Uiteindelijk gaat het alleen maar om de paarden.
Er zijn een paar dingen onlosmakelijk met een Corvette verbonden. De lange neus, de korte kont, de dubbele achterlichten links en rechts. Natuurlijk mogen we de motor niet vergeten. Ondanks dat de eerste Corvette uitgerust was met een zes-in-lijn, hoort een V8 natuurlijk in het vooronder te liggen. Dat is nu nog het geval, de volgende Corvette zal een middenmotor krijgen. We zijn benieuwd hoe ze de traditionele styling weten te koppelen aan de nieuwe layout van de Corvette.
Wat je ook kan doen om met de tijd mee te gaan: verander de motor. Dat is precies wat ze bij Genovation Cars hebben gedaan. In principe is het nog gewoon een Corvette, maar hebben ze de legendarische achtcilinder eruit gehaald. In plaats daarvan beschikt de Genovation GXE over twee elektromotoren. Deze zijn samen goed voor 800 pk. Qua koppel kom je ook absoluut niets te kort, met 959 Nm kun je menig klinkertje wel uit de straat trekken. De prestaties zijn uitstekend te noemen. De sprint van 0-96 km/u is gedaan in minder dan 3 seconden.
Dan die twee topsnelheden. Volgens het Guiness Book Of Records haalt de Genovation GXE namelijk 336 km/u. Voor het welbekende recordboek is namelijk noodzakelijk dat de topsnelheid in beide richtingen behaald wordt. Dan is het gemiddelde daarvan de topsnelheid volgens het Guinness Book of Records. Volgens Genovation zit er veel meer in het vat en moet 354 km/u ook mogelijk zijn. Mocht je die snelheden proberen te halen, dan haal je absoluut niet de 281 km die je volgens Genovation op een volle accu moet kunnen halen.
De Genovation GXE is standaard erg compleet. Items als keramische Brembo-remmen, koolstof velgen, JBL stereo met 10 speakers en een opnieuw bekleed interieur krijg je allemaal erbij. De auto maakt op dit moment zijn debuut op de LA Motor Show. De eerste exemplaren zullen medio 2019 geleverd worden. Er worden 75 exemplaren van gemaakt. Wil je nog meer vermogen én een V8, da dan voor deze Yenko.
Loek zegt
Ik zou graag willen zeggen dat die groene ledjes te ver gaan. Maar ik vind het stiekem super bruut… wat een dikke bak!
viezefreddyw zegt
@720s: Ik vind het meer lijken op een hele slechte photoshop van @jaapiyo.
zelfbenoemdingenieur zegt
Ben vooral benieuwd wat al die accu’s met het gewicht gedaan hebben. Een Corvette onderscheidt zich toch van andere Amerikaanse sportwagens door zijn bochtenwerk.
oeverwal zegt
@zelfbenoemdingenieur: Zo te zien twee keer (of een?) AM Racing AMR Dual Stack 250 a 81kg waar ze de versnellingsbak gewoon laten zitten (dus vliegwiel op de motor). Naast de batterijen heb je ook 4 controllers a 11kg (of 2? en een lader). Een 6.2 LT1 V8 weegt zonder vloeistoffen 210kg, maar je kunt het hele brandstof systeem halen. Dus je hebt wel wat ruimte voor batterijen. Die je bovendien over de auto kunt verdelen. Voor perfecte gewicht verdeling.
Denk dat we steeds meer van deze conversies gaan zien nu er steeds meer aftermarket spul beschikbaar komt. Het ombouwen van een oude ICE auto naar elektrisch wordt steeds gemakkelijker voor de hobbyist met zeer aantrekkelijke performance.
oeverwal zegt
@oeverwal: Hm het is een enkele dual stack motor, dus met 2 controllers (~100kg totaal). Dus je hebt ~180kg aan batterijen en kabels voor je zwaarder bent dan OEM met alle vloeistoffen gebruikmakende van originele koeling (en er zat een LT4 block in zie ik nu, was een Z06 volgens het filmpje). Maar extra gewicht is extra grip en zolang dat gewicht laag en goed verdeelt zit, geen probleem voor handling lijkt me. De V8 is geen competitie voor deze instant torque raket ondanks eventueel extra gewicht.
gove zegt
bruut project,die leds zijn ook cool
gwnbmw zegt
-EDIT: Dank, is gefixt-
ot, waarom… een corvette hoort 1 op 3 te lopen, met een brullende v8.
w0o0dy zegt
@gwnbmw: nog gekker.. in normaal verkeer is 1 op 10 prima haalbaar met de oude z06 (7 liter atmosferische V8).
aquila2003 zegt
Sjeutjemina! Ik kan me echt niets beters voorstellen dan 2 elektromotoren in plaats van een brullende v8! Waarom hebben ze dit niet veel eerder bedacht?!
RobTWo zegt
Twee topsnelheden in beide richtingen, één vooruit en één achteruit?