Voor petroleumsnuivers die het driewielertijdperk eigenlijk nooit zijn ontgroeid.
De Campagna T-Rex, het Canadees speeltje dat onlangs werd overhandigd aan dat Canadese YouTube-kereltje, was voorheen al te krijgen met Kawasaki-motorisering en een V-twin blok van Harley Davidson. Deze T-Rex 14R, 14RR en V13R krijgen er een nieuw familielid bij, met BMW-genen. Campagna heeft namelijk een overeenkomst gesloten met BMW Motorrad en samen werd de T-Rex 16 S ontwikkeld.
Hij beschikt over een 1649 cc zescilinder die 160 pk en 175 Nm aan koppel levert, en dit via een sequentiële zesbak naar het kettingaangedreven achterwiel brengt. De uit fiberglas opgetrokken en 3,5 meter lange asfaltlikker is van binnen overigens meer een auto. Hij heeft een rond stuurtje, de obligate USB-aansluiting voor je muziekapparaten en een Sirius satellietradio, evenals een 180 Watt audiosysteem van Alpine. En er zit een klein voorruitje op om schuddende wangzakken enigszins te voorkomen.
Wat hij moet gaan kosten is nog niet bekend, wel laat Campagna weten dat ze werken aan een Europese typegoedkeuring, zodat we hem eindelijk eens hier op de weg kunnen tegenkomen. Overigens wordt de 16S niet het topmodel. Die rol is nog steeds weggelegd voor de T-Rex 14R/RR met een 197 pk sterk Kawasaki-blok ($59.999). In juni komt hij op de markt, en in de aanloop daarnaartoe zullen er ongetwijfeld meer specs vrijgegeven worden.
benenwagen zegt
Blijft mooi speelgoed dit!
mashell zegt
T-Rex? Waarom heet een lichte 3 wieler naar een grote zware dinosauriër met 4 (of hoe je wilt 2) poten? Dit is gewoon een New Isetta in M versie.
flutterby zegt
@mashell: Waarschijnlijk omdat het onderstel in een T-formatie zit.
KUYL zegt
Lekker dat ze voor die 6 cilinder gaan. Al zou ik met het geld zo iets nooit kopen, eerder een caterham dan. Mooi verkoop argument ook, 180 watt Alpin audio, in je open herrie makend scheurijzer. Laatste wat ik dan nog te zeuren heb zijn die motorkoffers. Net alsof ze die nog ff om de hoek gehaald hebben bij de motorzaak, kon dat nou niet ff in het ontwerp meegenomen worden zoals bijv bij een Mclaren F1.
Hupke zegt
Het ziet er zo’n ongelofelijk leuk ding uit. Iedere Seven kloon is ongetwijfeld stukken sneller en ja de BlackJack Zero werkt in principe beter met z’n FWD maar toch het ziet er zo ongelofelijk speels uit.
Zonde dat er geen 3 personen in mee kunnen anders was het echt wel een alternatief geweest op een zijspan.
jeroen92 zegt
Dus er ligt een motor in van een BMW K1600 GT/GTL. Specs komen overeen. Ongetwijfeld dat ze hem lekker opgefokt hebben :-)
E34M5Touring zegt
Ik vind het supergave dingen! Rob Dyrdek rijd ze ook. Klinkt vet, ziet er gaaf uit en gaat als de brandweer. Cool stuff!
betonstaal zegt
Lijkt me pas interessant worden bij spoorvorming.
E34M5Touring zegt
@betonstaal: Mag ik vragen hoe je tot die conclusie komt. Het lijkt mij namelijk minder erg dan bij een 4 wielig voertuig. De voorwielen zullen net zo reageren als bij een normale auto. En omdat het achterwiel in het midden loopt zal die er geen last van hebben. Dus heb je minder wielen die beïnvloed kunnen worden door spoorvorming. Lijkt mij dan he. Misschien heb je een betere theorie waar ik helemaal niet aan gedacht heb.
lemans96 zegt
Ik kan hier niet warm of koud van worden. Het ontwerp is een rommeltje en ’t ding hangt aan elkaar van de motorfiets onderdelen.
Eigenlijk is dit meer een driewielige motorfiets dan een driewielige auto, zoals die hartstikke leuke Morgan…
Simpson zegt
Alleen jammer voor de egeltjes die altijd midden tussen de koplampen gaan liggen….
bmwe46csl zegt
Van de voor en achterkant: dik, van de zijkant: wa un gedrocht