Het is niet de eerste de beste Jaguar XK die je hier ziet.
Bij het horen van de naam ‘Jaguar XKR-S’ denk je waarschijnlijk aan een smurfblauwe XK met een grote taartschep achterop. Dat is inderdaad een XKR-S, maar wat niet iedereen weet: dit was niet de eerste XKR-S.
De tweede Jaguar XKR-S kwam met de facelift in 2011, maar in 2008 was er ook al een XKR-S. Deze was net iets minder opvallend, maar ook dit was een bruut apparaat. Deze Jag is ook nog eens heel zeldzaam, maar we hebben er eentje gevonden op Marktplaats.
Om maar met het slechte nieuws te beginnen: deze XKR-S heeft geen extra vermogen ten opzichte van de XKR. Je moet het dus doen met 420 pk en 560 Nm koppel. Wat ook ruim voldoende is, laten we eerlijk zijn.
De eerste XKR-S heeft wel op diverse andere vlakken upgrades gekregen. Zo is de auto voorzien van een aangepast onderstel (wat de auto 10 mm verlaagt), grotere remmen van Alcon en een actieve sportuitlaat.
De aerodynamica is ook aangepast en dat is meteen waar je de XKR-S aan kunt herkennen. De XKR-S is voorzien van een splitter, side skirts, een diffuser en een grotere spoiler. Als klap op de vuurpijl heeft deze uitvoering speciale 20 inch velgen. Al met al is het een hele brute verschijning, maar ook weer niet zo over-the-top als zijn naamgenoot uit 2011.
Van de eerste Jaguar XKR-S zijn maar 200 exemplaren gebouwd, die allemaal voor Europa waren. 50 daarvan waren bestemd voor de thuismarkt, dus er zijn maar 150 stuks gebouwd met het stuur aan de juiste kant.
Een daarvan heeft nu zijn weg gevonden naar Marktplaats, waar de auto wordt aangeboden voor €44.500. Voor de goedkoopste XKR moet je even verder zoeken, maar hiermee heb je wel iets bijzonders te pakken.
potver7 zegt
Misschien iets wat je ‘in the flesh’ moet zien, maar afgaande op deze plaatjes denk ik dat ik de ‘gewone’ XKR mooier vind. Zo’n auto moet understated zijn, of zo overstated als de tweede XKR-S.
Robert zegt
Knappe auto. Waar ik wel wat moeite mee heb is dat de verkoper er klaarblijkelijk veel moeite voor heeft gedaan het kenteken onzichtbaar te houden. Is het een importauto? Is er wat mis met de NAP? Als ik ga shoppen voor een auto wil ik toch tenminste een uitgebreide onderhoudshistorie kunnen checken via een onafhankelijke bron. Zo zonder kenteken wordt dat toch al wel weer een stukje lastiger.
Donstil zegt
De auto is in ieder geval niet origineel Nederlands geleverd. Het boekje zit vol Duitse stempels.
Hoeft niet verkeerd te zijn maar daarmee is al wel een van je vragen beantwoord.
stribo zegt
Even een vraagje in het verlengde van motorvoertuigen die niet origineel in Nederland voor het eerst geleverd zijn;
Ik ben geïnteresseerd in een motor (2019) die door een motordealer wordt aangeboden. Volgens de verkoper gaat het om een exemplaar dat vanuit Italië is overgenomen (volgens de de verkoper via een dealer/partner waar zij al jaren zaken mee doen). Verder geeft de motordealer 6 maanden garantie op dit moment.
Zijn er dingen waar ik rekening mee kan houden of op voorhand kan uitzoeken en bedacht op moet zijn?
Gulli zegt
Let op of er geen Spaghetti-uitlaat op zit, hahahaaaaa!!
…ik laat mezelf wel uit.
viezefreddyw zegt
Godnondeju wat slecht zeg! +1!
PunicaOase zegt
Iemand meenemen die er verstand van heeft om de technische staat te checken en een goede proefrit maken.. eigenlijk wat geldt voor elke voertuig aankoop ;-)
PunicaOase zegt
En of er een normaal bedrag aan BPM is betaald, althans ik ga ervan uit dat dat bij motoren ook moet.. Is de bij import betaalde BPM erg laag dan is er best een kans dat de motor schade had..
stribo zegt
Dankjewel, eigenlijk niet eens bij stilgestaan wat die bpm betreft.
Kijken of ik daar inzage in kan krijgen, hoewel ik wel een goed gevoel van vertrouwen kreeg bij die garage/dealer
pel96 zegt
Vind dit ook altijd best wel storend. Alsof je iets te verbergen hebt inderdaad
grandmasterb zegt
Ik heb in de XKRS -convertible proefgereden en in de “gewone”XK coupé . De XK klinkt prima en beviel mij veel meer en is waarschijnlijk een stuk goedkoper.
PunicaOase zegt
Geen mooie uitvoering.. die velgen zien er nogal cheap uit en lijken niet origineel, de skirts zijn lelijk en die rode remklauwen heel fout.. dan ook nog een import waar men het kenteken van verbergt.. Lekker laten staan..
scrmeagle zegt
Snap discussie niet helemaal, bel de dealer op ga langs en vraag naar de historie als je echt geinteresseerd bent . RDW historie zegt ook niet veel.