Jazeker, met deze Carlex Mercedes X-Klasse maak je hetzelfde statement: je rijdt een pickup omdat je zo sportief, jong en dynamisch bent.
De Skoda Felicia Fun was een hoogstopmerkelijk auto. Het was een guitige pickup, dat moest doorgaan als een soort lifestyle status-object. Of juist weer niet.
Carlex Mercedes X-Klasse
Wat ook de bedoeling was van de felgekleurde pickup, een succes was het niet. De tuners van Carlex hebben een X-Klasse onder handen genomen en het moest bij ondergetekende direct denken aan die vermaarde Felicia ‘Fun’. We zeggen overigens wel Carlex, maar feitelijk gezien is dat onjuist. Het moet eigenlijk het nogal generiek klinkende Pickup Design zijn, een speciale tak van Carlex. Zie het een beetje als Startech: ondanks de naam zijn dat ook gewoon de dames en heren van Brabus.
Jong en dynamisch
We gaan door naar de Carlex Mercedes X-Klasse. Die is ditmaal niet aangepast op offroaden of als bedrijfsauto, maar juist als personen-uitvoering voor jonge en dynamische mensen die waarschijnlijk alleen maar jonge en dynamische sporten beoefenen. De aangepaste pickup heeft een interessante kleurstelling: rood met witte striping en matzwarte bovenkant. Het ziet er best geinig uit, overigens. Dankzij de kleurstelling zou je bijna niet zien dat er meer is aangepast. De spatborden zijn uitgeklopt, de velgen zijn nieuw, er zijn dikkere bumpers en de grille is donkerder.
Fietsenrek en caravan
Voor de dynamische sporters is er een heel gaaf fietsenrek. Het mooie eraan is dat je twee fietsen mee kunt nemen, zonder dat de bagageruimte kleiner wordt. Het liftsysteem laat zich elektrisch bedienen, mocht je niet in een dynamische bui zijn. De Carlex Mercedes X-Klasse heeft ook een trekhaak, getuige de getunede caravan achter de pickup. De caravan heeft dezelfde kleurstelling én wielen als de aangepaste X-Klasse. Volgens Carlex beschikt de caravan over 4 bedden, een badkamer en een keuken.
Prijzen van de meeste onderdelen voor de Carlex Mercedes X-Klasse zijn niet bekend, behalve van het fietsenrek. Dat moet net geen vijf mille gaan kosten.
tjorque zegt
Waarom zou je de fietsen zo hoog zetten als je een laadbak hebt waarmee je ze (gedeeltelijk) uit de wind kan zetten? ?
competition102 zegt
@tjorque: inderdaad! Het ziet er ook erg vreemd uit.
Erik zegt
@tjorque:
Lees het verhaal nog eens……
Het is een elektrisch liftsysteen. Ligt er niets in de laadbak dan zet je de fietsen niet omhoog, simpel toch?
blackmilo zegt
@tjorque: zodat je ook nog spullen in je laadbak kan laden.
seanxtype zegt
@blackmilo: ja want dat past anders echt niet als ie er 2 van die fietsen strak naast elkaar zet.
Gulli zegt
@tjorque: hang ze achter de caravan in een hip rekje. Kun je nog meer in je laadbak kwijt ?
tjorque zegt
Gewoon ff wielen er uit, alles in hippe racefietstassen en lekker veilig in de kèrevèn.
mashell zegt
@tjorque: dat is om onduidelijke redenen heel gebruikelijk in Duitsland, fietsen in de wind zetten. Vaak op het dak of bij een VW Transporter voor de achterruit zodat het zadel nog lekker wat wind vangt.
Erik zegt
@mashell: het heeft in Duitsland heel erg lang geduurd voordat men ervan overtuigd was dat de fietsendrager op de trekhaak oké was. De Tüv heeft daar zeer lang over gedaan!
peter_akerboom zegt
Mooie combi!
Ik zie mezelf wel door Europa touren met dit spul. Wel een elektrofiets voor mevrouw ?
bitd zegt
@peter_akerboom: corona on tour ?
sntial zegt
Noyce
krikke240z zegt
Fietsen eraf, sleurhut weg, daktent erop, North Coast 500 inladen op de gps en gaan!
mashell zegt
Bassie en Adriaan wisten het al heel lang. Carlex weet het ook. Een caravan moet gewoon een beetje kleur hebben!