Een Bug voor de ‘gewone’ man?
Nee, zover zal het niet komen. Bugatti is én blijft een automerk voor de elite. Voor de mensen met harde pegels die zich geen zorgen maken om tienduizenden euro’s aan onderhoud te betalen. Of het merk eeuwig onbereikbaar blijft is nog maar de vraag. Het huidige gamma, dat welgeteld bestaat uit één model, is op z’n mist mager te noemen.
Jarenlang sprak men over een nieuw model naast de Veyron, destijds het vlaggenschip van Bugatti. De geruchtenmolen draaide volle toeren, maar ook daar kwam uiteindelijk een einde aan. De geruchtenmolen wordt nu nieuw leven ingeblazen. Het is Automobile Magazine dat het bericht naar buiten brengt dat Bugatti overweegt met een nieuw model te komen. Een medewerker beroept zich op een anonieme bron bij de Volkswagen Groep.
Bugatti zou bezig zijn met het ontwikkelen van een 2+2 hybride. Dit model zou onder de Chiron worden geplaatst en een voordeliger prijskaartje krijgen in vergelijking met het vlaggenschip. Volgens de bron moet dit niet alleen een project van Bugatti worden, maar moeten andere merken binnen de Volkswagen Groep ook gebruik kunnen maken van het platform. Denk aan een ander exclusief merk zoals bijvoorbeeld Lamborghini.
De naam ‘Atlantic’ wordt genoemd voor de nieuwe Bugatti. Precies, een naam die eerder door het merk werd gebruikt voor de Type 57. De auto zou DNA delen met de Lambo Nuova E-spada. Die laatste naam is weer een knipoog naar de Espada (rijtest), een vierpersoons coupé van de Italiaanse autofabrikant.
Voor nu nemen we de berichtgevingen met een korreltje zout. Het is echter niet ondenkbaar dat exclusieve autofabrikanten de portfolio willen uitbreiden met gloednieuwe modellen in combinatie met vooruitstrevende technieken. Gebruik daarbij een naam uit het verleden en het is opeens nog historisch verantwoord ook.
min2max zegt
Er is maar één segment in het absolute top segment dat groeicijfers laat zien, toch? Rolls-Royce Royce komt met een SUV, ze noemen het geloof ik een HUV. De H staat dan voor High. Ferrari komt met een SUV. Ook dit noemen ze anders, was het een FUV? De F staat dan voor Ferrari. Merken als Bentley en Lamborghini hebben er al één of rijden er als mee rond op de ring. Door een peperdure BUV (ja juist Bugatti Utility Vehicle) neer te zetten kunnen ze Ferrari voor zijn. En stop met de eenheidsworst. Als ik dat soort geld uitgeef wil ik de techniek wel exclusief hebben. Ferrari doet niet anders.
stephano zegt
Ik vond de Galibier concept echt prachtig. Jammer dat ze daar nooit iets mee gedaan hebben, maar er is dus nog een sprankje hoop!
Dutchdriftking zegt
We gaan het zien.
schreute01 zegt
“Laten we een nieuw model op de markt brengen. We noemen ‘m Atlantic”.
“Goed idee. Zo. Nu ff de pers bellen en dan naar huis. Weekend!”
Klojum zegt
Gewoon een paar extra accuutjes erin voor de elektromotoren en een 2-liter motortje als range-extender danwel thuiskomer.
toyotaprius zegt
Ik ben wel in voor een luxere Toyota Prius….
hammerman zegt
@toyotaprius: die is er al: de Lexus CT200h… ;-)
Esprit_de_Flandre zegt
@hammerman: Wordt niet meer verkocht, toch?
hammerman zegt
@esprit_de_flandre: jawel, recent gefacelift zelfs.
mikje90 zegt
Het is jammer dat ze nooit de bugatti galibier in productie hebben genomen. Dat apparaat had èèn van de mooiste interieurs ooit gebouwd. Plus een mooie elegante achterkant met 8 kleine uitlaatjes.
jdeboer zegt
Bij een voordelige Bugatti moet ik meteen hier aan denken.
https://www.google.com/search?q=Bugatti+up&client=tablet-android-sonymobile&prmd=isvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjZudva67bXAhXEIcAKHYb1AKIQ_AUIEigB&biw=960&bih=600#imgrc=_fsjsKJc6ECVVM:
Of aan een verbouwde Up.
SimonMc zegt
Een Audi dus met een Bugatti logo.