Das ist sehr schade.
Niemand rijdt graag een deukje en toch zullen de meeste van ons al wel eens een autoschadebedrijf van binnen hebben gezien. Een van de grote spelers op de Nederlandse markt is Care, maar dat bedrijf is volgens Automotive Management onlangs failliet verklaard. Vermoedelijk door een te groot aantal overnames in het recente verleden, in combinatie met een tegenvallende markt. Een officieel statement bleef uit, maar vandaag is wel bekend geworden dat Care verkocht is aan Schadenet.
Rabo Investment, waar de moederorganisatie van Care onder valt, zette het bedrijf vorig jaar al in de etalage, maar kennelijk kon het pas tot een verkoop komen na faillissement van de uitdeukers. Het bedrijf zal door gaan in afgeslankte vorm, maar hoeveel van de 51 Nederlandse en 15 Belgische vestigingen open blijven is niet bekend.
Overigens heeft verzekeraar Allianz juist een bericht naar haar klanten verstuurd over het vermeende faillissement van Care, met de mededeling voorlopig geen auto’s meer aan te bieden ter reparatie bij deze firma.
Foto: Google Streetview
thomas96 zegt
Who Cares?
87sandyd zegt
@thomas96: de opmerking waarvan je weet dat ie gaat komen…
vetnek zegt
@thomas96: I don’t care at all
kennone zegt
@vetnek: Mariah Care’y’?
xgiulx zegt
@thomas96: dan lees je het toch niet
thomas96 zegt
@xgiulx: woordgrappen hoeven niet altijd serieus te zijn…
granlusso zegt
Schadenet, leuke club is dat. Gaat al jaren goed, en zowel de eigenaresse als de franchisenemers gaat het al jaren voor de wind!
gertjan2012 zegt
Waarschijnlijk niks aan de hand, neem aan dat ze All-Risk verzekerd zijn.
eelco74 zegt
Care: met afstand de slechtste schade hersteller waar ik ooit ben geweest. Druipers in het verse verf werk, wat ze wel even zouden wegpoetsen. Kleurverschillen etc. Nooit meer naar toe gegaan
mashell zegt
@eelco74: ik doe erg mijn best elke schadehersteller te vermijden.
eelco74 zegt
@mashell: dat begrijp ik, maar de verzekeraars geven je steeds minder vrijheid. En daarnaast is niet elke buurtbewoner en medeweggebruiker net zo voorzichtig als ik ?
frans1 zegt
@eelco74: vrijheid in keuze van reparateur is heus mogelijk bij bepaalde maatschappijen. Maar dat zijn niet de goedkoopste. Ga je wel voor goedkoop, dan kom je bij de herstelketens, want die hebben prijsafspraken met de maatschappijen gemaakt, waardoor dat eigen risico weer anders wordt. En prijsafspraken kunnen weer leiden tot snel uitgevoerd/slecht herstel. ( ik adviseer in verzekeringen voor mijn dagelijkse brood)
ponnie zegt
@eelco74: Al die schadenet bedrijven leveren echt kwaliteit waar je de tranen van in de ogen springen.
Echter heb je als all risk verzekerde weinig keus als je zelf schade rijdt.
frans1 zegt
@ponnie: als het de schuld is van de tegenpartij, heb je altijd keuze vrijheid. Zij mogen niet bepalen waar jij je auto laat herstellen. Een expert zal het schadebedrag samen met de reparateur beoordelen. En dat kost jou bij een verhaalschade helemaal niets!
ponnie zegt
@frans1: Ik had het ook over als je zelf schade rijdt met een allrisk verzekering.
Als iemand anders schade bij me rijdt laat ik het geldbedrag uitkeren.
frans1 zegt
@ponnie: ik had idd je antwoord niet goed gelezen. Maar zie ook mijn eerdere reactie over keuzevrijheid.
granlusso zegt
@ponnie: Schadenet slecht?
ponnie zegt
@granlusso: Ik kan het helaas niet anders noemen. Het is niet eens hun schuld, probeer maar eens voor het uitgekeerde bedrag een auto in de toegekende tijd fatsoenlijk te herstellen.
cthijs zegt
@ponnie: bij aston martin in canada kunnen ze het anders wel
granlusso zegt
@ponnie: Hmm, vervelend. Al moet ik inderdaad beamen dat verzekeringsmaatschappijen, maar vooral leasemaatschappijen (die het casco gedeelte bijna altijd zelf beheren), vaak veel eisen van schadeherstellers.
henkp1 zegt
@eelco74 Detail, maar toch: je bedoelt waarschijnlijk ‘zakkers’, een druiper is wat anders.
lekkaah zegt
Raarrrr, dacht dat als je voor de verzekeraar werkt niet stuk kon, kennelijk is dat dan vooral in de zorgsector het geval.. Dus de ‘expert’ is dan toch wel eerlijk dan?!
jack_abarth zegt
@lekkaah:
Verzekeraars zijn ook niet achterlijk. Die bekijken gewoon de rekeningen die ze hebben gehad in een bepaalde periode, en het jaar erop vraagt men om korting. Denk dat je als schadeboer behoorlijk begint te zweten als een grote verzekeraar opeens bij je weggaat.
Het jaar daarop gebeurt bovenstaand verhaaltje gewoon nog een keer, en nog een keer en nog een keer totdat je omvalt.
lekkaah zegt
@jack_abarth: True, echter wordt dat (in de zorgsector bv) gewoon ‘simpelweg’ opgeteld en doorberekend naar alle klanten
jack_abarth zegt
@lekkaah:
Klopt, en dat is één van de redenen dat de basispremie steeds verder omhoog gaat. Er zijn uiteraard overigens ook gegronde redenen, nieuwere en duurdere technieken in de zorg etc.
Maar goed het feit blijft dat als je afhankelijk wordt van je grootste klant(en) dat je op een gegeven moment een vet probleem hebt.
Dutchdriftking zegt
Ach ja, aan mij hebben ze gelukkig niets verdiend.
braapp zegt
Bosje bloemen er bij!
goofr zegt
Care België is onlangs overgenomen door Carglass. De Belgische vestigingen blijven dus gewoon open en vallen niet onder het faillissement lijkt me.
http://www.link2fleet.com/carglass-neemt-care-carrosserie-belgie-over/?lang=nl
Megakix zegt
Handjeklapbedrijf met verzekeraars, en dan nog failliet gaan. Management is opnieuw weer een lege ballon gebleken.
tatog zegt
Het vertrouwen in Care heeft bij Allianz toch een klein deukje opgelopen!
falafel zegt
Slechte ervaring met dit bedrijf. Zal wel niet de enige zijn, en dat loopt dan zoals nu verkeerd af.
stfu zegt
Probleem is niet de service lijkt me (volgens mij verrichten ze prima werk), maar dat auto’s steeds veiliger worden en daardoor minder aanrijdingen zijn. En met de laatste crisis zijn er vast genoeg mensen geweest die hun auto dan maar niet lieten repareren. En dan heb je nog beunhazen die het voor weinig doen.
frans1 zegt
@stfu: in 2016 is het aantal aanrijdingen juist weer toegenomen, wellicht ook een gevolg van de aantrekkende economie, en de toegenomen file druk op ’s heeren wegen
roppp zegt
@stfu: ik dat het probleem juist is ontstaan doordat auto’s veiliger zijn geworden. De lease-‘eigenaren’ denken dat ze in een onneembare vesting rondrijden met alle gevolgen van dien. De auto’s zijn nu zo complex (ga maar eens kijken hoeveel verschillende soorten staal er in een auto verwerkt zijn, die je niet zomaar aan elkaar kunt lassen) dat de kosten ook toenemen. De vraag is dan of een schadeherstelbedrijf de schade binnen de door de verzekeringsmaatschappij beschikbare gelden de schade kan repareren.
v60germany zegt
@stfu: klopt grotendeels. Vriend van werkte eerder bij een groothandel/leverancier met paint/non-paint artikelen. Hij gaf te kennen dat de formaatjes steeds kleiner worden, lagere nieuwwaarde icm veel afzet/aanbod, gaan die dingen vaak snel totallos. En reparatie blijft uit; de duurdere versies komen gedeeltelijk bij de dealers weer terecht tijdens de reparatie; programmering/aanmelding software.
Weg beoogd resultaat…
tarquesh zegt
Er zijn ook steeds meer zelf reparatie setjes op de markt die men kan gebruiken om kleine schades zelf te repareren.
Als ik bijvoorbeeld een deuk in de bumper heb, pak ik een hetelucht pistool en duw van onderuit de deuk eruit.
Andere schades? Kijk op you tube naar handige video’s.
mrrallycross zegt
Mooi dat ze meteen een nieuwe eigenaar hebben
lucw zegt
Ik heb 2x met de vorige auto gebruik moeten maken van Care (vestiging Hengelo), door toedoen van anderen. Mijn verzekering maatschappij was verbonden met Care. Niets dan lof, strak kwam hij weer terug, mooi in de lak, geen kleurverschillen, vervangend vervoer.
automotive4all zegt
Helaas veel onwaarheden in de media en fora’s zoals deze over het faillissement van Care…. De Rabobank is allang blij dat dit niet de landelijke pers heeft bereikt, aangezien ze wederom een gerenommeerd bedrijf failliet hebben laten gaan.
Schadenet heeft het spelletje slim gespeeld, de serieuze overname-kandidaten waren niet doortastend genoeg en Schadenet heeft na het faillissement alles voor n prikkie over kunnen nemen, en hiermee zijn ze direct de grootste (franchise) schade-hersteller van NL.
De grotere klanten zullen nooit 100% sturing geven aan één partij, maar Schadenet heeft haar volume met deze actie wel flink verhoogd. Sjappoo, dat heeft Leontine toch maar weer mooi voor elkaar gekregen.
Maar erg jammer dat het meest innoverende en kwalitatief sterkste autoschade herstelbedrijf van NL verloren is gegaan….. Van een doorstart is overigens geen sprake, ALLE medewerkers die bij Schadenet (of andere concurrenten) zijn begonnen hebben opnieuw moeten onderhandelen over hun (tijdelijke) contract.
r.i.p. Care