• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Cadillac ELR is officieel

Auteur: Dennis, gepost 18 augustus 2011 om 09:17 – 33 Reacties

Afbeelding Cadillac ELR is officieelAfbeelding Cadillac ELR is officieelAfbeelding Cadillac ELR is officieelAfbeelding Cadillac ELR is officieelAfbeelding Cadillac ELR is officieelAfbeelding Cadillac ELR is officieelAfbeelding Cadillac ELR is officieelAfbeelding Cadillac ELR is officieel

Cadillac ELR

De komst van deze Cadillac met range-extender is geen verrassing. General Motors had eind 2009 namelijk al aangegeven de Cadillac Converj Concept in productie te zullen nemen. De 2+2 coupé heeft nu dus een officiele naam gekregen: Cadillac ELR

Het idee achter de ELR is gelijk aan dat van de Chevrolet Volt en Opel Ampera. Voor de aandrijving wordt een elektromotor gebruikt, van stroom voorzien door lithium-ion accu’s. Wanneer de accu’s slapjes beginnen te worden, springt een 4-cilindermotor aan om de accu’s weer op te peppen.

GM heeft echter nog steeds niet bekend gemaakt wanneer het model exact in productie zal gaan. Gaat dit dan wel een model worden waarmee Cadillac in Europa doorbreekt? Bijvoorbeeld om te concurreren met de Lexus ct200h.

Ook interessant!

  • Cadillac wil je het summum van relaxt rijden geven
  • Cadillac toont officiële Lyriq en kondigt afscheid ICE aan
  • Dit is de goedkoopste Cadillac ATS van Marktplaats
  • Cadillac richt pijlen op GLS 63 met retedikke Escalade V

Nieuwste artikelen

  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
  • Deze EV was wél een goede investering
  • Officieel: Tesla draait niet meer om duurzaamheid
FacebookTweetPinLinkedIn

Cadillac, Converj, elr, GM, Hybride

Vorig bericht: « Ferrari F40 is stuk
Volgend bericht: Ferrari baas zweert elektrische auto’s af »

Lees Interacties

Reacties

  1. kaasboerin zegt

    18 augustus 2011 om 09:25

    Weer een elektrisch concept, erg mooi dat futuristische interieur, verveelt nooit. Dat stuur vind ik dan weer té. Exterieur is zeer strak en ik zou deze dan ook veel liever hebben dan die Toyota Prius genaamd CT200H.

    Login om te reageren
  2. trisx zegt

    18 augustus 2011 om 09:29

    Maar dit interieur verdwijnt toch wel weer

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      18 augustus 2011 om 09:30

      @trisx: Het zal ongetwijfeld niet geheel hetzelfde worden, maar dat weten wij natuurlijk nog niet :)

      Login om te reageren
      • trisx zegt

        18 augustus 2011 om 13:12

        @kaasboerin: nee ik vind dit wel mooi maar zal wel weee te braaf worden

        Login om te reageren
  3. baasbas zegt

    18 augustus 2011 om 09:31

    Zo had de CTS coupé er uit moeten zien

    De huidige doet mij pijn aan het netvlies terwijl het ook deze beauty had kunnen zijn… :(

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      18 augustus 2011 om 09:34

      @baasbas: Mee eens, de CTS neigt meer naar een zakelijke auto, met een simpele exterieur design. De CTS-V vind ik daarom als het om het design gaat niet Camaro/Mustang/Challenger waardig.

      Login om te reageren
      • Wessee zegt

        18 augustus 2011 om 09:37

        @kaasboerin: Waarom zou je de CTS-V willen vergelijken met de pony cars?

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          18 augustus 2011 om 09:42

          @Wessee: Jij refereert het dan met Pony Cars, ik met American muscle cars.

          Login om te reageren
          • Wessee zegt

            18 augustus 2011 om 12:59

            @kaasboerin: Dat is je goed recht. ;) Ik zie het persoonlijk als een heel ander soort auto. Muscle cars zoals de Charger en die CTS-V hebben toch een ander karakter dan de drie ponies. Muscle cars zijn toch meer de “gewone” auto’s met extra V8 power. De pony cars zijn vanuit de basis al sportief.

            @mercedesclsfan: Als je niet weet waar je over praat, hou je er dan buiten. Thanks.

            Login om te reageren
        • mercedesclsfan zegt

          18 augustus 2011 om 12:03

          @Wessee: Ponycars haha volledig mee eens, niets waard die auto’s, prestaties slecht, rijgedrag slecht, verbruik slecht, interieur belachelijk ( ssang yong heeft zelfs mooier) enkel uiterlijk heeft nog iets voor kleine jongentjes en prijs

          Login om te reageren
          • kaasboerin zegt

            18 augustus 2011 om 12:20

            @mercedesclsfan: Hoezo niets waard? Het is maar net wat je smaak is toch? En voor zover ik weet hebben ze wel degelijk prestaties, meer voor op ’t circuit dan op de autoweg zelf misschien. Het interieur, comfort, ruimte en kwaliteit van het bouwsel zelf (op het onderstel en blok na) valt tegen, dus zal het inderdaad niet bepaald aantrekkelijk zijn voor vaders en/of woon-werk verkeer. Het is meer een hobby auto, maar ga nou alsjeblieft niet zeggen dat het voor “kleine jongetjes” geschikt is, want de prijs is er prima naar. (behalve in NL uiteraard)

            Login om te reageren
  4. The360box zegt

    18 augustus 2011 om 09:49

    Gay.

    Login om te reageren
    • bpc zegt

      18 augustus 2011 om 10:00

      @The360box: sterk onderbouwde reactie, met veel inhoud ;)

      Login om te reageren
    • Apache zegt

      18 augustus 2011 om 15:45

      @The360box:

      goh, ik heb toch vragen en opmerkingen bij een aantal punten in je relaas.

      Login om te reageren
      • The360box zegt

        20 augustus 2011 om 10:40

        @Apache: Ik heb het niet op elektro dingen,

        Login om te reageren
  5. dondeboer zegt

    18 augustus 2011 om 09:55

    Vind t een fraai ding.

    Login om te reageren
  6. BJ zegt

    18 augustus 2011 om 09:59

    Mooi ontwerp. Kan ik die niet gewoon krijgen met een 2 liter turbo motor…?

    Login om te reageren
  7. adyton zegt

    18 augustus 2011 om 10:08

    Heel mooi!! Dat hoekige maakt Cadillacs altijd wel speciaal. Ik hou er wel van.
    Het dashboard zal wel veranderen maar ik hoop dat de zetels blijven. Die zijn prachtig.

    Login om te reageren
  8. lincoln zegt

    18 augustus 2011 om 10:09

    wat een druk ding .. vermoeiend aan je ogen gewoon ..

    Login om te reageren
  9. bigman zegt

    18 augustus 2011 om 10:26

    Zou zeggen, laat maar komen. Strakke bak.

    Login om te reageren
  10. Citrofiel zegt

    18 augustus 2011 om 10:35

    Een sportief ogende coupé met premiumprijs en erg matige prestaties. Ja, dat wordt een grandioos succes… :?

    Login om te reageren
  11. motherlover zegt

    18 augustus 2011 om 10:45

    Mooie lijnen vind ik, en echt wat anders dan andere merken qua vormgeving. :)

    Login om te reageren
  12. Stender zegt

    18 augustus 2011 om 10:51

    Hij lijkt echt enorm kort.

    Login om te reageren
  13. Ram-G-maN zegt

    18 augustus 2011 om 11:57

    Zoveelste gevalletje FF coupé. Te grote overhang aan de voorzijde, weinig overhang aan de achterzijde om het te compenseren. Weinig lengte in de motorkap. Nu lijkt het net een wannabe MR auto. Aandrijflijn combineren met een 2.0L Turbo PHEV zou de wond enigzins helen. Okay, het interieur is wel heel gaaf indien het van toepassing is op het uiteindelijke productiemodel. Nuff said.

    Login om te reageren
  14. dennisr zegt

    18 augustus 2011 om 12:03

    niet echt mijn smaak, Interieur is leuk bedacht maar dat zal toch nooit zo in productie gaan.. ofja nooit, niet binnen een korte tijd.. word uiteindelijk weer een saai ding denk ik, heb dan vele malen liever die Station van een aantal topics terug.

    Login om te reageren
  15. The360box zegt

    18 augustus 2011 om 12:27

    Cadillac Cien? Maar dan zonder de V8, jammer.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      18 augustus 2011 om 12:41

      @The360box: Deze auto wordt geproduceerd omdat het de bedoeling is dat het een alternatief voor de Ampera en Volt moet worden, zoals je kan lezen. Met andere woorden; zuinig maar mooi.

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        18 augustus 2011 om 12:45

        @kaasboerin: eigenlijk staat er niet dat het een alternatief is, maar dat het idee erachter hetzelfde is :P

        Login om te reageren
  16. desoper zegt

    18 augustus 2011 om 12:52

    Een erg mooie auto waarmee Cadillac aan VAG en Toyota laat zien dat de begrippen “elektrisch” en “lelijk” niet met elkaar verbonden zijn.

    Login om te reageren
  17. fant zegt

    18 augustus 2011 om 14:13

    Mooi is ie iig wel! Uniek voor zo’n auto…

    Login om te reageren
  18. corvettez06 zegt

    18 augustus 2011 om 18:27

    dit is gewoon een fockin mooie auto , en al die zeikerds die blijven zeggen dat het slecht is, kruip lekker terug onder je steen van 1970.

    Login om te reageren
  19. GOD zegt

    18 augustus 2011 om 18:44

    Ik vind hem vet klaar.

    Login om te reageren
  20. MAB zegt

    18 augustus 2011 om 18:54

    van de zijkant lijkt de achterkant net een oud model gallardo

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North