Het zal je denk ik niet ontgaan zijn dat Cadillac weer terugkeert naar Europa en uiteraard wordt Nederland niet overgeslagen. In Parijs werd het volledige gamma al getoond en binnenkort staan de CTS, SRX en Escalade ook in de showroom van de drie Nederlandse Cadillac dealers.
De 3 dealers (Nefkens, Pietersen en Koenen) zullen de volgende modellen op de markt gaan brengen: CTS sedan, coupe en Sportwagon, SRX en Escalade (ook al hybride). Hoewel de dollar lekker onder druk staat en je dus zou denken dat Amerikaanse auto’s lekker goedkoop zijn voor ons valt dat wel mee. De prijzen zijn (helaas) relatief fors te noemen. Een overzichtje:
CTS Sedan
3.0 V6 Aut. Elegance €65.560
3.6 V6 Aut. Sport Luxury €73.530
3.6 V6 AWD Aut. Sport Luxury €77.190
CTS-V, handgeschakeld €134.500 (was ooit slechts 112.990…)
CTS-V, automaat €130.180
CTS Sport Wagon
3.0 V6 Aut. Elegance €69.260
3.6 V6 Aut. Sport Luxury €77.100
3.6 V6 AWD Aut. Sport Luxury €80.770
CTS Coupe
3.6 V6 Man. Sport Luxury €84.210
3.6 V6 Aut. Sport Luxury €79.600
3.6 V6 AWD Aut. Sport Luxury €82.630
CTS-V, automaat €134.490
CTS-V, handgeschakeld €138.810
SRX
3.0 V6 AWD Aut. Elegance €77.440
3.0 V6 AWD Aut. Sports Luxury €80.310
Escalade
6.0 V8 Hybrid Aut. Sport Luxury €114.380
6.2 V8 Aut. Sport Luxury €125.780
De CTS-V Sport Wagon komt (voorlopig?) helaas nog niet naar Nederland.
The360box zegt
Ja, met een slurp tax etc. bullshit belastingen wordt autorijden niet leuk meer. Je kon toch altijd al een CTS V kopen, zag er in Juni nog 1.
robbie zegt
@The360box: je KON er idd eentje kopen, totdat importeur Kroymans vorig jaar failliet ging. Toen kom je (officieel) geen Cadillac’s meer kopen in Europa. En nu kan dat dus weer.
Daarom is de titel ook: “Cadillac KEERT TERUG in Nederland”
RickB zegt
Zo! is het erg als ik zelf een Escalade importeer?
De tering!
Citrofiel zegt
Gewoon stug volhouden, misschien komt er ooit wat van terecht. Het is iig leuk voor de diversiteit op de weg. Maar dat die prijzen nu zo omhoog gaan… Dat zal niet helpen.
Elliott24 zegt
Duuuuuuur! Ik wacht wel even een paar jaartjes. Dan staan ze voor dumpprijzen weer te koop.
Pantoffeldier zegt
Hoge prijzen voor een lelijk staaltje amerikaanse opdirking.
Opzich nog niet de lelijkste auto’s , maar die achterkant is verschrikkelijk
Max zegt
@Pantoffeldier: En maar weer dogmatiek ten top, gauw terug naar school!
mb man zegt
Mag het toch niet hopen.Hopeloos slechte afgewerkte vehikels,om over de restwaarde nog maar te zwijgen.
Laue zegt
Jama allus is van plastik in un amerikaansu auto.
ontopic: Vette bak, Vette prijs :? wel exclusief.
lincoln zegt
doe de goedkoopste maar (CTS) ..
da,s wel een leuk karretje ..
Oul@ zegt
Die zullen er, zoals voorheen, niet veel verkopen met dit soort prijzen.
Ik vind die CTS (coupe) een leuke auto maar de prijs houdt me tegen eentje aan te schaffen.
bpc zegt
je kan vancaddilac zeggen wat je wil maar ze hebben wel nog steeds rwd wat tegenwoordig een zeldzaamheid begint teworden en dat is wat wij autoliefhebbers toch allemaal zo graag willen
Search zegt
Zo kost een berg….. tja daar is dan ook alles mee gezegd. :D
Wayang zegt
De CTS schijnt een concurrent te zijn voor 5-serie en E-type. Instapmodel (3,0 V6) kost in de VS $ 36k.
Ik heb er in de VS een paar weken mee gereden en vond het best een aardige bak, maar kansloos tov. de Duitse concurrentie. Maar die zijn in de VS veel duurder
CTS-V schijnt trouwens wel een verdomd goede wagen te zijn maar vergelijk de prijs eens met een M3. Ik ben bang dat het met deze prijsstelling weer niks gaat worden.
Search zegt
@Wayang: Dacht dat de CTS op een 9-3 platform stond en daarmee concurreert met 3-serie etc, is die CTS echt een stuk groter dan?
Wayang zegt
@Search: je hebt helemaal gelijk, concurreert met 3 serie, c-klasse etc.
Yeelen zegt
@Search: Dat lijkt me de BLS te zijn, een (naar mijn mening) redelijk kansloos model, het was een halve 9-3 kloon, maar dan van het oude model… Ik zie er veel rondrijden als taxi’s, met Saab-diesel er in..
w0o0dy zegt
Vergelijk dit met de prijzen van Bmw, Audi en Mercedes en wat te denken van Lexus en Infiniti? Lijkt me kansloos zo, laat staan als de wisselkoers tegen gaat zitten….. een Hyundai Genesis sedan met 4.6 v8 en alle luxe zal ook een betere deal zijn, zelfs als je grijs importeert.
Bumer zegt
Ff 2 jaar wachten en dan voor een prikkie kopen.
Geert zegt
Met deze prijzen blijft de vraag wie de kerst niet haalt: het nieuwe kabinet of Cadillac.
BmwMPower zegt
Doe mij een snoeiharde CTS-V Sedan, handgeschakeld.
NicoLauda zegt
Of een CTS-V Sportwagon… mjammie…
Maar zoals al gezegd is, met deze prijzen is het bij voorbaat al kansloos.
Ik denk dat de grijze import hier wel van gaat profiteren.
bara zegt
Ach, dit wordt niks. Ze hebben in 2006 een speciaal Europees model op basis van de Saab 9-3 laten ontwikkelen (werd gebouwd in Trollhättan), maar in 2008 was die alweer uit roulatie omdat ze er na 2 jaar nog geen 6.000 van hadden verkocht. De Amerikaanse Cadillacs zijn ongetwijfeld goede auto’s, maar het is echt een niche-in-een-niche-publiek dat ze in Europa koopt. Zonde van het geld, ze zouden het beter in Opel investeren.
potatopigeon zegt
Ik ben benieuwd wie er, naast Lee Towers, een gaat kopen…
w0o0dy zegt
Head to head geprijsd met een 535i of een E350 Bleu.Eff.. ruim 8mille duurder dan de Infiniti M37 en maar liefst 11 mille duurder dan de AWD Volvo S60 T6.
They’re nuts, nice car but they’re nuts.
fant zegt
Ik lust wel zo’n CTS-V sedan :O Maar allemaal wel net wat te hoog in de prijs.
Woestijnridder zegt
De CTS-V is bedoeld als M5-killer om het maar eens simpel te zeggen en niet als concurrent voor de M3. Als je dan de prijzen gaat vergelijken, nou dan is die CTS-V echt niet “overpriced”. Je hebt een V8 met 564pk op de achterwielen en wat je bij de Duitsers als opties hebt, dat heeft de CTS-V standaard…… Niet slecht lijkt me.
Punt is: als je geld hebt om te kiezen tussen een CTS-V, M5, E63 AMG en RS6 dan speelt uiteindelijk toch ook mee welke je mooi vindt en dat is voor iedereen anders. Puur op performance is de CTS-V de beste keuze: snelste van 0-100km/u, hoogste topsnelheid, snelste op de kwart mijl en op verschillende circuits al bewezen de snellere te zijn van de genoemde concurrentie.
Ik zou echter toch voor de RS6 Avant gaan 8) De uitstraling van die CTS-V doet mij helemaal niks!
Benz.. zegt
@Woestijn: De CTS-V de snelste van 0-100km/u? Dat waag ik te betwijfelen. Jij hebt hem al gereden dus..
Op het circuit doet een vergelijkbare E63 AMG trouwens niks onder voor de CTS-V.
OT: Tja, de CTS-V is dan wel een stuk goedkoper dan bijv. een RS6 of E AMG maar verliest op zoveel fronten (comfort, afwerking, afschrijving, veiligheidsopties, accessoires etc. etc.)
Btw, het zijn stuk voor stuk topauto’s..
mout zegt
@Benz: CTS-V (…) verliest op zoveel fronten (comfort, afwerking, afschrijving, veiligheidsopties, accessoires etc. etc.).
Jij hebt hem al gereden dus… ;)
DavidZ zegt
Behoorlijk goede auto’s maar wederom hetzelfde verhaaltje met GM: ze zijn hardleers. Wie geen Duits wil, kan al terecht bij SAAB, Volvo, Jaguar, LandRover, Infiniti, of Lexus. Cadillac prijst zichzelf uit de markt. Ow ja, waar is die diesel?
Lucb zegt
Voor die prijzen kun je fluiten naar goede verkoopcijfers.
Freewarefreak zegt
Lekker off topic.. doe mij maar die girl.. ;) maar die prijs… CTS-V, handgeschakeld €138.810.. dan heb ik toch liever een BMW M3
corvettez06 zegt
wat een schapen gelul hier zeg , echt het vooroordeel blijft dankzij veel mensen hier echt overeind , neem een keeer de moeite z,n ding te rijden.
svenni zegt
Robbie, heb je enige weet voor de prijzen in belgie ?
ben wel benieuwd ernaar !
Benz.. zegt
@mout: Ja, dat heb ik. Vorige week om precies te zijn.
@corvettez06: Gelukkig is jouw comment wel heel nuttig..
duckje zegt
joepieeeeee!
cl65amg zegt
gedumptttttttttttttttttttttttt