Hij mag dan uit productie zijn, tuner Cargraphic geeft de Audi RS6 toch nog even een boost. In elk geval: de über-6 krijgt er 85 paarden bij en levert een uitlaatsysteem dat een illegaal harde V10-brul laat horen. Of het uiterlijk met de speciale 21-wielen ook een duwtje in de rug krijgt? Mag je zelf bepalen.
Nu bekend is dat Audi de RS6 definitief niet meer produceert, moeten we waarschijnlijk ook constateren dat de Ingolstädters ons niet nog even een lekkere Final Version voorgeschotelen (deze niet als zulks beschouwd). Beetje jammer, dachten ze wellicht bij Cargraphic. De tuner komt dan maar zelf met een extra heftige kers op de RS6-taart.
Door wat technische aanpassingen weten ze het toch al indrukwekkende vermogen van 580 pk op te schroeven tot maar liefst 665 pk. Dat je pakketjes nog effe wat sneller aankomen zeg maar.
Cargraphic kan zich goed voorstellen dat je die extra kracht niet alleen wilt voelen, het is vooral fijn om te horen. Daarom hebben ze ook een speciaal uitlaatsysteem in de aanbieding waar een extra ruige, super diepe V10-roffel uit zou moeten komen. De ‘broaaar!!!’ is zelfs zo luid dat het systeem op de Duitse wegen niet welkom is. Maakt teveel decibelletjes. Daarom is de kit alleen voor export bedoeld. Wij zeggen: kom maar door met die geluidsfragmenten!
Uiterlijk laat Cargraphic de RS6 nagenoeg ongemoeid. Wie wil, kan gaan voor de speciale deels zwarte vijfspaaks 21-wielen met 285R30 banden, maar misschien zijn die een beetje over the top.
Timmie zegt
Ze doen hun naam alle geweld aan: ze kunnen zich niet beperken tot het uiterlijk. Maar ja, alle tuners willen geld, en de massa voorliegen.
VeniVidiVici zegt
Dat is hartstikke fijn maar de Nederlandse Essing Dieseltuning overtreffen ze niet :P -> http://www.autoblog.nl/archive/2009/12/08/video-audi-rs6-door-essing-dieseltuning-950-pk
Freewarefreak zegt
@VeniVidiVici: Ik heb twee weken geleden met iemand van Essing Diesel Tuning staan praten, die zit daar in de verkoop en techniek e.d. Hun volgende project is de Veyron. Deze gaan ze optillen naar 1500 PK.
Dennis zegt
Een hoop peekaatjes uit een Audi;-)
Vincent_van_B zegt
@ VeniVidiVici: daarom zeg ik: *maar* liefst 665 pk ;-)
Gunite zegt
Wat een bar slechte photoshop. Kijk hoe die velgen derin zitten! Ik als Autoweek forum knutselhoek wedstrijd shopper kan zoiets al veel beter. Een schande dat Autoblog dit zo plaatst…
janklaassen zegt
gewoon goed.
De RS6 is al sowieso goed en staat boven E63 AMG, BMW M5
Citrofiel zegt
Ik vind het een goed idee als autoblog alleen nog maar tuningkitjes onder de aandacht brengt die alle vorige kitjes voor dat type auto overtreffen. :) Dit is niet boeiend meer na dieseltuning’s prestatie.
Vanquish zegt
@Citrofiel: Als ik het artikel mag geloven overtreft deze het geluid van dieseltuning’s RS6 wel :)
Citrofiel zegt
@Vanquish: Dan moet er eerst een video van zijn om dit postwaardig te maken, aan tekst hebben we niet zoveel als het om geluid gaat. ;)
Vanquish zegt
@Citrofiel: Helemaal waar.
Vanquish zegt
Jammer dat er nog geen filmpjes van deze auto te vinden zijn, ik wil dat uitlaat geluid wel even horen!
AudiQuatro zegt
sorry hoor, maar als er zoveel tuners zijn die allemaal pakketten voor de RS6 hebben, zowel motorisch als optisch, dan kom je toch gewoon te laat met zo`n lullig hoopje pk`s? Ik bedoel kijk eens wat MTM, JD-enginering, essing en nog veel meer leveren!
VeniVidiVici zegt
@ Vincent_van_B:
Ow sorrie legde de klemtoon van *maar* tijdens het lezen verkeerd :)
RenesisHP zegt
Dat uitlaatsysteem kan ik je afraden in Nederland.
Vergeet de grootscheepse controles niet. ;)
Freewarefreak zegt
Of verraad ik nou iets.. :oops:
the-budel-guy zegt
ik wacht iever op de nieuwe RS6 moet toch nog even sparen