Dit is wat we kunnen verwachten.
Bugatti heeft een overzichtelijke line-up. Je hebt de Chiron en.. dat was het dan ook wel. Sub-varianten als de Chiron Sport niet meegerekend. Bug-topman Stephan Winkelmann heeft echter ambitieuze plannen om de line-up verder uit te breiden. Die geruchten klinken al jaren bij Bugatti, maar in een nieuw interview met Bloomberg geeft de opperbaas een tipje van de sluier.
Wat hem betreft blijft de Chiron, met een prijskaartje van 2,5 miljoen euro, het absolute topmodel. Hij stelt dat Bugatti een model onder de Chiron wil positioneren. Een goedkoper model met een prijskaartje tussen de 500.000 en een miljoen euro. Bugatti zou in gesprek zijn met Volkswagen AG over een investering in zo’n nieuw model. Winkelmann spreekt over een ‘hard gevecht’ met Volkswagen om het geld bij ze los te krijgen. In tegenstelling tot bijvoorbeeld merken als Lamborghini, Aston Martin en Ferrari wil de topman niet een volbloed SUV, maar een elektrische GT met plek voor vier inzittenden. Daarnaast laat de CEO kort het woordje ‘crossover’ vallen, dat hebben we eerder gehoord!
Eerst moet Winkelmann de Chiron maar eens zien te slijten. Bugatti bouwt slechts 500 stuks van de hypercar, maar het ding is nog niet uitverkocht. Het luxe merk heeft op dit moment nog minder dan honderd slots voor een Chiron beschikbaar.
donjunior zegt
Naast ‘SUV’ is ‘crossover’ de slechtste uitvinding in autoland..
Jochen zegt
@donjunior: ik ben er blij mee, anders hadden we wellicht allemaal in een gemotoriseerde paardenkar gereden
donjunior zegt
@jochen:.. ik heb juist altijd die gedachte bij een SUV.. gemotoriseerde paardenkar.
Er zijn ook nog andere. carrosserie vormen..
fransananas zegt
Shooting brake zou ik dan meer waarderen
faalhaas zegt
De Bugatti E-roc?
bernoulli zegt
@faalhaas: Bug-E
viertakt zegt
Veyron Black Friday Edition Grand Super Sport Vitesse
tortuga zegt
De opvolger van de Aventador met beetje bugattie sapje er over gegoten
gwnbmw zegt
Als er toch een cash cow moet komen, maak dan de uber suv die de rest in zn broek laat schijten. Gewoon die w16 in veyron trim erin lepelen, 4wd, uitvoerbaar in het goud etc.
imaginenl zegt
Bugatti is alleen maar tot omdat ze de hoogste topsnelheid bieden. Als dat staaltje verpiesen vervalt dan denk ik dat ze weinig usp overhouden
galverink zegt
Een Chiron kost een idioot bedrag, maar je hebt wel iets unieks staan. Sterkste, snelste etc. Ik ben heel benieuwd hoe ze die uniciteit willen bereiken in een elektrische auto op het EV platform van VAG, wat in essentie een nogal gewone auto is.
De laatste keer dat iemand probeerde iets unieks te maken van een gewone auto, kreeg je een Aston Martin Cygnet…
rolov zegt
@galverink: uniek is niet 500 stuks
Dutchdriftking zegt
Tja, als je een miljoen “over” hebt voor een auto, dan heb je ook twee miljoen. En Als je dat hebt, dan wil je gewoon de allerdikste toch? Maar een heel dure Taycan met en Bugatti logo, ik graaf hem wel.
dare2think zegt
De Chiron (/Veyron) mag dan nu moeilijk ’te slijten’ zijn, in de toekomst kan de populariteit van de ’tweedehandsjes’ enorm toenemen wanneer de vermogende verzamelaar zich met een schok realiseert hoe uniek de techniek is in combinatie met het geboden comfort. Voor een opvolger met compleet nieuwe ‘fossiele techniek’ heeft Volkswagen geen geld meer, de Chiron profiteert nog even van de vooruitstrevende Veyron techniek en daarna is het uit. Dan worden de hypercars elektrisch en zal een auto in 1,5 seconde naar de 100 knallen. Maar die burbelende W16 zal blijven staan als het summum van techniek uit een vergeten periode.
escort77 zegt
Kom maar door met die Galibier