebt wel die fraaie dubbele ronde koplampen en Vee-Eight Motor onder de kap.
In Nederland is de Challenger natuurlijk strict verboden. Of nou ja, je mág hem van de grachtengordel kopen, maar dan moet je wel even een grachtenpandje aan belasting aan hen afdragen. Voor een nieuwe Challenger heb je het dan echt over bedragen die helemaal nergens over gaan. Voor de liefhebbers is het daarom fijn dat de ‘moderne’ Challenger alweer even meegaat. Op oude units is de belasting een beetje afgeschreven, dus die zijn nu redelijk bereikbaar.
Deze unit op Marktplaats is daar een voorbeeld van. Er zijn echter wel een paar flinke concessies te doen aan de droom als je ‘m wil hebben. Dit is namelijk níet de Whopper met alles erop en eraan. Daarvoor zijn er namelijk twee cilinders te weinig aanwezig. Tevens is er een automaat present. Het is een prelift, dus het plastic in het interieur is harder dan graniet. En de verkoper heeft het verschepen en de invoerrechten geregeld, maar het op kenteken zetten (en BPM afdragen) mag je zelf nog doen. Doch dat is nog niet alles!
Deze Challenger heeft ook nog wat Amerikaanse stijl patina opgelopen in zijn leven. Zo zullen oplettende lezers zien dat de achterruit er niet meer is. Hagelschade? Neen, tenzij je het woord ‘hagel’ wat ruimer interpreteert. Deze Challenger heeft helaas een acute loodvergifting opgelopen op de bruisende straten van Amerika. Behalve aan de achterruit is dat vooral ook te zien aan het voorspatbord. De omschrijving hiervan op Marktplaats is hilarisch te noemen:
Dodge Challenger 3.5 V6 Rood Automaat 2010.
Verkoper op Marktplaats, geen fan van verborgen gebreken
Paar Kogelgaten ( Ruit kapot geschoten )
132.269 mijlen, loopt en rijdt goed.
De interessante levensloop van de Challenger ten spijt, is de vraagprijs 12.950 Euro. Koop dan?
Dank Stephan voor de tip!
michaelb75 zegt
Wel een auto die je terecht kan aanbieden als kogelvrij na de opknapbeurt.
maybachbwoy zegt
@michaelb75: leuk
moveyourmind zegt
Bomvol kogelgaten en een paar opties.
dutchneon zegt
Geen geld, die schade is uitmuntend goed voor de BPM, die 3.5 is snel zat voor NL en klinkt best aardig als je een klep in de uitlaat maakt…
Maar bovenal is die motor en bak foolproof, zeer goedkoop in onderhoud!
avocado zegt
@dutchneon: bulletproof?
clubbtraxx zegt
Is er zoveel moois te koop voor weinig in the US of A, ga je de meest karige uitvoering importeren…
Een Challenger moet gewoon met v8, Punt.
flatsixx zegt
@clubbtraxx: BPM sir
dutchneon zegt
Dat doe je niet omdat je dan alsnog op 30-35k uit komt….
dit rijd je voor een appel en een ei
ouwedibbes83 zegt
Hoeveel BPM en kosten komen hier dan nog bij als je er NL kentekenplaten op wilt schroeven?
dutchneon zegt
4-5000 euro voor import op taxatie en bpm met een paar aanpassingen van verlichting er bij in
ouwedibbes83 zegt
@dutchneon: thanks! Dat verklaart ook een beetje waarom de verkoper die stap nog niet heeft genomen, is zo’n 30% bovenop de prijs.
elemento zegt
Als je chassisnummer pakt dan kan je zien welke gaten mogelijk als.gedicht is.
Gulli zegt
Beetje stopverf erin en met een lakstiftje bijpunten, ik zie het probleem niet
MarcoM zegt
@Gulli: ik ook niet.