Dit krijg je dus als je de techniek van een Chevrolet Volt/Opel Ampera in een gelikte sjieke coupé van Cadillac propt. Ziet er niet verkeerd uit toch? En dan ook nog eens 0%-bijtelling!
De Cadillac ELR is de productieversie van de Cadillac Converj Concept die in 2009 werd onthuld. Daarna was het lang onzeker of er ook een productieversie zou komen, maar die is nu officieel.
Een volledig persbericht volgt morgen pas, dus exacte specificaties moeten we jullie nog even schuldig blijven. Het zou natuurlijk mooi zijn als deze Cadillac iets meer vermogen zou krijgen dan de Volt/Ampera.
UPDATE: Inderdaad, meer vermogen voor de ELR. 207 pk om precies te zijn. De elektrische range bedraagt 56 km. Samen met de 1,4 verbrandingsmotor, die als generator dient, is dit meer dan 480 km. Lees ALLE details HIERO!
kapiteinaudi zegt
Ziet er echt goed uit, heel futuristisch. Keep it up!
j00rs zegt
Gaaf ding!
Jokkebrok zegt
0% bijtelling, dus het zal goed gaan verkopen!
Donstil zegt
@Jokkebrok: Kan me eigenlijk niet voorstellen dat hij naar Nederland komt.
911GT2 zegt
@Jokkebrok: Denk het niet. Want in het middelmatige Nederland rijd je dan dus maar ‘gewoon’ in een Ampera. Vooral niets anders doen dan de rest en een Ampera is natuurlijk al heeeeeel spannend!
kuzydude zegt
SUPER AMERIKAANS
pinkie zegt
Heeft er iemand een idee waarvoor die L staat aan de versnellingspook?
adyton zegt
@pinkie: Low
adyton zegt
@pinkie: Te snel geklikt. Low is eerste versnelling
michelyman zegt
@pinkie: Misschien een ecostand. Zoiets heeft de Leaf, minder vermogen dus weer zuiniger.
TJ_1987 zegt
@pinkie: de L is de regeneratiestand. In deze stand wekt de auto stroom op door af te remmen op de elektromotoren op het moment dat je het gas los laat.
sjamp zegt
Het familie gezicht is duidelijk. Zo duidelijk zelfs dat ik t verschil niet zie tussen al die caddy’s. Allemaal groot, vierkant en waarschijnlijk opdringerig in de achteruitkijkspiegel. Deze is, als afwisseling, fluisterstil.
adyton zegt
Die achterzetels lijken op ouderwetse fauteuils.
bruinbeer zegt
@adyton: lekker toch?
adyton zegt
@bruinbeer: Gezellig en comfortabel. Maar niet mooi.
btracing zegt
Nieuwe hype ofzo, dat graveren van namen in de koplampen en achterlichten? Verder een super strak ding, mooi dat ze het kunstje van de VAG groep hebben afgekeken. Leentjebuur doen en dan premium maken. Hoop dat ze ‘m veel kunnen verkopen, leuke aanwinst voor het Nederlandse wagenpark in mijn optiek.
blownbird79 zegt
@btracing: van VAG afgekeken?
Jo die amerikanen doen dit al sinds de jaren 50 (helaas)
Esprit_de_Flandre zegt
@blownbird79: Zelfs nog vroeger dan de jaren ’50. GM deed het al in de dagen van Durant. Vraag me niet meer welke modellen hoor, ik was nog maar pas meerderjarig toen…
blownbird79 zegt
@Esprit_de_Flandre: haha:-)
Esprit_de_Flandre zegt
@btracing: Zijn er dan nog merken die hun koplampen graveren, om van een hype te spreken?
Vind het niet mis overigens. Leuk accent…
btracing zegt
@Esprit_de_Flandre: De Hyundai Genesis concept had het ook, daarom viel het me op ;) .
@ van VAG afgekeken bedoel ik dat zij op dit moment daarin toch wel de koning zijn. Modellen onderling delen.
ErikkNL zegt
Laat deze maar overkomen! Ziet er prima uit!
xilver zegt
Not bad… not bad at all.
slippie101 zegt
Veeeeel beter dan de ampera en volt!
mgmgb zegt
Mooi hoor! Zo heeft, mist juist geprijst, Cadillac misschien toch nog een kans in Nederland bijtellingsland
mrr zegt
Potverdorie! Straks wordt 0% bijtellen nog cool!
Carreza zegt
Laat maar komen, dan kan Cadillac eindelijk eens doorbreken in Eur… euhm Nederland.
Rob zegt
@Carreza:
Ik weet het niet. Nederlanders zijn niet uit hun Duitse “premium” gebakje te slaan. Als ze hun gebakken lucht status even aan de kant schuiven willen ze nog wel in een Zweeds gebakje stappen, maar een Amerikaans gebakje?? Dat is is wel heel erg je kop boven het maai veld steken
Femme zegt
@Rob: De kopers die geld kunnen uitgeven aan een premiumauto hebben vaak een wat fijngevoeliger smaak. De Duitse fabrikanten lopen voorop in bouwkwaliteit en techniek. Het afwerkingsniveau, de wegliging, het verbruik en de prestaties van Duitse auto’s zijn beter. Wat betreft design is Cadillac best aardig hoewel de interieurs vaak erg Amerikaans zijn. Het is in ieder geval beter dan de meestal volstrekt kansloze modellen van Japanse merken die zich premium noemen.
Ik vind deze ELR verder wel een erg gave auto en het is een goed voorbeeld van hoe platformen en techniek tussen de modellen van een fabrikant gedeeld kunnen worden terwijl de modellen toch een geheel eigen gezicht en beleving bieden. Het enige jammerlijke van de ELR is dat hij voorwielaangedreven is.
Rob zegt
@Femme:
Er zit een kern van waarheid in wat je zegt, maar er is denk ik ook een hele grote groep “premium” kopers dat oogkleppen op heeft. Dat soort mensen roepen altijd dat Duitse wagens perfect en dat de rest van wereld rommel maakt. Terwijl de Duitser juist moeten uitkijken dat ze niet ingehaald worden door merken die zich sterk ontwikkelen. Bijvoorbeeld Cadillac; ik durf wel te stellen dat de ATS kwalitatief net zo goed is als een BMW. Alleen missen fatsoenlijke motoren. Of bijvoorbeeld Peugeot. De nieuwe 508 is een zeer goede wagen.
Maarja, daar zullen de “oogkleppen-kopers” nooit naar kijken, want het is Amerikaans/Frans en dus volkomen KUT.
JamesBond007 zegt
Die ziet er tenminste niet uit als een EV. Waarom snappen ze dat niet bij Opel en Chevrolet?
Esprit_de_Flandre zegt
@JamesBond007: Een EV die er uitziet als een niet-EV gaat niet verkopen…
darrock zegt
Niet echt fan van het design van cadillac over het algemeen, maar dat vergeef ik over het algemeen meteen vanwege de brute v8…
Mjah nu dus niet he.
Was (naar mijn mening) wel mooier geweest als de lijn van de zijruiten niet onder de motorkap doorliep.
maartenmercedes zegt
Mooie auto hoor, maar wanneer komt die prachtige Ciel nou eens op de markt Cadillac??
phaeton zegt
Mooi, maar… afschrijvingskoning. Mocht ie naar Europa komen.
moveyourmind zegt
Voor een Caddilac een beetje aan de kleine kant, maar even goed een heel geslaagd model. Ben helemaal weg van Caddilac sinds ze de Stealth vormgeving hebben geïntroduceerd: mooie strakke lijnen en lekker eigenzinnig. Grote kans dat mijn volgende auto van dit merk is.
robinio zegt
Op de een of andere manier zie ik er een Chevrolet Spark in. Jammer. Interieur is wel dik!
meneersander zegt
Gaat het dan toch nog wat worden met Caddy inEuropa?
bordeaux zegt
Uber uber uber mega fraai! De nieuwe Audi A5!
bmwe46csl zegt
Mooier als de coupe die ze nu hebben
screamer zegt
Dat is toch gewoon een CTS Coupe?
Sowieso een erg stoere bak, veel liever deze dan een A5 of BMW4
E34M5Touring zegt
Mooie coupe zeg! Helemaal als 0% bijtelling. Bedoel, dit of een Prius/Volt/Ampera/Insight. Voor mij de keuze snel gemaakt heur…
mashell zegt
Wat een mooie moderne auto. De mooiste de ooit door GM gemaakt is?
dunhozzie zegt
Prachtig hoor. Dat mag best wel bij ons ipv die saaie golf
tvr1974 zegt
Mooie bak… Nu de prijs nog… Als die ook goed is kunnen ze eindelijk is een succesvol modelletje wegzetten in ons kleine kikkerlandje…
lacasitos zegt
@tvr1974: Schat zo tegen de 80k aan
fijnkonijn zegt
Fap fap fap fap fap…
Eduardo Cuvelier zegt
Cadillac ELR Earlier Electrical Entity – Score :
– Frank Sinatra : ‘I’ve Got A Crush On You’
– https://www.youtube.com/watch?v=8cn6n-nNflg