Dat Cadillac zijn XLR-roadster zou gaan bijschaven voor modeljaar 2009 werd al eerder bekend gemaakt, maar nu heeft het bedrijf ook afbeeldingen van de dikke Amerikaan naar buiten gebracht.
Als je een XLR rijdt, heb je de keuze tussen een V8 en een V8. Niet erg, want een dikke achtcilinder hoort nou eenmaal bij een dikke Amerikaan. Naast de 320 pk sterke 4,6 liter V8 is er de XLR-V met supercharged 4,4 liter V8 en 443 pk.
De veranderingen zijn subtiel, de designtaal van de nieuwe CTS is goed terug te zien in de XLR. Naast een nieuwe look voor en achter zijn de mistpitten vernieuwd en heeft nu ook de ‘normale’ XLR een bobbel in de motorkap (of power-bulge, zo je wilt).
De ge-update XLR staat al vanaf juli bij de Amerikaanse dealer.
In anticipation of a July on-sale date, Cadillac has unveiled its updated 2009 XLR roadster. As anticipated, Cadillac’s flagship model will only see slight revisions, with many of its styling cues derived from the new Cadillac CTS sedan.
For 2009, the XLR will only be offered in two trim levels – Platinum and the high-performance XLR-V. Powerplants will remain the same, with the Platinum trim level using Cadillac’s tried and true 320 horsepower 4.6L Northstar V8 and the V retaining its 443 horsepower supercharged 4.4L V8.
Exterior changes include new front and rear fascias, new fog lights and updated grilles. Although some prototype XLRs were seen sans side vents, they will be a standard feature on the new car. Both models will also use the power bulge hood previously reserved for the XLR-V model.
The XLR’s interior will also get a revision, with an Alcantara™ headliner, new leather used on the upper instrument panel and a revised instrument cluster. Bluetooth is also integrated into the new XLR.
Cadillac hasn’t released an exact date for when the refreshed XLR will begin showing up in dealer showrooms, but it will be sometime next month.
Stijn zegt
Toch liever een (goedkopere) Corvette…
lincoln zegt
o.k. dit is wel typisch amerikaans ..
elk jaar zogenaamd een “nieuw” modeljaar ..
en dan het liefst de jaartelling 3 jaar voor uit ..
japp zegt
443pk in die bak? :p lekker beestje toch? :P
toch vind ik t wel een BEETJE een wolf in schaapskleding.. LEKKER! :P
HEBBE!! :p
Thom zegt
Ik heb er dit weekend in gereden!
Echt een super bak.
lambofreak zegt
Mooi !
Maar ik denk dat de concurrentie te sterk is in dit segment…
(SL 55 amg bijvoorbeeld)
MATSS zegt
de “gewone” vind ik e bekke lelijk die grille ma den XLR-V dies echt scoon heb hem e paar ker gzien in New York
Thibaut zegt
Ik wou dat er meer van die hoekigere designs kwamen in Europa ipv die bolle uitrektoestanden die we doorgaans hebben.
Aniator zegt
@Thibaut
Ja. bijv de nieuwe Cadillac CTS, een geweldig uitziende auto met mooie hoekige lijnen en design, het zou een mooie afwisseling zijn voor alle euroboxes hier.
japp zegt
@Thibaut
gelijk heb je ;)
vind de oude vierkante golfjes ook nog kei mooi..
en omdat ik een enorme lambo fan ben natuurlijk de countach!
hoekig=tijdloos!
Jonas zegt
Ik begin die cadillacs meer en meer te apprecieren, deze is zelf bloedmooi :D
Rob USA zegt
And the home of the braves… Ja sorry lees maar mijn laatste post bij het topic van dat doorrijden in de States!
On topic: Heb niet zoveel met deze Caddi vind hem toch net te klein wacht wel op CTS-V coupe cabrio??
Check you-tube voor leuke filmpjes van de CTS-V! Dacht dat die ene gast Joe heette met een hele zwarte CTS-V die hem nog wat opgevoerd heeft en wat herrie maakt! Humorrrr
wilco zegt
Vierkant roeleert, stukken beter dan de halve eieren waar wij allen tegenwoordig mee rijden (ikzelf uitgezonderd, heb nog n hoekige jaren 80 bak).
The Godfather zegt
Weet er iemand waarom er een groot prijsverschil is tuseen de Corvette en de XLR??? Ik heb een vermoeden: Amerikanen halen slechts 400pk uit een 7l. Maar bij de xlr is de pk/l verhouding indrukwekkend voor een amerikaan.