Nelson Racing heeft ons al eens getrakteerd op een 2000 pk dyno-video. Inmiddels hebben ze ook een auto gebouwd. Omdat je dergelijke motoren niet in zomaar een auto stopt: een hevig verbouwde Chevrolet Camaro die het aan de buitenkant niet toont.
Men neme een Camaro, haalt daar het suffe standaard Chevrolet-blok uit en begint te werken aan een nieuw race-spec LS’je. Een V8 met een inhoud van 6,4 liter in dit geval. Twee dikke turbo’s er op, een vloeistof-intercooler en blazen met die bak.
Een globale omschrijving, bij Nelson Racing stoppen ze meer moeite in een project. Serieuze porno voor mensen met een techniek-fetisj. Alleen al de afwerking en souplesse die de motorblokken op de testbank laten zien is ongekend. Zo moeiteloos als ze richting toerenbegrenzer accelereren, zo gelijkmatig als ze de turbodruk opbouwen. Bij juist gebruik heeft dit power én gaat het ongekend lang mee. Kan niet anders.
Techneuten als ze zijn laten Tom Nelson en cornuiten meer zien van de aanpassingen aan deze Camaro. Zo hebben ze elektronische drukregelaars voor de turbo’s gebruikt, van binnenuit te bedienen om je vermogen te kiezen. Op de wastegates van de turbo’s zit een grotere pijp dan de meeste auto’s als uitlaat hebben. De uitlaat zelf meet 2 maal 3 inch van voor tot achter. Er zit een extreem zware versnellingsbak onder met koppelomvormer uit eigen huis. Het onderstel heeft vrijwel alleen vaste scharnierpunten, geen rubbers. Alles bij elkaar opgeteld houdt het de auto heel beheersbaar.
Niet zomaar een ’tunertje’ dus maar een serieuze trapmachine. Een die voor hele lange tijd, heel erg hard Bugatti Veyron’s kan irriteren.
carmasterr zegt
De nieuwe leasebak van Michael?
meneersander zegt
Ik wacht echt op de eerste 10.000pk Mustang of Camaro!
rsvbf1 zegt
laat ze eerst maar bij de 5000 komen
maseratizzzzzzzz zegt
06;00 met 1 hand aan het stuur, kan gewoon.
gerard1710 zegt
Jammer dat er dan plastic omheen gevouwen is…
ej20g zegt
Dit is wel echt een kickass Camaro inderdaad! Ben altijd al fan geweest van NRE. Kan alleen maar respect hebben voor een bedrijf dat dit soort dingen maakt.
dawwg zegt
Damn, dat ding is serieus goed over ge-engineer’t zeg (drag + street setup), industriele kwaliteit & prachtige afwerking. Wat een monster-bak.
markjor zegt
Wat een leven die gasten..daar kan en mag ook alles :d
smoked zegt
Like a boss.
jeroen92 zegt
Bruut!
wouteraerox zegt
Wat ik me altijd afvraag, wat is het nut van dit soort projecten? Laten sommige mensen serieus hun camaro ombouwen tot zoiets om regelmatig in te rijden? Of is dit alleen bedoeld om te laten zien dat het mogelijk is?
sirmustang zegt
@wouteraerox: ik denk dat het in de categorie ‘omdat het kan’ valt.
wouteraerox zegt
@sirmustang:
Maar hoe kan zo een bedrijf dan geld verdienen door zo een auto te bouwen?
benzinehoofd zegt
@wouteraerox: En vergeet niet dat de basisauto daar tussen een kwart en de helft kost van wat zo’n ding hier moet opbrengen, met dank aan ons prachtige belastingstelsel…
papa zegt
@wouteraerox:
Amerikanen houden zich gemiddeld meer bezig met dergelijke hobbies (work hard, play hard) als je daar bent en je kijkt om je heen zie je meer leuk spul als in nl.
lincoln zegt
@wouteraerox:
dat noemen ze met een moeilijk woord “arbeids-trots” ..
emotioneel gezien het hoogst haalbare in een mensenleven ..
ghengiskhan zegt
Dag meneer, kan ik u helpen?
Ja mevrouw, ik wil graag een kilo aandelen Firestone.
Zeker meneer, anders nog iets?
Eehh, doet u ook nog maar een pondje Kumho.
Hoe vaak zal hij bij de bandenboer staan? Of zal de bandenboer zelf langskomen, bij zijn beste klant?
Ondertussen: mag ik nu een stukje rijden?
lincoln zegt
geen paint-job ..
geen plastic plakmeuk ..
geen chippies ..
originele fabrieksvelgen !!
zijn vast geen Duitse tuners ..
eltee zegt
@lincoln: kan je je nog onze discussie over Amerikaanse auto’s herinneren? Dit is puur Amerikaans… Maar man wat is dit lekker!
lincoln zegt
@eltee:
vorige maand ofzo ..
toen je nog in de veronderstelling was dat er rondom bladveren zaten ..
dit is een “puur Amerikaans” project ..
auto ansich is mondiaal ..
fabrikanten kunnen zich niet permiteren om grenzen te zien ..
behalve op een fiscale manier dan ..
norge zegt
Het blijft onzin,hoe goed gedaan dan ook.
tweede_woning zegt
ja want hoe meer pk hoe beter de auto .
Larrs zegt
Dit eigenlijk gewoon moderne versie van een oldskool muscle car.
Ik houd het er wel van. Dit soort dingen maakt Amerikaanse auto’s interessant.
jeffreym3 zegt
Prachtig! ALleen vraag ik me af of de plaatser van het bericht wel helemaal weet waar hij over praat.
Je doet ook alsof andere tuners niet weten wat ze doen.
MARS zegt
Zo jammer dit soort paupertuners, veel te veel geld in een auto stoppen en dan testen op de openbare weg.. Als je mee wilt doen, ga dan testen op een circuit!
jeffreym3 zegt
@MARS: Moraalridder. Wat doe je hier?
MARS zegt
@jeffreym3: heeft met gezond verstand te maken! Denk er maar eens over na als zo’n ongeleid projektiel de kontrole verliest…
jeffreym3 zegt
@MARS: Stel je niet aan.
MARS zegt
@jeffreym3: @jordy14: ga eerst eens volwassen worden!
@lincoln: ik aanbid helemaal niets.
lincoln zegt
@MARS:
vanmorgen nog wel iig ..
jeffreym3 zegt
@MARS: Kerel.. Het harde werk van mensen die duidelijk weten waar ze mee bezig zijn afdoen als ”paupertuning” is niet kinderachtig?
lincoln zegt
@MARS:
die “paupertuners” zijn 100X inventiever en vindingrijker dan de door jouw aanbeden multinationals ..
jordy14 zegt
@MARS: 1500 pk noem jij paupertuner?
dutchiehd zegt
@MARS: hahahaha paupertuners.. kom op.
kickass zegt
Wow, die is zeker kickass! :P
jordy14 zegt
Uberdik!
eltee zegt
Dit is nog eens wat anders dan een oversized turbo plaatsen … Deze gasten pakken het goed aan. Over een wolf in schaapskleren gesproken! Leuk dat zon tuningsbedrijf een auto zo kan modificeren die alle exoten eruit rijdt…! Hulde!
schedel1 zegt
mmm, sleeper car at its finest.
jeffreym3 zegt
@schedel1: Uhmmm.. Nee. Daar zijn toch betere voorbeelden van.
mellie zegt
Deze is wel mooi getuned.vond alleen het interieur wel wat minder