Aan ruimte geen gebrek, dus je kunt van deze Mercedes ambulance gewoon een camper maken!
Een bedrijfswagen kun je ombouwen naar camper en dan zijn er natuurlijk ook nog kant en klare modellen te koop. Je kunt hier ook op een andere manier invulling aangeven. Neem nu deze Mercedes ambulance. Premium? Check! Ruimte? Check! Fijne motor? Check!
De voormalige ambulance heeft gedurende zijn dienst vele vlotte kilometers gemaakt. Het kleurtje is in elk geval weer wat anders dan de zoveelste witte of zwarte bedrijfswagen. De motor heeft 323.307 kilometer gelopen. Gelukkig is het een zijdezachte zescilinder dieselmotor. Net ingereden zeggen we dan. Dit betreft een Euro 6 diesel. Voor de meeste milieuzones zit je komende jaren dan nog wel gebakken. Ambulances worden doorgaans niet volgeladen met onnodige opties. Toch is er wel airco en cruise control aanwezig op de Benz.
Om er een camper van te maken is er wel wat werk nodig. De kasten uit de ambulance kun je (voor een gedeelte) hergebruiken, dus dat is een voordeel. Zelfs de brancard is nog aanwezig in de bedrijfswagen inrichting, echter ga je deze uiteraard vervangen voor wat frisser comfort om op te liggen schuine streep slapen.
Deze voormalige Mercedes ambulance uit 2014 staat voor 15.900 euro te koop op Marktplaats bij BAS Vans. Niet spelen met de sirenes hè.
deeberton zegt
je krijgt de hoekjes, naadjes en plinten nooit echt helemaal schoon dus ik vind deze camper een van de goorste dingen die er zijn
mashell zegt
Ik denk (hoop?) dat zo’n ambulance toch iets beter gepoetst wordt dan de gemiddelde bouwvakkersbus.
tenaci zegt
@deeberton: precies dit! Ik heb een kennis die op de ambu zit. Hij zegt dit ook altijd. Nooit een oude ambu kopen, hij weet uit eerste hand welke lichaamssappen op welke meest onbereikbare plekjes terecht gekomen zijn.
rulefollower zegt
Hoezo bedrijfswagen? Het is een personenwagen op het kenteken.
lekkerlinksrijden zegt
Lekker makkelijk met een verrijdbaar bed erin
Tiemen zegt
Persoonlijk zou ik eerder een bus kopen waar niet zoveel al aan verbouwd is voor dit soort projecten. De relatief zware motor en extra zaken die ingebouwd zijn wegen ook iets en dat gewicht heb je dan weer nodig als je gaat inbouwen.
jorden zegt
Fake Ambulance… Ik zie mogelijkheden 😆
Neptaxi zegt
@jorden: 💪🏽
rcolt zegt
Zou t persoonlijk niet aandurven, weet hoe ambu’s gebruikt worden in de praktijk, die zijn met 3 ton echt wel af
Dutchdriftking zegt
@rcolt: Met een patiënt achterin doe je wel rustig aan. En de gemiddelde bouwvakker gaat lomper om met het busje…
mashell zegt
Maar op weg naar die patiënt is het “sneller dan Max Verstappen” modus.
flutterby zegt
@dutchdriftking: trappen met een koude motor heen en rustig met een warme motor terug. Nee dank je.
De meeste ambulance ritten zijn trouwens niet om patiënten op te halen.
tenaci zegt
@flutterby: die krengen staan vaak aan de stekker zodat het blok ten allen tijden warm is en ze meteen kunnen planken. Anders halen ze die 3 ton niet eens.
Henkie zegt
Motoren worden voorverwarmd. Trappen gebeurt dus met een deels warme motor.
raoufff zegt
Handig als FakeAmbulance!
DeWitteCondor zegt
Het is wel handig als je weer voor een niet functionerende slagboom staat bij de receptie van de camping. Dan geef je gewoon je sirenes een slinger.
jvthof zegt
Gewoon weer stickeren als ambulance en na de avondklok kan je weer rondjes rijden
mashell zegt
En dan lig je op de camperparkerplaats in je knal gele camper en net voor het slapen gaan laat je de gedachten de vrije loop en vraag je jezelf af: hoeveel mensen zouden er nou in deze wagen zijn doodgegaan?
shellplc zegt
Ik denk dat de sirene wel uitgebouwd is hoor.
borrelnoot zegt
Mijn vader is ambulancechauffeur en geloof me; die wagens worden hélemaal afgebeerd. Die zijn met 3 a 3,5 ton wel klaar hoor. Onderhoud wordt niet op beknibbeld, maar er wordt dagelijks als een malle mee gestampt. Ik hoef ‘m niet…
saxoke zegt
@borrelnoot: gelukkig rijden ambulanciers m niet netjes warm. Voor de auto is het slecht maar voor de patiënt t beste
Henkie zegt
Vergeet alleen even niet dat een rijbewijs c1 minimaal nodig is voor deze bussen. (max toelaatbaar gewicht is 3880kg)
Of je moet de boel leeg trekken en de auto laten herkeuren op gewicht. Sowieso wel handig om gelijk als camper te laten keuren. Personenauto kenteken is niet erg leuk voor de portemonnee met een leeg gewicht van 3152kg
saxoke zegt
Ik heb een 519 gehad. Heerlijke V6, maar de randorganen zijn niet probleemloos.