Martijn van Osch is op zijn weblog een zoektocht gestart naar de Bugatti EB 110, zelfs via eBay bleek de wagen onvindbaar (alleen in speelgoeduitvoering). Toevallig was ik zelf laatst op Zandvoort en zag toen deze wagen ook staan, vraag is welke uitvoering het is? Dit vraagt Martijn ook maar aan de reacties te zien is het nog niet helemaal duidelijk. Er blijken er namelijk meerdere te zijn (EB110 GT, EB110 SS?), denk echter als eerste aan de GT…
Laatst kwam ik zelf overigens via germancarblog.com op bugattirevue.com, een uitgebreide website over Bugatti die door de Nederlandse Jaap Horst wordt onderhouden. In dit artikel staat wat meer info over de EB-110 race-editie.
Lukas zegt
Een groot verschil van de SS ten opzichte van de GT is de achtervleugel en de koelgaten achter de ramen. Deze foto is van voor genomen, maar als ik de lijn van de auto volg, zie ik achterop iets wat op een vleugel lijkt.
Daarom denk ik dat dit een SS is.
Lukas zegt
trouwens, de GT moet ’t doen met 560pk en een top van 342, de SS heeft zo’n 610 pk en een top van >350. De SS heeft daarnaast ook een gewichtsvoordeel: weegt bijna 400 kg minder.
autoblogger zegt
Die foto van Martijn is volgens mij ook een SS, en omdat ze allebei op Zandvoort zijn gespot zal het wel dezelfde zijn…
Lukas zegt
oh, zie die foto nu pas.. maar dat is inderdaad een SS :-)
Mauser.NET zegt
Volgens de site van het RDW (kenteken opvragen) weegt deze auto 1.470 kg, dus dan is het inderdaad een SS :)
(R@y).... zegt
Er staat Martijn is op zoek, bedoeld hij daar mee dat hij er een wil gaan aanschaffen? Die dingen hebben tegenwoordig toch een straatwaarde van 600.000,00 euro?:-?
Harm zegt
Het is zeker een SS. Deze auto reed dit jaar bij ons mee in de droomrit voor het leven. Daarbij hadden we ook sprintraces. Deze auto was over 130m ruim een seconde sneller dan de Porsche Carrera GT. Wat een machtige auto
Leuk nieuwtje zegt
De Bugatti SS is veel sneller, en zeldsamer, er zijn er maar 3 van op de wereld, en er is er 1 in nederland, ik ken die man, maar ik weet niet of hij het leuk vind dat ik dat zeg.
Leuk nieuwtje zegt
Ohjah en dit is niet de SS…
Lukas zegt
Nee klopt, ’t is eigelijk een Landwind
Harm zegt
Ik heb een foto van die auto tijdens die dag. En de sticker op de zijkant zegt EB110 Supersport. Denk niet dat hij er maar een andere op heeft geplakt.
Sander zegt
Dit zeker weten de Super Sport, keb er namelijk een keer in mee gereden, hij had bij de sprint race in de droomrit voor het leven de koppeling kapot getrokken.
geintje van zo`n 15.000 euro
Snuf zegt
Dit is de EB110 SS. De koppeling was niet kapot getrokken…de bak bleef hangen in een versnelling en die is toen op een van de landweggetjes rond Lelystad airport losgereden….
PT zegt
Die van Emiel Ratelband is totall los…
miloman zegt
Is die foto van nu die van Emiel?
http://www.nu.nl/foto_popup.jsp?p=659851
Erwin zegt
Jongens ff voor de duiddelijkheid dit is absoluut een GT, ofgewoon de (standaard) eerste productie versie van de eb110 die in ’91 is gintroduceerd. Over die vleugel achterop, die had de gt ook al, kon in en uit klappen! Daarnaast is er maar 1 SS in Nederland een zilvergrijze geloof ik, die zelfs een keer in zo’n autoprogramma van de gebroeders Coronel heeft mogen pronken. Deze is geloof ik van Ratelband. Ohjah en dat gewicht, dat klopt hij is omde na bij 1500kg, maar dat is LEEGGEWICHT, rijklaar is de GT zoals bugatii voorschrijft zo’n 1800kg. Bovendien zit het merktekentje laag! Dan is het een GT bij de SS zit die namelijk hoger, boven de streep die je ziet! Om alles duiddelijker te zien, zie afb http://www.carchaos.com/bugatti/110ss/110ss_gt.php
Waarbij je links de SS ziet met die koelgaten jah en rechts de standaard GT met inderdaad minder pk
mzls
Erwin zegt
Ohja welke …. rijdt met een auto waar er maar drie van zijn en met zn hollandse nuchterheid een sprintrace!
Zonde van de dagwaarde!!!
Erwin zegt
En als je de foto’s vergelijkt GT-S zie je nog meer verschillen!, zoals die streep die hoger zit en het feit dat bij de SS achter het glas van de koplampen het zwart is en bij de oude GT het is meegespoten….
w0o0dy zegt
de gegevens die ik kon vinden wijzen erop dat het wel een SS is. Staat ook op de auto trouwens. Op andere foto’s zie je dezelfde auto(kenteken) rijdend op Zandvoort en daar kun je de koelgaten aan de zijkant goed zien. Nu kan het natuurlijk dat iemand zijn GT heeft laten aanpassen maar ik denk dat het wel een SS is. Daar zijn er overigens 31 van gemaakt (voor zover ik de gegevens boven water kon krijgen)
w0o0dy zegt
Kijk zelf maar: http://img351.imageshack.us/my.php?image=bugatti33gvhf4zu.jpg
Harm zegt
Ohja welke …. rijdt met een auto waar er maar drie van zijn en met zn hollandse nuchterheid een sprintrace!
Zonde van de dagwaarde!!!
Erwin – 03 Maart ’06 – 16:39
Tuurlijk doe je dat wel. Je koopt zo’n auto om ervan te genieten. Niet om hem op je oprit te zetten in een glazen kooi en er alleen maar naar te staren. Deze auto is gemaakt om hard mee te rijden.
knaller zegt
@Erwin en W0o0dy. Het is de SS van Peter Maronier. Heeft ook en Enzo en MC12……
Franqie zegt
Het lijkt wel een kruising van de GT en de SS, want de voorkant is die van de GT (waarbij het lijkt of de bumper ‘los’ zit van het stukje met t merkteken), maar er zitten ook van die koelgaten in…
erwin zegt
Jongens oke ik heb geraegeerd op de foto die ik zag! De voorkant dus! Het is duidelijk dat we iet met zekerheid kunnen zeggen dat dit een GT is of een SS. Gezien de atou denk ik toch dat het een GT is Waarom? Nou simpelweg! Hwt is veel makkelijker om de velgen te veranderen met die van een SS en dus ook de Koelgaten, dat is gewoon een kunsttof gegoten frame. Er zijn namelijk meerdere eigenaren die zoiets gedaan hebben. Daarnaast is het moeilijker om de looks te veranderen ivm de voorbumber, merkteken en de zwarte ingekleurde lampen, zie mijn afbeelding. Maarja aan de ander kant, ik ga ook gewoon uit van een voormalige afbeelding, weet ik veel of Bugatti een GT heeft omgebouwd met de looks van een SS??? Als je veel geld hebt en klant bent, doen ze alles voor je, Man je kan zelfs een Zonda op maat laten maken die niet meer overeenkomt met de productieversie idem met een Lambo. Feit blijft wel dat zijn gwicht rijklaar +-1800kg is en een SS vele malen lichter is! Ik denk niet dat ze bij het RDW er zoveel naast zitten
mzl
erwin zegt
Bovendien loopt de carosserie van de bugattie in kwestie hoger! Een GT dus! Je kunt er moeilijk een bumper van de SS onder zetten Die bumper is lager/kleiner en past alleen onder de anders gegoten carosserie van de SS. Ik denk dat de eigenaar heeft gefraudeerd, heeft proberen op te scheppen met zij SS tekentjes! Klinkt lullig maarjah. Gezien de feiten.
erwin zegt
Bovendien waar je ook kijkt!
Het rijklaargewicht van een EB110SS is maar 1400+- kg. Dat is ver onder de RDW gegeven 1800kg…
erwin zegt
Èn de overtreffende trap, de knipperlichten aan de zijkanten op de voorbumber, op welke foto je op google ook kijkt! De SS heeft nieuwe knipperlichten op de voorbumber boven de voorwielen en de GT niet !!! Zie de auto van de eter Maronier, geen knipperlichten!!!!
DJGHIA zegt
Kenteken
Voertuigsoort Personenauto
Merk BUGATTI
Handelsbenaming EB 110
Kleur(en) Blauw
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 12
Cilinderinhoud 0 cm3
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Massa ledig voertuig 1.470 kg
Maximum massa voertuig 1.880 kg
Massa rijklaar 0 kg
Laadvermogen N.v.t.
Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
– ongeremd 0 kg
– geremd 0 kg
– oplegger geremd N.v.t.
– autonoom geremd N.v.t.
– middenas geremd N.v.t.
Datum eerste afgifte Nederland 27 maart 2001
Datum eerste toelating 13 april 1993
Datum aanvang tenaamstelling 27 maart 2001
Vervaldatum APK 18 oktober 2003
Terug naar invoerpagina
© RDW 2005 v 2.0
SimonMc zegt
@knaller : “heeft ook een Enzo en Mc12”
Das toch gewoon dom van die 2 te kopen?T’is ofwel de ene of ofwel de andere, aangezien het eigenlijk beide dezelfde auto’s zijn…
w0o0dy zegt
what are the odds? Twee EB 110’s naast elkaar in Nederland! http://www.autogespot.nl/files/5b22fdfa_1.jpg
johan zegt
meneer louwman (van toyota) is ook de trotse bezitter van een SS geen kattepis hij gebruikt hem dagelijks…. maarja wat wil je hij heeft bijna alle zeldzame automobielen die er te vinden zijn
thijs zegt
200% een ss, heb er zelf in mee gereden in droomrit voor het leven. maar ik ben opzoek naar de eigenaar. kan iemand me helpen?
Dennis Popken zegt
Zag afgelopen zaterdagnacht 2 Bugatti EB 110 GT’s staan voor het novotel in maastricht… was wel ff verbaasd, je ziet zoiets niet bepaald elke dag… stonden verder nog wat ferrari’s, porsches en een lambo gallardo ^^
Zeeej zegt
Wat een geneuzel over zo’n stom autotje…. er zijn echter veel aangenamere dingen in het leven dat dat…. ;)
Harm zegt
Duidelijk een Supersport…Heb er zelf een keertje in gezeten en dit is de enige blauwe SS in Nederland! En trouwens…bij het programma van de gebroeders Coronel reden ze ook in deze blauwe Bugatti en niet in een grijze! Waren er 25 van maar er is er eentje afgebrand
Peter zegt
Heren (en dames)
Ik zal u helpen. Het is een SS. Een van de +/- 15 wereldwijd en de enige (orginele) fabrieksauto in het blauw. De auto stond tevens op de show in Parijs in 1994 en was tevens te zien in het programma van Tim en Tom.
Met vriendelijke groet,
Peter Maronier
(eigenaar van de auto)
Bob zegt
:-) Dat is dan duidelijk…
Hoe is het met de Argento Nurburgring Enzo???
Maikel zegt
Dit is een Bugatti EB110 SS. 1 van de 14 en ik geloof de enige blauwe.
Paul Bakker zegt
Mooi gezicht die 2 Bugatti’s naast elkaar, jammer alleen dat de ene tot op de dag van vandaag nog niet is betaald, door de heer Maronier wel te verstaan.
Frans Smit zegt
ziet er mooi uit zo’n EB maar ik vind persoonlijk de nieuwe Veyron toch wat mooier. Zou leuk zijn om een keer een test te zien tussen oud en nieuw het schijnt dat een EB 110 SS ook bijna 400 honderd moet kunnen halen maar ja die is inmiddels wel al 12 jaar oud.
Slachtoffer zegt
Het is schijnbaar een sport van de heer Maronier om de rekeningen niet te voldoen. Zelfs zijn Bugatti is schijnbaar op de pof. Zo’n mooi auto verdiend een beter baasje…
Frans Smit zegt
Hallo,
laatst zag ik op RTL een andere EB 110 Super Sport in het zilver, weet iemand waar ik hiervan foto’s kan vinden op Internet ik kende deze nederlandse auto namelijk niet.
bij voorbaat dank,
Frans
Leo zegt
Slachtoffer, hoezo?
Mark N zegt
@ Frans Smit –> kijk maar eens op superbolides.nl
Bekende zegt
het is inderdaad een SS ik heb hem laatst gesproken, van wie die bugatti is.!!
het is echt een super auto!! en een lekker geluidje!!
Slachtoffer zegt
Leo, Maronier is een wanbetaler die noch warm noch koud wordt van gerechtsdeurwaarders. Het zaken doen met hem is een risico en zeer onplezierig. Voorzichtigheid geboden…
Peter Maronier zegt
Leo,
Slachtoffer = firma van Vliet uit Nieuwerkerk aan de Ijssel. Het feit dat men hier zo laf is om niet onder hun eigen naam te reageren zegt meer over hen dan over mij.
En inderdaad voorzichtigheid is geboden zeker indien je daar een auto koopt. Het zou zo maar kunnen dat de tandwiielen dan onderin de versnellingsbak blijken te liggen.
De firma van Vliet zou m.i. een goede kandidaat zijn voor het programma opgelicht. “slachtoffer” had beter mijn pseudoniem kunnen zijn.
met vriendelijke groet,
Peter Maronier
Slachtoffer zegt
Zo jammer…blijkbaar ben ik niet de enige die slachtoffer is geworden van de heer Maronier, schijnbaar firma van Vliet ook.
Maronier en zijn bedrijven overtreden alle fatsoensnormen in het zakendoen waardoor je vertrouwen in de mensheid op een zeer laag pitje komt te staan.
WARNING!! Laat de heer Maronier vooruitbetalen als je tenminste geen ellende achteraf wilt. Dus wees allert.
Frans Smit zegt
@ Slachtoffer:
Ik vind je niet echt een held, behalve wat vage niet onderbouwde beschuldingingen over Maronier kom je niet veel verder en blijf je onduidelijk.
Wees een vent en geef onder je eigen naam gewoon aan hoe e.e.a volgens jou in elkaar steekt of zwijg. Voorlopig geeft Maronier hier het goede voorbeeld door met open vizier te reageren op je halve aantijgingen. Jouw postings lijken meer ingegeven door een zuur en misplaats gevoel van afgunst.
Over de firma van Vliet heb ik al meerdere malen hele slechte verhalen gehoord van diverse mensen die daar een auto hebben gekocht dus het zou me inderdaad niet verbazen als Maronier daarin gelijk heeft maar ik daar zonder de feiten te kennen ook niet over oordelen.
Last but not least : dit is een forum over auto’s en geen roddelforum. De redactie zou deze discussie dan ook moeten sluiten (na mijn posting :
Dink zegt
Wat is dit nu weer?
ElsAAG zegt
Goh heer Bolide wat heeft u allemaal aan uw uitlaat hangen……… nu begrijp ik het wel maar aartje naar zijn vaartje xxxxxxx
Felix zegt
Ik zag hem dus gister rijden . eerst in vogelenzang en later bij noordwijk. Wat een super gave auto is dat zeg !
Dink zegt
Eerste weekend van mei reed deze mee in onze Dutch Spring Run:
“De turbo’s komen er pas bij 5k echt lekker in en dan gaat ie echt.”
autoblogger zegt
Afgelopen dagen zijn er ook veel plaatjes en video’s geuplaod bij Autojunk:
http://www.autojunk.nl/feeds/generate/html/all/all/eb110
hans zegt
Kenteken
Voertuigsoort personenauto
Merk BUGATTI
Handelsbenaming EB 110
Brandstof Benzine
Vervaldatum APK 18-10-2003
Overzicht
Datum aanvang tenaamstelling 11-07-2006
BPM € 84612
Motorrijtuigenbelasting Opvragen Motorrijtuigenbelasting
WAM verzekerd geregistreerd Ja
hans zegt
BUGATTI EB 110
Voertuig
Kenteken
Voertuigsoort personenauto
Merk BUGATTI
Handelsbenaming EB 110
Brandstof Benzine
Vervaldatum APK 18-10-2003
Overzicht
Datum aanvang tenaamstelling 11-07-2006
BPM € 84612
Motorrijtuigenbelasting Opvragen Motorrijtuigenbelasting
WAM verzekerd geregistreerd Ja
Uitvoering
Omschrijving van de inrichting coupe
Aantal zitplaatsen Niet geregistreerd
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Kleur(en) BLAUW
Motor
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 12
Cilinderinhoud Niet geregistreerd
Vermogen Niet geregistreerd
Vermogen (brom/snorfiets) N.v.t.
Maximale constructiesnelheid (brom/snorfiets) N.v.t.
Massa & laadvermogen
Massa leeg voertuig 1.470 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane maximum massa voertuig 1.880 kg
Massa rijklaar Niet geregistreerd
Aanhangwagen
Maximum te trekken massa:
– ongeremd 0 kg
– geremd 0 kg
– oplegger geremd N.v.t.
– autonoom geremd N.v.t.
– middenas geremd N.v.t.
Algemeen
Brandstof Benzine
G3 Installatie N.v.t.
Brandstofverbruik
– stad Niet geregistreerd
– buitenweg Niet geregistreerd
– gecombineerd Niet geregistreerd
Milieu
Roetfilter N.v.t.
CO2 uitstoot gecombineerd Niet geregistreerd
Euroklasse N.v.t.
Zuinigheidslabel Niet geregistreerd
Datum eerste toelating 13-04-1993
Datum aanvang laatste tenaamstelling 11-07-2006
Datum eerste afgifte Nederland 27-03-2001
Wacht op keuren Nee
Geregistreerd als gestolen Nee
willem zegt
je ken ook op mobile.de kiijken???