
Schaam jij je een beetje voor de povere prestaties van je Cayenne diesel? Dan heeft Cargraphic de oplossing voor je!
Je krijgt een volledig aangepaste achterbumper, sportuitlaat, hitteschild en uitlaatsierstukken voor slechts 2495 euro exclusief btw. Uiteraard rijd je dan nog steeds in een Porsche Diesel en iedereen kan dat horen. En dan hebben we het nog niet over de afkeurende blikken aan de pomp gehad. Volgens Michael Schnarr, de directeur van Cargraphic, hoef je je geen zorgen te maken over het dragen van de Turbo badge. De diesel is namelijk toch gewoon een turbomotor? De puristen zullen daar iets anders over denken waarschijnlijk…
Er is overigens ook een upgrade voor de motor beschikbaar. Deze tilt het vermogen naar 290 pk in plaats van de standaard 240. Daarmee haal je een topsnelheid van 221 kilometer per uur en een koppel van 630 Nm. De software upgrade kost 995 euro exclusief btw.
Overigens lijkt het ons wat laat om het oude model Cayenne op te leuken, maar laat zijn is men bij Cargraphic niet vreemd.





Pure rotzooi
Niet slecht alleen dat zilveren gedeelte van de bumper mag ook in zwart, ook dat gedeelte bij de lampen
waarom is er op autoblog zo’n negatieve schrijfstijl de laatste tijd….. zonde! alle ferrari’s zijn blijkbaar lelijk, volvo s60 is een leaseslet voor saaie mensen etc…
achterbumper staat zeker mooi! voorbumper met 4 mistlampen daarentegen….
@Mr.X: de auteurs zitten in een midlife crisis en hebben last van de ontkennende fase.
@De Fiets: nietes.
@Mr.X: Volgens mij zijn we gemiddeld genomen best enthousiast geweest over de S60. Over Ferrari verschillen de meningen op de redactie nogal. Zelf vind ik de California inderdaad héél lelijk, maar de 458 vind ik prachtig.
Echter: verschillende auteurs, verschillende smaken, verschillende meningen. Dat houdt het juist een beetje interessant toch? ;)
Als je geen turbo kunt betalen, doe dan ook niet alsof je er een hebt door er aftermarket onzin op te plakken. Doe toch niet alsof je een andere auto hebt dan de realiteit is. De Cayenne is veelste mooi en duur voor deze tupperware-troep.
Topsnelheid is wel lichtelijk teleurstellend. Bij een fatsoenlijke auto zou deze met 290pk minstens op 250 liggen.
Ik heb als purist geen problemen met de modeluitbreidingsstrategie van Porsche, ik juich het zelfs toe. Ook de Panamera en de Cayenne. Maar een verrekte Diesel. Dat is gewoon fout. Je mag er nog zoveel plastic op plakken, je bent een faker, een poser, van het zuiverste soort met je Cayenne Diesel. Een Porsche-rijder onwaardig. Enfin, da’s wat ik ervan denk.
ja dat snap ik wel casperH, maar jullie brengen hier op deze site nieuws maar proberen dan toch de duidelijk de eigen mening er bovenop te leggen…. dat je in een rijstest je mening duidelijk gaat geven snap ik… maar het gemiddelde nieuws….
begrijp me niet verkeerd, ik vind de site top, maar dit begint te duidelijk te worden.
@Mr.X: We brengen vanaf dag één het nieuws met onze eigen mening daarbij, juist omdat er al zoveel sites zijn die alleen maar persberichten copy pasten. Meningen veroorzaken discussies en interactie, dat maakt het juist leuk. Ten minste, dat hopen we. Maar bedankt voor je feedback, het is altijd goed om de meningen van lezers te weten.
@FM3’er
En als je je auto zo mooier vindt maar vanwege de vele km’s per jaar toch beter een diesel kunt rijden?
Wat een pauperbak
T#RING! Wat lelijk! Als je dit mooi vind heb je echt een wansmaak. niet normaal!!
@ PCCM
Ben het volledig eens met jou.
@jack abarth
dan koop je maar een andere auto of je gooit deze rotzooi er toch maar op. Maar jij vindt het dus mooi, volgens mij ben je de enige met die mening hier. En als je veel km’s per jaar rijdt kun je volgens mij sowieso beter geen cayenne kopen maar een ZUINIGE diesel leasebak!
Is denk ik nog wel te pruimen als je er gewoon een Nederlands kenteken op denkt, en zonder die afzichtelijke goedkoop ogende velgen.
@FM3’er,
Knap dat je uit mijn vorige post mijn mening uit kunt halen. Ik stel je alleen de vraag of je eigen ook kunt indenken in de situatie van een ander persoon. Niet zozeer de mijne want ik geef sowieso al niks om een Cayenne.
behalve dat de voorbumper 10 cm lager is, valt ook niet op hoor
Hou deze maar standaard… Is al lelijk genoeg :-)
Ola, mét de turbo-badge… Dat is inderdaad met vuur spelen. Natuurlijk valt dat in het niets tov the real thing, en maar goed ook, want die allures van tegenwoordig…
1 woord: HAHA!
Eigenlijk is het fantastisch dat deze Cayenne verbouwd wordt. Zo is de diesel beter herkenbaar!