Anno 2021 met een hele dikke sedan op de markt komen, is dat ongepast? Bij Cadillac vinden ze het wel mooi met deze CT5-V Blackwing.
Geloof het of niet, maar ook aan de andere kant van de plas zijn dikke motoren een uitstervend ras. De topmodellen van Dodge en Chevrolet met 700 pk+ V8-en zullen ongetwijfeld geen nieuwe generatie krijgen. Das war einmal zou ik bijna willen zeggen, maar dat klinkt wat gek als we het over musclecars hebben.
Cadillac CT5-V Blackwing
Cadillac komt op de valreep ook met een topmodel van de CT5 én de CT4. We beginnen met de CT5, omdat deze het leukste is. Onder de kap van deze sedan ligt een 6.2-liter grote V8 met supercharger. De Blackwing is goed voor 677 pk en 893 Nm koppel. Standaard (!) is het blok gekoppeld aan een handgeschakelde versnellingsbak met zes verzetten. Een automaat behoort tot de opties. In het gunstigste geval sprint je in minder dan vier seconden naar 100 km/u. Ja, tractie is ver te zoeken met zo’n auto. De topsnelheid ligt op 322 km/u. Prijzen voor de Cadillac CT5-V Blackwing beginnen bij 84.990 dollar.
Cadillac CT4-V Blackwing
Deze Amerikaanse autofabrikant stelt niet één, maar twee topmodellen aan je voor. Een maatje kleiner en een tikkie minder bruut is de Cadillac CT4-V Blackwing. Met 478 pk uit een twinturbo V6 en 602 Nm koppel is het nog altijd weinig klagen natuurlijk. Ook hier is standaard sprake van een handbak, een 10-traps automaat is een optie.
Het grappige is dat beide auto’s in de sprint niet eens zo veel van elkaar verschillen. Ook deze CT4-V moet in minder dan vier seconden 100 km/u op de teller hebben staan. De topsnelheid is met 304 km/u tevens niet lullig te noemen. Het is makkelijker instappen opzichte van de Cadillac CT5-V Blackwing. De CT4-V Blackwing heeft namelijk een vanafprijs van 59.990 dollar.
toyotafortuner zegt
Zó dan! Dat is lekker wakker worden, met 2 retedikke Amerikanen!
bierbuik zegt
@toyotafortuner: doe mij maar 2 slanke Italianen, hou ik nog wat ruimte over
Dakhaas zegt
@toyotafortuner: die zijn er anders in overvloed, dikke Amerikanen ;)
Dutchdriftking zegt
Wat is is dit toch lekker zeg. Als Amerikaan zou ik dit verkiezen boven een AMG of M.
lecomte zegt
Poeh dat is niet verkeerd! Lastig kiezen. Doe de CT5 in het rood van de CT4 maar.
karhengst zegt
Heerlijke modellen, jammer dat je ze zo weinig ziet!
Het interieur geeft me een flashback naar de vorige 1-Serie. Op zich heel zo erg nog niet.
iphonistvongates zegt
Dagdromen 😎😁…. voor dat geld!
We zullen ze geen van beide waarschijnlijk zien bij een europese autodealer vrees ik. Ben benieuwd naar de rijtesten en interieur oordeel.
brammetjedeb zegt
Doe dan 4wd…
Jantje_555 zegt
ongelooflijk dat wij hier in de EU zitten met 3 en 4 cilinders met automaat die, met wat opties voor evenveel op je oprit staan…duidelijk op het verkeerde continent geboren.
WFR22 zegt
Kan iemand mij die kentekenplaten in carrosseriekleur uitleggen? Zie dat heel vaak bij Amerikaanse persfoto’s
Jantje_555 zegt
is voor de aandacht naar de auto te trekken en niet die lelijke nummerplaten achterop…
It’s about helping the customer stay focused on the car itself.
Many commercials show cars on closed courses, being driven by professional drivers. But that’s not what the advertiser wants you to think about. They want you identify with the car in the ad, focus on the car itself, and envision yourself in the driver’s seat.
Since consumers are used to seeing cars with license plates, cars don’t look quite right when there’s a space where the license plate should be. So they need a license plate.
However, advertisers don’t want that license plate to distract you from looking at the car – particularly if that license plate’s colors or designs clash with the car’s aesthetics or appearance.
Therefore, they use a generic license plate with generic numbers and letters painted over to match (or at least complement) the car, without drawing attention away from the car itself.
brammetjedeb zegt
@WFR22: genderneutraal.
Kevin zegt
Wat een compleet overbodige, onverantwoorde machine in de huidige tijd. Iedereen die dit besteld heeft schijt aan de planeet!
Doe mij maar een witte.
pier zegt
Heerlijke auto’s voor eerlijke bedragen (daar dan tenminste). Ook is het interieur voor een Amerikaan prima te pruimen! Gaaf spul hoor. Helemaal met de lekkere slogan #longlivethemanuals, dat we dat van over de plas moeten horen :D
meetsysteem zegt
“Dat is vast de nieuwe Accord of zo” dacht ik. Blijkbaar kijk ik eerst naar de plaatjes en dan naar de tekst. Conclusie: Aziatisch uiterlijk. Verouderde techniek. Interieur zal wel zozo zijn.
Maar leuk voor het straatbeeld, dus van harte WELKOM!
bernoulli zegt
Cadillac geeft je vleugels.
petroldrinker zegt
CTS-V is altijd een gaaf ding geweest ook, dit moet nog leuker zijn lijkt mij :)
scrmeagle zegt
Die gaan we hier niet tegenkomen!
bitd zegt
Oud BMW interieur copy-paste