Tuner Carlsson heeft een tuning kit op de plank liggen voor de kersverse Mercedes-Benz C-klasse Estate die dit jaar zijn debuut maakte in Frankfurt en waarvan de prijzen kort daarna bekend werden.
De C220 CDI en C320 CDI kregen beiden een vermogensupgrade van ongeveer 20 procent. Met de C-Tronic CD22 en CD32 kit stegen ze respectievelijk van 170 naar 204 pk en van 224 naar 269 pk. De C350 met 3,5 liter V6 ging van 272 pk naar 295 pk, waarbij gebruik is gemaakt van de Carlsson CK35 performance kit, die we al eerder voorbij zagen komen op de sedan.
De ingreep zou niet compleet zijn als er ook niet wat aan het uiterlijk zou zijn gedaan. Het meest in het oog springen de 19 inch velgen, het kippengaas in de voorbumper en de aangepast grille, waarin de Mercedes-ster ruimte moest maken voor het eigen logo van Carlsson. Van achteren werd een diffuser-look spatscherm gemonteerd.
Het interieur kan desgewenst ook een luxueuze behandeling krijgen, waarmee de C-klasse volgens Carlsson aanvoelt als een S-klasse. Als dat geen mooie verkooppraat is, dan weet ik het niet meer.
Persbericht:
Before its official launch, Carlsson has already devoted considerable attention to the new Mercedes Benz C-class Estate resulting in a new automotive dimension in both visual and dynamic terms. The company achieved these goals through a variety of measures including elegant aerodynamic parts, performance kits, new wheels and improved interior appointments. The result is a vehicle that meets the highest expectations of driving pleasure and active safety. A car with race-track engineering that meets the promise of looks and paper form.
Diesel-Power through Carlsson C-Tronic®
With the new C-Tronic® Diesel POWER generation, Carlsson offers 20 % more power and torque for all Mercedes common-rail diesels from the A to the S Class. Increasing the output via the C-Tronic® Diesel POWER supplementary control unit results in a significant improvement in performance. Consisting of the control unit and a plug-and-drive adapter, which is connected to the standard engine control unit, the C-Tronic® reads all signals from the series control unit needed to determine the optimum values for fuel quantity and the injection point.
Carlsson C-Tronic® CD 22 for C/E 220 CDI engines
The new generation of C-Tronic® performance kits for four-cylinder CDI models of the C and E Classes provide a power increase of 34 bhp. Thus, the engine generates 204 instead of 170 bhp and a torque of 480 instead of 400 Nm. The result is a second off the time for the 0-100 km/h dash and a reduction of no less than seven seconds in the 80 – 180 km/h time.
Carlsson C-Tronic® CD 32 for all 320 CDI engines
The Carlsson C-Tronic® CD 32 has been developed for all Mercedes Benz models fitted with the current basic 320 CDI engine. The increase in power amounts to 42 bhp so that the modified engine produces 269 bhp outpacing easily the standard engine with its 224 bhp. Torque rises to a massive 612 Nm, which is available from 1,600 to 2,300 rpm. No less impressive are the performance figures, which improve by around a second for the sprint from 0 to 100 km/h.
To ensure the greatest possible safety for both driver and vehicle, the C-Tronic® Diesel POWER has correction maps that guarantee the engine’s reserves are only used when the operating parameters are within the appropriate range. Thus, the coolant temperature is monitored and the additional power only generated when the engine is running at a coolant temperature between 65° and 100° C. The intelligent control system ensures the optimum settings are selected regardless of the operating conditions. Carlsson gives a three-year warranty on the new generation of C-Tronic® supplementary control units.
Greater driving pleasure – with a clear conscience
The environment also benefits from the C-Tronic® Diesel performance kits. Through the intelligent use of modern technology, the C-Tronic® reduces average fuel consumption and in the course of that CO2-emissions by 10 %. At the same time is reduces pollutant emissions, slashing environmentally harmful exhaust gases, such as NOX, by around 10 %.
Naturally, the C-Tronic® meets the special requirements of the particle filter in full and also shows the technological advantage of Carlsson engineering: the C-Tronic® takes account of all important data from the particle-filter system, e.g., exhaust back pressure, exhaust temperature, when generating the increase in power to utilise them in the interests of a cleaner environment.
Race-proven CK35 performance kit
Carlsson has been a successful competitor in the VLN Long Distance Trophy at the Nürburgring for many years. At the world’s most demanding race-track for both driver and technology, Carlsson tests parts that are later to be found in its range of parts and accessories. The company currently uses the CK35 performance kit based on the 3.5 litre V6 for long-distance racing in an SLK. In other words, every Carlsson CK 35 customer participates in Carlsson’s racing success. “The concept of taking developments ‘from the race track to the highway’ applies to the CK35 more than any other engine”, says CEO Markus Schuster proudly explaining how this piece of high-tech engineering has been breathed on to ensure durability and great efficiency.
Developed in motor racing for absolute reliability and superior performance, the CK35 kits give customers the assurance that they, too, could win races with this engine. The Carlsson unit produces 217 kW / 295 bhp and presses maximum torque of 385 Nm onto the crankshaft.
Also part of the CK35 kit, the stainless-steel sports rear silencer with four oval tailpipes hints clearly but not too loudly at the increased engine output. Carlsson also modifies and significantly improves the engine’s electronic control system while a sports air filter ensures that the V6 has no trouble in taking a deep breath.
The increased output coupled with effortless power delivery result not only in a better paper form but also significantly improved flexibility and, therefore, greater driving pleasure. The top speed of the CK35 is 270 km/h. The sprint from 0 to 100 km/h takes just six seconds, four tenths faster than the standard car. At the same time, the sound emitted from the four tail pipes is certain to set the pulse of every racing enthusiast.
Carlsson aerodynamic kit: the dynamic and striking alternative
Without making the car look flashy, Carlsson fits an aerodynamic kit that not only reduces lift at the same time as making the car more elegant and powerful looking but also lends an individual touch and, of course, the sporting flair so typical of Carlsson. The aerodynamic kit consists of a front apron, a diffuser-look apron at the rear, side mouldings and a rear spoiler that stabilises the car at higher speeds. In this connection, too, Carlsson underscores its close association with motor racing. All parts are made of high-grade PUR and, in addition to fitting exactly, distinguished by top surface quality. The kit also includes an electro-polished grille insert and double-headlight units with fog and driving lights for improved light output and, therefore, greater safety. These parts are also available separately for fitment in combination with the standard bumper.
Suspension components for optimum road-holding and a more dynamic look
In common with all suspension components, the sports springs used to lower the car also are derived from motor racing. Their racing equivalents have been well proven in thousands of kilometres around the Nürburgring race track. For Carlsson customers, they not only offer significantly improved handling but also give the car a more dynamic look.
B for Brilliant Edition – exclusive wheels from Carlsson
Wheels are the easiest and most expressive way of giving a car a personal touch. If they should also combine high technological qualities with sporting elegance, then Carlsson 1/11 Brilliant Edition wheels are the obvious choice. The front wheels measure 8.5×19″ and are fitted with 225/35 ZR19 Dunlop SP Sport Maxx tyres while the rear wheels come in the dimension 10×19″ and 255/30 tyres. These single-piece, 11-spoke wheels are characterised by an exclusive surface finish unparalleled in the Mercedes Benz tuning sector. The polished brilliant silver rim base and the painted brilliant silver centre, which makes the wheel virtually unmatched in visual terms, form an interesting contrast.
Unadulterated luxury inside
For the interior of the C-class, Carlsson uses on the very best materials that turn it into a small S Class. The very attractive yet restrained components, which can be combined in accordance with customer wishes, make sitting in the car a great pleasure. With the ergonomically designed Carlsson sports steering wheel in leather / Alcantara or leather / wood, the driver always has a firm and extremely pleasant grip on the car.
vla zegt
heb ooit eens een SL550 Carlsson gezien…in het blauw…
MRTN zegt
waarom niet de sedan?
-edit: die is al geweest–
vla zegt
@ mezelf
of was het een SLK? i’m confused
DennieFR zegt
@ Nico
Dat je de moeite neemt te reageren joh!
@ MRTN
Met jou ben ik het eens,ik zie ook liever de sedan.
MurcieBoy zegt
Carlsson doet de Mercedes-Benz C-klasse Estate
moeten ze niet meer doen :(
MurcieBoy zegt
@ dennie FR
ik zou ze allebei niet eens willen zien, ik wil er niet eens aan denken!!
Haroddin zegt
Alsjeblieft die ster terug in de grille! En velgen een maatje kleiner, dan valt ie imo best wel nog te pruimen :)
Btw, sedanlovers, http://www.autoblog.nl/archive/2007/03/30/carlsson-ck35 hier staat ie ;) (stond trouwens ook al in’t artikel zelf)
XF zegt
ik zie toch echt wel liever de estate dan de sedan van de C (ook bij de 3-serie)
en in dit segment veel minder keus aan body-kits, dus minder concurrentie
M Freak zegt
Eindelijk iets dat er goed uit ziet.
Ca.dil zegt
Slaan jullie niet wat door met al die tuners op autoblog?
-edit: Goede vraag…, ehm?… Nee!-
Oul@ zegt
Hoe komen die tuners aan de auto’s voordat ze uberhaupt op de markt verschijnen?
Wie gaat me dat uitleggen?
Ik snap wel dat er veel renderingen of photshops zijn die er zeer realistisch uitzien maar wie gaat “me het verhaal vertellen?”
Nou, nou?!
AstonMartin zegt
Vette bak, een van de weinige tuners die wel goed gelukt is, alleen een beetje weinig vermogen; 295pk, dat moet toch echt 310+ zijn.
Van een 3,5 liter kun je toch echt meer maken.
AstonMartin zegt
Vette velgen trouwens
willem zegt
@autoblog
gaat lekker vandaag… iedereen heeft wel wat te zeggen op jullie vandaag?! maar ik blijf het intressant vinden!!!! :)
-edit: Ach, met iedere dag tienduizenden bezoekers, kun je nu eenmaal niet naar alle monden koken. Daar hebben wij ons al lang bij neergelegd.-
@Ca.dil
als je het niet intressant vindt lees je het lekker toch niet?! ik bedoel wat wil je dan? alleen maar suf auto nieuws?! Autoblog heeft juist een goede mix
keep up the good work!!!
YK zegt
@Oul@
“Er was eens…” :lol:
Silverarrow zegt
@ AstonMartin: Pardon? Uit je naam blijkt dat je fan bent van Aston Martin (nemen we voor het gemak even aan), die een auto produceren genaamd DB9. Die auto heeft een 5,9 liter V12 met (let wel) 450 pk! Uit die 5,9 liter moet dan toch ook meer te halen zijn?
(Vreemd trouwens dat je bij de AMG’s van Mercedes constant gezeik hoort over die grote motor met lage pk/liter-verhouding, terwijl dat bij de Aston Martin DB9 eigenlijk nooit het geval is, maar dat terzijde)
b2bHAns zegt
ik zou toch liever het mercedes logo daarop zien
Ca.dil zegt
Oeh, grootheidswaanzin…
Nee sorry, was maar een vraag.. Maarja, 9 van de 10 keer dat ik autoblog bekijk staat er blalblabla door blabla bla of ook vaak (te vaak) van die skrale auto’s die door een of andere prutser in een dure zijn veranderd maarjagoed… Als dat jullie beleid is..?
Ca.dil zegt
@ Willem, alsof deze getunede auto’s de enige spannende/leuke onderwerpen zijn op autoblog?
RubenBaeten zegt
@Ca.dil: Beleid? Hebben we dat?
Oly zegt
wat me elke keer weer afvraag als ik dit zie het ziet er mooi uit maar word het nou ook wel echt verkocht. ik heb nog nooit een carlson op de weg gezien een Brabus daar in tegen meschein 10 x of zo ook niet echt vaak maar toch. dus wat ik me afvraag word er nou wel echt geld mee verdient of kost het voornamelijk geld.
Spaz zegt
@Ca.dil
Wil je nou op de hoogte worden gehouden van AL het autonieuws of niet. Anders zou ik maar snel een supercarforum beginnen ;)
VLS54 zegt
Ik geef autoblog groot gelijk met het plaatsen van dit nieuws! Carlsson en Brabus zijn tuners die gewoon bij mercedes ‘horen’ en die over het algemeen ook mooie uitvoeringen maken. Dat vind ik dan weer leuk om te zien en er over te lezen.
Echter van die enorme superkits voor suv’s vind ik ook waanzin. Dan kan je iedere huistuner wel een plaats gaan geven op autoblog.
VLS54 zegt
En met die huistuner bedoel ik dus huis-tuin-en-keuken tuners
AstonMartin zegt
@Silverarrow
6.0 liter met 517 pk; DBS.
Dat is ca. 1 liter per 80 pk
AstonMartin zegt
@Silverarrow
Buiten dat heeft deze auto een verhouding van 3,5 tot 295.
Dat is ook ca. 80 pk per liter.
Daarnaast is dat een V12 en dit ene V6.
Ca.dil zegt
@ Ruben, weet ik niet… Kan ik beter aan julie vragen… Hebben julie een beleid? Antwoord zal wel nee zijn gezien jou reactie.. :)
@ Spaz, achja… Ik vind dit wel boeiend opzich maar het staat zoveel op autoblog… Wist niet eens dat er zoveel auto’s professioneel getuned werden :S
Ach laat ook maar, ik ga zelf wel ff interesse ontwikkelen…
iceman zegt
ziet erg goed uit ,vooral die velgen zijn dope
JeffreyG zegt
Vind het er wel goed uitzien. De orginele C63 AMG velgen eronder en ik ben helemaal happy :D
Silverarrow zegt
@ AstonMartin: Ik had het niet over de DBS, maar over de DB9. Ik ga nu toch ook niet zeggen dat de C180 wel een goede pk/inhoud-verhouding heeft? Dat heeft hier niks mee te maken. En dat het een V12 is wil ook niet veel zeggen, Ferrari heeft namelijk genoeg 12 cillinders die bewijzen dat het beter kan.
Wat ik dus wil zeggen is: Als het bij de Aston Martin DB9 geen bezwaar is, waarom hier dan wel?
Silverarrow zegt
Beter moet zijn anders
Silverarrow zegt
Beter = anders
Silverarrow zegt
En dat was één keer te veel… het begint al laat te worden…
Bol zegt
Heul dik apparaat
En veel PK per liter maakt geen drol uit voor unsere autobahnrasende nachbarn mit Benz. Die doen 270 liever met 5000 dan met 6000 toeren enzo
Summer Sky zegt
Estate? ben ik nou de enige die aan Volvo denkt bij deze term? Bij MB heet t toch Combi
Rick dos zegt
Dit ziet er verdomd goed uit.
Barry330cd zegt
Groot gelijk Rick dos, dit ziet er smakelijk uit en als ik een nieuwe station zou willen, dan komt hij zeker op de shortlist:clap:
dekster zegt
Heel mooi, hoe ze met een paar kleine aanpassingen de C estate van zijn lijkenwagen imago(in mijn ogen) hebben afgeholpen, mooi mooi :)