
Beoordeel de Cenntro CityPorter niet op zijn uiterlijk, maar op zijn innerlijk. Want daar gaat het om bij deze elektrische bedrijfswagen.
Normaal gesproken zou aan de andere kant van de oceaan de Consumer Electronics Show in Las Vegas plaatsvinden. De beurs gaat gewoon door, alleen geven bedrijven uitsluitend digitale presentaties. Zo ook Cenntro met de nieuwe CityPorter.
Deze elektrische bedrijfswagen heeft niet bepaald een vooruitstrevend uiterlijk. Het design en het interieur lijken wel op een Amerikaans bestelbusje uit de jaren negentig. Ja, zeggen ze bij Cenntro, maar kijk eens naar wat ‘ie kan! Want daar ligt de kracht van deze EV.

De Cenntro CityPorter is bedacht als een bedrijfswagen om die laatste kilometers mee te maken. Dat verklaart ook de lage topsnelheid van 96 km/u. In het busje heb je 59 kubieke meter ruimte om spullen in op te bergen. Het maximale laadvermogen bedraagt 2.585 kilogram. Het bedrijf heeft niet bekendgemaakt wat voor aandrijflijn is gebruikt voor dit model. Wel laten ze weten dat je tot 354 kilometer volledig elektrisch kunt rijden met de elektrische bedrijfswagen.

Het is de bedoeling dat de Cenntro CityPorter dit jaar op de markt komt in de Verenigde Staten. Daarnaast is er de ambitie om het voertuig ook in Europa te gaan verkopen. Kijk dus niet gek op als je ooit zo’n CityPorter gaat tegenkomen in een Europese binnenstad.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Hopelijk net zo belachelijk goedkoop als lelijk. Want op zich ben ik wel voor begrensde, emissieloze busjes
59 vierkante meter ruimte? Zitten er ladekasten in?
Of is dit 59 cubic feet? (hoewel dit ook slechts 1,7m3 is)
“In het busje heb je 59 vierkante meter ruimte om spullen in op te bergen”
Ik kan mij niet voorstellen dat dit busje net zo groot is als een gemiddeld driekamer appartement in Amsterdam.
@sidney93 Je weet goed genoeg dat @rubenpriest “kubieke” meter bedoelde.
@sntial: zelfs dat lijkt mij sterk.
Zelfs met een laadruim van vijf meter lang, drie meter hoog en drie meter breed kom ik uit op een inhoud van 45m3.
Het zal eerder 59 square feet zijn. Als je dat omrekent naar kom je uit op 5,5 vierkante meter laadoppervlak, wat al een stuk realistischer klinkt.
Manuele versnellingspook? Raar.
Dat het een interieur foto van een occasion uit 1995 en gemaakt met een 1,1 megapixel digitale camera uit 1998, dat is pas raar.
Een handgeschakelde elektrische auto, deze is meer voor de puristen dan een 911 GT2 RS. Nee, als deze auto goedkoop elektrisch vervoer mogelijk maakt dan kunnen we dit alleen maar toejuichen. Natuurlijk voor de pakketdiensten, maar ook ideaal als shuttlevervoer.
poespas = tankpas
Lijkt sterk gebaseerd op Mercedes Vario
Autoblog: ‘Het design en het interieur lijken wel op een Amerikaans bestelbusje uit de jaren negentig.’
Uh-huh. Lijkt mij ook gebaseerd op de Mercedes-Benz Vario.
Maar die ziet er toch een stuk stoerder uit – toch gek wat een paar lijntjes aan de voorkant kunnen veranderen.
Als de auto half zo goedkoop is als deze er uit kan het best wat worden.
59 vierkante meters? Flinke bus dan.
1e indruk is een slechte Chinese kopie van de Mercedes Vario…
Nou ja, dat is het ook. ’t Wordt met geen woord genoemd in het artikel, maar gezien de foto’s komt dit ding uit China. En het is inderdaad precies een plastic kopie van de Vario.
Dit model doet mij wel erg veel denken aan de Mercedes T2 (2e generatie) en de Mercedes Vario.
Aan de comments te lezen heb je de avond ervoor wat veel gedronken. Wat een hoop fouten in het artikel zeg. Laat anders de artikelen eens nalezen door een collega. Zoveel moeite is dat toch niet?
Tenzij elke comment weer reclame inkomsten genereert, dan heb ik niks gezegd. Werkt dat zo?
Met de fotokwaliteit, model, interieur en info tesamen lijkt het erop dat hier een stelletje amateurs bezig is. Hier horen we nooit meer wat van
“lijken wel op een Amerikaans bestelbusje uit de jaren negentig”, ik zou zeggen een Duits bestelbusje uit de jaren ’70. Want de carrosserie lijkt wel erg veel op de Vario. Vraag mij af waar ze die tooling vandaan hebben