En ruitjes.
Mercedes-AMG is in een rap tempo de 6.2-liter V8 aan het uitfaseren (op regenachtige maandagen als dit laat ik daar soms nog een traan om) en lepelt overal de nieuwe 4.0 V8 met twee turbo’s in. Tuners zijn daar maar wát blij mee, want met geringe ingrepen worden er grote winsten behaald. Zoals Carlsson, dat het blok in de C63 S naar 605 pk en 850 Nm heeft getild, waar deze auto standaard 510 pk en 700 Nm op zijn achterwielen gooit.
Hiermee sprint de sedan in 3,8 tellen naar de honderd. Snel genoeg om uit het zicht te verdwijnen met zijn vreemde combinatie van chroomblauw op de flanken, op een verder spierwitte auto. Carlsson voegt ook het nodige koolstofvezel toe aan de voor- en achterbumper, zet de Benz op 19- en 20-inch wielen, en vervangt het originele pijpenwerk door een sportuitlaat met vlinderkleppen. De binnenkant krijgt een ruitjesmotief, voor dat old school Golf GTI-gevoel.
Bewonderen kan op de IAA in Frankfurt.
bakbanaan zegt
Gewoon verneukt
marikoelolo zegt
@bakbanaan: alleen ander kleurtje.
henkhupelschoten zegt
6.3 liter is toch al buitenspel gezet? 5.5 moet toch het veld maken voor de 4.0. Verder rest, doe maar lekker gewoon doe je al gek genoeg
vonklausenburg zegt
@henkhupelschoten: doe jij maar lekker gewoon, koop ik dat ding wel en laat ik hem zwart spuiten.
ritchie zegt
Hij is er alleen maar op lelijker geworden
ritchie zegt
@ritchie: …maar lelijker op geworden***
kwatsjkop zegt
Interieur is nog wel leuk, maar het exterieur…. Nee.
C6_R zegt
Ik gok dat deze auto vanaf de kofferbak het beste aan te gluren is!
C6_R zegt
@C6_R: vanaf=vanuit
lincoln zegt
Duitsers kunnen geen hotrods bouwen ..
Hebben ze gewoon de flair niet voor ..
kylian zegt
Zeg Carlsson, doe dat eens niet.
Vroeger ging je naar Carlsson voor discrete aanpassingen aan je übermobiel, tegenwoordig zittenbze op Mansory niveau.
Turbo S zegt
@kylian: een jaar of 15 geleden had ik carlsson inderdaad best hoog zitten maar wat daar tegenwoordig nog vandaan komt daar mogen ze zich best voor schamen.
a3aan zegt
Je hoeft Carlson niet te leren wat lelijk Is! (Dat beheersen ze namelijk al als geen ander)
gtwillem zegt
Ervan uitgaande dat de reaguurders het uiterlijk wel zullen diskwalificeren, even letten op de geslaagde veranderingen: dat ruitjesmotief vind ik zelf erg geslaagd, doet mij denken aan de ‘Karo’ bekleding van weleer. Ook Ruf, Porsche en VW hebben het ruitjesmotief met succes nieuw leven in geblazen. Mag ik wel. Daarbij zijn de wielen niet eens zo verkeerd. En als de auto nu gewoon in het blauw was gespoten zou het een stuk beter tonen. Motorisch is er helemaal niets mis mee: Carlsson is over het algemeen topspul, dus dat mag altijd (alhoewel ik zelf voor Väth zou gaan).
Dutchdriftking zegt
@gtwillem: ruitjes zijn nog niet zo erg. Maar blauwe ruitjes…..
clarkson zegt
@dutchdriftking: Ruitjes bekleding is het helemaal in 2015.
Dutchdriftking zegt
En het ziet er weer eens niet uit. Qua specs natuurlijk wel heerlijk.
smartman053 zegt
alleen motorisch tunen rest zo laten!
991gt3rs zegt
Even Brabus overtreffen met 5PK
toyotafortuner zegt
Hé gatverdamme…
gerjan zegt
Ik vond die vorige van hun erg gaaf. Die rsr ofzo was erg mooi.