• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Cadillac ATS: van 0 tot crash in 5.4 seconden

Auteur: sir_smokalot, gepost 27 juni 2012 om 20:16 – 23 Reacties

Zet u m daar maar neer!
Oh jee, de Amerikaanse autojournalistiek heeft er weer een schandaaltje bij. Tijdens een persintroductie van de nieuwe Cadillac ATS werd een journo te enthousiast, en crashte de wagen, die volledig afgeschreven is.

Vroeger, in de goede oude papieren tijd, had je nog een soort van code: ‘bevuil je eigen net niet, niemand komt er achter’. Tegenwoordig hebben we echter internet, waar de instelling ‘wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten’ wat gangbaarder is. Waarvoor hulde, aan de doofpot hebben we een broertje dood. Als je als grote vent een spiksplinternieuwe auto die niet van jou is afschrijft moet je ook in de follow-up flink zijn.

Het ongeluk gebeurde in de staat Georgia, en de pechvogel was een journo van Motor Trend. Jalopnik reed er achter, en verzorgde een stukje smeuïge content voor zichzelf (de inzittenden stapten overigens zonder een schrammetje uit).

Ach, het gebeurt wel vaker. Het was niet de eerste en ook niet de laatste keer, fabrikanten beschouwen het als part of the game. Zolang het maar niet te vaak gebeurt.

Rond de introductie heeft Cadillac wat nieuwe cijfers vrijgegeven omtrent de ATS, waaronder een 0-96 km/u (0-60 mph) tijd van 5,4 seconden. Dit geldt echter voor de topmotorisering, de 3,6 liter V6. Voor ons wordt het pas relevant als er specifieke nieuwe informatie vrijkomt over de 2.0T met 274 pk. Deze auto verwachten we in Q4 in Europa, dus tegen die tijd gaan we er wat uitgebreider op in. Wordt vervolgd!

Ook interessant!

  • Dit is de goedkoopste Cadillac ATS van Marktplaats
  • Video: Schumacher crasht, RODE vlag!
  • Video: superman twijfelt niet aan zichzelf, crasht toch
  • Cadillac wil je het summum van relaxt rijden geven

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

ats, Cadillac, crash

Vorig bericht: « Ubercombo: Veyron L’or Blanc, Agera R en meer!
Volgend bericht: VÄTH pept oude Mercedes-slee op [300 SEL 6.3] »

Lees Interacties

Reacties

  1. jrk68 zegt

    27 juni 2012 om 20:25

    Als je dan test doe het dan goed moet hij gedacht hebben.
    Ik als lezer weet nu in elk geval dat de airbags werken en dat je er levend uitkomt als je hem op z’n dak legt.

    Dat soort info krijg je niet in elke test.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      28 juni 2012 om 09:18

      @jrk68: Precies, dit is eigenlijk ook goede reclame.

      Login om te reageren
  2. Larick zegt

    27 juni 2012 om 20:26

    Geen gekke prestatiecijfers, maar als Amerikaan alleen betaalbaar als via een wit kanaal geimporteerd en tegenwoordig als de milieucijfertjes ook op orde zijn.

    Login om te reageren
  3. jordy14 zegt

    27 juni 2012 om 20:29

    Hij dacht ik zal hem eens ff op zijn staart trappen, nou, dat pakt verkeerd uit.

    Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    27 juni 2012 om 20:31

    en maar dapper doorgaan met die akward styling ..

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      28 juni 2012 om 09:20

      @lincoln: Me like! Nee echt, héél vet design. Ik smelt voor bijvoorbeeld de CTS-V.

      Login om te reageren
  5. bsxc2 zegt

    27 juni 2012 om 20:36

    Het is jullie toch wel duidelijk dat Cadillac snel nog voor de Mercedes CLA/ClC een kleine coupé sedan wilt maken.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      27 juni 2012 om 20:38

      @bsxc2:

      het ontwikkelen van een auto duurt meestal ietsje langer dan 2 maandjes ..

      Login om te reageren
      • robbie zegt

        27 juni 2012 om 21:11

        @lincoln: volgens mij zien we het eerste prototype hier al in de bosjes liggen ;)

        Login om te reageren
        • wobwobgaserop zegt

          27 juni 2012 om 21:57

          @robbie: ja idd, type zal a la RR de naam ‘drophead’ krijgen ;)

          Login om te reageren
  6. bsxc2 zegt

    27 juni 2012 om 20:59

    Nu in 5,4 sec.

    Login om te reageren
  7. urtarget1992 zegt

    27 juni 2012 om 21:04

    Rest in pieces….

    Login om te reageren
  8. norge zegt

    27 juni 2012 om 21:16

    Echt premium dus ,BMW kwaliteiten zijn er al.

    Login om te reageren
  9. jos1234 zegt

    27 juni 2012 om 21:31

    verkeerde beweging tijdens het driften

    Login om te reageren
  10. meneersander zegt

    27 juni 2012 om 22:03

    Even offtopic: wat heeft die Caddy een mooi interieur! Meestal hebben de Amerikanen een heel lomp interieur.

    Login om te reageren
  11. Carreza zegt

    27 juni 2012 om 23:02

    ATS = Addicted To Shredder

    Login om te reageren
  12. RoT___ zegt

    28 juni 2012 om 01:51

    Denkt GM nou nog steeds dat ze hier Caddy’s kunnen slijten als er geen diesels verkrijgbaar zijn? Eigen glazen ingooien voor gevorderden.

    Login om te reageren
  13. rooster zegt

    28 juni 2012 om 10:20

    Och, als die auto volledig afgeschreven is dan is het niet erg dat tie in de prak gereden is. Bovendien is het gewoon een lelijk ding.

    Login om te reageren
  14. koelkast zegt

    28 juni 2012 om 11:01

    Toch heeft die ATS wel wat, jammer dat de afwerking altijd wat minder is bij Cadillac maar ze gaan steeds meer de goede kant op nu. Ben benieuwd.
    @kaasboerin
    Die coupé vind ik ook echt een brute auto, hoe heet die ook alweer?

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      28 juni 2012 om 11:38

      @koelkast: CTS (V) Coupé. Maar die moet nog komen volgens mij. :) Hij staat al op de Cadillac website zie ik:

      Login om te reageren
  15. mashell zegt

    28 juni 2012 om 11:54

    Sommige “journalisten” gaat het om ongegeneerd scheuren, anderen willen serieus testen. Ik weet niet zeker in welke categorie deze valt, crashconstructie en airbags testen getuigt toch wel van een grondige aanpak!

    Login om te reageren
  16. blownbird79 zegt

    28 juni 2012 om 12:21

    @kaasboerin
    Die cts-v coupe is er alweer 2 jaar!
    Leuke test op YouTube van Motortrend genaamd Where Eagles dare een test tegen de snelle Duitsers.

    Login om te reageren
  17. sir_smokalot zegt

    29 juni 2012 om 14:05

    Verplicht leesvoer van de hand van Jack Baruth (TTAC):

    http://www.thetruthaboutcars.com/2012/06/trackday-diaries-howd-that-cadillac-crash-anyway/

    Hulde voor deze zinsnede:

    This wasn’t one of them? This wasn’t one of them? You violate the trust of your readers and the OEM by carelessly totaling a $40,000 car in a completely avoidable act of negligent ass-hattery, and this wasn’t stupid? It must be nice to have that kind of bulletproof self-esteem.

    Wat een arrogantie kunnen sommige journo’s ook tentoonspreiden. Bah.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North