Of wordt dit straks de Volvo XC40?
De Geely Emgrand EX8 is nou niet direct van het formaat Cayenne, in feite is het een Toyota RAV4 kloon. Grappig genoeg weten de Chinese copycats zelfs de meest fraaie ontwerpen compleet te vernaggelen, maar in dit geval is er een zowaar een min of meer strak design uitgekomen. Een beetje Cayenne achtig, maar dan wat strakker.
Verder is er niet zo heel veel spannends te melden over de Emgrand EX8. Onder de motorkap doen de Chinezen nog niet aan downsizing en dus is er een matig presterende 2.4i 16v te vinden. Op de autoshow van Peking later deze maand volgen meer details. (via es.autoblog.com)
lambo4all zegt
nou ik vind hem niet echt mooi, kan me ook niet voorstellen dat je deze kiest boven een land cruiser! maar er zullen vast wel weer mensen zijn die er anders over denken. (anders hadden we tenslotte helemaal geen franse merken meer)
citro-feel zegt
@lambo4all: is ook hemlemaal niet het formaat van een land cruiser, leer lezen, er staat rav4…
Thelis zegt
Zusje van de XC40 kan toch wel?
Kunnen ze wellicht een Volvo-motor toepassen.
JohanCelica zegt
Weg met die chineese kopieën
PeugeotGTI zegt
Gniffel
Proest
Schater
bmwrobby zegt
waarom moeten die chinezen nou altijd alles kopieeren. waarschijnlijk met een partij achterhaalde frotbakken. ze zullen waarschijnlijk wel voor een koopje de showroom verlaten. maarja dan nog zijn het frotbakken
Peter zegt
SUV’s zijn mijn ding niet maar deze ziet er niet slechter uit dan anderen producten van die soort. Voor sommigen is het woord chinees blijkbaar voldoende om infantiel te reageren.
Apache zegt
Wie vindt dat dit ook maar een beetje op een Cayenne lijkt is compleet blind of gestoord, maar wellicht een combinatie van beiden.
Dit ziet er niet eens compleet trash uit, maar wel een jaar of 2 te laat met dit soort design. Maar tegenwoordig komt uit Azië echt niks bijzonders meer qua design. De GT-R van Nissan was de laatste interessante qua design. Zelfs Mazda is stilgevallen. Ook Infiniti, Lexus, Honda, Kia enzomeer enzovoort. Ze zijn stilgevallen. De Oost-Aziatische autoindustrie lijkt wel in verval. Ze verliezen hun kwaliteitsimago massaal aan Europa de laatste jaren.
3.5xDrive zegt
@Apache: kia heeft het te druk met het herstellen van hun wagens, ” 7 YEAR WARRANTY” sjah dan vraag je gewoon om problemen!
John zegt
Poeh poeh poeh wat lijktie op een Cayenne zeg… De voorkant misschien enigszins maar de rest echt helemaal niet.. En laat ze deze meuk lekker in China houden !
Mep de Nepper zegt
In het artikel staat: “Grappig genoeg weten de Chinese copycats zelfs de meest fraaie ontwerpen compleet te vernaggelen, maar in dit geval is er een zowaar een min of meer strak design uitgekomen”.
Het is nog steeds Kilo Utrecht Tango oftewel KUT. Min of meer strak design… me reet met je strak design.
demoder zegt
Eerst moesten de hollanders niets van de jappaners hebben, en duurde het bijna 20 jaar voordat het gemeengoed in het straatbeeld is geworden en durf je ervoor uit te komen dat je een jap voor de deur heb staan. Het zelfde gaat gebeuren met de chinezen….. Over misschien wel 10 jaar durf je het te zeggen ik ben chinees gaan halen met mijn chinees…………….
Tombo zegt
@demoder:
Idd, eerst de Jappen, toen de Koreanen, en ik verwacht precies hetzelfde met de Chinezen ;)
Ik vind de voorkant trouwens op een Mazda lijken, en de achterkant op een Renault
Hubert zegt
Ik durf er zelfs nu nog niet voor uit te komen een Japanner te rijden, dus zal ik er ook nooit eentje kopen.
Laat staan een chinees.
demoder zegt
@Hubert:
moet bekennen dat ik het ook nooit wilde maar heb eigenlijk uit nood 2 x een jap gereden, een mazda en een suzuki en moet eerlijk toegeven dat het reuze mee vondt vallen. Nu rij ik Saab (Hollands) en is wel een andere klasse, Maar heb van de Jappen een goede indruk mee gekregen.
Hubert zegt
@demoder:
Ik rij ook wel eens met iemand mee die een japanner heeft.
En er is ook niets mis mee, maar gelukkig wonen we in een vrij land en kan ik er voor kiezen om niet in een aziatische auto rond te rijden.
Ik heb er gewoon absoluut geen feeling mee.
Maarten zegt
Lach maar lekker, maar alle grote ondernemingen worden opgekocht door de zogenaamde copycats. IBM (Lenovo), Volvo (Geely), Palm (HTC, waarschijnlijk). Wij ingeslapen westerlingen lachen erom en ondertussen vertrekken zowel kennis als patenten gezellig naar Azië. Jongens, wordt eens wakker!
paulusrx7 zegt
pfff zucht
JPM zegt
@ Maarten
HTC is Taiwanees, Lenovo heeft alleen de PC afdeling van IBM overgenomen daarnaast is IBM zelf eigenaar van Lenovo. Overdrijf niet zo, telegraaflezer.
JPM zegt
@ Maarten
Om het in perspectief te zetten, Lenovo zet zo een 3 miljard dollar om en IBM 110 miljard.
demoder zegt
@JPM:
Maarten heeft wel een beetje gelijk de mensen uit het oosten zijn wel om zich heen aan het slaan door westerse bedrijven over te nemen en zo meer kennis te vergaren en een vastere voet in het westen te krijgen. Maar we doen het allemaal zelf. Wij willen alles goedkoop hebben en dus laten we alles in china en omstreken maken, als ze daarnou eens met z’n allen mee stoppen dan kan je het remmen maar stoppen nooit meer daarvoor zijn we veel te laat.
Piebe Post zegt
Lelijke auto. Puur omdat het Chinees is en alles wat Chinees is compleet afgefakkelt moet worden op de internets. Anders ben ik bang dit ik er niet bij hoor.
Mr. V8 zegt
@ JPM: haha, ik dacht altijd dat HTC amerikaans was.. Komt denk omdat ze altijd die meuk verkochten met Microsoft programma’s. Zo leer je elke dag weer bij.. ;)
Esprit_de_Flandre zegt
Bijna iedereen is hier weer negatief, en het is nochtans een mooi eigentijds ontwerpje. Geen Topdesign, maar niettemin mooi. Moest er een Euro-merkje opstaan zou iedereen het wel kunnen waarderen.
En natuurlijk lijkt het wel op andere auto’s, da’s van iedere nieuwe auto zo. Maar het is duidelijk geen kopie.
alfa mannetje zegt
Azie, de momenteel grootste autobouwers van de wereld en omstreken.
DrsDre zegt
Vind deze toch wel geslaagd! Nog niet op het Europese niveau, maar ze komen er wel…
Maarten zegt
@ JPM
Lekker blijven ontkennen.
JPM zegt
@ demoder
Vergeet niet dat het Westen net zoveel belangen in China heeft als China in het Westen. Niemand wil hun groei remmen, het is juist goed dat China van een derde wereldland zich aan het ontwikkelen is. Daarnaast kent China veel complexere problemen voordat het ook maar in de buurt kan komen van ons welvaart niveau, gezien de omvang van het land en de bevoking kan dat nog wel 100 jaar duren. Daarnaast zullen ze ook een keer de yuan moeten loslaten, wat bijna alleen maar negatief kan uitpakken. Daarnaast zullen de economische zones in het land moeten worden uitgebreid wat weer voor kansen zorgt voor buitenlandse bedrijven.
Je hebt altijd van die typjes die schreeuwen dat ze alles zullen overnemen en binnenkort ons voorbij zullen streven. Dat zijn mensen die de telegraaf lezen in plaats van een macro economisch boek.
JPM zegt
@ Maarten
Lekker feiten blijven verdraaien.
Autoliefhebber zegt
Voor een Chinees ontwerp ziet het er eigenlijk nog best geslaagd uit!
kane_sting zegt
Waarom wordt een chinees model met een japans model vergeleken? De japanners zijn al jaren bezig met ontwikkeling en bouwen van auto’s en de chinezen beginnen net. Je praat hier over totaal verschillende culturen: Japanners zijn gericht op perfectie (kaizen methode) en de chinezen tsja weet niet wat die willen:P Die proberen kwaliteit te kopen door alle europese/amerikaanse merken op te kopen.
Ben benieuwd wat resultaten worden van deze auto in de crash test:P Of het net zo erg wordt als paar jaar geleden met dat landwind geval.
mc zegt
@ demoder
Dat wordt vrije markt genoemd. Ieder bedrijf mag zelf weten waar er geproduceerd wordt. Je kunt wel zeggen dat we niet in China moeten produceren (dat is overigens niet mijn mening) maar waarom zouden alle bedrijven dat doen? Alles zal duurder worden als alles in Europa wordt geproduceerd. Er zal dan maar 1 fabrikant naar china hoeven te gaan en die concurreert iedereen weg door zijn goedkopere prijs. Dus andere bedrijven zullen dat voorkomen door hun productie ook naar china/india te verplaatsen. Als je zoiets wilt verbieden moet je grenzen dichtgooien voor import/export zoals in noord korea.. Maar of dat echt verstandig is..
Mr. Dj M. zegt
Al met al zeker wel een mooi strak ding! 8)
en tenminste niet echt een complete Toyota kloon!
Citrofiel zegt
Mag ik even een heel vreemde vergelijking maken? Nu is de voorkant toevallig zwart en valt het weinig op, maar ik denk erbij toch aan de nieuwe komende Nissan Micra… Schoot gewoon door mijn hoofd, lijkt me sterk als ze zo snel gekopieerd hebben. Het ziet er verder niet echt slecht uit.
Het lelijke eendje zegt
Caynne killer? Mislukte slappeling bedoeld ge!
Met een lompe motor en een lelijk uiterlijk en over de kwaliteit van deze b rol zullen we maar zwijen.
demoder zegt
Voor MC en JPM:
Jullie hebben beide gelijk, maar het gaat hier om het punt dat de chinezen ineens zich op een markt bevinden die wij de westerlingen al lang beheersen en wij het daardoor niet zo leuk vinden dat dat gebeurd lijkt het wel. In alle reacties tot nu toe heb ik volgens mij nog nooit iemand een positieve reactie zien geven op de autobiel producten uit china. En dat heeft bij de japanse broeders ook lang geduurd, Ik kan me nog goed herinneren dat mijn buurman altijd zei NOOIT een jap voor mijn deur…. nu rijdt hij al 5 jaar mazda. Het gaat erom zoals in mijn eerste stukje. dat niets zo veranderlijk is als de mens…..
bozewolf zegt
Zolang die bami vreters eigen ontwerpen maken ipv andere merken klakkeloos te kopieren hebben ze mijn zegen. Meer zielen meer vreugd, meer auto’s meer plezier.
@ Mep de Nepper: Uniform…niet Utrecht.
Charlie zegt
@bozewolf: het Nederlands telefoonalfabet gebruikt wel degelijk utrecht om een ‘u’ aan te duiden. Helaas is het in dit geval fout gegaan door het te mengen met het nato-alfabet.
clubbtraxx zegt
Ik vind ‘m best aardig om te zien.
Het is natuurlijk o zo makkelijk om alles uit china af te kraken.
Vergeet niet dat precies hetzelfde gebeurde met Japanse auto’s. Nu hoor je dat niet meer en is het chineesje bashen. Over een tijdje rijd iedereen er in…
Evilghost zegt
Gewoon een degelijk ontwerpje, helemaal niet slecht.
jaja zegt
Kanonnen wat een knaller!
DTB zegt
Ziet er in ieder geval beter uit.
Niet dat dat zo moeilijk is trouwens.
qauqi zegt
het blijft gewoon hetzelfde, het zijn losse bedrijven die soms samenwerken, maar niet bij elkaar gaan designen!!
Amv8bart zegt
@lambo4all:
‘anders hadden we tenslotte helemaal geen franse merken meer’
Waar slaat dat nou weer op? Franse auto’s zijn zeker niet per definitie bagger!
Dit is gewoon oude koeien uit de sloot halen.
wimpie zegt
lijkt wel een kia
Cantago zegt
Zit tussen mooi en lelijk in… Voor een Chinees is hij best knap, maar de genen zijn nog iets te duidelijk afleesbaar, en dat vind ik jammer.
Dimglor zegt
De Cayenne ziet er langs de voorkant iets beter uit, maar deze heeft een mooier kontje..
Maarja ik vind eigenlijk geen van beide echt mooi…
KEvinAmbu zegt
wedden als het een vw was was ie wel geweldig
Karman zegt
oudste wiet gevonden in China. Nederland verkoopt massaal.
Keramiek, raad eens zelf, Delfts Blauw.. wuhahaha
Het kompas, tja, Nederland wist deze maar al te goed te gebruiken.
Papier, hoe wou je je reet gaan vegen? Waarom kopieren jullie papier dan hahaha.
En nog iets, die Italianen nemen pasta over van noodles.
Kruid, tja… stop eens met schieten jongens, vuurwerk is mooi genoeg. En dan nog Pickwick Dutch thee!!!!! haha
Voor een Chinees is dit juist eer.
Chinezen zijn juist blij dat jullie iets overnemen. Dat betekent dat het werkt! Zoals jouw pc voor je neus vriend. Stelletje asocialisten die alleen maar beledigend overkomen. Word eens wakker man.
Andersom mag weer niet, en sambal in je reet bedoel je.
Die jankerds hiero zijn veels te