
Het lijkt erop dat de C63 E-Performance uit zijn lijden verlost wordt.
Mercedes dacht dat AMG-klanten een C63 met vierpitter ook wel zouden lusten, zolang die maar genoeg vermogen heeft. Daarmee hebben ze hun doelgroep dus schromelijk verkeerd ingeschat. De C63 E-Performance verkoopt voor geen meter.
Mercedes gaat van de facelift gebruik maken om in te grijpen. De C63 krijgt NIET alsnog een V8, zoals we al eerder konden melden. Wel komt er een C53 AMG met een zes-in-lijn. Dat is een logische zet, aangezien die motor ook al in de CLE 53 en E53 ligt.

Het zou wel een beetje raar zijn als de C53 straks een dikkere motor heeft dan de C63. Dat lijkt echter geen probleem te worden: MBpassion heeft vernomen dat Mercedes de C63 gewoon gaat schrappen. Oftewel, met de facelift wordt de C53 het topmodel.
Mercedes zou niet alleen de C63 schrappen, maar ook de C43 met dezelfde viercilinder. Bij de GLC – die dezelfde aandrijflijnen heeft – wordt dit eveneens doorgevoerd. Daarmee verdwijnt een groot gedeelte van alle viercilinder AMG’s, aangezien de A-Klasse ook al van het toneel gaat verdwijnen.
Wat kunnen we verder van de vernieuwde C verwachten? Nou, dat het design meer in lijn wordt getrokken met de nieuwe E-Klasse. Reken dus op koplampen die vastzitten aan de grille en sterren in de verlichting. De facelift wordt als het goed is dit jaar nog onthuld, al weten we nog niet of we dan ook meteen de C53 te zien krijgen.
Bron: MBpassion
Dus over 5 jaar pas weer een V8 C63. Zonde. Dat was toch een cashcow voor Mercedes dacht ik. Zolang zonder cashcow doen in een markt die kapot gaat dankzij Trump is niet lekker.
Het topmodel van de C serie had eerder altijd een V6 eh. Pas een V8 toen BMW er ook 1 in de 5 serie gooide.
Dit is een logische keuze en ligt in lijn met de concurrentie Audi en BMW.
Dus de C63 is de klassieker van de toekomst. Met over 15 jaar een leuk artikel van @jaapiyo
Mercedes AMG heeft het nog steeds niet begrepen. Hun klanten zitten ook niet op een C53 te wachten.
Welke pauper koopt nou überhaupt een C-klasse AMG? Ongeacht een 4, 6 of 8 cylinder motor? Het zijn alleen de auto journalisten geweest die zich er druk om hebben gemaakt, maar denk dat de gemiddelde AMG koper niet eens weet wat er onder de motorkap ligt. Bij de A45 AMG doen ze er ook niet moeilijk over en die zie je in Rotterdam Zuid toch behoorlijk veel rijden.
Je kijkt op de verkeerde plek. De Meent (Roffa Noord) laat zien dat zoveel mogelijk herrie nog steeds telt. In een wandeling van een kwartiertje zie je dezelfde G klasse AMG 3 keer voorbij komen. Het enige wat ze doen is rondjes rijden. En je valt niet op met een door een turbo of partikel filter gesnoerde uitlaat.
Dus een V8 zonder al die ellende graag als ze wat willen huren.
Als je op die manier aandacht hoopt te scoren dan ben je best wel zielig. Moet je hier in Duitsland niet proberen want dan halen ze je snel uit het verkeer
Leef je in een bubbel? De V8 was en is de enige reden om een x63AMG te kopen. Nieuw of 8e hands, dat maakt niet uit.
De ijscoman heeft een bekend geluidje als deze in je straat is, de SRV man heeft een bekend geluidje als deze in je straat is en de drugsdealer heeft een bekend geluid als deze in je straat is. En het geluid van de drugsdealer is het AMG V8 uitlaat geluid…