Het blijft onwaarschijnlijk hoe weinig aanpassing een Nissan GT-R nodig heeft om een Bugatti bij te houden. Toch doet ‘ie het. In deze video heeft de Veyron het weer een beetje moeilijker, met een hele kudde Japanners achter zich aan.
Nergens anders zo veel lol op de (openbare) snelweg als in Rusland. Het leven moet er geweldig zijn als je genoeg liquide middelen hebt voor een Veyron of GT-R. Een heel behoorlijk wegdek, weinig ander verkeer, ook geen politie. Kortom: genoeg ruimte om je auto de sporen te geven. Tot de blauwe uitlaat-vlammetjes aan toe! En dan vraag jij je nog af waarom het WK naar Rusland is gegaan? Gewoon even het aantal xenon-lampen tellen dat de racers achtervolgt. De hele crew is aanwezig. Geld zat.
Leuker en spannender dan een dragstrip blijft het door af en toe een Lada of vrachtwagen te ontwijken. Ik zeg: kom maar op met die supersnelwegen!
BMWJunky zegt
Dit filmpje hebik al gezien #best wel oud.. maar wel netjes:)
ariez zegt
@BMWJunky: dit filmpje is idd rete oud, van dragtimes. ik verwacht eigenlijk een filmpje waarbij de GT-R het wint:( die moet binnekort toch komen…
Citrofiel zegt
Reloaded? Repost! Oke, het is een net iets ander filmpje, maar het gaat om dezelfde sprintjes… Dat artikel staat nota bene gelinkt het artikel waar jij naar linkt in je eerste link, Alwood. ;)
Citrofiel zegt
@Alwood: Wacht, je linkt er zelf al naar. Het is bijna hetzelfde filmpje man! Waarom nog een keer…?
Alwood zegt
@Citrofiel: niet eerder vertoonde beelden man! :P wel dezelfde auto’s, maar ook meer gt-r’s hiero…
Citrofiel zegt
@Alwood: Volgens mij zijn het exact dezelfde sprintjes, maar op een iets andere manier gefilmd/gemonteerd. Sommige beelden komen precies overeen…
Atenza zegt
@Alwood: er was geen echt nieuws..?
W1ck3D78 zegt
Kom op. Bijhouden? No way!
Toegeven, euro per PK is de GT-R niet of nauwelijks te kloppen maar concurrentie voor de Veyron. Nope, not gonna happen.
ariez zegt
@W1ck3D78: deze GT-R’s hebben max 850 pk. binnekort komt de 1000 versie.. dan wordt het spannend..
w0o0dy zegt
@ariez: Die 1000pk versie is er al (meerdere)… Tegen de Alpha 10 van AMS maakt een gewone Veyron geen kans tot 300km/u….. 1/4 mile in 9,1 sec… dat is genoeg om een Supersport het leven zuur te maken/te kloppen….
TMon zegt
stelletje ongelooflijke geluksvogels die mensen daar… Prachtig
xilver zegt
Die Veyron blijft bloedsnel en in het wit is die dubbel zo lekker! Ik vraag me wel af hoe vaak je dit soort dragraces kan blijven volhouden met een GT-R. Van de Veyron weet je dat die dat kan blijven doen omdat die daarvoor gebouwd is. De GT-R is helemaal gemodificeerd dus kwaliteit zal mss moeten inboeten.
Carlo zegt
GT-R’s mogen er nog een pktje of 300 bijzetten, die hebben ze minimaal nodig boven de 240 km/h.
w0o0dy zegt
@Carlo: de Alpha 10 doet 163 mph (=260km/u) op de dragstrip in 9,2 (afgerond) seconden… de Veyron heeft 9,8 nodig (volgens een aantal redelijk betrouwbare bronnen) tot 240km/u…. Kortom, met hetzelfde vermogen als de Veyron is de auto sneller… niet gek want hij weegt 300kg minder…
MacReady zegt
@w0o0dy:
Check je bronnen nog eens, want de genoemde pk’s van de AMS zijn aan de wielen gemeten. Tel daar nog maar zo’n 200 bij voor een krukasbenadering. Komt bij dat de AMS op racebenzine reed en gezien de grip reed hij ofwel op slicks ofwel zoals gebruikelijk bij dit soort evenementen op drag radials. Laatstgenoemde kunnen lokaal road legal zijn, aan deze kant van het water zijn ze dat niet. De reguliere Veyron heeft bij maximaal acclereren al last van tekort aan grip (wielspin zonder TC), ondanks 4WD, de SS helemaal. Kortom, de cijfertjes die jij aanhaalt naast elkaar leggen is appels vs peren.
w0o0dy zegt
@MacReady: ik hoef geen bronnen te checken… de alpha 10 reed op normaal rubber maar idd op race-fuel met du zo’n 1207pk aan de krukas (want 19% drivetrain loss). De supersport komt wellicht in de buurt maar de Alpha 10 blijft 250 tot 300kg lichter, heeft vreselijk goede tractie en trekt daardoor gruwwelijk snel weg bij lage snelheden (0-96 reed de Alpha 9 al in ongeveer 2.1 sec..) Zoals je zelf al zegt de Veyron verliest tractie zeker bij het vermogen vd Supersport.. die 9,19 moeten ze eerst maar eens kraken. Tot die tijd mogen we stellen dat de Alpha 10 sneller is. Proof>speculation.
w0o0dy zegt
@w0o0dy: toch iets gecheckt en idd een foutje. De Alpha 9 deed in de test van Motortrend 0-60 in 2,6 sec niet 2,1…
w0o0dy zegt
@w0o0dy: de Switzer 1K deed 0-60 trouwens in 2,3sec maar over de banden van die run weet ik niets… ik kwam wel een tijd van 1,7sec voor 0-60 tegen voor een Alpha 10 maar DAT moet wel met drag radials of slicks zijn geweest
MacReady zegt
@w0o0dy:
Een GTR heeft met straatlegaal rubber echt niet meer tractie dan een Veyron. Gewicht is bij relatief lagere snelheden allang niet meer de beperkende factor, tractie wel. “Proof” op een dragstrip zegt niets over potentieel op de normaal asfalt en met straatlegaal materiaal. Als je een beetje de de dragrecords volgt, weet je dat zelf ook.
Appels vs peren.
trigger565 zegt
wat blijft die Veyron toch een ongelooflijke supercar. Ik was er eerst erg sceptisch over (‘Volkwagen’ bouwt een hypercar), maar wat een auto is het geworden….
Cantago zegt
Blijft prachtig om te zien hoe makkelijk die Veyron accelereert. Geen krimp of niks, hij zoeft gewoon vrolijk mee op iedere gewenste snelheid, prachtig!
spyker2 zegt
ik wil de veyron weleens tegen een atom V8 zien!
Jorgos75 zegt
@spyker2: Het lijkt me dat de veyron sneller is dan een atom v8. De atom is absoluut snel maar heeft meer moeite om de krachten over te brengen op het asfalt. Tot 100 geloof ik al niet dat de atom sneller is, boven de 200 geeft de veyron de atom v8 zeker het nakijken.
MacReady zegt
@Jorgos75:
Correct. Ariel claimt fantastische acceleratiecijfers, maar bij de diverse metingen (o.a. Autocar) komen die er zoals verwacht niet uit. Sterker nog, tot 100km/u is een V8 niets sneller dan z’n minder gemotoriseerde broertjes, zuiver en alleen door gebrek aan grip.
HDM zegt
Die Veyron zullen ze ook wel nodig hebben daar om op tijd van het ene stadion naar het andere te komen x).
Js zegt
Ik moet eerlijk zeggen dat hoewel allebei deze autos een overwinning zijn voor de techniek, ben ik niet echt onder de indruk. De auto’s schakelen zelf, regelen de launch zelf, en houden zelf alles op snelheid netjes onder controle. Indrukwekkende autos, zeker! Maar iedereen met een rechter been kan zonder enkel talent deze snelheden bereiken met deze autos.
Na het filmpje vraag ik me dan af : “And what happens when the car doesn’t do it for you and you run out of skill?”
Misschien dat ik gewoon van een oudere generatie autoliefhebber kom, maar die GTR is niks voor mij. Bijzondere auto? Zeker. Snel? Zeker. Computer? Zeker. En daar daalt mijn interesse af.
ralphbeen zegt
nog ff w8e en dn de nieuwe gtr :D
G-Ammo zegt
Japan +oneindig. Machtige machines zijn het.
Sciurida zegt
hmm niemand een reactie over hoe ongelofelijk gevaarlijk onze Russische vrienden hier bezig zijn? Kijk als ze een lege snelweg hadden brachten ze alleen zichzelf in gevaar, maar als je met je Veyron met 250+ tegen een lada aanklapt, nou… dan hadden we een ander soort filmpje gehad… Je reactiesnelheid is in zo’n auto gewoon niet snel genoeg, dus ik vind dit not cool. Pak dan een Airstrip ofzo, die heb je genoeg in Rusland voor de oude Antonovjes die kilometers nodig hebben om op te stijgen…
JPM zegt
Heerlijk om te zien hoe die Veyron met ze speelt. Zo af en geeft ie ze nog het gevoel om kans te maken maar dan komt zn hand uit het raampje en is hij weg. Zo gemakkelijk en zo comfortabel. Blows your mind, again and again.
bozewolf zegt
Zo op die eerste foto is het net een GT-R tegen een R-32…
Komisch
lincoln zegt
@Alwood ..
eindelijk een autoblog.nl stukje ZONDER afgunst of negativiteit ..
goed bezig vriend ..
spykerboy zegt
hier zou het ook kunnen in nederland snachts als je lak zou hebben aan de camera’s :P
frarissimo zegt
Die GTR in het wit is zo cool, dr 1 bestellen met 530 pk wil ik…
MAB zegt
Dit is pas leven..
Search zegt
Epic autoporno! :P Die veyron ziet er erg lekker auto in het wit… en die GTR ook.:twisted:
gio zegt
ai ai, gasten. De “boss” van dragtmes.info heeft een Switzer P800. Hij kan effectief de Veyron niet bijhouden. ECHTER er is goed nieuws op komst. NAMELIJK:
Switzer R1K Nissan R35 GTR 1005
check it out!
http://www.youtube.com/watch?v=bNnklOuc_ps
Megakix zegt
Ik heb zoveel respect voor de Nissan…één van mijn favorieten, wellicht ook door z’n betaalbaarheid…sort of..
Maar de Veyron is toch een autoriteit op zichzelf; ongelooflijk wat een krachtsexplosie, uitgevoerd met het grootste gemak…beetje hyperspeed gezicht…
Dimglor zegt
Ik heb het filmpje ook al gezien.. De Veyron blijft nog altijd de baas… maar die Nissan is toch wel heel snel en kan toch nog redelijk bijblijven…
Toch een fantastische wagen die Nissan…
g-pwer zegt
die gtr is niet eens goed afgesteld
Timmie zegt
De Veyron heeft he inderdaad moeilijk, maar het is terecht dat ie nog altijd sneller is dan die jappen met hun turbos, NOS en andere prullen…
MrShifra zegt
@Timmie:
Wel nee joh, de Veyron heeft helemaal geen turbo’s!
Jeroen zegt
Wat voor uitvoering is de GT-R op 1.53?
En wtf gebeurt er op 2.32? GT-R met nitro ofzo?
CSL zegt
Oud filmpje…De Veyron is bloed snel en hij zal het ook elke dag zonder problemen kunnen doen, 40jaar lang.
Als je bij zo’n Russische meeting komt neem dan zoiets mee:
Titan Motorsports race supra(7sec 400meter), of een zwaar opgevoerde E36 M3 met supra blok ofzo, ga niet je Skyline zitten verpesten:
http://www.youtube.com/watch?v=sXakq1Qr6zI
http://www.youtube.com/watch?v=38Vn451feyI
CSL zegt
AMS Nissan R35/GT-R Alpha 9 met 900pk moet de mitsubitshi Evo x900 met 530pk voor laten gaan op circuit. Dat is pas niews..
http://blog.amsperformance.com/2010/12/03/edmunds-inside-line-test-ams-evo-x-900x-package-video/
z3coupe zegt
zouden ze een keer op de A4 moeten doen das pas lache