
Een hoop nieuws van GM, in afwachting van de North American International Auto Show zijn er een hoop nieuwe modellen bekend gemaakt. Het belangrijkste nieuwtje is daarbij natuurlijk de CTS-V Coupe. Een echte M5-killer min twee deuren.
De coupé is de derde in de reeks, na de sedan en sportwagon. Bovendien krijgen ‘wij’ hem in Europa als het goed is ook, hoef je hem niet ‘ingewikkelt’ importeren. Dat betekent een supercharged 550pk supercoupe voor het geld van een 420pk koekblikje uit Beieren. Nu klinkt er weinig beter dan een M3, de 6.2 SC V8 laat graag van zich horen en roffelt ook in lage toeren lekker mee. Nee, als ik het dan toch van mijn eigen centjes moet betalen, doe dan maar die grote met comfortabele automaat én wegligging.
Ander nieuws komt er van GM in de vorm van een nieuwe sedan, de XTS. Deze moet de inmiddels wat verouderde DTS binnen twee jaar gaan opvolgen. Kleinere auto’s komen er ook, Buick neemt een eigen Insignia OPC mee (met Buick sticker dus) en Chevrolet komt met een Aveo RS. De laatste kleine sportieveling moet het over een heel andere boeg gooien dan de Aveo zoals die nu bestaat. De Aveo RS krijgt een turbo viercilinder met ongeveer 140pk en ‘fijne’ rijeigenschappen. (bron: AB.com)
wat is dat ding verdomd lelijk zeg !
waar is RobUSA nu, om de amerkaanse ontwerpen te verdedigen ? :D
hmm ziet er beetje raar uit maar,
de specs lijken me hoog genoeg om nog is tegen de m3 te testen, dit maal coupé tege coupé
Ik vind ‘m niet echt mooi.. maar zou ‘m idd wel verkiezen boven een M3; sneller, goedkoper te onderhouden, klinkt wss minstens zo goed en een stuk groter en praktischer.. Verder weinig bijzonder nieuws eigk..
Vind hem er te zwaar en te lomp uitzien voor een sportscar.
Goed nieuws! Een moffenkiller!
@Cardesigner: Wow onze cardesigner@usa heeft eindelijk een AB-account :D goed werk!
Zo goed nog lelijker als de CTS vierdeurs.. Weer erg rare hoeken en lijnen. Nee, kan er niet warm van worden.
Is mijn mening..
Echter: Het weggedrag zal wel goed zijn alzo ook de materiaalkeuze van binnen.
@Cardesigner: Of het een moffenkiller is moet nog blijken.. Tegen de nieuwe M5 gaat de CTS-V het moeilijk krijgen, dat weet ik zeker! Schrijf ook de Benz AMG en de RS6 niet bij voorbaat af..
Ik koop wel een gebruikt exemplaar 3 jaar na de introductie. Al blijven die CTS-V’s redelijk aan de prijs.
Offtopic:
Weet er iemand hoe ik een zogenaamde ‘avatar’ kan plaatsen?
@reaguurder:
knopje profiel rechts bovenin beeld ergens klikken, vanaf daar op bestand kiezen drukken, avatar die je wilt hebben opzoeken op je harde schijf en plaatsen maar!
Hideous is het goede woord. Vol verwachting wachten we af. Vooralsnog ga ik voor de duitser..
@ EJS: Dat probeerde ik dus ook. Kwam alleen in het profiel van iemand anders terecht.
@Cayman:
en je bent aangemeld als jezelf? Dan klopt er iets niet, er is ergens een topic over profielen en daar kan je vast je brandende vraag wel lozen;)
Zal in de VS een succes worden, en in Europa zal niemand hem kopen…
stoer ding, aparte styling…. de hoekigheid komt bij de coupe het best tot zijn recht… ik zou hem eerder naast een mercedes zetten dan een bmw…
En ik maar denken dat de CTS-V Coupe onthuld was. Jammer want dit nieuws zelf was al bekend. Foto’s willen we!
dat ding is echt van alle kanten uit verhouding wat een lelijk ding
hoe lelijk is dit? wagon versie is zo heerlijk..
Mooie auto, eindelijk eens iets anders dan die oersaaie varianten op hetzelfde thema van Aldi/BMW.
Iets zegt me dat dit geen uitgebalanceerd resultaat zal kennen…
Een coupé dient er toch sneller en sportiever uit te zien dan een sedan? Waarom heb ik dan bij deze een veel brutere en sportievere beleving bij de sedan? Die coupé lijkt een beetje een hatchback boodschappenautootje vergeleken met de sedan. Die is trouwens wel echt supervet, ook al ben ik die scherpe Cadillac vormgeving een beetje beu.
Vind die CTS-V met Corvette motor prachtig. Aleen ik dacht dat Caddlic ondertussen ook al failliet was. ;)
Makes no sense wat ik hierboven heb geschreven. Ik bedoel natuurlijk dat de sedan er bruter en sportiever uitziet dan de coupé.
Nou auto’s bouwen kunnen die amerikanen nog steeds niet …..wat een foeilelijk ding
@Dennis:
beauty is in the eye of the beholder ;) er zijn ook mensen die Audi’s mooi vinden iets wat ik niet kan begrijpen.
dit blijft ook maar een concept de uiteindelijke versie zal wel veel minder uit balans zijn en dan nog heb ik liever een cadillac dan een M3 die overpriced is en er net zo uit ziet als een 3serie
ik vind het wel leuk dat Cadillac een moffenkiller maakt maar dat is niet wat ik wil van Cadillac :P ze zouden terug een Big body moeten maken een 5m lange 2.3m brede luxe cabrio met een zware motor die op lage toeren draait zo als hun De Ville in de jaren 60-70 dat zou een van de weinige auto’s zijn die ik nieuw zou kopen… een moderne versie van mijn 63er impala
@six-trey: dat is niet de concept.. dit was de concept

Productiemodel:

Nu is het wachten op de echte CTS-V Coupe..
Ben benieuwd, maar natuurlijk zou ik voor een BMW gaan.
Door die kleine wieltjes ziet ’t er vrij lomp uit, deze gaat geen schoonheidsprijzen winnen…
Specs verder wel dik in orde, zo te zien.
Typisch.. komt een merk met iets anders dan zo’n standaard coupe en dan is het weer niet goed. Lekker scherp gelijnd ding en lekker kort kontje!
Ik denk dat dit een flop wordt. Ook in de VS!
Misschien ben ik gek, maar op foto 1 vind ik de achterkant net een prius. Anyone?
-edit: check&tnx-
@six-trey
Die Caddilacs van vroeger zijn inderdaad zeer mooi. Pas bij de Mac zag ik er nog wel één, echt met zo’n zachte roffel uit de motor. Ook was hij zeer lang en breed, wat mij betreft zijn dat de echte Amerikanen. De Caddilac Coupe de Ville is één van mijn favorieten (ook zo lang en breed).
Sorry, Caddilac moet Cadillac zijn (typfout) :P.
Ik vind hem zeker vernieuwend/strak/onderscheidend ontwerp dus niet zoals de rest (lees massa).Betere prestaties zijn niet te koop voor dat geld.
Wacht op eerste test uit de USA.(tegen welke willekeurige Duitser) :)
Tsjaa… wat moet ik hiervan zeggen.. De koplampen zijn bij de Cadillacs nooit gestroomlijnd.. en de achterkant is toch echt gewoon veel te hoog en dik..
Ik vind het geen mooie verhoudingen…
Vinden Jullie dit dan niet?
@Cardesigner: Nee, dat lijkt me logisch.. Tegen de zware concurrentie zal deze het zwaar krijgen.
@Six-trey: Een M3 zelfde uiterlijk als normale 3-serie? Ik zou toch ff een bril kopen als ik jouw was.. Of was dat sarcastisch? :)
@Rob USA: Ik vind zo’n ding niet onderscheidend als je hem naast z’n concurrenten zet. Ja, onderscheidend omdat hij veel minder verkocht wordt, maar een Mercedes of BMW uit diezelfde categorie kan deze Cadillac goed tegenpartij geven.
(En kom niet gelijk aan met RingRondetijden. Dat zegt vrij weinig hoe goed een auto nou werkelijk is)
Niet onderscheidend? Ik hoor een hoop hate it en een paar love it reacties, niemand die hier niets van vindt. En ik heb ook nog 0 reacties van vergelijkingsmongolen gezien, is dat niet onderscheidend?
@Benz:Ik heb het over onderscheidend qua ontwerp.
Tuurlijk geven BMW/MB en Audi goed tegenpartij dat mag ook wel voor dat geld. En Cadillac is nog maar heel kort bezig (ivm de Duitser)met echt snelle en goede auto’s, dus dat kan alleen nog maar beter worden.
@C6_R: In dat opzicht…
…kan ik je alleen maar gelijk geven. ;)
@Rob USA: Dat klopt, ik ontken dat ook niet. Maar BMW, Audi en met name Mercedes staan ook niet stil. Neem als voorbeeld de nieuwe E-klasse. Beste motor van het jaar 2009, een zeer lage Cw-waarde, een toch wel onderscheidend ontwerp, gedurft design enigszins (die achterlampen.) En ja, over het algemeen betaal je voor een Bimmer of Benz een smak meer dan een vergelijkend product van GM. Qua verkoopcijfers zal Mercedes daar echter niet bang van worden.
Maargoed, ik vind hem iig niets maar het is best mogelijk dat deze alsnog door breekt in Europa. Je weet het immers nooit. Toch? :)
@Rob USA: Hoe is het btw met je Camaro trouwens.. Al werk van gemaakt verder?
Grey Metallic toch?
@Benz.: wat is er trouwens met Benz met twee puntjes gebeurt? :lol:
Beste motor van 2009? De diesel? :lol:
inderdaad .. gewoon een 6 persoons coupe for old times sake ..
met een lekkere bench en automaat aan het stuur ..
@C6_R: De 6.2 AMG dacht ik?
“wat is er trouwens met Benz met twee puntjes gebeurt”
Oh, was me niet eens opgevallen..
Nou ja bij deze dan. :)
Oeps, puntje te veel..
Te weinig bedoel ik..
Jongens en meisjes van Cadillac, let even goed op:
Een coupé gebaseerd op een sedan is bedoeld om een stukje beauty aan een auto toe te voegen waarbij een stukje functie afneemt. Bij deze coupé is het Cadillac zeer goed gelukt om de auto minder praktisch te maken. Maar hij is er wel een stuk lelijker op geworden. Wat krijg je dan? Een heel goede auto die je lelijk en onhandig hebt gemaakt.
Doe mij dan maar die heel goede auto.
@Benz: Wacht op de cabrio. Moet wel eerlijk zeggen dat ik het een berg geld vind (door alle NL belastingen) en ik zal er zeker nog een nachtje over moeten slapen omdat je voor dat geld ook een 2e hands Maserati GT koopt.
Maar het blijft wel kriebelen en ik heb nog even om te beslissen.
Het blijft natuurlijk een wagen die opgebouwd is met onderdelen ter waarde van $40.000 (de cabrio waarschijnlijk) terwijl hij hier zo naar de 100.000 euri zal gaan. En dan wil altijd nog wat extra mods die er dan nog bijkomen. :(
Voor dat geld misschien wel een Maserati GT cabrio ??
P.S. Check ff het topic met de MB begrafeniswagen LMAO! :)
@Rob USA, heb je een Camaro? Dat zou wel mooi zijn natuurlijk.
@Benz., ook, maar dit design staat de Europeanen gewoon niet aan… Ik moet toch maar eens aan immigratie gaan denken… alleen ben ik daar nu wat te jong voor. In de VS zal ik deze prachtbak dan waarschijnlijk maar al te vaak gaan zien…
de mensen die dit leijk vinden moet toch maar is al die duitse badkuipen wat beter gaan bekijken , lijken allemaal op elkaar , en als je eenmaal in z,n yank gereden heb de caddilac geloof me bruut bruut super wegligging mooi afgewerkt en super design lekker anders dan anders beter als z,n badkuip , en de cts haalt het hier toch nooit want daar zullen jullie nooit de kans voor krijgen.nou ik wacht met smart op de volgende reactie !!!!
als het niet uit Duitsland komt hebben de kinderen weer comentaar, wees niet zo kortzichtig en leer eens dat de wereld groter is dan je eigen klokkentoren
kap es effe lekker met mooi/lelijk aan elkaar opdringen ..
voor de rest van 2010 ..
of beperk dat tot Alfa topics ofzo ..
‘Tang tagga dang tagga dang ’t Amerikóntje! ’s Zondags oép, supergoé en supergoeiekoep!’
Niet meer dan een 6,5 van mijn vrouw….
En van mij maggie zó in een komo-zak, touwtje eromheen, en bij het straatvuil….hoewel die voorkant nog wel iets heeft…
@corvettez06: Jij mag vinden wat je wilt, dring dat niet aan een ander op welke een andere mening dan wel smaak heeft. Jij zegt Duitse badkuipen, ik zeg Amerikaanse plastic-koekblikken.. Meningen verschillen, leer er mee leven. ;)
En ja, ik heb eens in een yank gereden (GT500) en het viel me nogal tegen. Idd veel power + een lekker rauwe sound maar het weggedrag, de kwaliteit van binnen en het verouderde concept zeggen ook iets over zo’n auto.
En een vergelijkbare Benz AMG, RS6 of M5 kan goed tegenpartij geven tegen een CTS-V..
Over de CTS: Erg goede auto, goed weggedrag en heeft toch wel haar plekje veroverd bij de gevestigde orde. Alleen vind ik hem smakeloos, lelijk en goedkoop-ogend.
“en de cts haalt het hier toch nooit want daar zullen jullie nooit de kans voor krijgen.”
Damn, leer typen of formuleer het anders. Waarom zullen wij geen kans krijgen? Alsof ik zo’n koekblik wil kopen..
@Cardesigner: Waarom zou je aan immigratie moeten denken. Omdat “de europeaan” over het algemeen geen Yank wil kopen??
Goede reden.. Echt waar. :roll:
@Rob USA: Tja, een ton voor zo’n auto zou ik niet de moeite waard vinden als je bedenkt dat je voor hetzelfde geld een M3 of C63 AMG kunt kopen.. Of een Masser GT idd. Prachtige auto met een heerlijk Italiaans design.
Echter, voor die ton krijg je wel een dikke 6 liter V8, 430 pk en een hele berg koppel.
Daarna gelijk chippen of een supercharger erop?
“P.S. Check ff het topic met de MB begrafeniswagen LMAO!”
Ik zal ff koekeloere.. ;)
Ik vindt die C stijl een beetje aan de dikke kant, maar het moet wel een brute verschijning zijn als je dit hier op de Nederlandse wegen loslaat. Is is wat anders dat de Europese garde. Een dag de CTS 3.6 V6 thuisgehad en dat was toch wel een erg prettige auto en deed zeker niet onder voor de Duitse garde. En je had iig veel meer bekijks! Maar ik denk toch dat als ik in de markt was voor een CTS ik de sedan zou nemen en deze voorbij zou laten schieten.
Veel te hoog kontje en neus vindd ik ook maar nix.
lekker brutaal en apart…een verademing tegen al dat duitse grijs.
@Benz:6.2L V8. :)
De nieuwe Mustang 2011 met de 5.0L V8 word in mijn ogen ook steeds leuker en volgens div mensen erg goed en goed afgewerkt.
Eerst chippen/andere dempers of heel uitlaatsysteem/ander onderstel/open luchtfilter, ik neem wel genoegen met 500pk mooi afgerond. :)
Mooi ding wel!
Hmm… Vind hem wederom alles behalve mooi!
ik vraag me af wat dat gaat kosten !
hou maar op Caddi, t is niks.. en wordt ook nooit wat.
Trap ik iemand op zijn geslacht als ik zeg dat-ie op een Corrado lijkt?
Ja en een Koenigsegg lijkt op een Bugatti want ze zijn beide supercars..
Ik snap nog steeds niet helemaal waarom Alwood niet even 3 dagen wilde wachten want nu zijn wél de foto’s onthuld van de CTS-V Coupe: http://www.netcarshow.com/cadillac/2011-cts-v_coupe/
Raar ding.