• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

“C63 AMG Black Series krijgt turboblok met 507 pk” [UPDATE]

Auteur: ricardo, gepost 23 april 2011 om 16:00 – 35 Reacties

Bye bye 6.2 V8?

Het moge inmiddels duidelijk zijn dat de AMG-tovenaars op termijn met een nieuwe Black Serie-variant komen. Dat wordt een kontschopvariant van de C63 AMG Coupé (ze doen immers nooit Mercedii met meer dan twee deuren), en volgens wat insiders gaat dat model over de magische 500 pk-grens heen.

De reguliere C63 AMG heeft nog het welbekende 6.2-liter grote V8 blok aan boord. Hiermee is dit een van de laatste der Mohikanen qua ongeblazen AMG-vertier, want het nieuwe 5.5 V8 turboblok zal deze brulknaap opvolgen. En als we de geruchtenstroom op BenzInsiders mogen geloven komt dat blok ook in de C63 AMG Coupé Black Series te liggen waar hij er 507 pk tegenaan gooit. Op zich vreemd, want zou het niet goedkoper zijn om de huidige 6.2 V8 van meer pk’s te voorzien? Hoef je verder ook geen motorwissel en alles wat daarbij komt kijken uit te voeren.

We mogen er wel vanuit gaan dat 2012 het jaar wordt waarin de nieuwste Black Series op de markt komt. Traditiegetrouw komt hij in een beperkte oplage en met een verlaagd onderstel en verbrede carrosserie. Want zo rollen Black Series.

Verder melden de geruchten dat er vijf kleurkeuzes op de optielijst komen te staan, evenals een optionele spoiler voor op de kofferklep. Prijzen worden geschat op een BPM-loze 150 mille, goedkoper dan de CLK63 AMG BS die in 2007 op de markt kwam.

UPDATE – We ontvingen zojuist mail van de heren van Benzinsider: “We mistakenly reported that the C63 AMG Coupe will get a 5.5l twin-turbo V8, it will actually be the 6.2 V8 currently used with the C63 AMG, but with some mods. Sorry for the confusion.”
Foutje, bedankt!

Ook interessant!

  • 1.111 pk voor de Mercedes-AMG GT Black Series
  • Mercedes-AMG GT Black Series stopt: eigenaren zitten op goud
    Mercedes-AMG GT Black Series stopt: eigenaren zitten op goud
  • Gespot - Mercedes-AMG GT Black Series met een F1-sausje
  • Gespot - AMG GT Black Series in een typisch Nederlands kleurtje

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, black-series, c-klasse, c63, Coupe, Mercedes

Vorig bericht: « Gratis genotsknots bij een Dartz Prombron Dames-editie
Volgend bericht: Zwarte Lamborghini Aventador is gespot! »

Lees Interacties

Reacties

  1. jeanclaude zegt

    23 april 2011 om 16:14

    komt er ook een ‘normale’ amg versie

    Login om te reageren
    • C220AMG zegt

      23 april 2011 om 16:19

      @jeanclaude: Ja, met de 6.2 liter motor!

      Login om te reageren
    • supasweet zegt

      23 april 2011 om 16:25

      @jeanclaude: de c63amg coupe is er toch al, of toch op komst

      Login om te reageren
  2. CSL zegt

    23 april 2011 om 16:18

    BEEST

    Login om te reageren
  3. supasweet zegt

    23 april 2011 om 16:24

    de nieuwe 5.5 zal waarschijnlijk veel minder wegen, minder verbruiken en dus veel voordelen hebben t.o.v. de 6.2 op te voeren, komen heel veel zaken bij altijd, en liever een 5.5 met 507pk en 25kg minder en 3 liter minder verbruik dan een zwaardere dat meer verbruikt en waarschijnlijk even snel is.

    ps: ik gebruik voorbeeld cijfers om men standpunt te verduidelijken

    Login om te reageren
    • 4991 zegt

      23 april 2011 om 16:33

      @supasweet: De oor moet ook nog wa krijge

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        24 april 2011 om 01:53

        @4991: Daar ben ik niet bang voor. Het is wel AMG hè, die 5.5 zal prima klinken.

        Login om te reageren
    • Hupke zegt

      23 april 2011 om 20:59

      @supasweet:

      Die 5,5 gaat waarschijnlijk zwaarder zijn dan de 6.2
      Maar ik denk wel dat hij terug veel beter is zoals de oude 55.

      Die 6.2 is al een zeer lichte motor.
      En een kleinere motor met eenzelfde hoeveelheid cilinders is normaal zwaarder. Het materiaal nodig om de motor te bouwen is quasi gelijk. Want de inhoud van een cilinder neemt veel sneller toe dan z’n oppervlakte en het gewicht van de overige onderdelen zelfs de krukas en dergelijke blijven ongeveer gelijk (de motor heeft ongeveer hetzelfde vermogen).

      Dus een kleinere cilinder inhoud kan zwaarder zijn en niet alleen in verhouding. En deze 5.5 heeft er ook nog eens turbo’s opzitten, ze zullen dus al zwaar in de magnesium en keramische materialen moeten duiken om hem lichter te krijgen.

      Login om te reageren
  4. mbman zegt

    23 april 2011 om 16:28

    Wat een superbak weer.

    Login om te reageren
  5. mout zegt

    23 april 2011 om 17:42

    Dat je dat ‘op zich vreemd’ vindt, lijkt me raar. Alsof ze ze uit bestaande auto’s moeten sleutelen. Dat 5.5 blok is ook beschikbaar, en wordt doorontwikkeld.
    En noem eens drie fabrikanten die upsizen?

    Login om te reageren
  6. lambo4all zegt

    23 april 2011 om 17:53

    ik denk dat jeremy clarkson al weer aan het sparen is:) of zal ie wachten op de E coupe black series?

    Login om te reageren
    • C220AMG zegt

      23 april 2011 om 18:53

      @lambo4all: Ik denk niet dat hij hoeft te sparen! E coupe black series? Lijkt me niet, er is ook geen “normale” E-coupe AMG.

      Login om te reageren
  7. Tommy2 zegt

    23 april 2011 om 18:26

    Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      24 april 2011 om 15:58

      @Tommy2: Ik zie dat niemand mijn hint heeft opgepakt..

      Wat mijn punt dus is, ze testen zowel de C63 AMG BS sedan als de C63 AMG BS coupé met het 6,2-literblok. Lijkt me dan voor de hand liggend dat deze motor het ook gaat worden.

      Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        24 april 2011 om 16:15

        Je hebt gelijk, dit is ons zojuist ook per mail meegedeeld. Heb het artikel een update gegeven. Bedankt voor de oplettendheid!

        Login om te reageren
  8. janklaassen zegt

    23 april 2011 om 19:19

    ja, kan allemaal best. maar zag vandaag een C-klasse Coupé op de RAi. groot nadeel: geen stijlloze ramen! erg jammer! voor de rest vond ik de Mercedes stand ook niet heel frivool, in tegenstelling tot Audi!

    Login om te reageren
    • C220AMG zegt

      23 april 2011 om 19:37

      @philipzuidijk: Niet geheel vervelend bedoeld maar de audi A5 en de bmw 3-serie hebben ook beide geen stijlloze ramen. Beetje ver gezocht dit. Qua design sluit het gewoon aan hoor.

      Login om te reageren
      • KaCh1ng zegt

        23 april 2011 om 20:14

        @C220AMG: dit hebben ze wel als je de deure opent komt de B-stijl niet mee! bij de C wel ! een echt coupe heeft stijlloze deuren wanneer je ze opent (zelfs de A5 SB heeft stijlloze deuren)

        Login om te reageren
        • C220AMG zegt

          23 april 2011 om 20:16

          @KaCh1ng: In dat geval kan ik het punt begrijpen, excuus :P

          Login om te reageren
        • KaCh1ng zegt

          23 april 2011 om 20:21

          @KaCh1ng: voor te illusteren
          mercedes : http://www.autoblog.nl/gallery/0_Beurzen/Geneve_2011/Mercedes_C-klasse_coupe_mat/c-klasse-mat-0610.jpg
          audi : http://images.thecarconnection.com/lrg/2010-audi-a5-2-door-coupe-2-0l-auto-premium-open-doors_100254857_l.jpg
          BMW : http://www.autopressnews.com/2006/m04/BMW/BMW_3_Series_Coupe_5a.jpg

          Login om te reageren
          • C220AMG zegt

            23 april 2011 om 21:23

            @KaCh1ng: Dacht eigenlijk dat het ‘m om de stijl zelf ging. ter illustratie dan maar..
            http://www.wallpaper.net.au/wallpapers/automotive/Mercedes-Benz-CLK-63-AMG-2008-1-1024×768.jpg

            http://img2.topproduct.nl/img/1528929/8e44ad-600-600-max-max/mercedes-cl-klasse.jpg

            Login om te reageren
            • KaCh1ng zegt

              23 april 2011 om 23:38

              @C220AMG: ik weet wel dat je het wist , mr ik wou het erbij zetten voor mensen die er niets van zouden snappen :p

              Login om te reageren
  9. Burdy zegt

    23 april 2011 om 20:20

    Lekkere vooruitgang. De clk bs had ook al 507pk. Ook al is het niet helemaal een goed vergelijk. Das toch wel een beetje jammer. Maar 507 zullen er vast ook wel genoeg zijn.

    Als ik het geld had, zou ik toch voor de m3 gts gaan. Ook la heeft die ruim 50 pk minder. Al zou ik deze ook niet afslaan. Maar sta toch denk ik nooit voor deze keuze.

    Login om te reageren
  10. monk zegt

    23 april 2011 om 20:57

    507 pk is toch wat de vorige m5 en m6 er ook uitpersten? waar nu zeg maar al weer nieuwe krachtigere versies van uitkomen? voor ongetwijfeld een stuk minder geld?

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      23 april 2011 om 21:37

      @monk: V8 met turbo is altijd goedkoper dan een V10 :)

      Login om te reageren
    • crackdavid zegt

      24 april 2011 om 12:18

      @monk:

      Alsof je motoren kunt vergelijken door alleen naar het piekvermogen te kijken.

      Een V8 turboblok is niet te vergelijken met een atmosferische V10 met hetzelfde aantal pk’s, heeft een totaal ander karakter. Ook heeft het turboblok veel meer koppel.

      Oftewel piekvermogen zegt lang niet alles.

      Login om te reageren
  11. Freewarefreak zegt

    23 april 2011 om 21:05

    Ik vond de normale C coupe al zo mooi in het echt. Laat staan zo’n dikke AMG. En een BS is natuurlijk helemaal de overtreffende trap. Super! Toch heb ik liever een M3. Maar da’s puur smaak, niet vanwege dat de MB minder zou zijn.

    Login om te reageren
  12. Yeelen zegt

    23 april 2011 om 21:42

    Mercedii? Meervoud van Mercedius? :D
    OT: De C-Coupé is al een erg stra

    Login om te reageren
    • Yeelen zegt

      23 april 2011 om 21:42

      @Yeelen: -kke bak, de AMG BS maakt er waarschijnlijk nog een erg brute bak van ook :D

      Login om te reageren
  13. rijgewoonbmw zegt

    23 april 2011 om 21:48

    hoffmeister knik? zijkant doet me beetje aan bmw denken

    Login om te reageren
    • HDM zegt

      23 april 2011 om 22:02

      @rijgewoonbmw: typisch al die BMW kenners die bloed ruiken bij deze auto. Die lijn op de C-Coupé is geen hoFmeister (1 ‘f’) knik, die hoort bij de bovenlijn van de ramen, hier is de knik onderdeel van de onderlijn.

      Login om te reageren
      • Atenza zegt

        23 april 2011 om 23:37

        @HDM: precies. Het is bij de C coupe gewoon een oplopende raamlijn zoals je bij tig auto’s ziet. Straks bv ook op de nieuwe Astra GTC. Beetje vermoeiend dat elk merk er zo’n beetje mee komt. Ik geloof dat vooral Toyota ermee begon.

        Login om te reageren
  14. majinstar zegt

    24 april 2011 om 03:25

    Zou wel lelijk zijn als hij beter presteert dan een CL65 AMG. De C63 AMG is lichter en goedkoper. Eigenlijk een nutteloze auto die er wel mag wezen qua looks.

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      24 april 2011 om 10:45

      @majinstar:

      Dat zou idd vervelend zijn moest de CL65 een wagen zijn ipv een God.

      Login om te reageren
  15. SimonMc zegt

    24 april 2011 om 17:26

    Dan toch ! Ik heb het jaren geleden al aangevoeld dat ze op termijn met een C-klasse black series gingen komen.

    Ben trots op mezelf :P

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North