Na de Cadillac BLS Station zijn er al een tijdje geruchten over een CTS Wagon. En dat is niet alles, er zou namelijk ook sprake zijn van een toekomstige CTS Coupé. En daarnaast werd vorige week in Genève een 2,9 V6 dieselblok onthuld. Deze zal rond 2009 terechtkomen in de Cadillac CTS, de turbodiesel levert 250 pk en heeft 550 Nm koppel.
Veel nieuws van Cadillac dus, waarbij de CTS zeker geen slechte keuze is om mee te experimenteren. Het Amerikaanse autoweek.com schrijft: “General Motors could create a CTS family of models reminiscent of the BMW 3 series“.
stefan zegt
Wat is die nieuwe CTS toch kots lelijk, ben ik de enige of zien hier mensen ook dat de daklijn en de achter deuren voor geen meter kloppen op dat ding.Lijkt net een mislukte photoshop.
johann zegt
Lekker in amerika laten!
Of nog beter, net als Oldsmobile helemaal uit de markt halen.
USA-merken hebben hun langste tijd gehad, Mercedes wil niet voor niets van Chrysler af. Ford en GM lijden mega-verliezen. Dus lijkt me duidelijk, ze hebben weinig anders meer dan SUV’s, en dat kan sinds die film van Al Gore (die trouwens ook pakken vol boter op z’n hoofd heeft) echt niet meer.
En Cadillac denkt zeker dat het succesvoller kan zijn dan Jaguar?
Als statusmerk met diesels en stationcars komen, als het een europees merk als Jaguar in thuismarkt Europa al niet lukt, dan hun zeker wel?
Bij voorbaat al mislukt. Als ik importeur Kroymans een tip mag geven: houdt u zich bij Ferrari, hoewel dit ook niet meer is wat het ooit was.
Wedden dat ik tegenspraak krijg?
RubenBaeten zegt
@Johann: Inderdaad, die krijg je. Wat betreft het Europese offensief van Cadillac (dat trouwens al erg lang gaande is) ben ik het met je eens; het merk zal hier niet aanslaan, hoeveel stationwagons of diesels ze er ook tegenaan gooien. Zelfs Lexus is het tot op de dag van vandaag niet gelukt, terwijl zij de beste auto’s ter wereld bouwen. Europeanen, en zeker Nederlanders, zijn boeren die niet eten wat ze niet kennen (tenzij het natuurlijk erg goedkoop is, zoals een Korea-suf).
Maar in haar thuismarkt heeft Cadillac wel bestaansrecht. De nieuwe CTS (die ik in Genève up close and personal heb gezien) is een aanzienlijke verbetering ten opzichte van de oude, die op zijn beurt een enorme verbetering was van de generatie daarvoor. Ondanks het slecht bestuurde GM (en daarmee waanideeën als de BLS) is Cadillac de afgelopen jaren aan het opkrabbelen en heeft het merk wel weer een eigen identiteit kunnen neerzetten, iets wat we van bijvoorbeeld Saab niet kunnen zeggen. Cadillac is nog altijd het bestverkopende Amerikaanse luxemerk en een van de weinige GM-divisies met continu stijgende verkoopaantallen (die in 2006 voor het eerst weer die van 1990 voorbij gingen).
Ik vind de nieuwe CTS een mooi, fris ding en ik denk dat hij het goed gaat doen – in de VS, niet in Europa. Gelukkig maar, dan blijft hij hier een beetje exclusief, en een uitweg voor iedereen die iets unieks wil rijden i.p.v. dezelfde Duitser als de buurman.
lincoln mark8 zegt
goed zo Ruben… mooi gesproken…..en gelukkig is europa groter dan lutjebroek….. ik denk dat ie het best aardig gaat doen …coupe mmmmhhh…
Robin zegt
@Ruben
CTS Exclusief??? Dat wordt hij als er veel moeite voor gedaan moet worden om hem te bemachtigen. Dat niemand hem wil maakt iets nog niet exclusief… geeft je ook echt geen cool image als je hem dus hebt.
RubenBaeten zegt
@Robin: Dat lijkt me niet de juiste definitie, want dan is een SL65 AMG ook niet exclusief aangezien je die op elke hoek kunt bestellen. Maar goed, ‘een zeldzaam gezicht op onze wegen’ dan. En dat image interesseert me niet – als het me daarom te doen was kocht ik wel een 318i Executive (verlaagd natuurlijk, met M-pakket en zwarte ramen).
Robin zegt
@Ruben
Uhmm ja te bestellen wel… maar uhhh ik bespeur enig prijsverschil tussen een SL65 AMG en een CTS, moeite is ook kapitaal wat eerst vergaard moet worden.
Laten we het idd zeldzaam noemen, dan is het duidelijk ;-)
Uhhh exclusief boeide je net toch nog wel….
“Gelukkig maar, dan blijft hij hier een beetje exclusief, en een uitweg voor iedereen die iets unieks wil rijden i.p.v. dezelfde Duitser als de buurman.”
Ik hou er over op er is weer genoeg over gesproken
Florijn zegt
prachtige auto’s die cadillac’s al heb ik niet zo heel veel vertrouwen in de kwaliteit ervan. Vind wel dat die beloofde 550 nM ERG veel is dat is zeker geen vervelend blok
LTZ zegt
Nou nou nou, wat een commentaren weer allemaal…
@ Johann: GM heeft de cijfers van 2006 bekendgemaakt en dat zag er toch echt niet slecht uit. Ze lijden wel nog verlies maar er zit een ENORME verbetering in in vergelijking met 2005 http://jalopnik.com/cars/news/breaking-gm-finally-releases-2006-financial-results-showing-profits-and-not+so+much-profits-244072.php
Trouwens, waarom zou een diesel-CTS niet lukken? Nog nooit een diesel Benz of BMW gezien? Nu wil ik niet zeggen dat de CTS een hit gaat worden, maar een slechte auto is het, zelfs met duitse maatstaven, absoluut niet. En ook de miljarden die GM nu investeert in de kwaliteit van hun auto’s gaat niet zonder resultaat…
DAT zegt
Een woord: ordinair
Wordt nooit wat.
roderick zegt
Ik heb zelf de caddilac CTS gehad en heb nu de CTS-V en ik kan jullie vertellen dat hij heerlijk rijdt zowel op het circuit als op de weg. Okee achterin heb je geen ruimte voor passagiers maar die zouden toch maar misselijk worden. Dus heren rij eerst een auto voor dat je er over oordeeld.
BTW ik heb verschillende malen in een SL65 amg gereden en ik moet zeggen dat die auto stukke minder lekker rijdt als de caddi.
stefan zegt
Caddilac heeft geen kans in europa en in Amerika ook niet daar zijn lexus acura en infiniti de populairste.
Citrofiel zegt
CTS en 3-serie? Ik dacht dat het CTS en 5-serie was en BLS en 3-serie!?
autoblogger zegt
@Citrofiel: de 5-serie heeft geen coupé, vandaar de vergelijking denk ik ;)
jaap zegt
Onbekend maakt blijkbaar onbemind.
De enige die hierboven iets zinnigs schrijft is Roderick.
Zelf heb ik in 2003 een CTS aangeschaft, in 2004 een SRX, in 2005 een STS en sinds 2006 rijd ik in een XLR.
Gemiddeld 50.000 km per jaar en behoudens een onderhoudsbeurt per 30.000km nimmer terug geweest in de werkplaats.
Kortom geweldige auto’s , kwalitatief goed en qua rij eigenschappen uitstekend.
Bespaar mij maar de obligate Audi’s, BMW’s en Mercedessen.